عکس تاثیرگذارِ مدافعان حرم در بصره

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
عکس تاثیرگذارِ مدافعان حرم در بصره

تصویری که پیش رو دارید، کمتر از سه هفته قبل، گرفته شده است. محل عکسبرداری، نه محله ی «دولت آباد» در «شهر ری» (منطقه ای که عمده‌ی مهاجران عراقی در آن ساکن هستند)، بلکه قلب شهر «بصره» در عراق است.

این تصویر، روز دوشنبه، ۱۶ دی ماه سال ۱۳۹۲ (۴ ربیع الاول ۱۴۳۵ قمری) یعنی کمتر از سه هفته قبل، گرفته شده است. محل عکسبرداری، نه محله ی «دولت آباد» در «شهر ری» (منطقه ای که عمده‌ی مهاجران عراقی در آن ساکن هستند)، بلکه قلب شهر «بصره» در عراق است. گروهی موسوم به «گردان های سیدالشهدا(صلوات الله علیه)»، در حال تشییع پیکر پاک چند تن از رزمنده‌گان عراقی هستند که در جریان دفاع از «حرم بانوی کربلا» در «سوریه» و در خط مقدم نبرد با «شرکِ تکفیری» و «نفاقِ وهابیت» بال در بال ملائک گشوده اند. در پیشاپیش جمعیت، در کنار تمثال مبارک «حضرت روح الله»، کودکی، تصویری از شهید «هادی جاسم العزاوی»، مدافع عراقی «حرم زینبی» را در دست دارد.
توضیح : (در ایام سال‌گشت «عملیات کربلای ۵»، دیدن این عکس از شهر «بصره» حال خاصی را در کسانی که ۳۵ روز در شرق این شهر، عاشقانه جنگیدند، ایجاد می کند. آن روزها، یگان هایی از رزمنده گان بسیجی، با مشقت فراوان توانستند خود را به دروازه‌ی شهر «بصره» رسانده و تصویر «امام امت» را روی آن نصب کنند. بسیجیان در آن سال ها شعار «رهایی حرم سیدالشهدا(صلوات الله علیه)» را بر لب داشتند و اینک، سه دهه پس از آن سال های پر حماسه، مشاهده ی عکس امام در درون شهر و در کنار پیکر بسیجیان ِ شهید عراقی، که شعار «دفاع از حرم زینب کبری(سلام الله علیها)» را بر لب دارند، بسیار دل‌چسب و روح نواز است).

جای همه شهدای «عملیات کربلای پنج» و امامشان خالی
روحمان با یادشان شاد

منبع:فاراقلیط