فرزند شهيد حيدري: اولين سفري است که با پدرم به مشهد مي آيم

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
فرزند شهيد حيدري: اولين سفري است که با پدرم به مشهد مي آيم

7 روز مرخصي گرفته بود که يک هفته اي را برود پيش همسر و دختر 2 ماهه اش. دختري که آنقدر دوستش داشت که تا آخرين لحظاتي که با همسرش بود فقط از او حرف مي زد. همسر سرلشگر خلبان شهيد «خالد حيدري» ديروز اين جملات را مي گفت و گريه مي کرد. او از روزي مي گفت که «خالد» آخرين لحظات کنار خانواده بودن را براي شان معني کرده بود:«شايد برگشتني نباشد ... خانم! اجازه بده کمي از موهاي دخترم را همراهم ببرم...بايد صبور باشي خانم! شايد من ديگر برنگردم...» ديروز که با همسر شهيد حيدري گفت وگو مي کردم او به اتفاق تنها فرزندش که همان
دختر 2 ماهه شهيد است عازم شلمچه بود. مي رفت استقبال مرد زندگي اش که بعد از 32 سال قرار است امروز به ايران برگردد. حرف هاي همسر شهيد که با بغض و گريه بيان مي شد تمامي نداشت اما من مي خواستم از فرزند درباره پدر بشنوم. دختري که وقتي پدر رفت 2 ماهه بود: «2 ماهه بودم که پدرم شهيد شد...در لحظه لحظه دوراني که پدرم نبود زمان هايي بود که جاي خالي او را احساس مي کردم اما افتخار پدرم آنقدر بزرگ و با ارزش بود که جاي خالي ايشان را برايم پر کرده بود». «طلا حيدري» فرزند«خالد حيدري» است. خلباني که ازشهداي اهل تسنن است. پدري که آخرين ماموريتش 32 سال طول کشيده است. ماموريتي که ساعت ۵ عصر روز 31 شهريور سال 1359 (3 ساعت پس از آغاز حمله صدام به ايران) آغاز شد اما بازگشت پدر را تا به امروز به تاخير انداخته است. شهيد «خالد حيدري» يکي از تيزپروازان عمليات معروف به "انتقام" بود که همراه با تيم «Alfa red» از پايگاه سوم شکاري شهيد نوژه مامور بمباران پايگاه هوايي کوت در استان ميسان عراق بود که هواپيمايش مورد اصابت يک فروند موشک سام قرار گرفت و در رودخانه دجله سقوط کرد و به همراه کمکش شهيد «محمد صالحي» به شهادت رسيد. ديروز که دخترش با ما گفت و گو مي کرد از روزهاي تنهايي اش مي گفت، روزهايي که در تنهايي براي پدر گريه مي کرد. مي گفت: «از اين که دختر يک خلبان شهيد هستم خيلي خوشحالم و خدا را شکر مي کنم که دختر چنين قهرماني هستم» از او درباره استقبال از پدر پرسيدم هرچند بغض گلويش اجازه نداد صحبت کند، اما با چند جمله کوتاه ما را ميهمان کرد: «من فقط يک مرتبه در دوران تحصيل به مشهد آمده ام و اين سفري که فردا به مشهد مي آيم درواقع اولين سفري است که من و مادرم همراه پدر هستيم؛ آن هم در سفر به مشهد ...».روزگذشته که خانواده هاي 4« امير سرلشگر خلبان شهيد» به نام هاي «محمد صالحي»، «خالد حيدري»، «قدرت ا... کيان جو»، «محمد حاجي» عازم شلمچه بودند فرصتي دست داد تا درددل ها و حرف هاي شان را بشنويم و بازهم با نام شهدا نوشته مان را متبرک کنيم. گفت وگوهايي که همراه با بغض هاي همسران و فرزندان شهدايي بود که پس از 32 سال به ميهن باز مي گردند و فردا در مراسم دعاي عرفه ميهمان امام رضا(ع) خواهند بود.

وداع با 4 شهيد خلبان در دعاي عرفه حرم مطهر رضوي
پيکر مطهر 4 شهيد خلبان که 2 نفر از آنان اولين شهداي عمليات‌هاي برون مرزي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي هستند امشب وارد مشهد مي‌شود تا زائران و مجاوران امام هشتم (ع) فردا در مراسم معنوي دعاي عرفه حرم مطهررضوي با اين شهدا که پس از 32 سال به ميهن اسلامي باز مي گردند وداع کنند. سرگرد حميدرضا تندرو مدير روابط عمومي نيروي هوايي ارتش گفت: پيکر 17 شهيد دوران دفاع مقدس صبح چهارشنبه از مرز شلمچه وارد کشور مي‌شود و از اين ميان پيکر 4 امير سرلشگر شهيدبه نام‌هاي «محمد صالحي»، «خالد حيدري»، «قدرت‌ا... کيان‌جو »و «محمد حاجي» به مشهد منتقل خواهد شد تا زينت بخش مراسم دعاي عرفه حرم مطهر رضوي باشند.