مشاوره دینی درباره اتفاقی که برایم افتاد!

تب‌های اولیه

17 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
مشاوره دینی درباره اتفاقی که برایم افتاد!
با سلام و احترام بنده چند سال پیش دانشجو بودم. یک روز عصر در اتاق استاد راهنمایم مشغول به کار روی پایان نامه بودیم .ناگهان در جایی دیگر غیر از این عالم قرار گرفتم.صحرایی برهوت با ظلمتی خاص. یه چیزی بهم نزدیک شد ابتدا در مقابلم ایستاد. بعد به شکل گردبادی شد.دوباره مقابلم ایستاد . بنده که زبانم بند آمده بود انگار روحم کلمه اعوذ بالله من الشیطان رجیم را خواند.حدودا یک متر ازم فاصله گرفت. دوباره خواندم دستهاش روی سرش گذاشت و فرار کرد .هنوز گیج بودم که چی دیدم و چی بود؟ از سر جام بلند شدم با استادم خداحافظی کردم و کلا فراموش کردم. از آن به بعد حال استاد راهنمام بد شده بود بهم گیر میداد. مجنون شده بود .میخواست باهام قرار ملاقات بذاره. من متوجه تمام این رفتارها شدم ولی پا ندادم.سعی میکردم از کنار موضوع رد شوم . تا اینکه ایشان خطایی انجام دادند و در نهایت درگیر شدیم.موضوع در دانشگاه بر ضد بنده پوکید. استاد مشاورم سربسته از بنده موضوع را جویا شدند .بنده هم سربسته توضیح دادم.مثل اینکه ایشان موضوع را پیگیر شده بودند و به بنده گفتند که اینها امتحان پاکی هستند. در این بین استاد راهنمام یکی دیگر از اساتید را به رو گرفت که مثلا ایشان خواستگارهست و من قصد امتحان پاکی تو را داشته ام.(در واقع یه جورایی موش دوونده بود). البته ناگفته نماند که بعد از آن حتی استاد مشاورم هم اشاره ای به موضوع خواستگار و اینجور چیزها داشتند.رفتارهای زیادی دال بر خواستگار بودن ایشان دیدم.اما ایشان هنوز جلو نیامده (مدت زمان زیادی هم هست)که شاید دلیلش بی اعتمادی نسبت به بنده و عدم هضم موضوع باشه. به هر حال الان بنده برایم سوالی وجود دارد که آیا این جریان واقعا امتحان پاکی بوده و مصداق بارز همان ضرب المثل معروف در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست هست؟ و یا قصد تجاوز بنده از راه احضار جن بوده؟چون چیزی که من دیدم جن بود. بعد از مدتی یادم آمد که چی دیدم وموضوع را برای استاد مشاورم کاملا توضیح دادم و سعی کردم از خودم رفع اتهام کنم.اگر قصد استاد مذکور ازدواج باشد، به راهنمایی شما جهت تشخیص شخصیتشان احتیاج دارم. لطفا بنده را راهنمایی کنید.
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد ناصر
سلام به شما به نظر میاد نسبت به مساله ای که برای شما پیش آمده احساس نگرانی می کنید. این مساله ای که فکر می کنید در هم پیچیده و برای شما دارای ابهام است، ذهن شما را به خودش مشغول کرده و شاید ساعتی از شبانه روز را در پی حل این پیچیدگی هستید. اما قبل از اینکه به سوال شما که خواسته بودید درباره این جریان آیا یک امتحان و سنجش پاکدامنی برای شما بوده یا خیر، به این پرسش ها پاسخ دهید تا بتوانم کمک و راهنمایی دقیق تری داشته باشم. 1- گفتید در اتاق استاد راهنما مشغول تدوین پایان نامه بودید که ناگهان موجودی مشاهده کردید که دست هایش روی سرش بود و سپس فرار کرد، حال سوال این است که آیا برای اولین بار بود که چنین وضعیتی را مشاهده می کردید یا خیر؟ آیا در گذشته هم چنین موردی یا شبیه به این مورد را دیده بودید؟ 2- گفتید حال استاد راهنما بعد از این اتفاق بد شده بود و مجنون شده بود لطفا در این مورد توضیح بیشتری دهید که منظورتان از بد شدن حال ایشان و مجنون شدن وی چی هست؟ 3- گفتید استاد راهنما خطایی مرتکب شدند که منجر به درگیری شما با ایشان شد. بفرمایید چه خطایی کردند و منظورتون از درگیری چی هست؟ 4- فرمودید که قصد خواستگاری داشتند آیا خود استاد راهنما این قصد را داشتند یا استاد دیگری و در این بین استاد راهنما قصد داشتند شما را مورد امتحان قرار دهند؟  و گفتید که رفتارهای زیادی دال بر اینکه خواستگار هستند داشتند، بیان کنید که چه رفتارهایی داشتند که شما فکر کردید خواستگار هستند؟ 5- گفتید:« آیا این جریان واقعا امتحان پاکی بوده و مصداق در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست» سوال به وجود آمده این است که چه ارتباطی بین پاکدامنی و این ضرب المثل هست؟؟! 6- به عنوان سوال پایانی اینکه این مساله از لحظه اینکه شما آن موجود را در اتاق استاد راهنما مشاهده کردید چه مدتی می گذرد؟ و فرمودید که ایشان هنوز برای خواستگاری جلو نیامده و مدت زمان زیادی است که از این ماجرا می گذرد ولی اقدام به خواستگاری نکردند این مدت زمان چقدر بوده است؟ لطفا به این پرسش ها با دقت پاسخ دهید تا در پست بعد بتوانم شما را راهنمایی کنم. ادامه دارد....
خیلی از مدرسان دانشگاه (که به اشتباه بهشون میکیم استاد، در حالی که استاد به معنی پروفسور هست) واقعا لیاقت تدریس در دانشگاه رو ندارند.
شاید بهتر باشه زود قضاوت نکنیم.وقتی که موضوع را فهمیدند استاد راهنمای بنده واقعا با نفسش مبارزه کرد.حتما میدانید مبارزه با نفس از سخت ترین کارهاست.چه بسا در این عالم خیلی از انسانها در این امتحانات سرافکنده بیرون می آیند و عواقب آن گریبان گیر خودشان و جامعه می شود.  منتها این جواب سوال من نشد!!احضار جن بوده؟نشانه هایش چیست؟من با خواستگارم چه کنم؟از اینکه برایم وقت میگذارید ممنونم.محبت کنید بنده را از این سردرگمی در بیاورید و واضح و کامل راهنمایی کنید.
آنها به اندازه کافی گند زده اند .یک خطا میتواند خیلی از زندگی ها را نابود کن.پس باید با دقت فراوان و از همه جوانب به این موضوع نگاه کرد و تصمیم گرفت.در همین دانشگاههایی که می فرمایید وجود دارند خانمهایی که سعی در مخ زنی اساتید (به ویژه اساتید مرد مجرد) دارند. شاید آنها هم به علت عدم شناخت کافی و عدم اعتماد نسبت به بنده اعتمادشون را از دست داده باشند.چون اساتیدم مرد بودند معمولا مثل دیگران زیاد به اتاقشان نمیرفتم.به جز ضروریات درسی. احساس میکنم که خود آنها هم در شک هستند.
سلام از اینکه به پرسش های من جواب دادید ممنونم. درست است که شما سوالی تحت این عنوان داشتید که آیا این اتفاق به منظور سنجش شما در پاکدامنی بوده آن هم بواسطه احضار جن و یا اینکه هدف غیر آن بوده، این از توان تخصص من خارج است و باید از بخش کلام و عقاید یا دیگر انجمن ها کمک بگیرید.اما مساله ای که اینک برای شما بیشتر اهمیت دارد که به وضعیت روحی و روانی شما کمک می کند، مساله دیدن این صحنه ها و اینکه این موجودات عجیب را می بینید. برای همین من از جزئیات این رویداد اطلاع کافی ندارم از این رو دو نکته را عرض می کنم.
  1. نکته اول در مورد آقایی است که انگار دوست استاد راهنمای شما بوده و شما در جواب هایتان گفتید که رفتار های مشکوک داشتند. خب از توضیحات شما در پاسخ به سوال من که شما از کجا متوجه شدید خواستگار شماست، رفتاری مشکوک از سوی این آقا در سالن دانشگاه چیزی بدست نیامد. و از طرفی این آقا چند سال است که از شما خواستگاری کرده! در حالی که چیزی از این خواستگاری نگفتید، که کجا و کی خواستگاری کردند. در هر صورت شما در این سه سال خود را معطل کسی کردید که هیچ خبری از ایشان نیست. به نظر شما رفتار این آقا که اگر از شما خواستگاری کرده ولی هنوز اقدام عملی در این جهت نکرده، آیا غیر طبیعی نیست؟! بنابراین شما بجای اینکه دنبال این باشید که آیا موجودی غریب را دیده اید و هدف آن استاد امتحان شما بوده است، تکلیف خود را با این مساله ای که برای خود پیچیده کردید، روشن کنید. آیا می خواهید در وضعیت گذشته ای مبهم بمانید تا این خواستگار خودش را نمایان کند؟! وقتی از سوی ایشان هیچ اقدامی نیست داشتن مهر و محبتی از او به دل چه معنایی دارد؟!
  2. به نظر میاد که شما نیازمند یک مشاوره حضوری هستید ما از تمام وضعیت شما اطلاعات کافی نداریم و از طرفی که شما در شرف ازدواج هستید و ممکن است خواستگاران دیگری هم داشته باشید بهتر است که در این باره از مشاوران حضوری مشاوره بگیرید. این کمک به دو جهت می تواند باشد. یک جهت خود ازدواج است و جهت دیگر مشاهده موجودی که شما را دچار ترس و اضطراب کرده است.
سلام علیکم به توصیه های استاد توجه کنید و از اصالت بخشیدن به آنچه که دیدید در تصمیماتتان خود داری فرمایید . چیزی که شما دیدید یک ادراک از عالمی است که میتواند حتی در مرتبه رویت با یا بدون دخل تصرف باشد . از طرفی ادراکات حضوری ( بخصوص در تفسیر ) مورد سو استفاده واقع میشوند بدین شکل که  افرادی از ندانستن های دیگران ، برای خود کلاه می بافند و آنها را تحت اختیار خود می گیرند و در آنها باورها و دلوبستگی های کاذب بوجود می آورند .  توصیه استاد رو بکار ببرید ، همچنان فرصت برایتان هست و گزینه های دیگر همچنان  هستند .  
سلام استاد ناصر بزرگوار، بله حق با شماست .عدم حضور خواستگارم جای شک و شبهه زیادی را بوجود می آورد! بنده درصدد بودم که بفهمم آیا این اتفاق حضور شیطان بر امر خیر بوده و ..... یا اینکه موضوع از اساس قصد تجاوز به بنده از طریق احضار جن بوده؟
متاسفانه امکان مشاوره حضوری برایم وجود ندارد.
سلام.  جناب فاتح خوب متوجه نشدم .لطف میکنید روانتر منظورتان را مطرح کنید.تشکر
fatemebafabm said in سلام. 
سلام.  جناب فاتح خوب متوجه نشدم .لطف میکنید روانتر منظورتان را مطرح کنید.تشکر
سلام علیکم ماهیت این مشاهدات برای بسیاری که چنین تجربه ای دارند قطعی نیست مگر برای کسانی که تسلط تفسانی دارند و چیزی که مشاهده کردند امکان دخل و تصرف تفسانی و غیر نفسانی کمتر میرود . همچنین توصیه شده این مسائل ، حتی الامکان برای غیر نقل نشود چون اولا برای خود شخص خوب نیست و ثانیا اینکه ممکن است با تفاسیر و تعابیر غلط و نا بجا یا تفسیر بنفع و به رای ، شخص مورد سو استفاده قرار بگیرد . در این مواقع لازم است صبر شود تا چسیتی و ماهیت آن برای فرد با شاهد و دلیل و بقطع و یقین مشخص شود . درباره این مساله هم با اساتید عرفان میتوانید گفتگو داشته باشید .   حال سوال این است که با در شرایط و مساله ای که شما دارید چه باید کرد . پاسخ این است که در ماهیت چیزی که دیده شده شک و تردید وجود دارد و نمیتوان و جائز نیست به آن عقلا و شرعا اعتماد شود چون گزاره های عقلانی و شرعی ، گزاره هایی واضح ، یقینی و صادق هستند . پس  آنچه که استاد ناصر فرمودند رو عمل کنید و از آنچه که دیده اید و تصمیم گیری بر آنچه که سلامت و تفسیرش مورد شک و تردید است ، بپرهیزید .  
fatemebafabm said in سلام
سلام استاد ناصر بزرگوار، بله حق با شماست .عدم حضور خواستگارم جای شک و شبهه زیادی را بوجود می آورد! بنده درصدد بودم که بفهمم آیا این اتفاق حضور شیطان بر امر خیر بوده و ..... یا اینکه موضوع از اساس قصد تجاوز به بنده از طریق احضار جن بوده؟
سلام مساله این است که شما هنوز از موقعیتی که بعد از سالها گذشتن، فاصله نگرفتید و ذهن شما را مشغول کرده است. از دیدگاه روان شناختی این وضعیت روانی و مشاهده این گونه، طبیعی نیست. بنابراین به همین جهت عرض کردم که نیازمند مشاوره حضوری هستید. سعی کنید موقعیتی برای مشاوره حضوری فراهم کنید و از یک متخصص بالینی مشاوره حضوری بگیرید.  
خوبه . به سلامتی .... استاد ناصر فکر میکنند بنده روانی ام....smileysmileysmileyبنده در سلامت کامل روانی به سر میبرم.از طرفی به بنده حق بدهید که فراموش کردن جنین اتفاقی سخت است. این اتفاق برای بنده مثل یه شک بوده.بعلاوه اینکه نقاط مبهم زیاد دارد؟؟؟؟!!!اگر شما هم جای من بودید قطعا هنوز فراموش نکرده بودید...
جناب فاتح متوجه منظورتان شدم. اینها از نفس بنده نبوده .این را مطمین باشید.بنده در شهر و خانوده مذهبی بزرگ شده ام.قبل از این اتفاق سعی در حفظ قران داشته ام و قسمتی از آن را حفظ کرده ام. سعی در انجام واجبات و ترک محرمات داشته ام.کلا هر کاری که میکنم برای رضای خدا و خالصانه انجام میدم. از جانب بنده خیالتان راحت. شیاد و کلاهبردار هم نیستم. اگر هم میخواستم با بی انصافی کامل در باره این موضوع تصمیم گیری کنم قطعا با شما مشورت نمیکردم و شبهه به وجود امده را مطرح نمیکردم.
fatemebafabm said in خوبه . به سلامتی .... استاد
خوبه . به سلامتی .... استاد ناصر فکر میکنند بنده روانی ام....smileysmileysmileyبنده در سلامت کامل روانی به سر میبرم.از طرفی به بنده حق بدهید که فراموش کردن جنین اتفاقی سخت است. این اتفاق برای بنده مثل یه شک بوده.بعلاوه اینکه نقاط مبهم زیاد دارد؟؟؟؟!!!اگر شما هم جای من بودید قطعا هنوز فراموش نکرده بودید...
من اینگونه متوجه شدم که این مساله باعث ناراحتی و رنجش شما شده. مراجعه به یک مشاور به معنای اینکه شما سالم نیستید نیست.بلکه هر فردی در هر سطحی حتی من ممکن است بخاطر شرایطی نیازمند به مراجعه به یک مشاور باشم. دلیل اینکه گفتم مراجعه کنید را در چند پست قبل عرض کردم اول بخاطر اینکه یک اتفاق در گذشته برای شما افتاده  اما هنوز درگیر آن در زمان حال هستید یعنی زمان حال و اکنون شما از این جهت تحت تاثیر گذشته قرار گرفته و از جهتی که من اطلاعات کافی از شرایط و موقعیت شما ندارم بنابراین نیازمند بررسی و ارزیابی حضوری است و دلیل دوم برای اینکه به مشاوره مراجعه کنید بحث ازدواج شما بود تا در این جهت تسهیلی در شناخت و معیار ها برایتان ایجاد شود.
از لطف شما ممنونم. از اینکه برای بنده وقت گذاشتید کمال تشکر را دارم .موفق و موید باشید