صوتی-آيت الله احمدي ميانجي-ارواح در برزخ

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
صوتی-آيت الله احمدي ميانجي-ارواح در برزخ

[="DarkGreen"]گروه تولیدکننده : گروه اندیشه و معارف اسلامی

سخنران / خطيب : آيت الله احمدي ميانجي

تنظیم کننده گنجینه : وحيد نيکو قدم

نام طرح گنجینه : اسلام شناسي[/]

[="blue"][="magenta"]همراه ما پای صحبتهای استاد بزرگ ، آیت الله احمدی میانجی بنشینید.
[/]

بهشت برزخی بهشت خُلد نیست چون در بهشت خلد، خلود است و کسی که در آن برود دیگر بیرون نمی آید؛ همانطور که قریباً درباره بهشت آدم گذشت که اگر بهشت خلد بود دیگر او را بیرون نمیکردند. درباره بهشت عدن آمده است که بهشت برزخی است، چون در آنجا روزی بهشتیان به صبح و شب تقسیم شده است و در بهشت قیامتی صبح و شب نیست. «جَنَـ'تِ عَدْنٍ الَتِی وَعَدَ الرَحْمَـ'نُ عِبَادَهُ و بِالْغَیْبِ إِنَهُ و کَانَ وَعْدُهُ و مَأْتِیًا * لاَ یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا إِلاَ سَلَـ'مًا وَ لَهُمْ رِزْقُهُمْ فِیهَا بُکْرَةً وَ عَشِیًا؛ بهشت های عَدْنی هستند که خداوند رحمن به بندگان خود وعده غیبی داده است، و البته وعده خدا آمدنی است. در آن بهشت ها أبداً کلام لغو و بیهوده ای نمی شنوند مگر سلام و سلامتی که از ناحیه خدا به آنها میرسد، و از برای آنان روزی آنان در هر صبح و شبی خواهد بود» (آیه 61 و 62 سوره مریم).
ارواح مؤمنان در وادی السلام و ارواح کافران و معاندان در برهوت یمن است. برهوت نام چاهی است در سرزمین حَضْرَمَوت که در جنوب یمن است؛ البته از باب تعلق و ربط عالم برزخ با عالم قبر است؛ یعنی آن صور برزخیه به آن مکان هائی از دنیا ربط و تعلق دارند که خسته کننده تر و پرآفت تر و پست تر و زننده تر و کثیف تر است. در آن چاه، مارهای سیاه، عقرب ها، جغدها و حیوانات وحشی آنقدر فراوانند که کسی قدرت عبور ندارد، از همه گذشته گرمای سوزان که دقیقه ای از آن قابل تحمل نیست.
از حضرت صادق از پدرانش علیهم السلام روایت است که أمیرالمؤمنین صلواتُ الله عَلیه فرمودند: بدترین آبها در بسیط زمین آب برهوت است و برهوت همان است که در حَضْرَموت است، و در آنجا جغدهائی که ارواح کفار بدانها تعلق پیدا کرده است وارد میشوند. و نیز در «کافی» با سند خود از سَکونی از حضرت صادق علیه السلام روایت میکند که «رسول خدا فرموده است: بدترین یهود در عالم یهود بَیْسان است و بدترین نصاری، نصارای نجران و بهترین آب در روی زمین آب زمزم است و بدترین آب در روی زمین آب برهوت است؛ و برهوت نام یک وادی است در حضرموت که جغدهای ارواح کفار بدانجا وارد میشوند»[/]

ممنون
سخنرانی های ایشون رو میخوام در دهه اول محرم
اگه دارید برام بذارید
ممنون میشم

نبود؟