مخوف‎ترین سازمان غذایی دنیا

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
مخوف‎ترین سازمان غذایی دنیا

مخوف‎ترین سازمان غذایی دنیا

شرکت مونسانتو بزرگ‌ترین شرکت کشاورزی و غذایی جهان است. مونسانتو با ابداعات خود در زمینه‌های اصلاحات ژنتیکی محصولات کشاورزی و آفت‌کش‌های صنعتی در سطح جهان مشهور است. اما چیزی که باعث بدنامی این شرکت آمریکایی‌است سوء استفاده‌ها و جنایاتی است که در طول بیش از یک قرن فعالیت خود نسبت به جامعه بشری انجام داده است.

به نقل از موعود، شرکت مونسانتو بزرگ‌ترین شرکت کشاورزی و غذایی جهان است. مونسانتو با ابداعات خود در زمینه‌های اصلاحات ژنتیکی محصولات کشاورزی و آفت‌کش‌های صنعتی در سطح جهان مشهور است. اما چیزی که باعث بدنامی این شرکت آمریکایی‌است سوء استفاده‌ها و جنایاتی است که در طول بیش از یک قرن فعالیت خود نسبت به جامعه بشری انجام داده است.

*تاریخچه شرکت مخوف مونسانتو
شرکت مونسانتو بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده بذر(بویژه ذرت) و آفت‌کشهای تراریخته است. تراریخته یعنی محصولاتی که به‌طور ژنتیکی اصلاح شده‌اند.

جهت نمایش تصویر با اندازه اصلی 800x768 پیکسل کلیک کنید

وب‌سایت شرکت مونسانتو
این شرکت در سال ۱۹۰۱ در میسوری توسط جان فرانسیس کویینی(John Francis Queeny)، کارمند صنایع داروسازی تاسیس شد. او آغاز کار را با پول خود و سرمایه یک توزیع‌کننده نوشابه‌های گازدار شروع کرد. نام شرکت از نام خانوادگی همسر وی گرفته شده است. پدرزن وی امانوئل مندز دو مونسانتو، سرمایه‌دار و صاحب یک شرکت شکر در پورتوریکو بود. اولین محصول مونسانتو شیرین‌کننده مصنوعی ساخارین بود که به کارخانه فروخته می‌شد.


ذرت تراریخته مونسانتو و پیدایش ابرآفت‌ها
ذرت‌های تراریخته ساخت مونسانتو با ژن BT تلفیق و حاوی پروتیئن Cry3Bb1 شده‌اند. این پروتیین سبب می‌شود که آفات در صورت تغذیه از این نوع ذرتها نابود شوند. این ذرت‌های مهندسی‌شده از سال ۲۰۰۳ وارد بازار شدند و قرار بود که انقلابی بوجود آورند که البته به کودتا بیشتر شبیه بود و امروز می‌توانیم آن‌را کودتایی شکست خورده بدانیم زیرا همان آفاتی که قرار بود توسط ذرت‌ها نابود شوند، توانسته‌اند خود را با این ذرتها تطبیق، از آنها تغذیه و جمعیت‌های خود را با تکیه بر آنها بازسازی کرده و افزایش دهند که به معنی پیدایش نسل جدیدی از آفات مقاوم به سموم یا همان ابرآفات است. میزان بقای رشد آفات در مزارع ذرت تراریخته ۱۱ برابر شده که نسبت به سال قبل از آن (۲۰۰۹) ۸ برابر افزایش یافته است.


مونسانتو و بمب هسته‌ای
در دهه ۱۹۲۰، مونسانتو صنعت شیمیایی خود را گسترش داد. در طی جنگ جهانی دوم، مونسانتو در تحقیقات درباره اورانیوم در پروژه منهتن مشارکت داشت که منجبر به بمب اتم شد. مونسانتو تا اواخر دهه ۸۰ میلادی در مسائل مرتبط به بمب اتم به دولت آمریکا کمک می‌کرد.


مونستانتو تولید کننده خطرناک‌ترین مواد شیمیایی جهان
در دهه ۴۰ مونسانتو به تولید کننده اصلی فیبرهای مصنوعی و پلاستیک مانند پلی‌استرین تبدیل شد که درمیان مواد شیمیایی پنجمین ماده‌ای‌است که خطرناک‌ترین ضایعات را تولید می‌کند.

جهت نمایش تصویر با اندازه اصلی 960x720 پیکسل کلیک کنید

آغاز جنایت‌های مونسانتو از سال ۱۹۳۰
جنایت‌های مونسانتو از دهه ۱۹۳۰ با بی‌فنیل‌های‌ پلی‌کلرینه معروف به PCB آغاز شد که سردکننده و روان‌کننده‌های صنعتی مقاوم در برابر گرما هستند. این ترکیبات در زنجیره غذایی آبی مؤثرتر از خاکی است، لذا بیشترین غلظت این ترکیبات در محیط‌های طبیعی، در پستانداران دریایی و شکاری، سمور دریایی، پرندگان ماهی‌خوار و ماهیان شکارچی گزارش شده است .آزمایش‌های مختلف برای نشان دادن اثرات PCBS روی گونه‌های مختلف نشان داد که این ترکیبات می‌توانند روی سیستم ایمنی، تولید مثل، عصبی و نیز میزان ترشح غدد درون ریز بدن این حیوانات تأثیر منفی بگذارد، ضمن این که این مواد سبب بروز انواع سرطان‌ها در این حیوانات می‌شوند. اثرات این ترکیبات در انسان شامل بروز انواع سرطان‌های صفرا، کبد و مغز در افرادی است که در معرض این ماده شیمیایی قرار دارند. در پروسه شیر دهی بخش عمده‌ای از ترکیبات PCBS از بدن مادران دفع می‌شود. مادران شیر‌ده ماهانه حدود ۰.۸ میلی گرم PCBS از طریق شیر از بدن دفع می‌کنند که این مقدار ۳ درصد کلPCBS بدن است. در نوزادانی که مادران آن‌ها در زمان بارداری در معرض آلودگی به PCBS قرار گرفتند علائمی نظیر، هیپرپلازی لثه، مخاطی شدن پوست، آسیب استخوان‌ها و تولد زود‌رس مشاهده شد، ضمن این که رشد کند مغزی و تغییرات رفتاری نوزادان تازه متولد شده از مادرانی که شیر آنها محتوی ترکیبات PCBS بود از دیگر عوارض این ترکیبات است. پی‌سی‌بی‌ها به مدت ۴ دهه زمین را آلوده می‌کردند تا اینکه بعد از این‌که بیماری‌ها و سرطان‌های زیادی را در جهان تولید کردند در سال ۱۹۹۷ ممنوع شدند. پی‌سی‌‌بی‌ها نسبت به فساد بیولوژیکی طبیعی مقاوم هستند و در بافت چربی از طریق زنجریه غذایی در سطح زیادی در بدن جمع می‌شود.


دنیا در چشم مونستانتو: آلودگی، سیاست و قدرت
معاون رییس مونستانتو در سال ۱۹۹۸ خطاب به کارمندان جدید خود گفت:
چیزی که برای ما اهمیت دارد پول در آوردن است.
تمام صحبت‌های مونستانتو درباره معجزات زیست‌شناسی و انسانی محصولات تراریخته بلوفی بیش نیست.


کاهش آلودگی ضدعفونی‌کننده‌ها ،پایان گرسنگی،پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر، ذرت‌های حاوی آنتی‌بادی‌های ضد سرطان، هیچ‌کدام از راه‌حل‌های اصلاح ژنتیکی تحقق پیدا نکرد.


چیزی که واقعا برای مونستانتو ارزش دارد، کنترل بازار غله دنیا و تراریخته کردن آن دانه‌ها است تا اهداف گیاه‌کشی و سودهای کلان مونستانتو را تامین کند.

عامل نارنجی و جنایات فاجعه‌بار مونسانتو در جنگ ویتنام
ترکیب ۲,۴,۵-T و ۲,۴-D ابتدا توسط شرکت مونسانتو تولید که از آن برای تولید عامل نارنجی استفاده می‌شد.
۲,۴,۵-t، علف‌کش قدرتمندی که دیوکسین بسیار سمی دارد. این محصول، پایه عامل نارنجی بود که بیشتر محصولات جنوب، جنگل و مردم ویتنام و حتی سربازان آمریکایی را در طی جنگ ویتنام مسموم کرد.

*عامل نارنجی
عامل نارنجی نوعی جنگ‌افزار شیمیایی است که ارتش آمریکا در جنگ ویتنام از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۱ برای از بین بردن جنگل‌های پناهگاه ویت کنگ به کار برد. این ماده علاوه بر از بین بردن جنگل‌های انبوه استوایی بر مردم ویتنام نیز آثار مرگبار فراوانی به جا گذاشت که در نسل‌های بعدی مردم مناطق سمپاشی شده دیده می‌شود

تاثیر عامل نارنجی بر روی کودکان تازه متولد شده
*مرگ بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر
تخمین‌زده می‌شود حدود ۴۰۰ هزار نفر به خاطر تماس با عامل نارنجی کشته یا فلج شدند و ۵۰۰ هزار کودک ناقص الخلقه به دنیا آمدند. صلیب سرخ ویتنام تخمین زده است که حدود ۱ میلیون نفر به خاطر عامل نارنجی یا معلول شده‌اند و یا با مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در میان سال‌های یادشده، ارتش آمریکا نزدیک به ۷۵٬۷۰۰٬۰۰۰ لیتر علف‌کش شیمیایی و برگ‌زدا بر روی جنگل‌های ویتنام، شرق لائوس و بخش‌هایی از کامبوج فروریخت تا با نابودی این جنگل‌ها از پناه گرفتن ویت‌کنگ‌ها در آن که از آن نقاط به نیروهای آمریکایی حمله می‌کردند جلوگیری کند

هدف‌های دیگر برگ‌زدایی، این بود تا مناطق روستایی این بخش از ویتنام را تضعیف کند تا روستاییان که پشتیبان‌های اصلی چریک‌های چپگرای ویتنام به‌شمار می‌آمدند از منطقه گریخته و به شهرهای زیر کنترل ایالات متحده مهاجرت کنند و چریک‌ها با مشکل تغذیه و تدارکات روبه‌رو شوند.

بخشی از کودکان مناطق سم‌پاشی شده، پنجاه سال پس از این سم‌پاشی‌ها هم‌چنان با مشکلات متعدد سلامتی زاده می‌شوند یا در سنین بالاتر به این مشکلات دچار می‌شوند. در دهه ۱۹۷۰ در شیر مادران جنوب ویتنام و در خون سربازان آمریکایی که در ویتنام بوده‌اند درصدهایی بالایی از دیوکسین مشاهده شد.


مردم ویتنام هیچ‌گاه به خاطر نقض حقوق شهروندیشان غرامتی دریافت نکردند.
*اختصاص بودجه ۱۱ میلیارد دلاری در آمریکا برای درمان سربازان سابق ارتش این کشور که به «عامل نارنجی» آلوده شده‌اند
اکنون حل و فصل مشکلات میان آمریکا و ویتنام در دست بررسی است. گروهی از شهروندان ویتنامی زبان در آمریکا از تقسیم مبلغی ۳۰۰ میلیون دلاری در طول ۱۰ سال (یا به شکل ۳۰ میلیون دلار در هر سال) میان قربانیان در ویتنام حمایت می‌کنند؛ این در حالی است که در بودجه سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۱ میلیارد دلار به درمان سربازان آمریکایی اختصاص یافت که به “عامل نارنجی ” آلوده شده‌اند. تعداد این سربازان حدود ۲۰۰ هزار نفر است؛ از سوی دیگر تعداد قربانیان ویتنامی به چندین میلیون می‌رسد و این افراد همچنان محکوم به زندگی در محل‌های آلوده به این عامل شیمیایی هستند. تخصیص بودجه تنها برای کمک کردن به قربانیان ویتنامی کافی نیست؛ بلکه باید منطقه نیز از وجود “عامل نارنجی ” پاک‌سازی شود. البته تا به امروز روشی برای زدودن این عامل شیمیایی از منطقه‌ای در سطح یک کشور وجود ندارد

بعد از اینکه ۲,۴,۵-T ممنوع شد و سربازان و مردم ویتنام اقدامی قانونی علیه مسمومیت دیوکسین انجام دادند، این شرکت مدارک علمی تقلبی به مقامات دولتی آمریکا ارائه داد و به دروغ ادعا کرد که دیوکسین سرطان‌زا نیست.
*هورمون رشد گاوی، شاهکار دیگر مونسانتو
هورمون رشد گاوی نیز نوعی از همین عامل نارنجی بود. هورمون رشد گاوی، هورمون تراریخته ژنتیکی گاو که برای افزایش شیر گاو طراحی شده است. این هورمون ورم پستان را نیز افزایش می‌دهد. تاکنون ۲۲ عارضه خطرناک این محصول شناخته شده‌اند، خطراتی از قبیل سرطان، میان کسانی که از این نوع شیرها استفاده می‌کنند افزایش میابد. اما دولت آمریکا سرانجام در سال ۱۹۹۴ استفاده از هورمون رشد گاوی ممنوع شد.


اما مونسانتو با نام glyphosate به تولید علف‌کش‌های خود ادامه داد. مطالعات سلامت حیوانات نشان داد که علف‌کش glyphosate‌ در موارد سقط جنین،تولدهای نارس، سقط‌های خودبخودی و مرگ‌های ناشی از سرطان دارد.
*محصولات تراریخته و موش‌های آزمایشی
محصولات مونسانتو مرگ‌آور هستند. ذرت تراریخته مونسانتو ماده‌ای شیمیایی سمی درون میوه هر ذرت ایجاد می‌کند. این ذرت نتیجتا باعث مرگ انسان‌ها می‌شود.
در مطالعه‌ای علمی اخیر، به تعدادی از موش‌ها، ذرت تراریخته خورانده شد و به طور حیرت‌آوری ۷۰ درصد از موش‌ها قبل از بلوغ مردند، ۵۰ درصد از موش‌های مرد خیلی زود مردند


پیدایش تومورهای عجیب روی بدن موش‌هایی که از ذرت تراریخته مصرف کرده بودند
موش‌هایی که از ذرت ژنتیکی اصلاح شده که از کودهای شیمیایی مونسانتو بدست آمده بودند خوردند، تومورهای بسیار بدی درآوردند، اورگان‌های این موش‌ها بشدت آسیب دیده و مرگ قبل از بلوغ داشتند. این یافته نتیجه مطالعاتی است که بر تاثیرات بلند مدت مصرف ذرت تراریخته شده مونسانتو بدست آمده است.


مواد زائد بسیار خطرناک مونسانتو در آب،زمین،هوا و حتی زیر زمین/پی‌بی‌سی خطرناک‌ترین ماده شیمیایی زمین
مونسانتو در سال ۱۹۹۵، ۳۷ میلیون پوند ماده شیمیایی وارد هوا، زمین، آب و زیر زمین کرده بود.
در سال ۱۹۹۷، روزنامه سیاتل تایمز گزارش داد که مونسانتو ۶هزار تن زائده آلوده به شرکت‌های کودسازی فروخت. این مواد زائد شامل فلز سنگین سرطان‌زایی به نام کادیوم بود.
در سال ۲۰۰۲، واشنگتن پست مقاله‌ای تحت عنوان “مونسانتو دهه‌ها آلودگی، پی‌سی‌بی را مخفی کرد اما کسی آگاه نشد” را منتشر کرد. مونسانتو تولید بی‌فنیل‌های پلی‌کلرینه(PBCs) را در سال ۱۹۲۹ در آمریکا آغاز کرد. پی‌بی‌سی‌ها سوختی شیمیایی- صنعتی هستند که نمی‌سوزند. امروزه پی‌بی‌سی‌ها یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات کره زمین به حساب می‌آیند. مونسانتو به مدت ۵۰ سال پی‌بی‌سی تولید می‌کرد که اکنون در بافت‌ها و خون میلیون‌ها انسان و حیوان در کره زمین وجود دارد.
اسناد داخلی مونسانتو نشان میدهد که مسئولان این شرکت از خطرات پی‌بی‌سی‌ها آگاهی داشتند.
به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، مونسانتو به مدت ۴۰ سال سردکننده‌های صنعتی را با پی‌بی‌سی‌ها در کارخانه‌های محلی تولید می‌کرد و روزانه ضایعات سمی خود را به رودخانه آنینستون آمریکا و میلیون‌ها تن پی‌بی‌سی را در آشغال‌دانی‌های روباز خالی می‌کرد.
آقای کن کوک عضو کارگروه محیط زیست آمریکا می‌گوید براساس اسناد مونسانتو این شرکت واقعیت را از همان دقیقه اول همه چیز را می‌دانست.
*اعتراضات مردمی علیه مونسانتو

جهت نمایش تصویر با اندازه اصلی 700x768 پیکسل کلیک کنید

*جنبش تسخیر مونسانتو
اقدامات عملی علیه مونسانتو از ۱۷ سپتامبر امسال با نام تسخیر مونسانتو در سراسر جهان آغاز شده است و تنها ۴۵ اعتراض در آمریکا وجود داشت.


جهت نمایش تصویر با اندازه اصلی 614x596 پیکسل کلیک کنید

بسیاری در آلمان؛ کانادا؛ هند، پاراگوئه، فیلیپین، لهستان، آرژانتین، استرالیا، اسپانیا، روسیه، پرو و ژاپن وجود داشته است.

جهت نمایش تصویر با اندازه اصلی 742x556 پیکسل کلیک کنید

اعتراضات مردم مقابل ساختمان مرکزی مونسانتو

جهت نمایش تصویر با اندازه اصلی 1028x771 پیکسل کلیک کنید

در ۵ سپتامبر ۲۰۰۷ فعالین گرین‌پیس در پی کاشت غیر قانونی سویای(Glycine )تغییر ژنتیک داده شده (GM) در جزیره «برالیا» رومانی تظاهراتی را برپا کردند. در این تظاهرات آرام و صلح آمیز، فعالین گرین پیس از سراسر اروپا شرکت داشتند.

جهت نمایش تصویر با اندازه اصلی 612x612 پیکسل کلیک کنید


*دادگاه‌ها
مونسانتو،در سال ۱۹۸۷ محکوم به پرداخت ۱۸۰ میلیون دلار به سربازانی آمریکایی شد که در معرض عامل نارنجی قرار گرفته بودند.
در سال ۱۹۹۱، این شرکت خاطر تلاش برای مخفی کردند تخلیه آب مصرفی آلوده در آب‌های عمومی، ۱.۲ میلیون دلار جریمه شد.
در سال ۱۹۹۵ به خاطر فاضلاب آلوده خطرناک ۴۱.۱ میلیون دلار جریمه شد.
جزیره برالیا در رومانی، جزیره‌ای با کاربری کاملا کشاورزی در رودخانه دانوب است که تحت قرنطینه شدید می‌باشد. اما در حال حاضر این رودخانه بر اثر فعالیت شرکت مونسانتو که سویای تراریخته را کشت می‌کند با آلودگی زیست‌محیطی شدیدی روبرو است.
تمام وسائل نقلیه که جزیره را ترک کرده بودند،برای جلوگیری از آلودگی بیشتر ضد عفونی شدند.
کشت سویا تراریخته GM درکشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند رومانی غیر قانونی است. گرین‌پیس از دولت رومانی و کمیسیون اروپا خواسته است فورا کشت این محصول را متوقف کنند.
بنا بر گفته گابریل پاوم از گرین‌پیس رومانی، ما باید از آلودگی بقیه بخش‌های رومانی از این آلودگی، که خطرات بزرگی برای محیط زیست، تنوع زیستی وسلامت انسانها در پی دارد، جلوگیری کنیم، مردم رومانی مخالف محصولات تراریخته هستند و معتقدند دولت باید فورا این محصولات را از بین برده ومانع از ورود آن به زنجیره غذایی مردم شود.
همزمان با این تظاهرات، اعتراض‌های دیگری نیز در فرانسه علیه مکان آلوده دیگری انجام شده است. ذرت‌های تراریخته که با عنوانMON810شناخته شده هستند محصول دیگری هستند که توسط شرکت مونسانتو به بازار مصرف ارائه شده. اما کشاورزان و دولت هیچگونه اطلاع رسانی در این زمینه به مردم ارائه نداده‌اند.
*مونسانتو برای جاسوسی از مخالفانش دست به استخدام بلک واتر می‌زند
یکی از این افراد «کوفر بلک» نام دارد که به خاطر بی‌رحمی‌اش در زمان مدیریت «سی‌آی‌ای» مشهور است؛ وی کسی بود که در سمت مدیر «راهکارهای کامل اطلاعاتی» در سال ۲۰۰۸ با مونسانتو قرارداد امضا کرد. طبق این قرارداد،شرکت «راهکارهای کامل اطلاعاتی» قرار است در سازمان‌های طرفدار حقوق حیوانات و افراد مخالف با مهندسی ژنتیکی و سایر فعالیت‌های شوم این غول بیوتکنولوژی نفوذ و از آن‌ها جاسوسی کند.
زمانی که «اسکاهیل» با «کوین ویلسون»، مدیر اجرایی مونسانتو، تماس گرفت، وی از اظهار نظر در این‌باره خودداری کرد؛ اما بعدها به مجله «نیشن» گفت که در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ شرکت «راهکارهای کامل اطلاعاتی» را اجیر کرده است تا صرفاً از «عملکرد عمومی» مخالفانش مطلع شود. «ویلسون» همچنین اعلام کرد که شرکت «راهکارهای کامل اطلاعاتی» یک «نهاد کاملاً مستقل از بلک واتر» است.
در سال ۲۰۰۵، محصولات تراریخته شده ۸۵درصد از سویای آمریکا، ۸۴درصد از کانولا، و ۴۵درصد از تمامی ذرت‌‌ها تظمین کننده بازار مونستانتو بود.
*مونسانتو و دولت آمریکا

*مدیر اجرایی مونسانتو اقرار کرد شرکت «راهکارهای کامل اطلاعاتی» را اجیر کرده است
زمانی که «اسکاهیل» با «کوین ویلسون»، مدیر اجرایی مونسانتو، تماس گرفت، وی از اظهار نظر در این‌باره خودداری کرد؛ اما بعدها به مجله «نیشن» گفت که در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ شرکت «راهکارهای کامل اطلاعاتی» را اجیر کرده است تا صرفاً از «عملکرد عمومی» مخالفانش مطلع شود. «ویلسون» همچنین اعلام کرد که شرکت «راهکارهای کامل اطلاعاتی» یک «نهاد کاملاً مستقل از بلک واتر» است.
در سال ۲۰۰۵، محصولات تراریخته شده ۸۵درصد از سویای آمریکا، ۸۴درصد از کانولا، و ۴۵درصد از تمامی ذرت‌‌ها تظمین کننده بازار مونستانتو بود.

جهت نمایش تصویر با اندازه اصلی 800x768 پیکسل کلیک کنید

قدرت فوق‌العاده مونستانتو با بشکه‌های مهمات، رشد می‌کند. صنعت خصوصی دولت آمریکا مقامات مونستانتو را در جای مناسبی قرار داده است تا تضمین کننده شرایط مورد نیاز مونستانتو باشد. حضور مونستانتو در نهادهای سازمان مللی دیگر قسمت‌های دنیا را بر این می‌دارد تا از آمریکا تبعیت کنند.
اسلحه‌خانه مونستانتو شامل رشوه بازی ( تامین سرمایه انتخابات جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها) و استفاده از سازمان جاسوسی پینکرسون برای جاسوسی از کشاورزانی است که مشکوک به ذخیره غیرقانونی غلات تراریخته برای تولید آن‌ها به جای خرید از مونستانتو است که حق معنوی این شرکت در اطلاعات ژنتیکی در قانون به رسمیت شناخته شده است.
*حلقه دولت‌مردان آمریکا و مدیران ارشد مونسانتو
جیب پرپول مونسانتو و آمادگی تهدید مخالفان در دعاوی، بسیاری از منتقدین این شرکت را ساکت نگاه داشته است.

مونستانتو در سال ۲۰۰۸، ۱۸,۶۲۵۰ دلار از طریق کمیته سیاسی خود به نامزدهای فدرال پرداخت کرد تا فعالیت‌های این شرکت را لاف‌پوشانی کنند؛ ۴۲درصد به دموکرات‌ها،۵۹درصد به جمهوری‌خواهان. در چرخه انتخابات سال ۲۰۱۰، آن‌ها ۳۰۵,۷۴۹ دلار به نامزدها پرداخت کردند؛ ۴۸درصد به دموکرات‌ها، و ۵۲درصد به جمهوری‌خواهان.
*لابی‌ها
در سال ۲۰۰۹، مونستانتو از دولت آمریکا خواست تا بر روی اتحادیه اروپایی مبنی بر قانونی کردن تولد غذاهای اصلاح شده ژنتیکی انجام دهد.
قرار است ایالت کالیفرنیا در ماه نوامبر برچسب گذاری محصولات ژنتیکی اصلاح شده را دست بررسی قرار خواهد داد. مشتریان باید حق داشته باشند که بدانند محتوای غذیشان از چیست و اگر دوست نداشته باشند آن را نپذیرند،دحالی که جاهایی مانند مونسانتو و شورای بیوتکنلوژی این امر را باعث ترس مصرف کننده می‌دانند. اداره دارو وغذای آمریکا برچسب بیوتکنولوژی را ضروری نداسنته است، اما ۴۰ کشور دنیا این امر را ضروری می‌دانند.
در سال ۲۰۰۸، شرکت مونستانتو ۸.۸ میلیون دلار بابت لابی صرف کرد. ۱.۵ میلیون دلار برای خارج کردن شرکت‌های رقیب.
*میت‌رامنی و مونسانتو!!
میت‌رامنی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشینه تاریکی دارد. وی در رسوایی‌ پی‌بی‌سی‌ها، عامل نارنجی، هورمون رشد گاوی، شیرین‌کننده‌های مصنوعی و غلات تراریخته دست داشته است که به دهه ۷۰ و هشتاد مرتبط است. در آن زمان، مونسانتو بزرگ‌ترین مشاور شرکتی بود که رامنی در آن کار میکرد(( Bain & Company. رامنی به مونسانتو در راه تبدیل از یک صنعت شیمیایی به یک غول ژنتیکی کمک‌های شایانی کرده است. اگر رامنی در انتخابات پیروز شود، مونسانتو دوستی قدیمی در بالاترین رتبه سیاسی آمریکا خواهد داشت.

جهت نمایش تصویر با اندازه اصلی 615x396 پیکسل کلیک کنید

رابطه رامنی و مونسانتو در سال ۱۹۷۷ آغاز شد، او وقتی که تازه از دانشگاه هاروارد به شرکت مشاوره‌ Bain‌ رفت که در سال ۱۹۷۳ بنیان شده بود، مونسانتو در همان سال اولین مشتری این شرکت شد. یکی از سهام‌داران Bain، سال ۲۰۰۷ در بوستون گلوب چگونگی فراگیری تجارت مواد شیمیایی توسط رامنی را به گونه‌ای توصیف کرد که انگار او به مدرسه مهندسی رفته بود.
*رابطه دولت اوباما با مونسانتو




تام ویلساک وزیر کشاورزی آمریکا



ویلساک در زمان فرمانداری خود در ایالات آیووا، یکی از حامیان اصلی مونسانتو بود. اوباما با افتخار اعلام کرد که وزیر کشور او بیوتکنولوژی را ارتقا خواهد بخشید. در واقع، ویلساک، خطرناک‌ترین انواع بیتکنولوژی کشاورزی از قبیل محصولات دارویی، گیاهان تراریخته برای تولید مواد دارویی را طراحی و ایجاد کرده است.


مایکل تیلور مشاور ارشد کمیسیون امنیت غذای اداره دارو و تغذیه آمریکا



انجمن مصرف‌کنندگان غذاهای اورگانیک ۴۰۰هزار نامه علیه منصوب کردن مایکل تیلور به عنوان مشاور ارشد کمیسیون امنیت غذای اداره دارو و تغذیه آمریکا اعتراض کردند.
تیلور از سال ۹۸ تا ۲۰۱۱ ، نایب‌رییس سیاست عمومی مونسانتو بود. که خود مثال آشکاری از روابط دولت و مونسانتو است.


روجر بریچی
مدیر موسسه ملی غذا و کشاورزی



در اکتبر سال ۲۰۰۹، روجر بریچی رییس مرکز علوم گیاهی Danforth (بازوی غیرانتفاعی مونسانتو)، رییس موسسه ملی غذا و کشاورزی شد. او یکی از افراد کلیدی مونسانتو و رییس یک مووسه آکادمیک مرتبط با مونسانتو است.


راجیو‌شاه مدیر سازمان توسعه بین‌الملل آمریکا



او یک پزشک است که در ۳۰ سالگی مدرک تجارت خود را گرفت، وی بدون این‌که هیچ سابقه‌ای در دولت داشته باشد، مدیر برنامه‌های کشاوری بنیاد Bill & Melinda Gates و عضو هیئت مدیره حمایت از انقلاب سبز آفریقا است. این بنیاد یکی از شرکای اصلی مونسانتو است.
شرکت مالتی میلیارد دلاری گیتز به مونسانتو کمک می‌کند تا در کشورهای فقیر آفریقایی فعالیت کند.


النا کاگان قاضی دادگاه عالی


کاگان در مورد شکایت مزرعه‌داران از مونسانتو طرف این شرکت را گرفت. در پرونده مونسانتو دربرابر مزرعه‌های غلات، مونسانتو تلاش کرد تا دادگاه عالی را مجبور کند که یونجه‌های تراریخته را بدون ارزیابی تاثیرات محیط زیست آن وارد بازار کند.
مثلا قرار بود کاگان محافظ منافع مردم آمریکا در دادگاه عالی باشد، اما وی از مونسانتو حمایت کرد.


کلارنس توماس قاضی دادگاه عالی




وی وکیل سابق مونسانتو است
دونالد رامسفلد وزیر خارجه اسبق آمریکا


عضو هیئت مدیره داروسازی مونسانتو
مونسانتو میلیون‌ها دلار خرج می‌کند تا برچسب تراریخته روی غذاها نصب نشود
مونسانتو میلیون‌ها دلار خرج می‌کند تا از قانون ۳۷ کالیفرنیا جلوگیری کند، لایجه‌ای که برچسب غذاهای تراریخته را اجباری می‌کند.
اما مونسانتو نمی‌خواهد که مصرف کننده‌ها از واقعیت غذاهایی که خریداری می‌کنند با خبر شوند.
وقتی که دانه‌های غلات تراریخته مونسانتو درون زمین‌های مزرعه دارانی می‌شود که نمی‌خواهند غلات اصلاح شده کشت کنند، مونسانتو از حق انحصاری خود برای شکایت از زارعان استفاده کرده و آن‌ها را متهم به دزدیدن اموالش می‌کند.
مونسانتو با خرج بیش از ۱۹ میلیون دلار تلاش کرده است تا جلوی آمریکایی‌ها را بگیرد تا نداند از غذای تراریخته شده استفاده می‌کنند.
دست‌کاری مصنوعی طبیعت
مونسانتو طبیعت را دست‌کاری می‌کند و ژن‌های گیاهی سالم را با ژن‌های سمی ترکیب می‌کند که نوعی حشره کش در محصولات بوجود می‌آورد.
مونسانتو از تکنولوژی دانه نابودگر استفاده می‌کند که باعث می‌شود دانه‌ها بعد از یک نسل، خود به خود نابود می‌شوند. این جنایتی قبیح دربرابر طبیعت، انسان و زمین است.
اما با این اوصاف دولت آمریکا هیچ اقدامی دربرابر مونسانتو انجام نمی‌دهد و این شرکت آزادانه به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد.



یوسف יוסף;885760 نوشت:
مخوف‎ترین سازمان غذایی دنیا
سلام
ممنون برادر
مشتاقانه منتظر مطالب مفید دیگر شما هستم گل

وای چقددد وحشتناک!!!! خدا نابودشون کنه! داخل ایران پروفسور کرمی با برنامه اصلاح سبک زندگی داره سعی می کنه با اقدامات این افراد مقابله کنه ما مردم هم باید آگاه بشیم و دیگرانم در جریان بذاریم.