منتظر امام زمان (عج) نباشید!!!

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
منتظر امام زمان (عج) نباشید!!!

[="blue"][="red"]سلام (نترس ازاینکه یه کم طولانیه به خاطر امام(ع) مطالعه کن)[/]

میخواستم بگم کوفیان هم منتظر امام حسین (ع) بودند ما منتظر امام(عج) نباشیم، ماباید به سوی اوحرکت کنیم اصلا زشت نیست که ما باستیم و هی بگوییم شما بیا ، کمی ماباید حرکت کنیم ،ماباید شیعه تر شویم فرهنگ جامعه ما شده انتظار (شاید این جمعه بیاید شااااااااااااااااید)
امام منتظرند تا ماحرکت کنیم این که میگویند امام زمان درروز جمعه می آید یعنی روزی که همه انسانها دور یکی جمع میشوند ولو اینکه شنبه باشد نه این که امام(ع) روز جمعه می ایند ونماز جمعه یک تمرین است یک تمرین رفتار در قبال امام(ع) .
اصلا ظهور در کجا اتفاق می افتد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بزرگترین مقوله ای که تمام پیامبران امدند برای تحقق آن در کجا اتفاق میافتد ؟در دنیا من میگویم نه چون مقوله عظیم یک فضای عظیم میخواهد عالم دنیا که عالم اصغر است پس اصل آن در عالم اصغر اتفاق نمیافتد بلکه در عالم اکبر است ،وجود هر شیعه عالم اکبر است(قلب المومن عرش الرحمن)پس دنبال نشانه های ظهور نباشیم به دنبال امام(ع) باشیم در نشانه ها دنبال خواست امام(ع) باشیم واز انجا که امام (ع)از سر ما هم زیاد است وبر ما سنگینی میکند باید دنبال مجراهای ایشان باشیم منظورم انبیاءورسل (ع)است ورجعتشان مثلا یکی مثل ابراهیم (ع) وان من شیعة لابراهیم (صافات83 ص449) از ابراهیم (ع) بخواهیم معرفت خود را به مابدهد.
واینکه میگویم شیعه منظورم خودمان نیستیم که اسمی شیعه هستیم چه بسا یک انسان لائیک بیشتر به فطرت بها دهد همان شیعه تر است شما میدانید در زمان دابه الارض(وجه اخرالزمانی امیرالمومنین(ع)) حق از باطل جدامیشود وحق وباطل باچیزی که درون هر انسان است یعنی فطرت سنجیده میشود وگرنه اگر قرار باشد به کتاب ومسلمانی باشد مثلا یکفردی که در جزیره ای ناشناخته است ودر طول عمرش باخارج جزیره ازتباط نداشته انوقت تکلیفش چیست؟ فطرت همان نور وجودی مادرمان فاطمه(س) پس به فطرتمان بها دهیم.
تاکید میکنم امام(ع)منتظر امةمعدوده هستند ،طوری رفتار کنیم که جزء انها باشیم انشاالله.

[="darkgreen"]یا فاطرو بحق فاطمه(س)[/]
[="magenta"]یا فاطمه (س) بی امتحان مرا بپذیر....[/]

این جملات رو تو یه سایت قسمت مهدویت دیدم
شماتایید می کنید؟
[/]

valayat;11219 نوشت:
سلام (نترس ازاینکه یه کم طولانیه به خاطر امام(ع) مطالعه کن)
میخواستم بگم کوفیان هم منتظر امام حسین (ع) بودند ما منتظر امام(عج) نباشیم، ماباید به سوی اوحرکت کنیم اصلا زشت نیست که ما باستیم و هی بگوییم شما بیا ، کمی ماباید حرکت کنیم ،ماباید شیعه تر شویم فرهنگ جامعه ما شده انتظار (شاید این جمعه بیاید شااااااااااااااااید)
امام منتظرند تا ماحرکت کنیم این که میگویند امام زمان درروز جمعه می آید یعنی روزی که همه انسانها دور یکی جمع میشوند ولو اینکه شنبه باشد نه این که امام(ع) روز جمعه می ایند ونماز جمعه یک تمرین است یک تمرین رفتار در قبال امام(ع) .
اصلا ظهور در کجا اتفاق می افتد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بزرگترین مقوله ای که تمام پیامبران امدند برای تحقق آن در کجا اتفاق میافتد ؟در دنیا من میگویم نه چون مقوله عظیم یک فضای عظیم میخواهد عالم دنیا که عالم اصغر است پس اصل آن در عالم اصغر اتفاق نمیافتد بلکه در عالم اکبر است ،وجود هر شیعه عالم اکبر است(قلب المومن عرش الرحمن)پس دنبال نشانه های ظهور نباشیم به دنبال امام(ع) باشیم در نشانه ها دنبال خواست امام(ع) باشیم واز انجا که امام (ع)از سر ما هم زیاد است وبر ما سنگینی میکند باید دنبال مجراهای ایشان باشیم منظورم انبیاءورسل (ع)است ورجعتشان مثلا یکی مثل ابراهیم (ع) وان من شیعة لابراهیم (صافات83 ص449) از ابراهیم (ع) بخواهیم معرفت خود را به مابدهد.
واینکه میگویم شیعه منظورم خودمان نیستیم که اسمی شیعه هستیم چه بسا یک انسان لائیک بیشتر به فطرت بها دهد همان شیعه تر است شما میدانید در زمان دابه الارض(وجه اخرالزمانی امیرالمومنین(ع)) حق از باطل جدامیشود وحق وباطل باچیزی که درون هر انسان است یعنی فطرت سنجیده میشود وگرنه اگر قرار باشد به کتاب ومسلمانی باشد مثلا یکفردی که در جزیره ای ناشناخته است ودر طول عمرش باخارج جزیره ازتباط نداشته انوقت تکلیفش چیست؟ فطرت همان نور وجودی مادرمان فاطمه(س) پس به فطرتمان بها دهیم.
تاکید میکنم امام(ع)منتظر امةمعدوده هستند ،طوری رفتار کنیم که جزء انها باشیم انشاالله.
یا فاطرو بحق فاطمه(س)
یا فاطمه (س) بی امتحان مرا بپذیر....
این جملات رو تو یه سایت قسمت مهدویت دیدم، شماتایید می کنید؟


با سلام
نویسندۀ این کلام خواسته، انتظار را با ادبیاتی لطیف و عرفانی به شیوه ای جدید طرح کند در حالیکه انتظار واقعی (ممدوح) همۀ لطافت های لازم را در خویش دارد.

منتظر واقعی ایستا نیست بلکه پویا و فعال به سمت و سوی مولایش در حرکت است، از این جمعه تا آن جمعه منتظر نمی ماند بلکه تمام هفته را انتظار می کشد. منتظر نمی ماند تا امامش بیاید و رفتارش را اصلاح کند تا آنجا که می داند و می تواند اصلاحگری می کند. و ...

اما در باب مکان ظهور؛ اینکه صلاحیت ظهور حضرت (عج) را با ادبیاتی شعرگونه و فهم و اندیشه ای لطیف، عالَمی دیگر فرض کنیم، و بگوییم ظرف این عالَم برای آن اتفاق بزرگ و عظیم کوچک است و عالَم اکبر می طلبد، تنها در حد یک فرضیۀ شخصی است و با نص روایات رسیده از معصومان (ع) مغایرت دارد. حقیقت آن چیزی است که در آیات قرآن، کلام معصومان (ع) و روایات مشاهده می شود که نه تنها ظهور و قیام حضرت مهدی (عج) و حکومت آن بزرگوار در این عالَم (دنیا) اتفاق می افتد بلکه به اعتقاد شیعه ظرف تحقق رجعت (بازگشت صالحان و تحقق ضمنی وعدۀ الهی) نیز در همین دنیا قبل از قیامت است.

نویسندۀ مجهول، آنجا که شیعۀ اسمی (به قول ایشان، خودمان) را مردود و از اهل هلاک شمرده و لائیک نامسلمان را که به زعم ایشان، بیشتر به فطرتش بها می دهد را بهتر و شیعه تر از شیعیان اسمی دانسته، نیز به عیان راه خطا و باطل را پیموده. زیرا خواسته یا ناخواسته مرتکب چند خطا شده است:

اول آنکه بر خلاف صریح قرآن که همیشه ایمان را در کنار عمل صالح ذکر کرده و تحقق نجات را در گرو هر دو بال ایمان و عمل دانسته، ایشان (نویسنده متن) برای اسلام آوردن و ایمانِ به خدا و تمام حقایق الهی ارزش و وجاهتی قائل نشده و عمل تنها و مقرون به صواب را عامل نجات بر شمرده که خطا و باطل بودن آن یقینی است.

دوم آنکه جامعۀ شیعی را بطور کل با عنوان شیعۀ اسمی قلمداد کرده که بنظر می رسد بیشتر تحت تأثیر حالات درونی خود نقل حال کرده و حالت درونی خود را به کل جامعه تعمیم داده است. زیرا پر واضح است که اگر چه جامعۀ شیعی و شیعیان تا وضعیت مطلوب و آرمانی مورد نظر اسلام، فاصله دارند اما این بدان معنا نیست که بطور صد در صد از عمل برای خدا و خدمت به خدا و خلق و همۀ ارزشها و فضائل تهی اند.

بلکه بدون شک نسبت جامعۀ کنونی اسلامی- شیعی با جامعۀ آرمانی حضرت مهدی (عج) به نسبت تشکیک مراتب است نه اینکه آن دو متضادی باشند بلااجتماع و نسبت عمل شیعیان با حقیقت عملِ مورد نظر دین، نیز به همین منوال است، نه آنگونه ای که نویسنده ترسیم کرده است. و این افتادن از این سوی بام است یعنی تفریط.

سوم آنکه نویسنده با افراط گرائیِ سلیقه محورش، به سمت و سوئی رفته که از آن سوی بام افتاده (افراط) و فطرت و عمل افراد لائیک و منکران الهی را بدون داشتن ایمان و اظهار و تصدیق به مبدأ و معاد و حقائق الهی از فطرت و عمل مسلمانان و شیعیان برتر و کاملتر دانسته و در حقیقت ایشان را منتظران واقعی شمرده است. و خواسته یا ناخواسته می بینیم که نویسنده به یکباره در گرداب تناقض گرفتار آمده است.

از یکسو انتظار را مغایر با نشستن و ایستا بودن تعریف می کند یعنی باید پویا بود تلاش و حرکتی کرد و ... و از سوی دیگر لائیک نامسلمان و منکر، که هیچ گامی جز متابعت از هوای نفس خویش بر نمی دارد و به هیچ ارزشی پایبند نیست را پاک فطرت، منتظر واقعی و شیعۀ حقیقی بر می شمارد ...

در پایان گفتنی است اگر چه کلام مزبور، بی بهره از حقیقت و واقعیت نیست آنجائیکه به تلاش و حرکت و پویائی جامعۀ شیعی بسوی حضرت (ع) توصیه می کند و انتظار حقیقی و ممدوح را می ستاید و از آنسوی انتظاری که همراه با نشستن و دست روی دست گذاشتن است را مذمت می کند اما در ادامه بدلیل خروج از دایرۀ اعتدال و قرار گرفتن در مدار افراط و تفریط، گرفتار برداشت های شخصی و شعرگونه شده و ناخواسته "اجتهاد در برابر نص" می کند. و تا آنجائی پیش می رود که خویش، به چوب تناقض گوئی اساس همۀ گفته هایش را یک یک می زند.

موفق باشید ...:Gol:

با تشکر از شما استاد بزرگوار

هر چند جملات نویسنده پست اول از سایت مهدویت دارای ادبیات خاص بود
قطعا دارای اشکالاتی بود که حضرتعالی با دقت نظر بسیار آنها را بیان کردید
خدا به شما توفیق عنایت فرماید.
بازهم ممنون

با تشکر از همه ی دوستان

ما هم باید برای ظهور امام (عج) قدم برداریم نه اینکه بشنیم و بگیم آقا بیا. زمینه رو فراهم کنیم.
می دونستید اگه فقط 12 تا مومن واقعی توی دنیا باشه آقا ظهور میکنه.
و این حرف یه کم جای تاسف داره.

بنام خدا.
سلام.
آنهایی که منتظر امام عج هستن تکالیفشونو خوب انجام دادند و مشقاشونو خوب نوشتن.
اونایی که مشقاشونو خوب انجام ندادند باید بشینن خوب انجام بدن بعد منتظر باشن تا آقا بیاد تصحیح کنه.هر چند مشقا از قبل تصحیح شده هست.
:Gol:.

تا یار که را خواهد و میلش به که باشد!:Gol:

موضوع قفل شده است