جمع بندی محدوده و حیطه ی سحر و جادو

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
محدوده و حیطه ی سحر و جادو

سلام ايا ميتوانند سحر و جادو كنند كه بچه به وجود نيايد ونطفه تشكيل نشود

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: جناب استاد

arezoo8443;898712 نوشت:
سلام ايا ميتوانند سحر و جادو كنند كه بچه به وجود نيايد ونطفه تشكيل نشود

سلام علیکم
اینکه سحر و جادو بتواند چنین مانعی ایجاد کند برای ما دقیقا معلوم نیست ، زیرا این مباحث از علوم غریبه است و متخصص خود را می طلبد.اما در مورد بحث طلسم و سحر و جادو مطالبی تقدیم می شود که بدون فائده نیست:
گر چه بخشی از سحر و طلسم واقعیت دارد و امری پذیرفتنی است،ولی بدانید بیش تر این گونه باورها (بسته شدن بخت، شانس و اقبال یا سحر و جادو و طلسم)که مردم معتقد به آن هستند، نه پایه و اساس عقلی و علمی دارد و نه دینی. آن قسم از سحر و طلسم که در برخی کتب دینی آمده است، اگر چه اصلش واقعیت دارد، ولی اصل و حقیقت آن معمولا در دسترس مردم و شیادان نیست.
از نظر اسلامی وجود سحر و جادو گرچه امری پذیرفتنی است، ولی در اکثر موارد با توهم سحر و جادو (بدون وجود کوچک ترین سحر و جادویی) مواجه هستیم، به این معنا که فرد هر امر غیر عادی را به سحر و جادو مرتبط می‌سازد، در حالی که سحر و جادویی در کار نبوده، و آن امر تحت تأثیر عوامل دیگری بوده است و خود این تصور نادرست سبب بروز مشکلات واقعی می گردد. حتی در بسیاری از موارد افراد معتبر و راستگوئی نیز تحت تاثیر همین القائات و توهمات قرار می گیرند. حتی اگر فردی که از او نام می برید و از لحاظ صداقت برای شما معتبر است ،به شما چنین مطلبی را بیان نموده است، ولی باز قابل اعتنا نیست.
اما برای راحت شدن خاطر شما به برخی از راه‏هایی که برای جلوگیری از سحر و جادو و بطلان آن وجود دارد، اشاره می شود:
1. پناه بردن به خداوند ( و زیاد گفتن اعوذ بالله من الشیطان الرجیم) و خواندن سوره‌های فلق و ناس؛
2. خواندن آیه51 و 52 سوره قلم (یعنی از :" و إن یکادالّذین......) و هم چنین خواندن " آیة الکرسی ".
3. حاج شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان از امیر المؤمنین (ع) نقل نموده است که جهت باطل کردن سحر این جملات را بنویسید و همراه خود داشته باشید:
« بسم الله و بالله، بسم الله و ما شاء الله، بسم الله و لا حول و لا قوّه إلاّ بالله. قال موسی ما جئتم به السحر إنّ الله سیبطله إنّ الله لا یصلح عمل المفسدین فوقع الحقّ و بطل ما کانوا یعملون فغلبوا هنالک و انقلبوا صاغرین » . (1)
4. همچنین از حضرت روایت شده است: جهت محفوظ ماندن از سحر و جادو، شب ها پس از نماز و روزها پیش از نماز هفت مرتبه بخوانید: «بسم الله و بالله سنشدّ عضدک بأخیک و نجعل لکما سلطاناً فلا یصلون إلیکما بآیاتنا أنتما و مَن اتّبعکما الغالبون ». (2)
محمد بن مسلم از امام صادق (ع) نقل کرده: "جهت بطلان سحر، این دعا را بنویسید و همراه خود نگه دارید:" قال موسی ما جئتم به السحر إنّ الله سیبطله إنّ الله لا یصلح عمل المفسدین و یحقّ الله الحقّ بکلماته و لو کره المجرمون اَ أنتم أشدّ خلقاً أم السماء بناها رفع سمکها فسوّاها" تا آخر آیات سوره نازعات. در ادامه: "فوقع الحقّ و بطل ما کانوا یعملون فغلبوا هنالک و انقلبوا صاغرین و ألقی السحرة ساجدین، قالوا آمنّا بربّ العالمین ربّ موسی وهارون". (3)
5. خواندن این آیه نیز جهت خنثی کردن اثر سحر وارد شده است: «إنَّ ربّکم الله الذی خلق السموات و الأرض فی ستة أیّام ثمّ استوی علی العرش یغشی اللیل النهار یطلبه حثیثاً و الشمس و القمر و النجوم مسخّرات بأمره ألاَ له الخلق و الأمر تبارک الله ربّ العالمین".ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْيَةً إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ وَ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاحِها وَ ادْعُوهُ خَوْفاً وَ طَمَعاً إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِنَ الْمُحْسِنِين» . (4) ْ
6. در صحیفه الرضا از امام رضا (ع) نقل شده است: به جهت دفع ضرر سحر و بطلان آن دستت را مقابل صورت قرار بده و بخوان: «بِسمِ اللِه العظیم رَبِّ العَرشِ العَظیم إلاّ ذَهَبْتَ وَ انْقَرَضْتَ » (5)
7. علامه کفعمی دعایی به عنوان حدیث قدسی نقل کرده است که خداوند به حضرت محمد(ص) فرمود: کسی که دوست دارد از سحر در امان باشد، بگوید:
ْ "اللَّهُمَّ رَبَّ مُوسَی وَ خَاصَّهُ بِکَلَامِهِ وَ هَازِمَ مَنْ کَادَهُ بِسِحْرِهِ بِعَصَاهُ وَ مُعِیدَهَا بَعْدَ الْعَوْدِ ثُعْبَاناً وَ مُلَقِّفَهَا إِفْکَ أَهْلِ الْإِفْکِ وَ مُفْسِدَ عَمَلِ السَّاحِرِینَ وَ مُبْطِلَ کَیْدِ أَهْلِ الْفَسَادِ مَنْ کَادَنِی بِسِحْرٍ أَوْ بِضُرٍّ عَامِداً أَوْ غَیْرَ عَامِدٍ أَعْلَمُهُ أَوْ لَا أَعْلَمُهُ وَ أَخَافُهُ أَوْ لَا أَخَافُهُ فَاقْطَعْ مِنْ أَسْبَابِ السَّمَاوَاتِ عَمَلَهُ حَتَّی تُرْجِعَهُ عَنِّی غَیْرَ نَافِذٍ وَ لَا ضَارٍّ لِی وَ لَا شَامِتٍ بِی إِنِّی أَدْرَأُ بِعَظَمَتِکَ فِی نُحُورِ الْأَعْدَاءِ فَکُنْ لِی مِنْهُمْ مُدَافِعاً أَحْسَنَ مُدَافَعَةٍ وَ أَتَمَّهَا یَا کَرِیم‏" . (6)
امیداوریم که دغدغه شما هرچه زودتر برطرف گردد ؛ اما قوی ترین ابزار مؤمن برای جلوگیری از افتادن در دام سحر و جادو و بسته شدن بخت و اقبال و ... ایمان و اعتقاد و توکل به خداوند متعال می باشد.اگر باور کنید که خداوند متعال خالق همه عالم است و حتی تاثیری که در سحر و جادو وجود دارد، بدون اراده و اذن او تاثیر نخواهد گذاشت و اگر باور کنید که خداوند خیرخواه ترین فرد نسبت به انسان می باشد و همه امور خود را قلبا به او واگذار کنید و به سعی و تلاش عادی خود در زندگی ادامه دهید و به خداوند اعتماد داشته باشید، اگر هم سحر و جادوئی در کار باشد،در مورد شما نمی تواند اثر کند،چون خداوند هرگز کسی را که به او اعتماد نمود، تنها نمی گذارد.
پی­ نوشت­ها:
1. حاج شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان، باقیات صالحات، باب سوم،نشر بلاغت، قم، بی تا .
2. علامه محمد باقر مجلسي، بحار الانوار، ج92، ص129، مؤسسه الوفاء، بيروت، 1404 ه.ق.
3. همان.
4. مفاتیح الجنان، باقیات صالحات، باب سوم.
5. همان.
6. کفعمی، مصباح الزایر، ص 228، انتشارات الاعمی للمطبوعات،بیروت، 1403ق.

موضوع قفل شده است