مشکلات زندگی و امتحان الهي

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
مشکلات زندگی و امتحان الهي

سلام و خسته نباشيد خدمت شما
خانواده من پنج سال است گرفتار مشكلي شدن و هنوز هم حل نشده است .پدرم بدون اجازه مادرم با زن ديگري ازدواج رسمي كرده با مهريه اي سنگين ،الان شرايط كنوني طوري پيش اومده كه مادرم مجبوره براي اينكه اموالمون حفظ بشه صبوري كنه و وجود يك زن ديگرو تحمل كنه .اما قضيه به اينجا ختم نميشه و اون خانم با كمال پررويي شروع به ريختن آبروي پدرم كرده و حتي نصف شب اومده و جلوي در خونمون همسايه هارو جمع كرده و آبروريزي راه انداخته ،ميزونم شايد فكر كنيد حتما اذيتش كرديم اما من و خونوادم خيلي مظلومتر و ساده تر از اين حرفا هستيم ،در حدي كه پنج سال خونه اي كه پدرم براش خريده و اون داره توش زندگي ميكنه ميشناسيم اما حتي يك بار هم نرفتيم دم درش ،اصلا نميخوايم باهاش روبرو بشيم ،فقط يه سوال ميكنم اينكه خدا چرا مارو با آبرومون به امتحان ميكشه ؟؟؟؟خيلي نااميد هستم ...ابرويي كه ريخته ميشه ديگه جبران نميشه......اصلا از بين بردن آبروي يه خونواده جزو امتحان الهيه؟؟؟؟؟خواهش ميكنم جوابمو بدين .من و خونوادم آدماي معتقدي هستيم اما با اين اتفاق من واقعا دچار ترديد شدم .....

برچسب: 

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد نشاط

با سلام و احترام
رفتار انسانها خیلی مهم و دقیق بوده و باید طوری برخورد کرد که منطقی و صحیح بوده و همراه با رضایت الهی باشد، آنچه در رفتارها مهم بوده کسب رضایت الهی است، مهم عمل به وظیفه است حتی در زمان رسول الله (ص) عده ای بودند که از رفتار پیامبر خوشحال نبودند و چنین واکنش مردم در رفتار صحیح و حق پیامبر تاثیراتی نگذاشت و ایمان واقعی در همین مواقع معنی پیدا می کند، در این قصه زندگی شما چه بسا واقعا خطای رفتاری بوده و پدرتان بی دقتی کرده و این مسائل پیش آمده و باید برای حل آن کمک کنید، در عین حال به نظر می رسد در این موضوع چند نگاه وظیفه مطرح است؛ و هر کدام مورد عنایت شما قرار بگیرد، می تواند در بهبود زندگی شما خیلی موثر واقع شود.
یک مورد جانب وظیفه شماست؛ و آن این است که تلاش کنید صلح و آرامش را در زندگی بیشتر کنید و به بهبود روابط بین پدر و مادرتان بیشتر تلاش کنید که اگر چنین رابطه ای بیشتر و قوی شود احتمال اینکه پدرتان از تصمیم ازدواج دوم خود برگردد بیشتر خواهد بود و چه بسا این به مصلحت شماست، اما اگر اوضاع خراب باشد و رابطه مادرتان سرد و دل خوری و منت و دعوا و کینه ها هر روز تجدید شود، این مشکل ریشه ای حل نخواهد شد و فکر و روحتان دچار دغدغه بیشتر خواهد شد، پس سعی کنید این موضوع را تا حد توان کمک کنید حل شود و دلداری دادن مادر و پدر به حل مشکل کمک بیشتری خواهد کرد.
اما وظیفه مادر: علت و ریشه مشکل بوجود آمده علاقمندی همسرش را یک بار دیگر مرور کنند چه بسا چنین رفتارهای علاقه به همسر دیگر، کوتاهی از جانب مادرتان بوده، با ریشه یابی و تلاش برای حل آن و همچنین ابراز محبت و علاقه صادقانه می تواند موضوع و شرایط زندگی را تغییر دهد.
و اما وظیفه پدرتان: توجه به خانواده و تلاش برای حل مشکلات بوجود آمده و بهبود روابط در منزل
در هر صورت شما این موضوع را به خدا ربط ندهید چه بسا کوتاهی های حاکم در خانواده موجب چنین مشکلاتی شده و به حساب خدا نگذارید، کمک کنید که پدرتان این مشکل را مدیریت کند، به مسئله آبروریزی هم خیلی حساسیت نشان ندهید، اگر واقعا ازدواج شرعی بوده پس حرف و حدیث دیگران و حرف های بی ربط و نگاه مردم خیلی مهم نیست؛ اگر کمک کنید پدرتان با خیال راحت و آرامش بیشتر این مشکل را حل کند، این مسئله و نگاه مردم هم به مرور حل می شود، نهایتا می توانید تغییر مکان زندگی بدهید، باز چه بسا به صلاح باشد.

جناب منفرد ... من بابته این مطلبی که مینویسم واقعا عذر میخوام ... ولی خوب فکر کردم که باید حتما اون رو بنویسم ...

جناب منفرد اگر مردی فوت بشه ... در اینصورت در ابتدا و قبل از انجام تقسیم اموال ... خساب مهریه مشخص میشه ... یعنی اگر خدایی نکرده برای پدرتون اتفاقی بیوفته ... ابتدا از دارایی پدرتون مهریه اون خانوم پرداخت میشه ... و سپس هر چیزی که باقیموند بین وراث تقسیم میشه ... بنابرین اگر واقعا میخواهید کاری بکنین ... حتما برین و مهریه مادرتون رو زیاد بکنید ... چون اگر این کار رو انجام ندین ... اگر خدایی نکرده اتفاقی بیوفته ... همون خانوم میتونه شما و مادرتون رو از خونه پدریتون بیرون بندازه .

وکالت گرفتن از پدر در مورد اموال هم بدرد نمیخوره ...
به نظره من مساله کمی نیست ... اصلا دست کم نگیریدش ...

سلام
سپاس فراوان از راهنماييتون ...

سلام دوست عزيز
ممنونم از راهنماييتون

سلام
گاهی انسان با ندانم کاری باعث بوجود آوردن مشکلات عدیده ای برای خود و اطرافیانش می شود !
که هزینه آن اشتباه را فرد و خانواده باید بدهند !
و اشتباهات ما و تبعات آن ربطی هم بخدا ندارد !
مشکل بوجود آورنده برای شما شخص پدر گرام شما می باشد !
که با درایت و در اختیار گرفتن یک وکیل حقوقی قابل حل است !

موضوع قفل شده است