شلمچه، بهشت یا جهنم؟!

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
شلمچه، بهشت یا جهنم؟!




نمی‌دونم تا حالا شلمچه رفتید یا نه. اگه نرفتید یک بار رفتن رو بهتون توصیه می‌کنم. اما فقط یک بار!

شلمچه نزدیک مرز ایران و عراقه. یعنی جایی که ایران تموم می‌شه. 500 متر قبل از مرز، یه دوراهی هست که یکیش می‌ره عراق، اون یکیش می‌ره شلمچه. اولین تابلویی که بعد از دوراهی می‌بینید اینه: "شلمچه قطعه‌ای از بهشت است، با وضو وارد شوید." تابلوی بعدی: "از مسیر اصلی خارج نشوید. خطر مین." شلمچه چیزی نیست جز یک شوره‌زار پر از خون و مین. چند تا تانک و ماشین نظامی داغون شده اون‌جا نگه داشته‌اند که فضای جنگ حفظ بشه. تنها ساختمانی که اون‌جا هست یه چیزی شبیه مسجده. یه نمایشگاه عکس هم اون‌جا هست که با دیدنش سرم سوت کشید: سربازهایی که سر و دست و پا نداشتند و سرها و دست‌ها و پاهایی که سرباز نداشتند! همه چیز در خون و خاک بود؛ آب، خون؛ غذا، خون؛ لباس، خون؛ قرآن، خون. هیچ جنبنده‌ای در این‌جا نیست به جز مورچه‌های بزرگ. نه پرنده‌ای، نه گیاهی، نه یک قطره آب، نه حتی یک نخل سوخته، نه حتی یک بوته‌ی خار. توی این زمینِ شور هیچ چیز درنمیاد. وقتی زمینی به جای آب، با خون آبیاری بشه، توش به جای گیاه، مین درمیاد! زمینش وسیع و بازه و آسمان بالای سرش صاف صافه، اما چنان احساس خفگی می‌کنی که دلت می‌خواد فرار کنی. باور کردنی نیست اما اون‌جا صدای موشک رو می‌شنوی. صدای انفجار، فریاد و ناله‌ی آدم‌ها رو از درد، بوی دود و باروت، همه رو احساس می‌کنی. شدیداً دلت می‌گیره و نفرت عجیبی سراسر وجودت رو پر می‌کنه. لعنت به جنگ که هیچ چیز به جز مرگ و ویرانی نداره. لعنت به تمام کسانی که تو دنیا جنگ راه می‌ندازن و خون می‌ریزند. لعنت به این سرزمین نفرین شده که از آسمونش آتش می‌باره و از زمینش خون و مرگ. شلمچه قطعه‌ای از بهشت نیست، شلمچه خود جهنمه! این زمین قتلگاه هزاران هزار نوجوان و جوان بی‌تقصیره، پر از استخوان‌های پوسیده و پلاکه. لعنت به این سرزمین نفرین شده.

منبع وبلاگ این دونفر


از ده نفر، چهار نفر در شلمچه شهید شده‌اند.


آقای omid


منظورتون رو متوجه نمیشم، من تا حالا 4 بار به شلمچه رفتم ولی هر بار دل کندن برام سخت بوده ،فکر میکنم این جمله رو شنیدید:(( هر جا که توی دوراهی موندی به دلت رجوع کن )) ،ذات قلب انسان پاکه، و به چیزایی جذب میشه که مثل خودش پاک هستند،این خاک به عقیده من پاکه و جائیه که امامان ما برای استقبال از شهدا در اونجا قدم گذاشته اند،

خدا صدام را لعنت کند که با شروع جنگ باعث اینهمه خسارت به دوملت مسلمان شد و آخر هم به چه خواری و ذلتی دچار شد واقعا رزمندگانی که در آن سالهای دفاع مقدس جنگیدندوباعث سرفرازی ایران وایرانی شدند را نمیتوان با هیچ کلمه و جمله ای که حق مطلب را کامل ادا کند ستود

[="Tahoma"][="Black"]سلام
مشخصه که نویسنده این مطلب فضای منطقه شلمچه رو صرفاً از یک دیدگاه کاملاً مادی گرایانه دیده اند و هیچ چیز دیگه ای که بویی از معنویت داشته باشه براشون مهم نبوده. طبیعتاً با چنین دیدگاهی باید هم اونجا رو جهنم دید.
[/]

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
اگر قرار است نسل های جدید راجع به مکانی مثل شلمچه اینطور فکر کنند،بنده واقعاً برای این نسل متاسف خواهم بود.به طور مشابه می گوییم:کربلا بد است.چون در فضای آن انسان به یاد خاطرات واقعه کربلا می افتد.فضا بوی خون می دهد.آنجا جهنم است.انسان یاد ظلم می افتد و ... .واقعاً این چه منطقی است؟!
از شلمچه بوی بهشت می آید.همه این ویژگی های بدی که راجع به این محیط گفته شد،شاید از نظر مادی بد باشند.ولی انسان در آن جا یکی از کاملترین درجه های معنویت را می بیند.
اگر تصویر سرباز بی سر در آنجا هست،این تصویر نشان می دهد انسان های والایی وجود داشته اند که جانشان،یعنی یکی از عزیزترین چیز هایشان را در راه خدا فدا کرده و به خداوند تقدیم کرده اند.
بنده برای کسی که این سرزمین سرشار از معنویت را لعنت می کند،واقعاً متاسف هستم.
البته بنده فکر نمی کنم نظر شروع کننده تاپیک مثل نظر نویسنده این متن باشند.

لبیک یا مهدی
و من الله التوفیق

دوست عزیز منظور این است که شهیدان رفته اند ...ما چه کرده ایم؟