مظلومترین فراموش شده‌های 8 سال دفاع مقدس

تب‌های اولیه

2 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
مظلومترین فراموش شده‌های 8 سال دفاع مقدس

اکثر ما اگر هم دغدغه اي درباره شناخت حماسه سازان دفاع مقدس داشته باشيم؛ بيشتر نام سرداران را شنيده ايم اما چه بسيار جان برکفاني بودند که پس از دوران دفاع مقدس آن طور که شايسته آنهاست نامي از آنان برده نشده است.

نمي دانم تا به حال غواصي کرده اي يا نه! دنياي زير آب بسيار دل انگيز است، زير آب که مي روي انگار به دنياي جديدي وارد شده اي، حس شادي و تولد داري، حس پرواز! پرواز در آسمان زير آب! غواصي لذت بخش است اما نه غواصي در جنگ و در اروند.

در جنگ وقتي زير آبي و در آرامش، ناگهان مشاهده مي کني که خطوطي از حباب با سرعت از جلوي ديدگانت عبور مي کنند، فکر مي کني چه حباب هاي زيبايي اما اين تصور فقط تا قبل از اين است که گلوله هايي که وارد آب شده اند حنجره همرزمت را نشکافته اند...



غواصي يعني وقتي تير خوردي بايد ساکت باشي چون با کوچکترين صدا، ستون لو مي رود! نه راه پس دارد نه راه پيش! نه زميني زير پايش وجود دارد که بتواند روي آن مداوا شود؛ نه امدادگري به سراغ او خواهد آمد! خلاصه اين که غواص است و خدا و لحظاتي تا پيوستن به دريا!

اندر شط خون پلاک هم از تو نماند / پيراهن چاک چاک هم از تو نماند

گمنام ترين گمشده، غواص شهيد / رفتي تو به آب و، خاک هم از تو نماند



گردان هاي غواصي

در مقاطع حساسي از جنگ، گردان هاي ويژه اي از بهترين نفرات براي ماموريت هاي خاص تشکيل مي شد. گردان ياسين به عنوان نيروي خط شکن براي عمليات هاي کربلاي 4 و 5 با استفاده از بهترين نيروهاي تخريب ايجاد شد.

گرداني که بايد در عمليات کربلاي 4 کيلومترها در تيررس دشمن و در آب حرکت مي کرد تا در محل مشخصي وارد عمل شود و مواضع دشمن را در هم بکوبد. بنا به اهميت اين عمليات شايسته بود تا بهترين کادر به همراه بهترين جمع از بين نيروهاي داوطلب در مدت زمان بسيار کوتاه، پيچيده ترين آموزش ها را ببينند.

طرح موضوع به ظاهر ساده است اما تعدادي بسيجي نوجوان و اهل دل که نه لباس ضد گلوله دارند و نه زره پوش، بايد به آب بزنند در دل شب کيلومترها حرکت کنند و پس از خروج از آب، دشمن تا بن دندان مسلح شده را که از پيشرفته ترين ادوات و سنگرها بهره مي جست در خط خودش زمين گير کنند.

البته اين موضوع را نبايد فراموش کرد که جريان شديد آب و امواج خروشان و بي‌رحم، تعدادي از اين رزمندگان را قبل از هر اقدامي در لابه لاي سيم هاي خاردار بُرنده و مفتول هاي آهني اسير مي کند! اگر اروند را ديده باشيد تجسم ماجرا برايتان راحت تر است.


:Gol: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم :Gol: