شهاب سنگي به يكباره به زمين برخورد ميكند...

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
شهاب سنگي به يكباره به زمين برخورد ميكند...

چهره من با شما متفاوت است،درختان به صورت كج ومعوج رشد ميكنند،شهاب سنگي به يكباره به زمين برخورد ميكند،اينها نشانه بي نظمي در دنيا نيست؟
این که در عالم نظم های قطعی بسیار عجیب و سهمگینی وجود دارد، جای تردید برای هیچ کس ندارد. اساس دانس بشری بر اعتقاد به وجود نظم استوار است. دانشمندی که برای کشف یک فرمول علمی تجربی سالیان درازی را با امیدواری تلاش می کند و در بسیاری موارد هم به قانون های بسیار عمیم و گسترده ای می رسد، جز نشان از وجود و اعتقاد به وجود نظم ندارد.
پس انکار کلی نظم در عالم ممکن نیست؛ بلکه می توان گفت غالبا در زندگی خود نظم را می بینیم. همه انسانها چنینند و دانشمندان بیشتر به این نظم رسیده اند. تا اینجا وجود اجمالی نظم در غالب موارد اثبات شد.
بله، مواردی هست که ما در آن نظمی را احساس نمی کنیم؛ مثل همان مواردی که دوستتان به آن اشاره کرده است. البته دوست شما هم احتمالا می پذیرد که نمی توان اثبات بی نظمی در این موارد کرد؛ که چه بسا نظمی در آنها باشد، ولی دانش ما به آن نرسیده است. مگر ما همه فرمول های حاکم بر عالم را کشف کرده ایم که اگر در موردی چیزی نیافته باشیم بتوانیم بگوییم پس نظم نیست؟! همین که دانشمندان دارند در باره زلزله مطالعه علمی می کنند برای این است که نظمی را در آن انتظار دارند و تلاش می کنند آن نظم را کشف کنند.
پس ما به وجود نظم در بسیاری موارد علم داریم و آن را احساس می کنیم، و در بسیاری دیگر از موارد نمی توانیم ادعای نظم کنیم، چرا که آن را هنوز احساس نکرده ایم، ولی انتظار نظم در آنها را داریم و لذا برای کشف آن تلاش کی کنیم.
ما به عنوان یک موحد معتقدیم همان مقدار از نظم که می شناسیمش و درکش می کنیم کافی است تا نشان از وجود خالقی ناظم و مدبر داشته باشد. بر این اساس، می توانیم حکم کنیم که علی القاعده بقیه موارد هم از نظمی برخوردار هست و دیر یا زود به کمک تجربه، شهود و یا توجه به تعلیم انبیاء و اولیاء کشف می شود.
به عبارت دیگر، ایمان دینی مبتنی بر همین مقدار از نظمی که کشف شده، می تواند پایه صحیحی بر اعتقاد به نظم در همه موارد باشد؛ ولو برای ما هنوز کشف نشده باشد.

منبع:تبيان

سلاممممممممممم
[="blue"]من چن وقت پیش ی مقاله ای خوندم که برام خییییلییییی جالب بود
تو اون مقاله نوشته بود صدای ما انسانها و ... توسط مولکولهای هوا نگهداری میشه و الان دانشمندان دارند با تجزیه و تحلیل مولکولهای هوا صدای انسانهای نخستین رو پیدا میکنند که چه جوری با هم حرف میزنند؟
این برام خیلی جالب بود[/]
[="darkorange"]چون همیشه معتقد بودم که اگه همه چیز این دنیا نظم داشته باشه ها ولی وقتی قیامت میشه ی بی نظمی کامله
اما این مقاله من و متحول کرد واقعا[/]
[="indigo"]چون همیشه اینم برام ی سوال بود که یعنی چی عین اعمال انسان در روز قیامت بر اون حاضر میشه؟؟؟؟
و حالا فهمیدم صدای ما توسط مولکولهای هوا ضبط میشه
یا چن شب پیش شبکه چهار ی مستندی گذاشت درباره پیدایش زمین و در اخر با دلایل علمی پیش بینی کرد
روزی خواهد آمد که کوه ها فرو میریزند و خورشید کدر میشود و... عین صحنه قیامت[/]
[="purple"]خییییییییییلییییییی جالبه
میخوام بگم که واقعا نظم در کار خدا هست اما خیلی جاها ما نمیدونیم که نظمش کجاست
مثل همین دو مورد که نازه انسانها کشفش کردند[/]
خدا میدونه چقد راز کشف نشده وجود داره

گل گیسو;89885 نوشت:
چون همیشه معتقد بودم که اگه همه چیز این دنیا نظم داشته باشه ها ولی وقتی قیامت میشه ی بی نظمی کامله اما این مقاله من و متحول کرد واقعا چون همیشه اینم برام ی سوال بود که یعنی چی عین اعمال انسان در روز قیامت بر اون حاضر میشه؟؟؟؟

سلام
برای تجسم اعمال حافظه روح شما ، کافی نیست ؟
در کتاب وجودی شما که همان روح شماست تمام اعمالتان عینا ضبط است
اقرا کتابک . کتاب خودت را بخوان چه نیازی به کتاب خارج داری ؟
معاد خیلی متفاوت تر از اندیشه های اکثر مردم درباره آن است
موفق در پناه حق
موضوع قفل شده است