مشاوره تحصیلی؛ در کدام مقطع ادامه تحصیل بدهم؟

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
مشاوره تحصیلی؛ در کدام مقطع ادامه تحصیل بدهم؟

[="Navy"]باعرض سلام خدمت کارشناس محترم

ببخشید بنده ترم مهر بدون پایان نامه انشاء الله دروسم را به پایان می برم در مقطع ارشد . از طرفی دانشگاه باز ارشد در یک رشته دیگر هم قبول شدم و در ضمن به خواست خدا قصد ادامه تحصیل در مقطع بالاتر را هم دارم . حالا مرددم که دانشگاه که ورودی مهر هم هستم ثبت نام کنم یا خیر؟ (از 4 شهریور ثبت نامش شروع میشود) یا اینکه انصراف بدهم و یکسال بعد دکترا شرکت کنم ؟ خیلی ها می گویند چون دارم ارشد می گیرم دوباره ارشد نخوانم حالا مرددم و وقت ثبت نام هم محدود. البته برای عدم تداخل رشته جدید باید این ترم نرخصی بگیرم برای نوشتن پایان نامه و ذروی باقی مانده . لطفا مرا راهنمایی کنید . ( رشته دانشگاه ادبیات عرب و رشته فعلیم تفسیر)

با تشکر[/]

با نام و یاد دوست




کارشناس بحث: استاد حامی

با سلام و تشکر از اعتمادتون
در دنیای زندگی می کنیم که اطلاعات و دانش ها و شاخه ها و رشته های علمی گسترده شده است. یعنی وقت زیادی نداریم که از این شاخه به شاخه دیگر برویم. مگر این که واقعا به این نتیجه برسیم که رشته ای که خوانده ایم با علاقه و استعدادهای ما همخوان نبوده است و رشته جدید همسو با علاقه و استعداد ما است.
نباید انگیزه های بیرونی مثل تشویق دیگران و....ما را برانگیزاند محرک اصلی باید انگیزه های واقعی درونی و استعدادهای خودمان باشد.
اگر واقعا شک دارید و وقت انتخاب صحیح متناسب با استعداد و علاقه خود ندارید و وقت ندارید و یا به این نتیجه رسیده اید که رشته قبلی را نمی خواهید ادامه دهید پیشنهاد می کنم. الان ثبت نام کنید که وقت از دست تان نرود و بعد با فراغت بال و خیال تحقیق و بررسی های خود برای تصمیمی هدفمند را شروع کنید.
اگر واقعا رشته قبلی همسوی با استعداد و علاقه تان است تردید نکنید و 4 سال عقب برنگردید و ادامه دهید.
برای انتخاب رشته جدید مراقب باشید انگیزه های کاذب شما را به خود جذب نکند. حتما با اساتید رشته جدید مشورت کنید، اهداف و فرصت های کاری و پژوهشی و تدریس و...را در نظر بگیرید و کتاب های دروه لیسانس و فوق لیسانس را تورق کنید و با سرفصل های آن آشنا شوید. تجارب علمی و موفقیت های گذشته شما در دروس نقش مهمی در انتخاب رشته قبلی یا جدید دارد

[="Navy"]با سلام و تشکر از راهنمایی شما . دلیل انتخاب رشته ای همسو با رشته فعلی تقوست ادبیات عرب است که نقش اساسی در رشته فعلی دارد و انگیزه اصلیم تقویت رشته فعلی است چرا که در ادبیات عرب احساس ضعف می کنم . بقول اساتید محترم ادبیات عرب مفتاح العلوم است .

باز هم تشکر می نمایم .[/]

سلام
چاره این نیست که رشته را تغییر دهید پیشنهاد می کنم
ادبیات عرب را با استفاده از نرم افزاهای کمک آموزشی حوزه علمیه مثل جامعه الزهرا( که در پاساژ قدس قم وجود دارد)
یا اساتید خصوصی تقویت کنید و مسیر تان را ادامه دهید

موضوع قفل شده است