جمع بندی می خواهم با اراده شوم

تب‌های اولیه

29 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

االعبد;1021493 نوشت:
باسلام
نماز نماز نماز .. خدارو برگردونید به زندگیتون ولله همین نقطه ضعف شما نقطه ی قوت شما خواهد شد.

سلام ممنونم از راهنمایی تون
خداروشکر از دیروز نمازامو سعی کردم سر وقت بخونم امروز صبحم نماز مو الحمدلله خوندم

حلیما;1021145 نوشت:
سلام
من هشت سال هست ازدواج کردم
قبل از ازدواج از 12سالگی تا 18سالگی نمازهامو میخوندم اکثرا سر وقت ولی بعد ازدواج یکی در میون میخوندم
الان هم حوصله ندارم از جام بلند شم نماز بخونم هی میگم چند دقیقه دیگه تا از وقتش میگذره و دیگه اصلا نمی خونم
اینقد درباره ی فواید نماز مطالعه کردم و درباره عواقب ترکش ولی نهایتا یک هفته روم تاثیر داشته و دوباره روز از نو روزی از نو دوست دارم بخونم و واقعا وقتی نماز نمی خونم آرامش ندارم
اما تنبلم و بی حوصله و این بی حوصلگی تو کل زندگیم هست
مثلا در خونه داری به زور بلند میشم سر ظهر غذا می پزم تا خونه کاملا کثیف نشه و شوهرم دعوا نکنه تمیز نمی کنم
آبروم جلوی فامیلامون رفته دیگه همه میدونن من شلخته ام حوصلم نمیشه بچه هارو ببرم حموم حوصلم نمیشه و اکثر کارها مو میذارم دقیقه نود
میدونم اگه همینطور پیش بر م زندگیم از هم می پاشه خیلی سعی کردم عوض شم ولی نهایتا یک هفته بیشتر طول نمیشه
شوهرم خیلی دوستم داره که تا الان تحملم کرده ولی میدونم کاسه ی صبرش لبریز میشه
یه روز بهم التماس کرد گفت یکم به زندگیمان برس من حتی روم نمیشه به همکارام بگم بفرمایین خونه ی ما
حتی کسی بیاد دم در روش نمیشه بگه بفرمایین میدونم چه عاقبتی در پیش دارم ولی نمیتونم اراد شو ندارم عادت کردم به تنبلی ترک عادت هم خیلی سخته
کلا زندگیم خیلی تلخ میگذره با اینکه از لحاظ مادی وضعمان خوبه شوهر خوبی دارم و دوتا بچه سالم از خودم بدم میاد
وقتی می بینم شوهرم چه زجری می‌کشه
آیا برای بیماری تنبلی و بی ارادگی درمانی وجود دارد؟
کتاب زیاد میخوندم ولی فایده نداشت
اگه راهکار عملی بدین بهتره چطور ارادمو قوی کنم ؟
چطور عادت های خوب در خودم ایجاد کنم و چطور با این تنبلی مبارزه کنم
وضعیتم خیلی خرابه کمکم کنید

کردم

موسیقی گوش ندید اراده رو سست می کنه.بیش از حد غذا نخورید.بیش از حد نخوابید شب زودتر بخوابید بیش تر از 6-7 ساعت نخوابید.زیاد صحبت نکنید از حرف زدن بیهوده پرهیز کنید.

سلام الان سه روز هست که نمازامو می خونم شکر خدا ولی تو کارهای خونه هنوز رو غلتک نیفتادم اما وضعیت خونم خیلی بهتر شده نسبت به قبل امیدوارم این شرایط ادامه داشته باشه
ممنون از راهنمایی های استاد و دوستان

باسلام
خیلی خوبه که برای سرو سامان دادن به کارهاتون از نماز شروع کردید =d>
به نظرم عنوان تایپک رو هم عوض کنید مثلا بشه میخواهم با اراده شوم Smile

اللیل والنهار;1021837 نوشت:
باسلام
خیلی خوبه که برای سرو سامان دادن به کارهاتون از نماز شروع کردید =d>
به نظرم عنوان تایپک رو هم عوض کنید مثلا بشه میخواهم با اراده شوم :)

سلام حق با شماست همین عنوان و می بینم احساس بی ارادگی می کنم

اللیل والنهار;1021837 نوشت:
باسلام
خیلی خوبه که برای سرو سامان دادن به کارهاتون از نماز شروع کردید =d>
به نظرم عنوان تایپک رو هم عوض کنید مثلا بشه میخواهم با اراده شوم :)

نمیدونم چطور باید عنوان شو عوض کنم

حلیما;1021861 نوشت:
نمیدونم چطور باید عنوان شو عوض کنم

کاربران نمی توانند عنوان تاپیک ها را تغییر دهند. این کار را «مدیر ارجاع سؤالات»، «مدیر تدوین» و کارشناسان می توانند انجام دهند.

امید;1021469 نوشت:

- پژوهش های روانشناختی نشان داده که تلقین و خودگویی های مثبت، توانایی انجام کارها را به صورت چشمگیری افزایش می دهد. هر حرفی که با خود تکرار می کنید، باور شما را شکل می دهد. وقتی با خودتان می گویید:«من تنبلم؛ من شلخته ام»، خود را محکوم می کنید. این حرف ها باعث می شود روحیه یِ شما برای روبروشدن با کارهای سخت پایین بیاید و زود تسلیم بشوید. پس به جای این تلقین های منفی، با خود بگویید:«من می تونم کارهام رو به موقع انجام بدم. من می تونم الان بلند بشم و کارها رو شروع کنم. من می تونم جلوی وسوسه رفتن سراغ گوشی و اینترنت رو بگیرم».

- به نظر می رسد مشکل شما به «اعتیاد به گوشی تلفن همراه و اینترنت» نیز مرتبط می باشد. باید برای ترک این عادت فکری کنید. راهکارهای مبارزه با اعتیاد به گوشی تلفن همراه و فضای مجازی را خواهم گفت.

سلام ببخشید درمور راهکارهای مبارزه با اعتیاد به اینترنت وگوشی هم بفرمایید

حلیما;1021965 نوشت:
سلام ببخشید درمور راهکارهای مبارزه با اعتیاد به اینترنت وگوشی هم بفرمایید

سلام

برای کاهش وابستگی به فضای مجازی و گوشی، راهکارهای زیر را انجام دهید:

- ابتدا فهرستی از کارهایی که در فضای مجازی انجام می دهید بنویسید. هدف ها و دلایل عضویت در گروه ها و کانال ها را بنویسید. زمانی که صرف بازدید از این کانال ها و فعالیت در گروه ها می نمایید را یادداشت کنید. مشخص کنید که چه مقدار از زمان تان را صرف گشت و گذارِ بی هدف در فضای مجازی می نمایید.

- نیازهای واقعی را از نیازهای غیرواقعی جدا سازید. مثلا ممکن است با عضویت در یک کانالِ آشپزی، روش پختِ غذاها را می آموزید و هر هفته یک غذای جدید می پزید. این نیاز واقعی است؛ اما با عضویت در یک کانال تلگرامی یا صفحه اینستاگرامیِ جهیزیه، ساعاتی از روز را صرفِ دیدنِ تصاویرِ جهیزیه نوعروسان می نمایید و در مورد آنها اظهار نظر می کنید. این یک نیاز واقعی نیست.
- تمام کارهایی که واقعا نیاز دارید در فضای مجازی انجام دهید بنویسید.
-
هر بار قبل از روشن کردن اینترنت کارهایی را که باید انجام دهید با خود مرور کنید.

- معمولا بعد از ورود به فضای مجازی، مطالب بسیاری فرد را به سوی خود می­‌کشند. با برخوردن به هر مطلبی غیر از کار مشخصی که برای خود تعیین کرده اید، نگاهی به فهرست کارهایتان بیندازید و با نگاه کردن به فهرست تصمیم بگیرید که فقط هدف و نیاز واقعی تان را دنبال کنید.
- خودتان را مقید به پاسخ دادن سریع به پیام های دیگران نکنید. به خودتان تلقین نکنید که اگر سریع پاسخ ندهید، بی احترامی است؛ بلکه به خودتان تاکید و تلقین کنید که در وقت مناسب به پیامش پاسخ خواهم داد و اگر کار مهمی داشته باشند، حتما تماس می گیرند.

- از کانال ها و گروه های زیادی که عضو هستید خارج شوید و فقط حضورتان را در چند گروه و کانال که واقعا مهم هستند محدود کنید.
- ارتباط گوشی با اینترنت را قطع کنید و فقط در ساعت های مشخص وارد فضای مجازی شوید. اگر همیشه متصل به اینترنت و فضای مجازی باشید، با هر بار شنیدنِ صدای آمدن پیام از گوشی تان، حواستان به سمت آن پرت می شود و تحریک می شوید که به سمت گوشی بروید.
- با سایر اعضای گروه هایی که درآن عضو هستید، در مورد مسائل مختلف بحث و مجادله نکنید؛ زیرا از قدیم گفته اند:«حرفْ حرف میاره». در این صورت، مقدار زیادی از وقتتان بدون اینکه متوجه شوید تلف می شود.

- مطالب کانال یا گروههای دیگر را کپی و به دیگر گروه ها ارسال نکنید. در این صورت، از عادت کردن به ارسال مطالب کم خواهید کرد.
- فرصتِ بودن در کنار خانواده و عزیزانتان را ازدست ندهید. این دقایق و لحظاتْ منحصر به فرد و غیرقابل بازگشت هستند و دیگر تکرار نمی شوند. تیک تیک تیک. حداقلّ یک ثانیه گذشت. این یک ثانیه دیگر برنمی گردد. اگر به درستی از آن استفاده کردید، سود برده اید. اگر به درستی از آن استفاده نکرده باشید، ضرر کرده اید. قدر عمرتان را بدانید.


اگر ما انسان ها عادت های اشتباه خود را تغییر دهیم، اراده بسیار قوی برای رسیدن به اهدافِ والا و ارزشمند به دست می آوریم. حضرت امیرالمؤمنین علیّ (صلوات الله و سلامه علیه) می فرماید:«غَیّرُوا العادات، تَسْهَلْ عَلَیکُم الطاعاتِ» یعنی«عادت ها را دگرگون کنید تا اطاعت از خدا برایتان آسان شود»(1).

همان گونه که متوجه شده اید، انجام واجباتِ دینی باعث تقویتِ اراده و افزایش صبر و تحمّل می شود. در فیلمی با عنوان «صد روز با مسلمانان» که توسط یک نفر انگلیسی زبان تهیه شده بود، دیدم که مجریِ برنامه پس از زندگی در کنار مسلمانان به مدت صد روز گفت:«مسلمانان صبر و حوصله زیادی دارند». این یک واقعیت است. فردی که به خاطر رضایتِ معبودِ خود و عمل به وظایفِ دینی اش که منافع دنیایی نیز دارند، سختی ها را تحمل می کند، نماز می خواند و در روزهای بلند روزه می گیرد، اراده اش قوی می شود. اینْ یک فرآیند تدریجی است. پس نباید انتظار داشت به سرعت اراده قوی شود و همه اهداف به یک باره محقّق گردد. باید صبر و شکیبایی داشته باشید. با استمرار در این راه، منافع و مزایایِ زیادی برایتان آشکار می شود. مطمئن باشید.

پی نوشت:
1: علی بن ابی طالب، غُرَرُ الحِکَم وَ دُرَرُالکَلِم، گردآوری از عبدالواحد بن محمد آمدی، مترجم هاشم رسولی، ص221، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، 1378

[="Times New Roman"][="Black"][="3"]اراده یه مقوله ی کاملا ذهنی است

یعنی جسم شما توان اجرا داره ولی ذهن بهش اجازه نمیده

برای داشتن اراده باید ذهن سالم داشته باشید

برای داشتن ذهن سالم هم باید از منفی ها تا جایی که می تونید فاصله بگیرید

با یک برنامه ریزی یک ماهه خیلی شیک می تونید به اراده ی عالی برسید

پیشنهاد میکنم برای شروع یه برنامه ریزی دو هفته ای داشته باشید.

تا دو هفته ی آینده تمرین کنید هر فکر منفی اومد به ذهنتون برعکسش کنید و جواب مثبت و منطقی رو به خودتون بگید

مثلا اگر فکر بی ارادگی اومد به ذهنتون که من چقدر بی ارادم. به خودتون بگید : نه بی اراده نیستم. ولی نیاز به تقویت اراده دارم که خداروشکر دارم رو به جلو حرکت میکنم

هرروز اینکارو انجام بدید. اصلا هم نتیجه رو چک نکنید که ببینید اثرگذاشته یا نه. شما بدون توجه به اینکه با اراده شدید یا نه فقط این تمرین رو انجام بدید

مطمئنا شما اگر در طول روز فقط ده بار اینکارو بکنید بعد از دو هفته اثراتش رو به وضوح در حال روحی روانی خودتون می بینید

اگر فرصت شد بعدا بیشتر واستون می نویسم

موفق باشید[/][/][/]