فشار خون و روزه

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
فشار خون و روزه
سلام خانمی که فشارخون دارد و توانایی قضای روزه اش راندارد. دارای ۷ فرزند که همه پشت سر هم بوده اند ودر زمان بارداری و شیر دهی روزه هایش را نگرفته  مرجع تقلید امام خامنه ای در حال حاضر وطیفه اش چیست؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد صادق الوعد
محمدحسن ع said in فشار خون و روزه
سلام خانمی که فشارخون دارد و توانایی قضای روزه اش راندارد. دارای ۷ فرزند که همه پشت سر هم بوده اند ودر زمان بارداری و شیر دهی روزه هایش را نگرفته  مرجع تقلید امام خامنه ای در حال حاضر وظیفه اش چیست؟
 با سلام و  تشکر از ارتباط شما در صورتی که روزه گرفتن در ایام بارداری و شیردهی برای بچه ضرر داشته است قضای روزه ها بر مادر واجب است و باید برای هر روز هم یک مد طعام یعنی 750 گرم گندم یا برنج و...به فقیر بدهد  اگر فعلا بیمار شده است و نمی تواند قضای روزه ها را بگیرد  صبر کند هر زمان بهبود پیدا کرد قضا کند واگر تا آخر عمر نتوانست بگیرد باید وصیت کند بعد برایش قضا کنند اما اگر روزه گرفتن در آن ایام برای سلامتی مادر ضرر داشته است چنانچه می توانسته تا سال بعد هرچند پراکنده قضای روزه ها را بگیرد و نگرفته مانند صورت بالا قضا بر عهده ایشان است اما اگر عذر و ضرر تا ماه رمضان سال بعد مستمر ادامه داشته واصلا امکان گرفتن قضای روزه نداشته است قضای روزه ساقط است برای هر روز یک مد طعام به فقیر بدهد  اجوبه الاستفتائات سوال 806
موضوع قفل شده است