نحوه ی برخورد حکومت اسلامی در برابر پیروان فرقه های ضاله

تب‌های اولیه

13 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
نحوه ی برخورد حکومت اسلامی در برابر پیروان فرقه های ضاله

السلام علیکم و رحمةالله و برکاته

حکومت اسلامی واقعی و مشروع، باید نسبت به افرادی که پیرو فرقه های ضاله هستند و جزء شهروندان و جمعیت آن سرزمین اند چگونه برخورد کند؟!
برای مثال با بابی ها و بهایی ها که از نظر ما فرقه ی ضاله به حساب می آیند باید چگونه برخورد شود؟
علاوه بر حکومت اسلامی، آحاد مردم باید با این افراد چگونه برخورد کنند؟!

همچنین با رهبران آنها باید چگونه برخورد کرد؟ آیا باید همه ی آنها را دستگیر و محبوس و اعدام کرد!؟ اگر اینگونه باشد آیا این کار شبیه همان کاری نیست که پادشاهان اموی و عباسی با ائمه ی اطهار کردند؟!

آیا مردم ملزم به قطع هرگونه ارتباط و خودداری از معامله و داد و ستد با بهاییان هستند؟! اگر اینگونه است آیا این کار شبیه همان کاری نیست که جاهلان بت پرست قریش با مسلمانان کردند و آنها را مجبور کردند تا به شعب ابیطالب پناهنده شوند؟

آیا بهاییان درجامعه ی اسلامی، حق تبلیغ آیین خود را ندارند؟! اگر ما حق داریم مانع تبلیغ آنها شویم پس آیا سایرکشورها هم حق دارند که مانع تبلیغ اسلام شوند؟!

لطفا هرقسمت پرسشم را به طور جداگانه و واضح توضیح بفرمایید.

سوالم شامل این قسمت هاست:
1- نحوه ی برخورد حکومت اسلامی با پیروان فرقه هایی که از نظر اسلام، ضاله هستند و جزء شهروندان آن حکومت اند و علت این برخورد...
2- نحوه ی برخورد حکومت اسلامی با رهبران و مبلغان این فرقه ها و حکم شرعی هرگونه ارتباط با آنان، و علت این گونه برخورد
3- نحوه ی برخورد مردم جامعه با آنها و علت این حکم.

قصدم از این صحبت ها به هیچ عنوان دفاع از فرقه های ضاله ی بهاییت و امثالهم نیست.
ولی به نظر می رسد همان نظر و نگاهی که ما نسبت به بهاییت داریم، همان نظری است که حکومت های بسیاری از کشورها درمورد اسلام دارند.
پس اگر بخواهیم با انصاف بنگریم، وقتی ما به خودمان حق می دهیم که رهبران بهایی را زندانی و حتی اعدام کنیم، سایرکشورها هم حق دارند که با مسلمانان برخورد کنند و تحریمشان کنند یا مانع ورود آنها به کشورشان شوند.

از مسئول ارجاع پرسش ها تقاضا دارم چنانچه پرسشم نیاز به کارشناسان مختلف دارد و اگر یک کارشناس برای پاسخگویی به آن کافی نیست، پرسش را به چند کارشناس ارجاع دهد. بسیار متشکرم.

ممنون از پاسخ شما

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد کریم

لبیک یا علی النقی;909435 نوشت:
نحوه ی برخورد حکومت اسلامی با پیروان فرقه هایی که از نظر اسلام، ضاله هستند و جزء شهروندان آن حکومت اند و علت این برخورد...

سلام وعرض ادب
بخشی از سوال شما مربوط به حکم شرعی معامله با این افراد وغیره است که ان شاء الله همکاران بخش فقه جواب می دهند. اما در مورد نحوه برخورد با این افراد؛
یک موقع صاحبان این فرقه ها هرچند مشرک هم هستند ولی با حکومت اسلامی معاهده دارند وطبق آن بصورت مسالمت آمیز در جامعه اسلامی زندگی می کنند. اما اگر معاهده ای نیست واینها بصورت پنهانی زندگی می کنند ودر کنار آن تبلیغات فرقه ای خود را هم انجام می دهند؛ وظیفه حکومت مقابله با اینهاست چون همانطور که تامین امنیت جانی ومالی مردم وظیفه خکومت است؛ تامین امنیت روانی و سلامت دینی آنها هم وظیفه حکومت است.
بهائیان فرقه ضاله ای هستند که اصالتی ندارند ومرکز آنها هم در تلاویو است، وتا آنجا که من می دانم معاهده ای هم با حکومت ما ندارند ولی متاسفانه از هر فرصتی برای تبلیغ فرقه ضاله خود استفاده می کنند که در اینجا وظیفه حکومت ومسئولان جلوگیری است.

لبیک یا علی النقی;909435 نوشت:
نحوه ی برخورد حکومت اسلامی با رهبران و مبلغان این فرقه ها و حکم شرعی هرگونه ارتباط با آنان، و علت این گونه برخورد

باید جلوی تبلیغات خانگی اینها گرفته شود. وبصورت کلی اگر خلاف معاهده ویا در اهل کتاب احکام ذمه عمل کردند مجرم هستند وطبق قوانین در مورد آنها حکومت تصمیم گرفته ومجازات می کند. واگر معاهده هم نداشتند مثل بهایی ها، این مقابله باید جدی تر باشد.

لبیک یا علی النقی;909435 نوشت:
نحوه ی برخورد مردم جامعه با آنها و علت این حکم.

مردم جامعه همانطور که به خوراک وپوشاک فرزندان خود حساس هستند باید نسبت به دین وایمان آنها هم حساس باشند. مردم مخصوصا نخبگان باید با آگاهی دادن به جوانان وخانواده ها جلوی گمراهی وتحت تاثیر قرار گرفتن آنها شوند. البته ارتباط خوب مردم ومسئولان مخصوصا مسئولان فرهنگی در این زمینه خیلی می تواند تاثیر گذار باشد.

کریم;909826 نوشت:
اما اگر معاهده ای نیست واینها بصورت پنهانی زندگی می کنند ودر کنار آن تبلیغات فرقه ای خود را هم انجام می دهند

چگونه باید بین پیروان یک فرقه و حکومت اسلامی، معاهده برقرار گردد؟!

کریم;909826 نوشت:
وظیفه حکومت مقابله با اینهاست

این برخورد باید چگونه باشد؟!
یک فرد عادی و معمولی را که پیرو فرقه ی بهاییت است و کاری هم به کار کسی ندارد باید چه کنند؟!
آیا اینکه بین حکومت جمهوری اسلامی ایران و بهائیان، معاهده ای نیست یعنی علاوه بر اینکه بهائیان حق تبلیغ آیین خویش را ندارند، هیچ فرد بهایی هم حق سکونت و زندگی در ایران را ندارد؟!

یک سوال هم از کارشناس احکام...
اگر بین مسلمانان و دولت یک کشور، معاهده ای وجود نداشته باشد سکونت در آن کشور یا تبلیغ پنهانی یا آشکار اسلام در آن کشور(که خلاف قانون آن کشور است)، خلاف شرع است؟!

لبیک یا علی النقی;909868 نوشت:
چگونه باید بین پیروان یک فرقه و حکومت اسلامی، معاهده برقرار گردد؟!

همانطور که در حکومت اسلامی از مسلمانان خمس وزکات دریافت می شود. از اهل کتاب هم جزیه می گیرند. اهل کتاب در قبال رعایت قوانین حاکم برجامعه ورعایت مصالح کشور وعدم همدستی با دشمنان خارجی، از حقوق اجتماعی همانند مسلمانان بهره مند می شوند. وتامین امنیت آنها همانند مسلمانان با حکومت است. البته آزاد هستند به آیین خود عمل کنند. اما اموری که از نظر شرع اسلام حرام است نباید علنی مرتکب شوند مثل خوردن شراب، والا مجازات خواهند شد.
مشرکان هم اگر از کفار حربی نبوده ودر حال جنگ با حکومت نباشند با معاهده بین حکومت ورعایت اصولی که در بالا ذکر شد د رکشور می توانند زندگی کنند. اما اگر از کفار حربی باشند مهدور الدم بوده وکشته می شوند.

لبیک یا علی النقی;909868 نوشت:
یک فرد عادی و معمولی را که پیرو فرقه ی بهاییت است و کاری هم به کار کسی ندارد باید چه کنند؟!
آیا اینکه بین حکومت جمهوری اسلامی ایران و بهائیان، معاهده ای نیست یعنی علاوه بر اینکه بهائیان حق تبلیغ آیین خویش را ندارند، هیچ فرد بهایی هم حق سکونت و زندگی در ایران را ندارد؟!

بهایی ها جزء گروههایی بودند که قبل از انقلاب خیلی علیه مسلمانان کار کردند وخیلی تلاش داشتند اداره کشور را بدست بگیرند. یعنی بهایی ها فرقه ای نیستند که در جایی مشکل ایجاد نکنند. والا با اصل حضور آنها مشکلی نیست. الان هم در کشور حضور دارند. اما از آنجایی که یک فرقه انحرافی خطرناک بوده والان با اسرائیل دستشان در یک کاسه است؛ نمی شود زیاد به اینها اعتماد کرد. اما قلع وقمع هم نشده اند وشیطنت هم زیاد دارند که خانواده ها و مردم باید هوشیار باشند.

لبیک یا علی النقی;909435 نوشت:
نحوه ی برخورد حکومت اسلامی با پیروان فرقه هایی که از نظر اسلام، ضاله هستند و جزء شهروندان آن حکومت اند و علت این برخورد...
2- نحوه ی برخورد حکومت اسلامی با رهبران و مبلغان این فرقه ها و حکم شرعی هرگونه ارتباط با آنان، و علت این گونه برخورد
3- نحوه ی برخورد مردم جامعه با آنها و علت این حکم.

بهائیت ودشمنی با مردم ایران
بهایی ها فرقه منحرف ودست ساخته ای برای انحراف شیعه بودند که اولین بار در زمان ناصرالدین شاه امیرکبیر متوجه این مساله شد وجلوی آنها را گرفت. وبا اعدام علی محمد باب که بهائیت هم منشق ار آن است. بزرگان شیعه را با خطر این گروه آشنا کرد.
در ساختگی بهاییت وجاسوسی آنها برای استعماگران از اوایل پیدایش خواندن مطالب لینک زیر خایل از لطف نیست.
http://ferghenews.com/fa/news/14579/%D8%AE%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%D9%84-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D9%88-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA
بهایی ها با ورود در عرصه های سیاسی مخصوصا در زمان پهلوی از موقعیت خود برای نشر آیین انحرافی خود استفاده کردند. دکتر ایادی که فردی زن باز و پزشک مخصوص شاه بود، در عین حال از رهبران فرقه بهایی بود. برخی معقتد هستند حتی کشور را او اداره می کرد چون خیلی تاثیر گذار بر روی شاه بود.
http://ferghenews.com/fa/news/15070/
با پیروزی انقلاب اسلامی ایران واحساس خطر بزرگان ورهبران این فرقه ضاله از کشور خارج شدند.
http://ferghenews.com/fa/news/2007/%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA
بیت العدل اینها بعنوان بالاترین مرکز این فرقه در اسرائیل قرار دارد. در واقع دست آنها با اسرائیل در یک کاسه است که امام عزیز ما از اول به آشاره کرده بودند.
این بخشی از فرمایش امام است: [=nassim-bold]«… دستگاه بهائیت… دستگاه جاسوسی یهود [رژیم غاصب صهیونیسم] است. ([=nassim-bold]زینت سادات انوری، پیوند بهائیت و صهیونیسم، ص ۷۵ – دفتر پژوهش های مؤسسه کیهان، سایه روشن بهائیت ، ص ۱۱۴)
جاسوسی وخدمت بهایی ها برای اسرائیل وآمریکا تا الان هم ادامه داشته است که نمونه ای از آن فعالیت آنها در جریان فتنه 88 بوده است که فرزندان جوان ومتدین ما را کشتند وتوهین کرده وکشور را به آشوب کشاندند.
http://ferghenews.com/fa/news/15020/%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%87%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%83%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%83%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%8B-%D9%85%D8%B4%D9%87%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

فعالیت بهایی ها
بهایی ها بااین سابقه سیاه ورابطه فکری وسیاسی که با اسرائیل وانگلیس دارند هنوز هم در حال فعالیت در کشور ومنحرف کردن جوانان هستند. لذا وظیفه علما وفعالان فرهنگی در این زمینه خیلی مهم است که با رصد دقیق این جریان وفعالیتهای مجازی وزیر زمنی آنها که متمرکز بر جوانان هستند با آگاهی دادن به مردم مانع گسترش افکار آنها در جامعه وشوند.
http://ferghenews.com/fa/news/15165/
فرقه ای که در مقابل ظلم های شاه ساکت نشسته ومردم را به اسم اینکه اطاعت از حاکم اگر ظالم هم باشد واجب است، وقتی نوبت به نظام اسلامی می رسد با پیامی دو پهلو مردم وطرفداران خود را به خیابانها می کشد.
http://ferghenews.com/fa/news/
بهاییت از اول حرکتی در مقابل شیعه اثنی عشری برای از بین بردن آن بوده است. زمانی هم که دراین راه با آگاهی علمایی همچون آیت الله فلسفی شکست خورد به دامن استکبار پناه برد تا ابزاری در دست آنها ودر خدمت منافع آنها باشند. ولی باید مسئولان فرهنگی وامنیتی ما خیلی آگاه باسند که این شیاطین از فضاهای خالی برای منحرف کردن جوانان ما استفاده نکنند. وبا توجه به اینکه وهابی ها روی جوانان ومراکز علمی سرمایه گذاری می کنند، در دانشگاههای ما نسبت به ورود افرادی با افکار بهایی باید دقت داشته باشند.

بخشی از جنایات فرقه ضاله وهابیت در نامه خانم مهناز رئوفی، مستبصر از بهائیت به شیعه
سرکار خانم فائزه هاشمی

اینجانب مهناز رئوفی فرزند سید اسماعیل ساکن همدان یکی از افراد فعال جامعه بهایی که در سال 1375 مفتخرانه از بهائیت اعلام تبری کرده و به دین مبین اسلام وشیعه اثنی‌عشری مشرف و ملتزم رکاب حضرت حجت‌ابن الحسن امام زمان مهدی موعود (عج) شده‌ام. از بدو تبری از بهائیت تا کنون مشغول به افشاگری از واقعیات پشت پرده فرقه سیاسی بهائیت بوده و هستم.

سرکار علیه! شرفیابی شما به محضر بانو «فریبا کمال آبادی» از مسئولین تشکیلات بهائیت در ایران (عضو یاران به اصطلاح ملی بهائیان ایران)که توأم با نشر عکس شما در جمع بهائیان بود برآنم داشت تا موضوع را با تعمق از نظر بگذرانم. در نتیجه سه نکته از مطالب شما توجهم را بیشتر جلب نمود:
نکته اول تحصیلات شما با گرایش حقوق بشری وحرکت یک سویه شماست که برای تنویر ذهن مبارک سوالاتی را از نظر سرکار علیه عبور می‌دهم.

شما که مدافع حقوق بشرید بفرمایید آیا می‌دانید زمانی که بهائیان در دوره پهلوی‌ها خاصه پهلوی دوم در رأس قدرت بودند جناب ایادی (به ظاهر پزشک مخصوص شاه ملعون) که مردی با هشتاد شغل کلیدی و به‌قولی شاه بی‌تاج و تخت که معلوم شد بیشتر تصمیم‌گیریهای شاه به خواست و نظر وی بود، چه ستم‌هایی نسبت به مردم مسلمان روا داشت؟! کافی است در دنیای مجازی نام ننگ‌آور او را پیدا کرده و خاطراتش را مرور کنید آن همه ظلم و عدوان نسبت به مردم نجیب ایران را چگونه توجیه می‌کنید؟

شما که مدافع حقوق بشرید بفرمایید شکنجه‌ها و کشتار علما و جرم و جنایت بهائیان در ساواک نسبت به نهضت انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و مردم وفا‌دار به انقلاب از بدو روزهای آغازین این نهضت تا پیروزی آن را چگونه توجیه می‌کنید؟

خانم هاشمی! شما که مدافع حقوق بشرید بفرمایید زمانی که جوانان این مرز و بوم مشغول دفاع از عِرض و ناموس مردم و کشور بودند وطن فروشی و همکاری بهائیان با دشمنان این کشور و عدم شرکت درجنگ به بهانه مخالفت با جنگ را چگونه توجیه می‌کنید‌؟

بفرمایید شور و شعف و شادمانی بهائیان نسبت به شهید شدن مردم مسلمان در جبهه و فرود آمدن بمب بر سر مردم مسلمان هموطنشان در دوران دفاع مقدس را چگونه توجیه می‌کنید‌؟

بفرمایید ترورهای وحشیانه بهائیان از علمای عظام گرفته تا هر شخص مخالف با بهائیت را چگونه توجیه می‌کنید؟

بفرمایید دستور قتل یک زن تنها وپنج فرزند قد و نیم قد کوچکش با تیشه و تبر، به دستور اعضای محفل در ابرقوی یزد که در دنیا بی‌نظیر بود را چگونه توجیه می‌کنید؟

بفرمایید محروم شدن بهائیان مسلمان شده از ارث پدر توسط تشکیلات بهایی را چگونه توجیه می‌کنید؟

بفرمایید دوازده سال محرومیت از نعمت داشتن خانواده خصوصا پدر و مادرم را به دستور تشکیلات بهایی چگونه توجیه می‌کنید؟

بفرمایید توطئه تشکیلات بهائیت برای جدا کردن من و همسرم در ابتدای تشرف به دین اسلام را چگونه توجیه می‌کنید؟

بفرمایید تلاش آنها برای سقط جنین بچه‌ای که پس از تشرف به اسلام در وجود من رشد می‌کرد را چگونه توجیه می‌کنید؟

بفرمایید حمله دسته جمعی بهائیان را بر سر همسرم و کتک زدن او به جرم اینکه قصد ازدواج با یک مسلمان را داشته چگونه توجیه می‌کنید؟ [که در شرح خاطراتم با نام «سایه شوم» توسط دفتر پژوهشهای موسسه کیهان به چاپ رسیده است، آورده‌ام.]

بفرمایید این همه الفاظ رکیکی که بهائیان علیه بنده پس از تشرف به دین اسلام منتشر کردند را چگونه توجیه می‌کنید؟

بفرمایید اهانت‌ها و گستاخی‌های سهیل روحانی از بهائیان یزد در مقابل سازمان هلال احمر یزد نسبت به من که گناهم افشاگری جنایات بهائیان در یزد بود را چگونه توجیه می‌کنید؟

در زمان درگذشت پدرم هیچ‌کدام از بهائیان کوچک‌ترین اعتنایی به من نکردند و حتی کودکان ونوجوانان را از صحبت کردن با من مسلمان شده منع می‌کردند، این رفتارهای بی‌رحمانه را چگونه توجیه می‌کنید؟

بفرمایید جدا کردن پدر بهایی از یک مادر و دو فرزند مسلمان شده‌اش در شیراز را چگونه توجیه می‌کنید؟

بفرمایید برداشتن روسری از سر دانش‌آموز یک پدر مسلمان شده را در خیابان چگونه توجیه می‌کنید‌؟
سرکار خانم بفرمایید تمامی اقدامات و رفتارهای سبعانه فرقه اختاپوسی بهائیت با افرادی که از بهائیت خارج می‌شوند را چگونه توجیه می‌کنید؟

بفرمائید اسیدپاشی بر روی خانم متبری از فرقه بهائیت و مسلمان شده که توسط برادران بهائی عملیاتی شد را چگونه توجیه می‌کنید‌؟

بفرمایید تجاوز جنسی یکی از اعضای محفل خارج از کشور نسبت به کودک دو ساله یک خانم ایرانی و بی‌تفاوتی اعضای بیت‌العدل در پاسخ به شکایت این خانم را چگونه توجیه می‌کنید؟
http://ferghenews.com/fa/news/14148/

فرقه بهائیت وبرخ یاز شاخصه های آن
سایت بهائیت پژوهی جزواتی در مورد بهائیت چاپ کرده است که خواندن آنها در شناخت این فرقه ووابستگی آن از بدو تاسیس تا الان به استعمار روسیه، انگلیس، آمریکا واسرائیل با ارائه اسنادی که دارد خالی از لطف نیست. مخصوصا اولین جلد این مجموعه به اسم پیدایش بهائیت.
http://bahairesearch.org/
نمونه اعتقادات انحرافی که اینها دارند ومخالف سرسخت اسلام هم محسوب می شوند مثل:
1. مخالفت با خاتمیت نبی مکرم اسلام خلاف اجماع همه مذاهب اسلامی وپیامبر خواندن حسین علی نوری معروف به بهاء الله؛ عدم اعتقاد به رستاخیز وروز قیامت. (...ومن یک منتظرم از سلسه جزوات بهائیت پژوهی، ص72-76؛ آیین پایدار اسلام، از همان سلسله، ص66-76؛ قرآن کتاب جاودان، از 56 الی آخر)
2. عدم اعتقاد به امام زمان(عج) وجعلی دانستن آموزه مهدویت، وبه جای این آموزه بزرگ بهاء الله خود را موعود تمام ادیان معرفی می کند، کسی که به شهادت اسناد تاریخی با حمایت مستکبرانی همچون روسیه، انگلیس وآمریکا زنده مانده است ودر طول حیات خود از ترس جانش کتابهای خود را انتشار نمی داد. (مهدویت آرمان آسمانی، سایت بهائیت پژوهی، ص55-67)
مرحوم عبدالحسین آیتی نیز که از توبه کنندگان این فرقه ضاله در هشتاد سال پیش است که معروف به«آواره» می باشد. او در کتاب رد الحیل که در ردّ این فرقه ضاله نوشته است خباثت آنها وخدعه وخباثت برای برهم زدن آرامش فکری مردم را بیان می کند. که چطور با وارونه دادن حقایق سعی در اختلاف انگیزی بین مردم دارند.

نکته مهم
مساله ای مهمی که وجود دارد این است که بهایی ها با وجود اینکه مذهب باطل خود را دوای تمام دردها می دانند، پیروان خود را از تبلیغ در اسرائیل باز می دارند. وهیچ بهایی حق ندارد بیشتر از نه روز در اسرائیل بماند بجزء اعضای بیت العدل، با این بهانه واهی که چون بیت العدل در اسرائیل قرار دارد اگر یک اسرائیلی بخواهد در زمینه بهائیت تحقیق کند می تواند به آن مراجعه کند. (بهائیت واسرائیل، حلقه های یک زنجیر، محمد تهرانی،بهائیت پژوهی، ص76-89، با عنوان زندگی با اسرائیل؛ پیر استعمار محسن فیض، ص43-54، تحت عنوان ممنوعیت تبلیغ واقامت در اسرائیل)

لزوم تبلیغ بهائیت
مساله بالا زمانی مهم می شود که بدانیم هر بهایی وظیفه دارد بهائیت را تبلیغ کند. با زبانی نرم وخوش، اسرائیل با آگاهی از این مساله وخطر این فرقه از این قوم برای ایجاد اختلاف در بین مسلمانان وایجاد آشوب در بین آنها استفاده می کند اما اجازه تبلیغ واقامت به آنها در خاک خود نمی دهد. واینها برای دو روز زندگی ذلت بار حاضر به قبول هر خفتی هستند.

لبیک یا علی النقی;909868 نوشت:
چگونه باید بین پیروان یک فرقه و حکومت اسلامی، معاهده برقرار گردد؟!

این برخورد باید چگونه باشد؟!
یک فرد عادی و معمولی را که پیرو فرقه ی بهاییت است و کاری هم به کار کسی ندارد باید چه کنند؟!
آیا اینکه بین حکومت جمهوری اسلامی ایران و بهائیان، معاهده ای نیست یعنی علاوه بر اینکه بهائیان حق تبلیغ آیین خویش را ندارند، هیچ فرد بهایی هم حق سکونت و زندگی در ایران را ندارد؟!

یک سوال هم از کارشناس احکام...
اگر بین مسلمانان و دولت یک کشور، معاهده ای وجود نداشته باشد سکونت در آن کشور یا تبلیغ پنهانی یا آشکار اسلام در آن کشور(که خلاف قانون آن کشور است)، خلاف شرع است؟!

سلام علیکم

طبق نظر مقام معظم رهبری:

تبلیغ پنهانی یا آشکارای اسلام در ان کشور از جهت شرعی اشکالی ندارد .

پی نوشت:

استفتاء شفاهی از دفترمقام معظم رهبری ، قم

شفا;913597 نوشت:
سلام علیکم

طبق نظر مقام معظم رهبری:

تبلیغ پنهانی یا آشکارای اسلام در ان کشور از جهت شرعی اشکالی ندارد .

سلام
ممنون از پاسختان

ممنون می شوم اگر به پرسش پست آغازین من هم پاسخ دهید که
حکم هرگونه ارتباط و معامله با پیروان چنین فرقه های ضاله ای چیست!
تشکر

لبیک یا علی النقی;913839 نوشت:
سلام
ممنون از پاسختان

ممنون می شوم اگر به پرسش پست آغازین من هم پاسخ دهید که
حکم هرگونه ارتباط و معامله با پیروان چنین فرقه های ضاله ای چیست!
تشکر

سلام علیکم

طبق نظر مقام معظم رهبری:

1-همه پيروان فرقه گمراه بهائيت محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آن ها با چيزی، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آن ها، نسبت به اموری که مشروط به طهارت است، واجب است. ولی رفتار مديران و معلمان و مربيان با دانش آموزان بهايی بايد بر اساس مقررات قانونی و اخلاق اسلامی باشد.

2-همه مؤمنين بايد با حيله ها و مفاسد فرقه گمراه بهائيت مقابله نموده و از انحراف و پيوستن ديگران به آن جلوگيری کنند.

3-از هرگونه معاشرت با اين فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نماييد.

4-آن ها نجس و دشمن دين و ايمانِ شما هستند، پس فرزندان عزيزم جدا از آن ها بپرهيزيد.1

و مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در این رابطه فرموده اند:

س 230- شخصى را در قبرستان مسلمين دفن كرده‌اند، پس از آن معلوم شده كه مسلمان نبوده است (بهايى و كافر بوده)، آيا لازم است قبر او را نبش كنند و او را از قبرستان مسلمين خارج كنند؟
ج- چنانچه نبش قبر او موجب اذيت مردم نشود و مشقت و حرج بر مسلمين نباشد، قبر او را نبش و جسد او را جاى ديگر دفن كنند و اگر بودن او در قبرستان مسلمين موجب هتك مسلمين باشد، واجب است قبر او را نبش كنند و جسدش را جاى ديگر دفن كنند.2

پی نوشت:

1-الاجوبة الاستفتائات ، احکام نجاست، احکام کافر
2-جامع المسائل آیت الله فاضل لنکرانی ،ج2 ص122

موضوع قفل شده است