جمع بندی معرفی کتاب در مورد عرفان اهل بیت (علیهم السلام)

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
معرفی کتاب در مورد عرفان اهل بیت (علیهم السلام)
سلام لطفا کتابهایی در مورد عرفان اهل بیت (ع) معرفی نمایید
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: جناب استاد 
رسانه said in معرفی کتاب در مورد عرفان اهل بیت (علیهم السلام)
سلام لطفا کتابهایی در مورد عرفان اهل بیت (ع) معرفی نمایید
سلام علیکم عرفان اهل بیت (ع)   ناشر : بوستان کتاب قم نویسنده : اسماعیل منصوری لاریجانی سال نشر : 1398 تعداد صفحات : 312   معرفی کتاب عرفان اسلامی، درک درست معارف قرآن و عمل به آموزه های اهل بیت (ع) است که از ظاهر و باطن آیات قرآن کریم استخراج شده است. در آغاز ظهور اسلام، افرادی از این مشرب خاص پیروی می کردند و به طور مستقیم تحت تعلیم و سلوک عملی اهل بیت (ع) بودند. اما در اواسط قرن دوم با ورود جریان صوفیانه از جهان مسیحیت و هندوستان و آشنایی با آیین بودایی رفته رفته عرفان اسلامی رنگ و بوی تصوف گرفت. کتاب پیش رو با این انگیزه نوشته شده است که ثابت کند چنین میراث گران مایه ای فقط برگرفته از قرآن کریم و معارف معصوم (ع) است و از آموزه های جهان مسیحیت و عرفان های هندی مبراست. مطالب کتاب در چهار فصل ارائه شده است: 1. معنای عرفان و عارف 2. عرفان نظری 3. عرفان عملی 4. مستندات عرفان اهل بیت (ع)
سلوک عرفانی در سیره اهل بیت علیهم السلام پدیدآور:  بحرانی، حسین بن علی انتشارات: وثوق     این کتاب به تعبیر بسیاری از بزرگان یکی از بهترین کتابها در موضوع خودش می باشد.
جمع بندی پرسش: لطفا کتاب‌هایی در مورد عرفان اهل بیت (علیهم السلام) معرفی نمایید. پاسخ: الف: کتاب «عرفان اهل بیت (علیهم السلام)»   ناشر: بوستان کتاب قم، نویسنده: اسماعیل منصوری لاریجانی، سال نشر : 1398   معرفی کتاب: عرفان اسلامی، درک درست معارف قرآن و عمل به آموزه های اهل بیت (علیهم السلام) است که از ظاهر و باطن آیات قرآن کریم استخراج شده است. در آغاز ظهور اسلام، افرادی از این مشرب خاص پیروی می کردند و به طور مستقیم تحت تعلیم و سلوک عملی اهل بیت (علیهم السلام) بودند. اما در اواسط قرن دوم با ورود جریان صوفیانه از جهان مسیحیت و هندوستان و آشنایی با آیین بودایی رفته رفته عرفان اسلامی رنگ و بوی تصوف گرفت.   کتاب پیش رو با این انگیزه نوشته شده است که ثابت کند چنین میراث گران مایه ای فقط برگرفته از قرآن کریم و معارف معصوم (علیه السلام) است و از آموزه های جهان مسیحیت و عرفان های هندی مبراست. ب: سلوک عرفانی در سیره اهل بیت (علیهم السلام)، پدیدآور: بحرانی، حسین بن علی، انتشارات: وثوق   این کتاب به تعبیر بسیاری از بزرگان یکی از بهترین کتابها در موضوع خودش می باشد.
موضوع قفل شده است