جمع بندی معرفی کتاب شبهای پیشاور

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
معرفی کتاب شبهای پیشاور

سلام عرض میکنم.
آیا کتاب شبهای پیشاور که مناظره ای هست بین یکی ا علمای شیه و چندی علمای اهل تسنن کتاب معتبری هست؟

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد صدرا

[TD][/TD]

_gomnam137;996040 نوشت:
سلام عرض میکنم.
آیا کتاب شبهای پیشاور که مناظره ای هست بین یکی ا علمای شیه و چندی علمای اهل تسنن کتاب معتبری هست؟

با سلام و عرض ادب

مرحوم سید محمد موسوی شیرازی معروف به سلطان الواعظین شیرازی (۱۳۱۴ق-۱۳۹۱ق) از عالمان شیعه و نویسنده ی کتاب شب‌های پیشاور با موضوع اثبات حقانیت اعتقادات مذهب شیعه است. محور این کتاب بیان موضوعات مختلف در طول ده جلسه در قالب مناظره با عالمان اهل سنت شهر پیشاور بوده که در پایان هر جلسه به برتری منطق نویسنده ختم می گردد.

در رابطه با اعتبار مطالب این کتاب می گوئیم:

صرف نظر از ادله ی عقلی در موارد نقل می بایست به آدرس مورد قبول خصم استناد نمود. از آنجا که بسیاری از آدرسهای این کتاب به چاپهایی است که هم اکنون مورد دسترس نیست؛ می بایست آدرسهای مطالب ذکر شده با کتابها موجود منطبق گشته و آدرسهای دیگری نیز بدان افزود. البته ذکر آدرس دقیق نیز الزاما به معنای پذیرش یک مطلب از دیدگاه خصم نبوده و در این رابطه لازم است در مرحله ای دیگر به اثبات سند و محتوای یک نقل پرداخت که امری تخصصی است.

آنچه در این میان حایز اهمیت است قوت استدلال نویسنده در بیان اثبات عقاید شیعه است به گونه ای که خواننده کتاب در صورت صبر و حوصله به استدلالهای علمی و منطقی در راستای دفاع از مذهب خویش خواهد رسید.


موفق باشید.

ممنون از توضیحات شما.
من نسخه ی چاپی این کتاب رو ندارم اما کتاب گویاش رو گوش کردم بنابراین آدرسی هم گفته نمیشد .
از نظر شما این کتاب معتبر هست که من بخوام تبلیغش کنم؟

_gomnam137;996942 نوشت:
ممنون از توضیحات شما.
من نسخه ی چاپی این کتاب رو ندارم اما کتاب گویاش رو گوش کردم بنابراین آدرسی هم گفته نمیشد .
از نظر شما این کتاب معتبر هست که من بخوام تبلیغش کنم؟

سلام علیکم
استدلالهای مولف کتاب مهم است. این استدلالها گاه به آیات قرآن است که به خواننده نحوه استنباط را می آموزد و گاه به احادیث مرتبط از منابع اهل سنت است. که در این میان برخی از اخبار در کتب معتبر و با اسانید معتبر در نزد عامه روایت شده و برخی نیاز به اثبات دارند؛ یعنی ذکر اینکه فلان عالم اهل سنت این روایت را در کتاب خود نقل نموده به تنهایی بیانگر اعتبار آن از دیدگاه مخالفین نخواهد بود و می بایست بنابر اصول پذیرفته شده ی آنها اعتبار آنرا ثابت نمود که البته بسیاری از اخبار بر اساس اصول عامه قابل احتجاج می باشند.
در هر حال شکل استدلال در قالب مناظره کتاب از ویژگی های خوب این کتاب است.

موفق باشید.

سؤال: آیا کتاب «شبهای پیشاور» کتاب معتبری است؟

جواب: مرحوم سید محمد موسوی شیرازی معروف به سلطان الواعظین شیرازی (۱۳۱۴ق-۱۳۹۱ق) از عالمان شیعه و نویسنده ی کتاب شب‌های پیشاور با موضوع اثبات حقانیت اعتقادات مذهب شیعه است. محور این کتاب بیان موضوعات مختلف در طول ده جلسه در قالب مناظره با عالمان اهل سنت شهر پیشاور بوده که در پایان هر جلسه به برتری منطق نویسنده ختم می گردد.

در رابطه با اعتبار این کتاب می گوئیم:

صرف نظر از ادله ی عقلی در موارد نقل می بایست به آدرس مورد قبول خصم استناد نمود. از آنجا که بسیاری از آدرسهای این کتاب به چاپهایی است که هم اکنون در دسترس نیست؛ می بایست آدرس های مطالب ذکر شده با کتابها موجود منطبق گشته و آدرسهای دیگری نیز بدان افزود. آنچه در این میان حایز اهمیت است قوّت استدلال نویسنده در بیان اثبات عقاید شیعه است به گونه ای که خواننده کتاب در صورت صبر و حوصله به استدلالهای علمی و منطقی در راستای دفاع از مذهب خویش خواهد رسید.
این استدلالها گاه به آیات قرآن است که به خواننده نحوه استنباط را می آموزد و گاه به احادیث مرتبط از منابع اهل سنت است که در این میان برخی از اخبار در کتب معتبر و با اسانید معتبر در نزد عامه روایت شده و برخی نیز نیازمند اثبات سند آن بر اساس مبنای مخالفین است. در هر حال شکل استدلال در قالب مناظره از ویژگی های مطلوب این کتاب است.

موضوع قفل شده است