مباني بازگويي علائم الظهور في لسان ائمه الاطهار

تب‌های اولیه

9 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
مباني بازگويي علائم الظهور في لسان ائمه الاطهار

ساخت مستند ظهور نزديك است! اما ها و اگرهايي را در پي داشت!
عده اي مخالف بيان اينگونه علائم و تطبيق آن با بعضي افراد موجود در عصر حاضر دانستند! و عده ايي ملاك و مبناي بازگويي علائم ظهور, حتي در لسان ائمه (عليهم السلام) را آمادگي شيعه براي زمينه سازي ظهور مي دانند!
به نظر حقير حق مخلوطي از هر دو قول است! مخالف دسته اول در روش بازگويي دسته دوم و به حق بودن مبناي بازگويي علائم ظهور در دسته دوم!
سوال و ابهام موجود در اينجاست كه علت و مبناي بازگويي علائم ظهور چيست؟
آيا صرفا آينده نگري است!
يا آماده سازي شيعه براي زمينه سازي ظهور است!
جايگاه حوادث اخير منطقه خاورميانه در علائم ظهور چيست؟



سلام
من بر فرض صحت تطبيق با بازگويي ان مخالفم!
البته ايجاد انگيزه و اميدوار كردن و بيدار كردن قلوب شيعه و در كل آماده سازي زمينه ظهور واجب است.

اون که کار یه جریان انحرافی دارای انحرافات عقیدتی بود. عاملانش رو هم گرفتن و باز هم دارن میگیرن!

سلام
دمتگرم
يعني ما هم هواي خودمون رو داشته باشيم.
حالا نمي خوام بحث رو به انحراف بكشم ولي كجاي قانون اومده كه كار فرهنگي با موضوع علائم ظهور و تطبيق آن جرمه!؟
نمي تونند باهاشون كار خاصي انجام بدند.
.....
بحث ما در خصوص سوالات آخريه كه مطرح شد!

سلام علیکم
ببینید یه همچین مسئله ای رو نمیشه بدون در نظر گرفتن پیش زمینه های فکری و ... بررسی کرد.

گروهی که از خیلی وقت پیش در سایت ها داشتن این کارها رو انجام میدادن و حرف هایی که میزدن رو من از قبل باهاشون (با سایتشون!) آشنا شده بودم. و واقعا لبریز از مطالبی بود که بیشتر به نظر مسخره و شوخی میومد! و خوب البته تعین زمان کردن برای ظهور و اینها هم که داشتن.

یکی از تفکرات انحرافی این هست که، از مقدسات واقعی، تقدس زدایی کنند، و بعد بجای اون یعنی جای خالی اون رو با مقدسات ساختگی بگیرن! یعنی یهو طلای شما رو از دستتون در نمیارن! اول جاش بهتون مس میدن و بعد می بینید دیگه مقدساتی در کار نیست.

در همین مسیر هست که مثلا افرادی که به نحوی ارتباط دارن با ماجرای ظهور امام زمان، رو منطبق کنند با آدم های عادی و حتی مشکل دار تا شما پیش خودتون بگید پس این آدم های خاص چندان هم خاص نیستند!
مثلا جایی میخوندم که همین جریان چندسال پیش گفته بوده بن لادن! شعیب بن صالح هست!!

ممکنه حالا در این فیلم 2 تا نکته به درد بخور هم گذاشته باشن اما در مجموع و با در نظر گرفتن حرف های قبلی اینها، به نظر میاد اصلا باید کاملا این جریان رو متوقف کنند و اگر قرار هست کار درستی انجام بشه که داره میشه از طریق مسیر صحیح و توسط علمای خودش انجام بشه

ashkan62;113151 نوشت:
عده اي مخالف بيان اينگونه علائم و تطبيق آن با بعضي افراد موجود در عصر حاضر دانستند!

با سلام

این جمله شما بزرگوار دو نکته دارد که باید از هم جدا شوند

این که عده ای مخالف بیان این گونه علایم اند کار درستی نمی کنند و باید که در مقابل این افراد ایستاد و علایم را بازگو و بیان کرد و به تبیین ان علایم پرداخت و مردم را از علایم اخرالزمان مطلع کرد

تبیین و تشریح علایم ظهور و بیان روایات صحیح رسیده از طرف ائمه وظیفه شیعه در این عصر و همه اعصار غیبت کبری بوده و هست و خواهد بود

ولی جمله دو شما عزیز
که تطبیق این علایم به اتفاقات چه اشخاص و چه وقایع به نظر کار درستی نمی تواند باشد و نباید که این تطبیق صورت گیرد
صدمات بعدی تطبیق و عدم انطباق علایم با مورد خاصی ارزش و ابهت علایم ظهور را شکسته و موجب وهن دین و مساله ظهور خواهد بود

چه کسی می تواند صد درصد بگوید که فلان مساله تطبیق دارد با فلان علامت رسیده از معصومین ؟؟؟
ایا واقعا این تطبیق صددرصدی است؟؟

اگر هست دلایل اش چیست ؟؟

و اگر صددرصدی نیست چرا باید بیان شود؟؟

صدمات بعدی عدم تطبیق این علایم با اشخاص و اتفاقات را چه کسی بر عهده خواهد گرفت؟؟؟

نمونه ان سخنرانی حاج اقای ناصری در مورد وعده ظهور از طرف ایت الله بهجت
تازمانی که ایشان در قید حیات بودند کسی متعرض اقای ناصری و این سخنرانی نبود ولی با فوت ایت الله بهجت هجمه ها و نقد ها علیه این سخنرانی شروع شد

هرچند این سخنرانی از علایم ظهور و ......نبود ولی کسی نمی تواند تاثیرگذاری و حساسیت این مساله بین مردم را منکر شود
و همچنین صدمات بعدی ان را نادیده بگیرد

سلام
ممنون
من كه نظرمو گفتم چرا انگ بعضي چيزها رو به من ميزنيد
من از عمد نظرمو مي نويسم كه اقايون گزارش رو بر اعتقاد شخصي حمل نكنند!
بيان علائم و نشانه ها و زنده كردن ارمان مهدويت موجب غفلت زدايي و بيداري شيعه و مسلمانان است و اين واجب ولي روش بيان به اين شكل كه شروع كنيم بدون رجال شناسي و به راي خود تطبيق دادن اين اشتباه است!
لما ذكر
...
اقا اين ها مقدمه بود
سوالم د خصوص فلسفه و مبناي بيان علائم ظهور توسط ائمه عليهم السلام بود

سلام و عرض ادب

ashkan62;113151 نوشت:
جايگاه حوادث اخير منطقه خاورميانه در علائم ظهور چيست؟

ashkan62;113169 نوشت:
بحث ما در خصوص سوالات آخريه كه مطرح شد!

این روند دموکراسی خواهی مردم در نتیجه انقلاب اطلاعاتی هست که مردم می خواهند در روند سرنوشتشان مؤثر باشند
ولی اینکه جریانهای سیاسی عقیدتی و قدرتهای منطقه ای و خارجی چه نقش در آن داشته اند
یا چه سهمی از آن را طالب هستند
و اینکه روند دموکراسی خواهی تا به کجا برود
معادله چند مجهوالی است
که سر بسته خدمت شما عرضه میکنم
مجهول بزرگ و اصلی آن بلوغ فکری و آگاهی سیاسی فرهنگی مردم منطقه است
کسانی که بتوانند افکار عمومی را شکل بدهند و جهت بدهند مسلما بیشترین سهم را از این اتفاقات می برند

به نظر من این تحولات با آنچه که در روایات یهودیان مسیحیان زرتشتیان مسلمانان آمده بسیار تفاوت دارد

متشکرم

ashkan62;113191 نوشت:
سلام
اقا اين ها مقدمه بود
سوالم در خصوص فلسفه و مبناي بيان علائم ظهور توسط ائمه عليهم السلام بود

سلام علیکم

خیلی مختصر و کوتاه خدمت تان عرض کنم:

در فلسفه بیان علائم ظهور، در روایات ائمه هدی، براى ظهور حضرت مهدى (عج) نشانه هايى اعم از حتمی و غیر حتمی قرار داده و بیان شده تا حق طلبان با تحقق هر يك از آن ها، مژده نزديكى ظهورش را دريافت كنند و نيز حجتى براى عموم باشد تا مبادا فريب مدّعيان دروغين مهدويت را خورده، گمراه شوند. که در جای خود نسبت به علائم حتمی و غیر حتمی ظهور بسیار بحث شده است.

اما در خصوص مبنای بیان علائم ظهور، بدون شک باید گفت: این مورد از همان مصادیقی است که بدلیل خطر فتنه و انحراف و تله گذاری دشمنان دین و امت، علاوه بر آنکه در روایات، به این نشانه ها اشاره شده اما از تعیین زمان ظهور و معرفی مصادیق نشانه ها در زمانی که ابهام وجود دارد پرهیز داده شده است.

ابو بصير مى گويد: از امام صادق (ع) درباره (وقت ظهور) قائم (عج) پرسيدم، فرمود: آنان كه وقت تعيين مى كنند، دروغ مى گويند، ما اهل بيتى هستيم كه براى ظهور وقتى مشخص ‍نمى كنيم. (غيبت نعمانى ، ص 198)

و نیز فضيل مى گويد: از امام باقر(ع ) پرسيدم، آيا براى اين امر (ظهور حضرت مهدى) وقت مشخصى هست؟ فرمود: آنان كه وقت تعيين مى كنند دروغ مى گويند، دروغ مى گويند، دروغ مى گويند. (كتاب الغيبة، شيخ طوسى، ص 262)

بدون شک، در شرایطی که در آخرالزمان از در و دیوار، ابهام و فتنه انگیزی اربابان فتنه و شبهه افکنی منحرفان می ریزد باید به کدام مبنا و ملاک پناه برد تا از خطر انحراف و افتادن در تله های ابهام و تردید رهایی یافت؟

اگر به روایت و سفارش امام عصر (عج) در توقیع شریفش بازگردیم، پاسخ روشن می شود، که استوارترین ملاک و مبنا در شناخت حق از باطل و حقیقت از شبهه در زمانۀ فتنه، رجوع به عالمان دینی و همان رواة احادیث در زمانۀ غیبت است، انجا که می فرماید: "و أما الحوادث الواقعة فارجعوا فيها إلى رواة حديثنا فانهم حجّتي عليكم و أنا حجّة اللّه عليهم."، و اما آنچه بعدها (در زمانه غیبت و دوران پر فتنه آخرالزمان) حادث مى‏شود در باره آنها به راويان حديث ما رجوع كنيد ايشان حجت ما بر شما هستند و من حجت خدا بر ايشان هستم. (رجوع کنید به کتاب کمال الدین و تمام النعمة، شیخ صدوق، بخش توقیعات قائم، توقیع شماره ی چهار)

پس برای خلاصی و نجات از فتنه ها و ابهامات و چالش های آخرالزمانی به عالمان و محدثان ربانی و فقیهان و حکیمان الهی و علی الخصوص در جامعه اسلامی و حکومت اسلامی عصر غیبت، به سایه و چتر ولایت ولی فقیه عادل جامع الشرایط پناه ببریم.

موفق در خلاصی و نجات ...:Sham:

موضوع قفل شده است