جمع بندی قصد ترک تحصیل دارم

تب‌های اولیه

8 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
قصد ترک تحصیل دارم
سلام لطفا فقط برادرا نظر بدن، پسری هفده ساله هستم و میخواستم درخواست کنم اگه میشه راهنماییم کنید چطور پدر و مادر رو راضی به ترک تحصیل کنم؟
برچسب: 
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد صابر
با عرض سلام و ووقت بخیر خدمت شما کاربر محترم! امیدوارم آدینه ی خوبی در کنار خانواده داشته باشید. در پاسخ به درخواست شما باید عرض کنیم گرچه اساساً دختر و پسر براساس اراده و اختيار خدادادي كه از آن بهره مند هستند در انتخاب مسير زندگي شان كاملاً آزاد هستند، پدر و مادر و هيچ كس ديگر حق دخالت و تحميل نظرات خويش را بر آنها ندارند، اما اينكه چرا والدینتان اصرار به درس خواندن شما دارند و شما نيز چنين تمايلي نداريد، نياز به بررسي دقیق و بیان توضیحات مفصل تری دارد. در حالت طبيعي همه دوست دارند با درس خواندن و ورود به مقاطع عالی تحصیلی آينده درخشاني را براي خويش رقم بزنند. ادامه تحصيل ضمن اينكه باعث ارتقاي شغلي است و افراد را در يافتن شغل مناسب كمك مي كند، ارزش علم آموزي آن در جاي خود محفوظ است. اگر جواني بدون دليل موجه از علم آموزي خودداري كند، كار او شديداً مورد نكوهش قرار مي گيرد. يادتان باشد، براي جواني در سن و سال شما، تحصيل و علم آموزي در اولويت نخست قرار دارد. امام صادق (عليه ‌السلام) در اين خصوص مي‌ فرمايد: «كَانَ فِيمَا وَعَظَ لُقْمَانُ ابْنَهُ أَنَّهُ قَالَ لَهُ يَا بُنَيَّ اجْعَلْ فِي أَيَّامِكَ وَ لَيَالِيكَ وَ سَاعَاتِكَ نَصِيباً لَكَ فِي طَلَبِ الْعِلْمِ فَإِنَّكَ لَنْ تَجِدَ لَهُ تَضْيِيعاً مِثْلَ تَرْكِهِ» (1)؛ «از اندرزهاى لقمان به فرزندش اين بود كه: فرزندم! از روزها و شبها و اوقات خود بخشى را به تحصيل علم اختصاص بده؛ زيرا تو هرگز براى خود خسران و ضايعه اى چون ترك علم نخواهى يافت». قطعا ارتقاي علمي و تحصيل شما براي والدینتان مهم است و ایشان دوست دارند شما از لحاظ علمي پيشرفت كنيد و به درجات عالي علمي برسيد و از فوايد و نتايج آن در زندگي آينده تان استفاده كنيد. البته ما به هيچ وجه اجبار و تحميل يكجانبه پدر و مادرتان را قبول نداريم و تأييد نمي كنيم، اما بر اين باوريم اگر شما نيز علاقه به تحصيل داريد، چه بهتر كه از اين فرصت پيش آمده نهايت استفاده را ببريد و با جديت بيشتري درس بخوانيد و بر پيشرفت تحصيلي تان بيفزاييد و آينده شغلي خويش را تضمين كنيد. در هر صورت لطف نمایید و دقیقا دلیل عدم تمایل به ادامه تحصیلتان را بفرمایید تا بتوانیم بهتر شما را یاری نماییم. همواره موفق و كامروا باشيد. ------------------------------------------------- پي‌ نوشت‌‌ ها: 1. مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، ‏بحارالأنوار، بيروت‏: دار إحياء التراث العربي، ‏1403ق، ج1، ص169.
سلام مجدد، رشته تحصیلی ام ریاضی می باشد و متاسفانه علاقه زیادی به دروسی چون فیزیک و شیمی ندارم و همچنین استعداد خاصی در آنها برای خود احساس نمیکنم.
سلام مهدی عزیز به نظرم حداقل دیپلم رو بگیرید. نداشتن دیپلم می تونه مشکلاتی در جامعه براتون ایجاد کنه.
سلام اگر به ریاضی و فیزیک علاقه و استعداد ندارید خب تغییر رشته بدهید. فکر می‌کنید در چه چیزی استعداد دارید؟ به کدام دروس علاقه دارید؟
دقیقا همینطوره اگر علاقه ای به رشته ی خودتان ندارید باید تغییر رشته دهید نه اینکه ترک تحصیل کنید. البته گاهی عدم علاقه ی شدید به یک رشته موجب دلزدگی از کل درس خواندن می شود ولی جای نگرانی نیست و بهتر است با اندکی اندیشه و مشورت با مشاوران تحصیلی به صورت حضوری تصمیم نهایی خود را بگیرید.
جمع بندی سؤال: پسری هفده ساله هستم و قصد ترک تحصیل دارم. لطفا راهنمایی کنید چطور پدر و مادر را راضی کنم؟   پاسخ: گرچه اساساً دختر و پسر براساس اراده و اختيار خدادادي كه از آن بهره مند هستند در انتخاب مسير زندگي شان كاملاً آزاد هستند، پدر و مادر و هيچ كس ديگر حق دخالت و تحميل نظرات خويش را بر آنها ندارند، اما اينكه چرا والدینتان اصرار به درس خواندن شما دارند و شما نيز چنين تمايلي نداريد، نياز به بررسي دقیق و بیان توضیحات مفصل تری دارد. در حالت طبيعي همه دوست دارند با درس خواندن و ورود به مقاطع عالی تحصیلی آينده درخشاني را براي خويش رقم بزنند. ادامه تحصيل ضمن اينكه باعث ارتقاي شغلي است و افراد را در يافتن شغل مناسب كمك مي كند، ارزش علم آموزي آن در جاي خود محفوظ است. اگر جواني بدون دليل موجه از علم آموزي خودداري كند، كار او شديداً مورد نكوهش قرار مي گيرد. يادتان باشد، براي جواني در سن و سال شما، تحصيل و علم آموزي در اولويت نخست قرار دارد. امام صادق (عليه ‌السلام) در اين خصوص مي‌ فرمايد: «كَانَ فِيمَا وَعَظَ لُقْمَانُ ابْنَهُ أَنَّهُ قَالَ لَهُ يَا بُنَيَّ اجْعَلْ فِي أَيَّامِكَ وَ لَيَالِيكَ وَ سَاعَاتِكَ نَصِيباً لَكَ فِي طَلَبِ الْعِلْمِ فَإِنَّكَ لَنْ تَجِدَ لَهُ تَضْيِيعاً مِثْلَ تَرْكِهِ» (1)؛ «از اندرزهاى لقمان به فرزندش اين بود كه: فرزندم! از روزها و شبها و اوقات خود بخشى را به تحصيل علم اختصاص بده؛ زيرا تو هرگز براى خود خسران و ضايعه اى چون ترك علم نخواهى يافت». قطعا ارتقاي علمي و تحصيل شما براي والدینتان مهم است و ایشان دوست دارند شما از لحاظ علمي پيشرفت كنيد و به درجات عالي علمي برسيد و از فوايد و نتايج آن در زندگي آينده تان استفاده كنيد. البته ما به هيچ وجه اجبار و تحميل يكجانبه پدر و مادرتان را قبول نداريم و تأييد نمي كنيم، اما بر اين باوريم اگر شما نيز علاقه به تحصيل داريد، چه بهتر كه از اين فرصت پيش آمده نهايت استفاده را ببريد و با جديت بيشتري درس بخوانيد و بر پيشرفت تحصيلي تان بيفزاييد و آينده شغلي خويش را تضمين كنيد. همواره موفق و كامروا باشيد. ------------------------------------------------- پي‌ نوشت‌‌ ها: 1. مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، ‏بحارالأنوار، بيروت‏: دار إحياء التراث العربي، ‏1403ق، ج1، ص169.  
موضوع قفل شده است