ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی درگذشت

تب‌های اولیه

63 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی درگذشت

تلویزیون رسمی عربستان سعودی با قطع برنامه‌های خود از مرگ پادشاه عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش «تابناک»، دفتر پادشاه عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در ساعت یک بامداد (به وقت محلی) امروز جمعه درگذشت.

دربار پادشاهی سعودی شاهزاده سلمان را پادشاه جدید و شاهزاده مقرن را ولیعهد اعلام کرده است.

در بیانیه دربار سعودی آمده است: شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز آل سعود بر اساس قانون اساسی به عنوان پادشاه عربستان مورد بیعت قرار گرفت و بیعت شهروندان سعودی با ملک سلمان بن عبدالعزیز و شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز به عنوان ولیعهد پس از نماز عشا جمعه در کاخ پادشاهی در ریاض برگزار خواهد شد.

در همین حال بی‌بی‌سی اعلام کرد که مقام‌های عربستان سعودی تایید کرده اند که ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در سن 90 سالگی درگذشته است.ملک عبدالله در چند هفته اخیر به علت ابتلا به عفونت ریه در بیمارستان بستری بود. او در سال 2005 و پس از مرگ برادرش، ملک فهد، پادشاه عربستان سعودی شد.

«خبرگزاری رویترز» نیز خبر داد ، خبر مرگ «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» قبلا بارها به صورت شایعه مطرح می شد اما اینبار با اعلام اخبار مرگ وی از تلویزیون دولتی عربستان به شایعات پایان داد.

از زمان بستری شدن ملک عبدالله در بیمارستان، ولیعهد ملک سلمان وظایف او را برعهده گرفته بود. سلمان همزمان با ولیعهدی، از سال 2012 وزیر دفاع این کشور هم بود.

پادشاه جدید عربستان کیست

امیر سلمان بن عبدالعزیز آل سعود 79 ساله که بامداد جمعه در پی درگذشت عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی شد، ضمن داشتن مسند ولیعهدی، از سال 2012 وزیر دفاع این کشور هم بود.

سلمان برادر ناتنی ملک عبدالله و بیست و پنجمین فرزند عبدالعزیز آل سعود بنیانگذار عربستان و برادر تنی ملک فهد(شاه سابق) و نایف و سلطان (دو ولیعهد سابق ملک عبدالله) است. مادر وی 'حصه بنت احمد السدیری' است.

امیر سلمان پیش از این ولیعهد سعودی و سه دوره حاکم ریاض بود و تصدی وزارت دفاع عربستان را نیز برعهده داشته است.

وی از مهمترین ارکان خاندان سلطنتی عربستان سعودی به شمار می رود و یکی از افرادی است که به آنها «هفت سدیری» گفته می شود؛ منظور همان فرزندان ذکور ملک عبد العزیز از همسرش 'حصه' هستند.

سلمان تحصیلات مقدماتی خود را در مدرسه امرا و شاهزادگان در ریاض سپری کرد. در 16 مارس 1954 هنگامی که به نیابت برادر تنی خود 'نایف بن عبد العزیز' به امیری ریاض پایتخت عربستان رسید، وارد دنیای سیاست شد.

سلمان بن عبد العزیز مالک 10 درصد سهام مجموعه سعودی بازاریابی و تحقیقات است که روزنامه فرامنطقه ای 'الشرق الاوسط' جزو تملک این مجموعه به شمار می رود.

وی با اینکه سهامی اندکی از این روزنامه را در اختیار دارد، اما از طریق پسرش 'فیصل' بر گرایش های فکری و سیاسی این روزنامه حاکم است.

سلمان تاکنون سه بار ازدواج کرده است. نخستین همسر وی 'سلطانة بنت ترکی بن أحمد السدیری' بود که فوت کرده و از او دارای 6 فرزند به نام های امیر فهد، امیر سلطان، امیر أحمد، امیر عبدالعزیز، امیر فیصل و شاهزاده حصه است.

همسر دوم سلمان 'فهده بنت فلاح بن سلطان' از خاندان 'آل حثلین' است که از او نیز دارای 6 فرزند به نام های امیر محمد، امیر ترکی، امیر خالد، امیر نایف، امیر بندر و امیر راکان است.

اما همسر سوم سلمان 'سارة بنت فیصل بن ضیدان أبو اثنین السبیعی' است که وی را طلاق داده و امیر سعود تنها فرزند وی از این ازدواج است.

امیر سلمان در حالی به مسند پادشاهی عربستان رسیده که با 79 سال سن، دارای مشکلات جسمانی است به طوری که برخی گزارش ها نشان می دهد وی به دلیل بیماری قادر به اداره حکومت نیست.

شاهزاده مقرن بن عبد العزیز کیست

شاهزاده مقرن بن عبد العزیز آل سعود، سی و پنجمین پسر ملک عبد العزیز و کوچک‌ترین آنهاست .

شاهزاده مقرن در سپتامبر سال 1945 متولد شد و تحصیلات اولیه خود را در مرکز نمونه پایتخت آغاز کرد و پس از آن زندگی حرفه‌ای خود را با درجه افسری در نیروی هوایی عربستان شروع کرد تا اینکه در سال 1980 بازنشسته شد.

وی بیشتر عمر خود را صرف کسب تخصص در زمینه پروازهای نظامی کرده و در همین راستا به نیروی هوایی عربستان پیوست و در سال 1968 با درجه کمک خلبانی در رشته خلبانی در انگلیس فارغ التحصیل شد و پس از آن در سال 1974 تحصیلات خود را در دوره‌ ستاد و فرماندهی آمریکا ادامه داد و مدرک دیپلم دریافت کرد و پس از آن نیز به عنوان معاون مدیر عملیات هوایی و رئیس بخش برنامه‌ریزی و عملیات نیروی هوایی عربستان تعیین شد.

شاهزاده مقرن پس از بازنشستگی در سال 1980 به عنوان امیر منطقه حایل برگزیده شد و تا 2000 در این منصب بود و پس از آن نیز به عنوان امیر منطقه مدینه منوره تعیین و تا سال 2005 عهده‌دار این منصب بود و بعد از آن نیز به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات عربستان و جانشین شاهزاده «نواف بن عبد العزیز» تعیین شد.

در تاریخ 19 جولای 2012 نیز به عنوان مشاور ملک عبد الله بن عبد العزیز و فرستاده ویژه وی و در اول فوریه 2013 نیز به عنوان معاون دوم نخست وزیر منصوب گشت.

شهرت شاهزاده مقرن به شیفتگی وی به علم نجوم و مشاهدات نجومی، مطالعه اشعار عربی و تحقیقات زراعی و استفاده از تکنولوژی اجرای سیستم دولت الکترونیک مربوط می‌شود و در همین رابطه کتابخانه غنی مشتمل بر بیش از 10 هزار جلد کتاب در اختیار دارد.

شاهزاده مقرن همچنین بارها نقش میانجی در پاکستان را ایفا کرده است.

[="Black"]اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب


ملک عبدالشیطان ساعت یک بامداد به وقت محلی به دیار شیطان شتافت.و به شارون ملحق شد.


[SPOILER]ملک عبدالله پادشاه عربستان مرد

منابع خبری عربستان سعودی دقایقی پیش رسما از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان خبر دادند.
به گزارش رجانیوز در حالی که طی یک ماهه اخیر خبرهای ضد و نقیضی از وخیم شدن حال پادشاه عربستان و مرگ او حکایت می‌کرد؛ دقایقی پیش دفتر پادشاه عربستان سعودی در بیانیه ای که از تلویزیون این کشور پخش شد مرگ ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در ساعت یک بامداد (به وقت محلی) را اعلام کرد.
گفتنی است بنا بر نقل این رسانه‌ها، «ملک سلمان» به عنوان پادشاه جدید عربستان و شاهزاده «مقرن» نیز به عنوان ولیعهد منصوب شده است.
http://rajanews.com/Detail.asp?id=217415

[/SPOILER]

امیدوارم هیچ یک از شاهزادگان آل سعود با هم به تفاهم نرسند و این امر مقدمه ای باشد برای فروپاشی کامل ال سعود.[/]

[=BBCNassim]مقام‌های عربستان سعودی تایید کرده اند که ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در سن ۹۰ سالگی درگذشته است.[=BBCNassim]اعلام خبر مرگ پادشاه عربستان سعودی در نخستین ساعات روز جمعه از تلویزیون رسمی این کشور صورت گرفت.[=BBCNassim]با مرگ ملک عبدالله، برادر او ملک سلمان، ۷۹ ساله، پادشاهی عربستان سعودی را به عهده می گیرد.[=BBCNassim]ملک عبدالله در چند هفته اخیر به علت ابتلا به عفونت ریه در بیمارستان بستری بود. او در سال ۲۰۰۵ و پس از مرگ برادرش، ملک فهد، پادشاه عربستان سعودی شد.[=BBCNassim]از زمان بستری شدن ملک عبدالله در بیمارستان، ولیعهد ملک سلمان وظایف او را به عهده گرفته بود.[=BBCNassim]با اعلام پادشاهی ملک سلمان، امیر مقرن بن عبدالعزیز برادر ناتنی ملک عبدالله به عنوان ولیعهد جدید معرفی شده است.[=BBCNassim]ملک عبدالله، ملک سلمان، و امیر مقرن هر سه پسران ملک عبدالعزیز بنیانگذار کشور عربستان سعودی در دوران مدرن هستند که از آنها با عنوان آل سعود یاد می شود.[=BBCNassim]ملک عبدالله، سیزدهمین پسر در میان ۳۷ پسر ملک عبدالعزیز بود.

سلام علیکم .یه سوال داشتم .آیا طبق اون حدیث در بحارالانوار جلد 52 ص 210 از امام صادق (ع) ، مرگ این ملک عبدالشیطان از علائم ظهور؟

taghizadeh;631475 نوشت:
سلام علیکم .یه سوال داشتم .آیا طبق اون حدیث در بحارالانوار جلد 52 ص 210 از امام صادق (ع) ، مرگ این ملک عبدالشیطان از علائم ظهور؟

باسلام

حدیث اصلی این هست:
امام صادق (ع) فرمودند:
هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عجل الله فرجه) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگــــــــــــز!
(بحارالانوار، ج 52، ص 210)

اما معلوم نیست این عبدالله همون عبدالله هست یا خیر
إن شاءالله که این همون باشه و مرگش هم باعث ظهور آقامون باشه :Gol:

[="Times New Roman"][="Navy"]

[=times new roman]تبریک عرض میکنم به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج)

ان شاالله عمر آل سعود با درگیری داخلی بین ولیعهدها تموم شه.


واکنش ها به مرگ وی:

محمود عباس سه روز عزاي عمومي اعلام کرد

شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری گزارش داد در پی درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی در سرزمین های فلسطینی اعلام کرد.

اوباما: ملک عبدالله، عامل ثبات و امنیت در منطقه و فراتر از آن بود

باراک اوباما به دلیل مرگ ملک عبدالله، بیانیه ای را صادر کرد.
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، با صدور بیانیه ای درگذشت ملک عبدالله را تسلیت گفته و او را رهبری «راسخ» نامیده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفته است، ملک عبدالله، به اهمیت روابط عربستان سعودی و آمریکا ایمان راسخ داشت و عامل ثبات و امنیت در منطقه و فراتر از آن بود.

جان کری: آمریکا دوست خودش را از دست داد

نخست وزیر انگلیس در پیامی در صفحه توئیتر خود مرگ پادشاه عربستان را تسلیت گفت.

نخست وزیر هند هم طی پیامی مرگ پادشاه عربستان را به مقامات سعودی تسلیت گفت.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز طی پیامی مرگ پادشاه عربستان را تسلیت گفت و تاکید کرد که واشنگتن دوست خودش را از دست داد.

سه روز عزای عمومی در امارات

«خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات عربی متحده مرگ «عبدالله بن عبدالعزیز» شاه عربستان سعودی را تسلیت گفت و اظهار داشت جهان اسلام و عرب رهبری بزرگ و تاریخی را که تا آخرین لحظه عمرش در خدمت منطقه بود، از دست داد.

رئیس دولت امارات همچنین در این کشور 3 روز عزای عمومی اعلام کرد و دستور داد پرچم امارات طی این 3 روز در تمامی ادارات و ارگانهای دولتی، سفارتخانههای و هیئت های دیپلماتیک این کشور در خارج به صورت نیمه برافراشته خواهد شد.

نخست وزیر کانادا هم به درگذشت پادشاه عربستان واکنش نشان داد و گفت: ملک عبدالله مدافع سرسخت آشتی بود.

شبکه های ماهوارهای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و مصر از جمله شبکه های دولتی عربستان، کویت، بحرین و شبکه های ام.بی.سی، روتانا، سی.بی.سی و النهار در پی درگذشت ملک عبدالله، پخش برنامه های روتین خود را متوقف و با گذاشتن نوار سیاه رنگ در گوشه تصاویر خود، اقدام به پخش تلاوت قرآن کریم کردند.


ممنون از همه گی.انشاالله که این اتفاق و اتفاقات بعدی مقدمه ظهور باشه انشاالله

آنکه بیناست به دنبال شما میگردد**از خدا حاجت کور است فقط بینایی

دیدن روی شما فایده ای هم دارد؟** یا که باید بروم در پی با تقوایی

دیدن چهره ی ماه تو زمانی خوب است** که خدایی شده باشیم نه که دنیایی

درس هایی که به من داده ای از بر نشدم**تنبلی کردم و شد باعث این رسوایی

به دعا های شما دلخوشم و منتظرم**تا که برای منه بیچاره دعا فرمایی


«خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات عربی متحده مرگ «عبدالله بن عبدالعزیز» شاه عربستان سعودی را تسلیت گفت و اظهار داشت جهان اسلام و عرب رهبری بزرگ و تاریخی را که تا آخرین لحظه عمرش در خدمت منطقه بود، از دست داد. :Moteajeb!::ajab!::ajab!::ajab!::ajab!::ajab!::Moteajeb!::Moteajeb!:

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته،
ان شاء الله همیشه خوش خبر باشید ... چند سال پیش در بین راه مکه و مدینه بهمان شیرینی دادند و گفتند ملعون به درک ملحق شد، بعد فهمیدیم فقط رفته بود به کما و شیطان هم که لابد انرژی درمانی و از این کارها بلد است! خلاصه اینکه ما شیرینی این روز شیرین را چند سال پیش خوردیم و عجب چسبید، بعدش از دماغمان درآمد که امروز دوباره به جانمان نشست!
راستی عکس‌العمل محمودعباس هم آخرشه! هیچ وقت اینقدر واضح از دشمن خودش دفاع نکرده بود، کرده بود؟
عید جمعه‌اتان مبارک :Gol:
یا علی علیه‌السلام

ملک عبدالله اردنی 40 روز عزای عمومی اعلام کرده!!!!!

ظاهرا شاه جدید، سلمان بن عبدالعزیز مبتلا به آلزایمر هست. از الان الفاتحه!

[h=1][=B Nazanin]حضور ظریف در مراسم ملک عبدالله
[/h]

[=B Nazanin]» سرویس: سياسي - سياست خارجي
کد خبر: 93110301174
جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳



سخنگوی وزارت خارجه درگذشت ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی را به دولت و مردم عربستان تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرضیه افخم اضافه کرد: دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در مراسم رسمی که روز شنبه از سوی عربستان سعودی برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.‌
به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه که برای شرکت در اجلاس داووس به سوئیس سفر کرده از زوریخ سوئیس به عربستان سفر خواهد کرد.
انتهای پیام

http://www.isna.ir/fa/news/93110301174/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D9%85%D9%84%DA%A9-%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87

میگم این بغدادی پیام تسلیت داده؟

قال رسول الله (ص)



اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء



وقتی عالمی فقیه، فوت كند در اسلام رخنه و حفره‎ای ایجاد می‎شود كه هیچ چیزی نمی‎تواند جای آن را پر کند.


سلام علیکم،

دو جور اسلام داریم، یکی اسلام به معنای تسلیم خدا بودن، بهش می‌گیم اسلام ناب، یکی هم اسلام به معنای تسلیم شیطان بودن، بهش می‌گیم اسلاب آمریکایی یا وهابیت که اوج اونه،
در اسلام ناب اوج تسلیم خدا بودن می‌شود اینکه شخص برای خداوند و خلیفه‌ی خداوند «کالجسد بین یدی الغسال» باشد، یعنی مثل جسد در میان دو دست غسال که به هر طرف برش گرداند مقاومتی نمی‌کند و تسلیم محض است، در اسلام شیطانی هم اوج این تسلیم باز همان است و فقط غسال در این زمینه شیطان و آمریکا خواهد بود ... این ملک عبدالله هم عجیب کالجسد بین یدی الغسال بود برای آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل و ابلیس لعین ...

فکر کنم الآن شیطان و آمریکا و احزاب و هم‌پیمانانشان باید همان حدیث بالا از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌واله‌وسلّم را بخوانند، چون ان شاء الله اگر حدیثی که از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است در مورد همین ملعون بوده باشد این شخص برای شیطان آنقدر ارزش داشته است که با تضمین مردنش امام علیه‌السلام ظهور قائم علیه‌السلام و مرگ شیطان را وعده دهند! به راستی با مردنش برای حزب شیطان ثلمه‌ای ایجاد خواهد شد که قال جبران نخواهد بود!

و اما خبرها از یمن به گوش می‌رسد و چشم‌ها به آنجا دوخته شده است ... و سفیانی از شام ...

اخبار ظهور گفته نشده‌اند که ما همینطوری فقط شنونده‌ی آنها باشیم، اینها گفته شده‌اند که ما کاری کنیم، اگر قرار بود مستقل از شیعیان انقلابی رخ بدهد از همان روز سقیفه قیام رخ می‌داد ... ما باید کاری کنیم ...

... يَوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آيَاتِ رَ‌بِّكَ لَا يَنفَعُ نَفْسًا إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِن قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْرً‌ا ...

یا علی علیه‌السلام

[=arial black]با سلام
خبرخوشحال کننده ای بود
ولی دعا کنیم تفکر وهابی و سلفی گری نابود شود
که با مرک یک فردی هم فکراش جای او را نگیرد

اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و ال محمد و

اخر تابع له علی ذالک

رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان را به دولت ، ملت و خاندان سعودی تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان را به دولت، ملت و خاندان سعودی تسلیت می گویم .
برای آن مرحوم مغفرت :khaneh:،برای خاندان ایشان صبر و برای ملت و دولت عربستان آرزوی موفقیت دارم .


حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

http://president.ir/fa/84023

سلام
من تا الان ازین اتفاق خوشحال کننده باخبر نبودم به محض اینکه اومدم اینجا و چشمم به عنوان تاپیک که افتاد به قدری خوشحال شدم که کم مونده بود اشکم دربیاد....
خدایا شکررررررررررررررررررررررررررررررررررررررت....
استاد اخلاقی دارم که از اولیای الله هستند ایشون چندباری به بچه ها تذکر دادند که ظهور خیلی خیلی نزدیک شده..حواستنون باشه، پرونده ها داره بسته میشه،‌در خودتون غور کنید و قلبتون رو اصلاح کنید...
راستش ولی من یکمی میترسم...قبلا خیلی دعا میکردم برای فرج...از وقتی شنیدم نزدیک شده یه حس ترس و اضطراب دارم آخه من خیلی قلبم سیاهه...وقتی آقا بیاد جواب سلاممو با ناراحتی بدن من که دق میکنم :Ghamgin:

سلام
آقا من موندم به خاطر تیم ملی ناراحت باشم یا به خاطر مرگ این ... خوشحال
خدایا نمیشد دو روز زودتر میمرد ما درست حسابی تر حال می کردیم:khandeh!:
برای این قاتل 40 روز عزای عمومی گرفتن:Khandidan!:
بر خودشو پدرشو و خاندان نجسش لعنت بشمار...

مقدمات ظهور اقا ....

[=arial]با سلام
عرض اب و احترام
هر چند این خبر خوشحال کننده است

:Gol::Gol::Gol::Gol:
ولی بنده درخواستی از محضر دوستان دارم
این که اخبار ظهور حضرت را با مرک این و ان پیوند نزنید
اگر سوالی داریم بپرسیم واگر شبهه ای داریم برطرف نماییم

ولی خواهشا خواهشا خواهشا
با اندک اتفاقی و مرک و میری پای ظهور را پیش نکشیم

اخبار ظهور و وقایع ان را از علما و کارشناسان دین جویا شویم
و اجازه ندهیم با هر مساله ای ظهور و امام زمان(عج) به بازی گرفته شود و فضا برای جولان عده ای فراهم شود

و خدای ناکرده مساله لوث شود
و فردا اگر اتفاقی افتاده جک درست بکنند که خب این هم به ظهور ربط دارد؟؟؟
بچه شیعه ها باید آگاهانه با هر مساله ای برخورد نمایند
موفق وموید
یاعلی

[="Black"]اعوذ بالله سمیع العلیم من الشیطان العین الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب.

بی شک ظهور امام زمان(عج) نزدیک است.انشاء الله هر چه زودتر این مهم محقق شود.
طبق روایات بسیاری بعد از مرگ عبدالشیطان هرج ومرج عربستان را فرا میگیرد و حکومتها به ثبات کامل نمیرسند.و این امر تا ظهور ولی عصر(عج) ادامه دارد.

اما همانگونه که استاد محراب گرامی فرموده اند باید مراقب و مواظب بود تا بدخواهان سوء استفاده نکنند و ظهور را به بازی نگیرند.
امکان وجود دارد که این عبدالشیطان همان عبدالشیطان روایات باشد. از طرفی امکان هم دارد که این طور نباشد.

پس نمیتوان قطعا گفت که این همان عبدالشیطان است و نتیجه گرفت.زیرا اگر همان نباشد آن عده ای که ساده هستند و این نتیجه را باور میکنند امکان انحرافشان وجود دارد.و از طرفی امکان دارد جریانات انحرافی از همینک افزایش یابد و عده ای با مهدویت بازی کنند و ادعای مهدویت کنند.

بنده هم به عنوان یک بردار کوچکتر از محضر تمام کاربران گرامی و بزرگوار تقاضا میکنم مراقب بیانات خویش باشند.


به امید ظهور مهدی فاطمه(عج) یک صلوات از عمق جان و دل.
اللهم صل علی محمد وآل محمد.
[/]

اسـلام;631524 نوشت:

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان را به دولت، ملت و خاندان سعودی تسلیت می گویم .
برای آن مرحوم مغفرت :khaneh:،برای خاندان ایشان صبر و برای ملت و دولت عربستان آرزوی موفقیت دارم .

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران



سلام علیکم،

اسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ إِن تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّ‌ةً فَلَن يَغْفِرَ‌ اللَّـهُ لَهُمْ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَفَرُ‌وا بِاللَّـهِ وَرَ‌سُولِهِ ۗ وَاللَّـهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ [التوبة، ۸۰]
آمرزش بخواه برای آنان یا نخواه [انتخاب با توست اما] اگر هفتاد بار برای ایشان آمرزش بخواهی خدا نیامرزدشان، این برای آن است که کفر ورزیدند به خدا و پیمبرش و خدا هدایت نکند گروه نافرمانان را

حالا استغفار کردن برای آنها در شکل تقیه و به مصالحی اشکال ندارد، چون خدا اجازه‌اش را داده است و در سنت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله هم چنین چیزی وارد شده است، ولی دیگر گفتن «مرحوم» برای صفت یک موجود «ملعون» چه وجهی دارد؟ شاید هم منظور رحمانیت خداوند باشد که به همه از مؤمن و کافر می‌رسد، همینکه این ملعون تبدیل به عدم نشود و با مرگش به جهنم وارد شود خودش از رحمانیت خداست، به هر حال شکر خدا که رئیس‌جمهورمان نگفتند «مرحوم مغفور» که اگر اشتباهی می‌گفتند دیگر نمی‌دانم چطور باید توضیح داده می‌شد! ان شاء الله بقیه‌ی سیاستمداران که هنوز اظهار نظری نکرده‌اند هم مشابه احتیاط‌های ایشان را بکنند و طبع روشنفکری خودشان را کنترل نمایند ... سیاست‌مدار شدن هم سخت است ... :ok:
یا علی علیه‌السلام

הנביא מוחמד;631530 نوشت:
سلام
آقا من موندم به خاطر تیم ملی ناراحت باشم یا به خاطر مرگ این ... خوشحال
خدایا نمیشد دو روز زودتر میمرد ما درست حسابی تر حال می کردیم:khandeh!:
برای این قاتل 40 روز عزای عمومی گرفتن:Khandidan!:
بر خودشو پدرشو و خاندان نجسش لعنت بشمار...

سلام اتفاقاجالبه که روز جمعه مرد. چون تو مفاتیح الجنان نوشته یکی از دلایلی که روز جمعه عیده اینه که زمین از لوث شرک و کفرو قذرات معاصی و از وجود جبارین و ملحدین و کافرین و منافقین پاک و پاکیزه میشود.(اعمال روز جمعه):Kaf::Kaf::Kaf::Kaf::Kaf:

[="Times New Roman"][="Black"]این خوک کثیف نمرده ، به درک واصل شده . فرق مردن و به درک واصل شدن زمین تا آسمونه..
.
بعضی ها لیاقت دفن شدن هم ندارند و لکه ی ننگی بر پیشانی زمین و خاک هستند که مجبورند آنها را در خود جای دهند..
.
لامصب چقدر شبیه قذافی بود . انگار سیبیه که تریلی از روش رد شده.. :ghash:
.
خیلی دوست داشتم بهش بگم آدم باش ؛ ولی دلم نیومد تو شرایط سخت قرارش بدم.. :ghash:
[/]

شاه جدید، هنوز ملک عبدالله رو چال نکردن، پسرش رو از ریاست گارد سلطنتی برکنار کرد!

همچنین رئیس دیوان سلطنتی رو

امیدوارم کم کم اختلاف رو بین این ها ببینیم

---------------------
تکمیلی

ملک سلمان، برای اولین بار طی حکومت خاندان سعودی، یکی از نوه های ملک عبدالعزیز رو به عنوان جانشین ولیعهد معرفی کرد

اون هم در حالی که هنوز پسرهای ملک عبدالعزیز زنده هستند

خیلی بیشتر به نابودی این خاندان امیدوار شدم که ان شاء الله عمر ما هم کفاف خواهد داد و اون رو خواهیم دید.

متن زیر از خبرگزاری رسمی عربستان هست که بدون دخل و تصرف قرار میدم

==========
ملک سلمان بن عبد العزیز خادم حرمین شریفین، طی فرمانی شاهزاده مقرن بن عبد العزیز ولی عهد را به عنوان معاون رئیس شورای وزیران انتخاب کرد.همچنین شاهزاده محمد بن نایف به عنوان ولی ولیعهد منصوب شد. این انتصاب پس از آن صورت گرفت که هیئت بیعت با محمد بن نایف به عنوان ولی ولی عهد بیعت کرد. او همچنین به عنوان معاون دوم رئیس شورای وزیران منصوب شد.شاهزاده محمد بن سلمان نیز به عنوان وزیر دفاع و رئیس دیوان پادشاهی سعودی انتخاب شد و بدین ترتیب، جانشین خالد التویجری شد.

من هم امروز صبح این خبر رو شنیدم خیلی خوشحال شدم
اما دوستان بهتر نیست کمی محافظه کارانه تر عمل کنیم؟؟؟؟؟؟؟
برادران شیعه ما هنوز در عربستان زندگی می کنند وهر روزبه هر بهانه کوچکی کشته یا زندانی می شوندشاید پیام رییس جمهور هم به همین خاطر بوده

[=arial]هزار مرتبه شکر که شخص گنهکاری مثل ملک عبد الله به درک واصل شد
حالا هر چقدر لعنتش کنیم اون دنیا عذابش بیشتر میشه دل ما هم خنک میشه !!
لعـــــــــــــــنت بر ملک عبد الله و امثال این ملعون

به ظهور نزدیک تر شدیم
ایا برای خدمت اماده ایم؟
به هر حال هر جمعه و هر لحظه که میگذرد به ظهور نزدیک تر میشویم چه این ملعون همان عبد الله معروف باشد چه نباشد باز هم به ظهور یک قدم نزدیکتر شدیم
حتی اگه یک درصد احتمال داشته باشه که این عبد الله همان کسی هست که امام صادق (ع) فرمودند باید خودمونو برای یاری اقا بیشتر از قبل آماده کنیم
باید هرچه میتونیم خودمونو ورزیده تر کنیم علی الخصوص از لحاظ اعتقادی و روحی تا در سخت ترین شرایط هم کمر خم نکنیم

[=arial]بیاید همگی برای تعجیل در ظهوراز عمق وجود دعای عظم البلاء رو بخونیم
[=arial]ان شا الله که شایسته ی خدمت و جان فشانی برای امام زمان باشیم.

به درک واصل شد :Kaf::Kaf::Kaf::Kaf::Kaf:
به دیار معاویه (جهنم) شتافت
مرگ بر ملک عبدالله برده ی آمریکا و انگلیس

Anoushiravan;631499 نوشت:
ظاهرا شاه جدید، سلمان بن عبدالعزیز مبتلا به آلزایمر هست. از الان الفاتحه!

آره ه ه ه ه ه
اصلاً میگن مشنگه، شفتش خرابه
انشاالله که ظهور بسیار بسیار نزدیک است
خودمان را برای ظهور بیشتر نزدیک کنیم
یا مهدی
اسـلام;631524 نوشت:
رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان را به دولت ، ملت و خاندان سعودی تسلیت گفت.

اسـلام;631508 نوشت:
حضور ظریف در مراسم ملک عبدالله

:Esteghfar:
اینا راسته؟؟؟؟ آخه یعنی چی؟؟؟؟؟

باء;631568 نوشت:
سلام علیکم،

اسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ إِن تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّ‌ةً فَلَن يَغْفِرَ‌ اللَّـهُ لَهُمْ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَفَرُ‌وا بِاللَّـهِ وَرَ‌سُولِهِ ۗ وَاللَّـهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ [التوبة، ۸۰]
آمرزش بخواه برای آنان یا نخواه [انتخاب با توست اما] اگر هفتاد بار برای ایشان آمرزش بخواهی خدا نیامرزدشان، این برای آن است که کفر ورزیدند به خدا و پیمبرش و خدا هدایت نکند گروه نافرمانان را

حالا استغفار کردن برای آنها در شکل تقیه و به مصالحی اشکال ندارد، چون خدا اجازه‌اش را داده است و در سنت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله هم چنین چیزی وارد شده است، ولی دیگر گفتن «مرحوم» برای صفت یک موجود «ملعون» چه وجهی دارد؟ شاید هم منظور رحمانیت خداوند باشد که به همه از مؤمن و کافر می‌رسد، همینکه این ملعون تبدیل به عدم نشود و با مرگش به جهنم وارد شود خودش از رحمانیت خداست، به هر حال شکر خدا که رئیس‌جمهورمان نگفتند «مرحوم مغفور» که اگر اشتباهی می‌گفتند دیگر نمی‌دانم چطور باید توضیح داده می‌شد! ان شاء الله بقیه‌ی سیاستمداران که هنوز اظهار نظری نکرده‌اند هم مشابه احتیاط‌های ایشان را بکنند و طبع روشنفکری خودشان را کنترل نمایند ... سیاست‌مدار شدن هم سخت است ...
یا علی علیه‌السلام


خداااااااااااا
آخه دیگه الان برا چی باید تقیه کنیم؟ اگر اینجوره رهبر که اولی تره پس چرا مقام رهبری تسلیت نگفتن
واقعاً آدم یچیزایی میشنوه که شاخ در میاره. آخه این چه کاری بود!

اسلام;631693 نوشت:

رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان را به دولت ، ملت و خاندان سعودی تسلیت گفت.
نوشته اصلی توسط اسـلام
حضور ظریف در مراسم ملک عبدالله

واقعا یکی توضیح بده...

من یکی سر درنمیارم!
به نظرتون اگه واقعا کار درستی بود، و لازم بود که ما به عنوان یک کشور شیعه، به اونا بابت این موضوع تسلیت بگیم، نباید اول خود آقا این کار رو می‌کردن؟

به نظرتون چرا آقا هیچی نگفتن؟
مگه آقا نمی‌تونستن تسلیت بگن؟ یا خبر بهشون نرسیده؟ پس حتما یه دلیلی بوده که چیزی نگفتن!

ما باید پشت سر آقا و مطیع ایشون باشیم. نه اینکه ازشون جلو بزنیم و فکر کنیم که ما بیشتر می‌فهمیم.
چرا آخه؟

یکی توضیح بده، توجیه بشیم!

چرا ما باید مرگ کسی رو تبریک بگیم که آمریکا و اسرائیل (دشمنان خدا) اون رو دوست خودشون معرفی کردن؟ ها؟

این کارشون درسته؟
(من شخصا اصلا خوشم نیومد... کمه کمش بخاطر اینکه خودشون رو از آقا فهمیده تر دونستن)
یکی توجیه کنه لطفا!

کاش رئیس جمهور ما هم به جای فرستادن پیام تسلیت 3روز شادی اعلام می کرد.کامتونو شیرین کنید بابت مرگ این معلون و ظهور یکی دیگه از نشانه های ظهور آقا:tavallod:.ان شاء الله که هممون از یاران امام باشیم:hamdel::hamdel::hamdel:

514;631718 نوشت:
واقعا یکی توضیح بده...

من یکی سر درنمیارم!
به نظرتون اگه واقعا کار درستی بود، و لازم بود که ما به عنوان یک کشور شیعه، به اونا بابت این موضوع تسلیت بگیم، نباید اول خود آقا این کار رو می‌کردن؟


سلام.
این مسئله ربطی به دین و مذهب نداره بلکه یکی از تشریفات دپلماسی هست.

mohamad313;631753 نوشت:
این مسئله ربطی به دین و مذهب نداره بلکه یکی از تشریفات دپلماسی هست.


مگه غیر اینه که سیاست ما عین دیانت ماست؟

یعنی حضرت آقا فقط رهبر مذهبی ما هستن و حرفاشون در حیطه سیاست معنی و مفهمومی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!

« امام صادق (ع) فرمودند:
هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عج) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگز. »
[FLV]http://fetan.ir/tv/wp-content/uploads/2015/01/%D9%BE%D9%86%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%DA%A9-%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87.mp3[/FLV]
استاد پناهیان

mousavi928;631693 نوشت:
اینا راسته؟؟؟؟ آخه یعنی چی؟؟؟؟؟

سلام و عرض تبریک به درک واصل شدن پادشاه عربستان
یعنی ذلت و خواری و پستی...خاک بر سر بی غیرتشون کنم
فقط بصیرت بصیرت بصیرت

514;631766 نوشت:
مگه غیر اینه که سیاست ما عین دیانت ماست؟

یعنی حضرت آقا فقط رهبر مذهبی ما هستن و حرفاشون در حیطه سیاست معنی و مفهمومی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!


من منظورم ایشون نیست.
میگم وقتی سیاستمدار درجه یک یک کشور که به رسمیت شناخته شده (نه مثل اسرائیل) از دنیا میره ، سران سیاسی کشورهای دیگه بنا به رسوم دولتی و احترام به مردم اون کشور ابراز تاسف می کنند و نماینده می فرستند برای مراسم. این امر کاملا تشریفاتیه...

تشریفاتی یا غیر تشریفاتی!

من هنوز توجیه نشدم!

حضرت آقا رهبر سیاسی، دینی و .... ما هستند!

ره... بر!

یعنی راه بر...
یعنی ما باید پشت سر آقا باشیم! راهمون رو فعلا آقا نشون میدن!

پس تا وقتی آقا کاری نکردن، یعنی صلاح نبوده و این حرف های بعضی از مسئولین، معنیش نه سیاسته نه دیپلماسی!
دفعه اولشون که نیست خب...

من عقیده ام اینه که تا وقتی حضرت آقا، خودشون، مستقیما، صحبتی در این مورد نکردند، بقیه مسئولین هم باید تابع امر و حرف رهبری باشند.. همین!

اگه غیر اینه، توضیح بدید تا از اشتباه در بیام.

یا علی

514;631782 نوشت:
پس تا وقتی آقا کاری نکردن، یعنی صلاح نبوده و این حرف های بعضی از مسئولین، معنیش نه سیاسته نه دیپلماسی!
دفعه اولشون که نیست خب...

من عقیده ام اینه که تا وقتی حضرت آقا، خودشون، مستقیما، صحبتی در این مورد نکردند، بقیه مسئولین هم باید تابع امر و حرف رهبری باشند.. همین!


عجول نباشید.
شما از کجا می دونین این تسلیت ها و اعزام نماینده بدون مشورت و تایید ایشون بوده؟
حتما که نباید عمومی بشه...:Gol:

[="Arial"][="DarkGreen"]

514;631782 نوشت:
من عقیده ام اینه که تا وقتی حضرت آقا، خودشون، مستقیما، صحبتی در این مورد نکردند، بقیه مسئولین هم باید تابع امر و حرف رهبری باشند.. همین!

:eek:
عجب بابا!!!!!!!![/]

رفت به درک واصل شد.
سگ رفت و سگ زاده ای دیگه جاشو گرفت.
خداوند همشون رو به ملک عبدالله وصل کنه.

514;631718 نوشت:
واقعا یکی توضیح بده...

من یکی سر درنمیارم!
به نظرتون اگه واقعا کار درستی بود، و لازم بود که ما به عنوان یک کشور شیعه، به اونا بابت این موضوع تسلیت بگیم، نباید اول خود آقا این کار رو می‌کردن؟

به نظرتون چرا آقا هیچی نگفتن؟
مگه آقا نمی‌تونستن تسلیت بگن؟ یا خبر بهشون نرسیده؟ پس حتما یه دلیلی بوده که چیزی نگفتن!

ما باید پشت سر آقا و مطیع ایشون باشیم. نه اینکه ازشون جلو بزنیم و فکر کنیم که ما بیشتر می‌فهمیم.
چرا آخه؟

یکی توضیح بده، توجیه بشیم!

چرا ما باید مرگ کسی رو تبریک بگیم که آمریکا و اسرائیل (دشمنان خدا) اون رو دوست خودشون معرفی کردن؟ ها؟

این کارشون درسته؟
(من شخصا اصلا خوشم نیومد... کمه کمش بخاطر اینکه خودشون رو از آقا فهمیده تر دونستن)
یکی توجیه کنه لطفا!


514;631766 نوشت:
مگه غیر اینه که سیاست ما عین دیانت ماست؟

یعنی حضرت آقا فقط رهبر مذهبی ما هستن و حرفاشون در حیطه سیاست معنی و مفهمومی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!


مقداد-عمار;631777 نوشت:
سلام و عرض تبریک به درک واصل شدن پادشاه عربستان
یعنی ذلت و خواری و پستی...خاک بر سر بی غیرتشون کنم
فقط بصیرت بصیرت بصیرت

بسی جای تاسف دارد. وای بر من ایرانی
شخصی که امام صادق گفته اگه بمیره من ظهور رو تضمین می کنم یعنی چی؟ یعنی همون معاویه. در زیارت عاشورا اسم 4 نفر برده نمی شود اما اسم معاویه ملعون برده میشود یعنی این چیزی نیست که بشه تقیه کرد و کوتاه اومد.
حالا یعنی چی؟ یعنی اینا هم مثل خوارج می خوان بگن ما از امام علی ع بیشتر می فهمیم؟
مگه ما نباید مطیع رهبر باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mohamad313;631753 نوشت:
این مسئله ربطی به دین و مذهب نداره بلکه یکی از تشریفات دپلماسی هست.

منظورتون دیپاماتیه؟
کشور ما کشوریه که نام اسلام رو یدک میکشه و نمی تونید بگید اقدامات آن ربطی به دین ندارد

الان رفتم از یکی دونفر دیگه راجع به این موضوع پرسیدم، توجیه شدم!

البته تا حدودی... فعلا ممنون!

از این جهت تونستم توجیه بشم که بهم گفتن شاید یکی از دلایلش این باشه که ما هنوز با اون کشور بخاطر اینکه کشور زیارتی هست، در ارتباطیم و مجبوریم به قول شما یه سری تشریفات رو رعایت کنیم. همین اندازه.. نه بیشتر!

و البته این که گفتید شاید با آقا مشورت کردن.. خب من میخواستم از همین مطمئن بشم.
منم اگه بدونم آقا اجازه دادن.. کی باشم که بخوام نظر بدم؟

سوال من این بود که چرا ایشون تسلیت گفتن و آقا نه؟ که جوابم رو از یکی دیگه گرفتم.
حرفی نیست که..
سوال بود، جوابم رو گرفتم.

اما بازم امیدوارم موضوع همین باشه.
چون همه از این موضوعا با خبر نیستن و خواه ناخواه دیدگاه آدم ها تغییر میکنه.

ممنون از همه .. یا علی

رئیس رژیم صهیونیستی: مرگ ملک عبدالله زیان بزرگی برای روند سازش خاورمیانه به شمار می‌رود:Khandidan!:

به نقل از شبکه المیادین، "روون ریولین" رئیس رژیم صهیونیستی گفت: مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان خسارت سنگینی به روند صلح در منطقه غرب آسیا وارد می کند.



514;631782 نوشت:
تا وقتی آقا کاری نکردن، یعنی صلاح نبوده و این حرف های بعضی از مسئولین، معنیش نه سیاسته نه دیپلماسی!

514;631782 نوشت:
من عقیده ام اینه که تا وقتی حضرت آقا، خودشون، مستقیما، صحبتی در این مورد نکردند، بقیه مسئولین هم باید تابع امر و حرف رهبری باشند.. همین!

اگه غیر اینه، توضیح بدید تا از اشتباه در بیام.


آقایان دیپلماست ها ما توضیح می خواهیم
شما که بر خلاف حرف رهبر و علی رقم مخلاف بودن رهبر رفتیم با کد خدا بستین چی شد؟
شما که یک شخص معمولی نیستید شما نماینده مردم و ملت و امت اسلامی ایرانی هستید. تسلیت شما یعنی درخواست تسلی خاطر ملت ایران برای مرگ این ملعون:ghati:
واقعا که رهبر ما چقدر تنهاست
یاد حرف امام افتادم و جام زهر

دوستان محترم حواستون هست؟
دقت کردین اینها خبر به درک واصل شدن این سگ کثیف رو وقتی پخش کردن که پیام رهبر خبر اول رسانه ای شده بود. عجب ذات پلیدی دارن. کار کار آمریکاست

مرد که مرد خو به درک!!!!!! اصلا ارزش تایپیک زدن نداشت! ان شاء لله به زودی خبر مرگ همه ستمگران و دجالان دیگه هم به گوش برسه:Kaf:

mousavi928;631708 نوشت:
خداااااااااااا
آخه دیگه الان برا چی باید تقیه کنیم؟ اگر اینجوره رهبر که اولی تره پس چرا مقام رهبری تسلیت نگفتن
واقعاً آدم یچیزایی میشنوه که شاخ در میاره. آخه این چه کاری بود!

سلام علیکم و رحمة الله،
حقیر دقیقاً نمی‌دانم که این کار رئیس‌جمهور لازم بوده است یا نه، یا درست بوده است یا نه، البته درست نبود ابراز خوشحالی کنند ولی شاید اگر سکوت هم می‌کردند اشکالی نداشت، اما با این حال می‌توانم آنرا حمل بر صحت کنم و به همین دلیل اعتراض نکردم و سعی کردم توضیحی برایش بدهم.
راستی این ملعون بعد از دشمنی‌های بسیاری که با ایران داشت به آقای روحانی بخاطر رأی آوردنشان تبریک گفته بود، اگر اشتباه نکنم، البته ملعون حتماً حساب خاصی روی رئیس‌جمهور ما داشته که ان شاء الله قبل از مرگش دماغش به خاک کشیده شده باشد و با افسوس بر تبریکی که گفته است مورد ضربات شدید فرشتگان بر سینه و پشتش قرار گرفته باشد تا جان از تنش به در بیاید.
در هر صورت این کارها سیاست است، البته به قول مرحوم امام به آن سرباز شاه سیاست ما خالی از کثیف‌کاری‌های سیاست آنهاست (لااقل در بزرگان اگر نه در تمام سطوح متأسفانه) ولی وقتی در میدان این افراد هستیم گاهی اشکالی ندارد از قواعد آنها کمک بگیریم برای حفظ مصالحی بالاتر. به هر حال فکر کنم به آن سادگی که شما می‌فرمایید نباشد، در عین حالی که ما امروز هم در شرایط تقیه هستیم و تمام شیعیان جهان مانند ما در فضای امن زندگی نمی‌کنند و بسیاری از آنها زیر تیغ وهابیت دارند شرایط را به سختی می‌گذرانند، به قول آن مرد افغان شما در ایران آزادانه هر چه می‌خواهید می‌گویید و اینها که دستشان به شما نمی‌رسد ما را می‌کشند ...
یا علی علیه‌السلام

دوستان حتما سخنرانی استاد پناهیان رو که دوست عزیز همراه رهبر در پست 37 گذاشتن رو دانلود کنید گوش کنید حجمش همش 4 مگابایته.

یک عدد سوسمار کمتر
خدا لعنتش کنه گور به گور شده حروم ....

موضوع قفل شده است