مانع در وضو

تب‌های اولیه

9 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
مانع در وضو
سلام تقریبا دوسه روزه مانع چسب قطره ای روی بصورت نقطه روی ناخنم داشتم امروز بعدازنماز عصرم متوجه شدم حکم نماز ووضو هام چیه؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد صادق الوعد
باسلام وتشکر از ارتباط شما.  در صورتی که یقین دارید مانع هنگام غسل در بدن بوده است و بعد از غسل متوجه آن شده اید ، باید مانع را برطرف کنید طبق نظر مشهور مراجع معظم تقلید اگر مانع در سمت چپ بدن است همان ناخن را به نیت غسل بشوئید و اگر مانع در سمت راست باشد  آن ناخن از دست راست و تمام سمت چپ را به نیت غسل بشوئید و نمازهایی که در این چند روز خوانده اید را قضا نمایید. (طبق نظر آیت الله مکارم در صورتی که مقدار ناچیز و کمتر از یک عدس باشد اشکال ندارد و غسل شما صحیح است )   توضیح المسائل مسأله 377
سلام وقت بخیر اگر چسب روی دست باشد وقابل جدا شدن نباشد وظیفه چیست. رهبری
سلام وقت بخیر اگر چسب روی دست باشد وقابل جدا شدن نباشد وظیفه چیست. رهبری
باسلام وتشکر از ارتباط شما: اگر در اعضای وضو وغسل مانعی وجود داشته باشد باید تلاش کنید وآن را برطرف کنید اگر برطرف کردن آن ممکن نباشد ویا سختی ومشقت زیاد داشته باشد باید به نیت جبیره وضو وغسل انجام شود و با دست خیس روی مانع دست بکشید.    
سلام  چسب قطره ای رو دستم بود ولی یادم رفت نیت جبیره کنم نمازم و وضوم باطله دوباره بخونم ؟ رهبر
با سلام و احترام، چرا با لاک نمی توان وضو یا غسل کرد؟ در قدیم حنا و سرمه ای لوازم آرایشی بوده اس و اکنون لاک و لوازم آرایشی جدید چرا در آن زمان لوازم آرایشی منافاتی با عبادت نداشته ولی اکنون منافات دارد و بانوان باید بین استفاده از لوازم آرایشی و زیبایی (از آن جمله آرایش صورت - لاک - تتو - هاشور ابرو - کاشت ناخن و غیره) و عبادت یکی را انتخاب نمایند؟ چرا که استفاده از آنهاو برطرف نمودن آنها برای نماز و غیره علاوه بر هزینه بر بودن آن، مشقت هم دارد. به نظر من یکی از مسایلی که باعث شده تا جوانان با وجود خانواده های مذهبی کمتر به عبادت تمایل داشته باشند همین مورد است. خواهشمند است راهنمایی فرمایید. 
سیصدوسیزده said in سلام
سلام  چسب قطره ای رو دستم بود ولی یادم رفت نیت جبیره کنم نمازم و وضوم باطله دوباره بخونم ؟ مقام معظم رهبری
باسلام وتشکر از ارتباط شما: باید مانع را برطرف کنید دوباره وضو بگیرید ونماز را بخوانید
زنده دل said in با سلام و احترام، چرا با لاک
با سلام و احترام، چرا با لاک نمی توان وضو یا غسل کرد؟ در قدیم حنا و سرمه ای لوازم آرایشی بوده اس و اکنون لاک و لوازم آرایشی جدید چرا در آن زمان لوازم آرایشی منافاتی با عبادت نداشته ولی اکنون منافات دارد و بانوان باید بین استفاده از لوازم آرایشی و زیبایی (از آن جمله آرایش صورت - لاک - تتو - هاشور ابرو - کاشت ناخن و غیره) و عبادت یکی را انتخاب نمایند؟
 با سلام و تشکر از ارتباط شما :  از شرایط وضو و غسل این است که نباید مانعی در اعضا باشد فرقی هم بین زمان فعلی و زمان گذشته نیست در گذشته شاید مصادیق و مواد آرایشی کمتر بوده ولی همان مقداری هم که بوده چنانچه مانع بود باید برطرف می شد  اکنون هم حکم همان است و حکم الهی تغییری نکرده است لکن اکنون مواد آرایشی و آنچه برای آرایش استفاده میشود مصادیق بیشتری پیدا کرده است و برخی هم مانع هستند  که باید برطرف شوند بانوی مسلمان باید عبادات خود را به موقع انجام بدهد و آرایش کردن حلال  و به موقع منافاتی با عبادت ندارد. تنها در صورتی که هنگام وضو یا  غسل مانعی در اعضا باشد باید برطرف شود
موضوع قفل شده است