قبل از درخواست ازدواج چه کنیم؟

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
قبل از درخواست ازدواج چه کنیم؟

با سلام
من اصلا قصد ازدواج در دوران دانشجویی رو نداشتم اما تازگی ها دختر خانمی رو دیدم که بسیار با حجاب و با حیاس و مذهبی و نماز خوان و...(خودم هم همینطور) به همین خاطر حیفم اومد که همچین شخصی رو از دست بدم، اصلا هم بحث احساسات وسط نیست و میخوام کاملا عقلانی تصمیم بگیرم ، اما مشکلی که هست اینه که نمی دونم از کجا شروع کنم ، یک سری تحقیقات کردم اما چیز خاصی دستگیرم نشد.
کاری که می خوام بکنم اینه که قبل از این که به خانواده م بگم برم و به خودشون بگم که جهت اشنایی بیشتر در مرحله اول به خانواده ها بگیم و بعد چند جلسه با هم صحبت کنیم ، اما با وجود شناخت نسبی که دارم ازشون ، احتمال زیادی میدم که سریع واکنش نشون بدن و ردم کنن ، و به نظرم منطقیه! و اگه 2 - 3 بار ردم کرد کلا بیخیال شم و به خانواده م هیچی نگم.البته انقدر به خودم اعتماد دارم که خودم رو کاملا مناسب ازدواج بدونم اما بحث اصلی سر شناخت از طرف مقابلمه ، شاید من ایشون رو نپسندیدم.
حالا سوالم اینه که راهی که میخوام برم درسته و از نظر شرعی و عرفی مشکلی نداره؟ و پیشنهاد کارشناس های محترم چیه ، آیا راه بهتری سراغ دارید؟

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد حامی

سلام بر درود بر شما
اين كه اهل مشاوره هستيد و به هم انديشي بها مي دهي و جوانب مسأله را قبل از شروع كار مي سنجيد معلوم است كه منطق بر احساس غلبه دارد. به شرطي كه ادامه يابد:Nishkhand:
كه ان شاالله همين طور است.
ببينيد سؤال دقيق است نمي توانيم براي اين سؤال يك نسخه بدهيم. چرا؟ چون رسومات، فرهنگ ها، نوع تربيت، ارزش ها و نگرش افراد متفاوت است. ممكن است خواستگاري كردن بدون در نظر گرفتن خانواده از نظر دختري نشانه پختگي باشد و از نظر دختر خانم ديگري نشانه عدم بلوغ و بي احترامي.
اما چيزي كه قدر متيقن است اين است كه مي توان رسما خواستگاري كرد و از همان ابتدا با حرمت به باورها و خانواده ها خواستگاري را شروع كنيد.
البته
و صد البته خواستگاري شما به معناي اين نبايد باشد كه من صد در صد پذيرفته ام و منتظرم شما و خانواده تان جواب دهيد.
بايد طوري خواستگاري كنيد كه متوجه شوند كه شما شناخت كافي و لازم را نداريد و براي شناخت بيشتر بهترين كار جلو رفتن و از نزديك بررسي كرد آداب و رسوم و افكار و نگرش ها و...است.
و نيز بگوييد كه كليت رفتار اين خانم را پذيرفته ايم و برايم قابل احترام است.
اما گاهي دو نفر با تمام خوبي ها ممكن است مانند دو برادري باشند كه از يك رگ و ريشه اند با تفاوت هاي اخلاقي و شخصيتي.
بنابراين بايد با گفت گو هاي متعدد در جلسات مختلف( دو نفري و خانوادگي)، بررسي دوستان، همسايه ها، همكلاسي ها و همكاران و معرّفان و.....تلاش كنيد شناخت همديگر را نسبت به سطوح مختلف شخصيت تان بيشتر كنيد.
از دعا، صدقه، توسل و توكل در كنار راهكارهاي بالا حتما كمك بگيريد.
در پايان بهترين زندگي و به خصوص زندگي زناشويي خوب را از خداوند مهربان و ائمه برايتان مسئلت دارم
در پناه حق

با سلام دوباره
قبل از این که جواب شما رو ببینم با مسئول نهاد رهبری دانشگاهمون هم مشاوره کردم ، که ایشون یه راه خیلی خوب جلو پام گذاشتن و منم قبول کردم ، گفتن که به یکی از خانم های نهاد که با تجربه اند( 50 -60 سالشونه) می سپارن که با خانمی که مد نظر منه صحبت کنه و اگه موافقت کردن یه جلسه با حضور هردوتامون بذارن که یه مقداری صحبت کنیم و اگه موافق بودیم خانواده ها رو در جریان بذاریم و دیگه بقیه ش با خانواده ها باشه.
دست شما درد نکنه از جوابتون چیزای خوبی دستگیرم شد و انشا... ازش استفاده کنم. و خوشحالم همچین سایت باحالی رو پیدا کردم.
یا علی:ok:

با سلام
در حال حاضر به بن بست رسیدیم به دلیل مسایل مادی
البته من با این که دانشجو ام موقتا یه خدمات کامپیوتری با یکی از دوستام زدیم و شغل نصفه و نیمه ای دارم ، مربی گری فوتبال هم میکردم که الان میخوام کنارش بذارم چون وقت نمی کنم
به خاطر تحقیقاتی که کردم و صحبت هایی که شده به نظرم بهترین انتخاب رو کردم و ایشون دقیقا همون چیزیه که من میخوام ، نه از سر احساسات بلکه به خاطر ایمانشون و اعتقاداتشون که خیلی خیلی شبیه منه نمیتونم به این راحتی ازشون بگذرم.
حالا ببینیم چی میشه و توکل به خدا
دوستان دعا کنید هرچی خیره برام پیش بیاد
اگه به نتیجه رسیدم یه پست جداگانه میذارم و تجربیاتم رو در اختیارتون میذارم
در پناه حق

سلام بر شما
مثلي هست مي گويند قبل از ازدواج چشم ها باز باز بعد از ازدواج چشم ها نيمه باز
بنابراين تا فرصت هست بايد نهايت دقت در گزينش را داشته باشيد. پيشنهاد مي كنم از مشاوره ازدواج دانشگاه هم استفاده كنيد كار از محكم كاري عيب نمي كند و تاپيك زير را با دقت مطالعه و در عمل پياده كنيد:
http://www.askdin.com/thread37983.html#post498677

موضوع قفل شده است