شكل وشمايل ابليس
تبهای اولیه
به نام خدا
ابن عباس می گوید-:Ealam:
با جمعی همراه رسول خدا(ص) در بعضی ارز دره های اطراف مدینه بودیم. ناگهان صدای چق چق سختی شنیدیم . از رسول اکرم(ص) پرسیدم این صدا چیست؟ فرمود این ابلیس است که با سپاه خود از اینجا رد می شوند. علی(ع) که در انجا حاضر بود به رسول خدا (ص) عرض کرد دوست دارم ابلیس را ببینم. پیامبر اکرم(ص) به ابلیس خطاب کرد و فرمود ای دشمن خدا خود را برای علی(ع) اشکار کن. ناگهان ابلیس اشکار شد. به صورت پیر مرد کوتاه قد که موی سر و صورتش سفید بود و ریشش بلند تر از خودش بود. دو چشم در پیشانی و دو چشم در سینه داشت. علی(ع) تا او را دید به او حمله کرد و او را نقش زمین نمود. و بر سینه اش نشست و به رسول خدا (ص) عرض کرد اجازه بده کارش را تمام کرده و نابودش کنم. پیامبر اکرم(ص) خندید و فرمود ای علی پس مهلت دادنش تا(روز قیامت) چه می شود؟ زیرا خداوند به او مهلت داده است.
پایان
بر گرفته از کتاب- 110 داستان از سیره عملی علی(ع)
داستانها و پند ها ج 3 ص 103 به نقل از مناقب ابن مغاری ص 300
__________________________________
saeed 67
:Sham:مرگ ميتواند تلخ يا شيرين باشد اما بستگي به خودت دارد كه كدام را بخواهي:Sham:
به نام خداابن عباس می گوید-:ealam:
با جمعی همراه رسول خدا(ص) در بعضی ارز دره های اطراف مدینه بودیم. ناگهان صدای چق چق سختی شنیدیم . از رسول اکرم(ص) پرسیدم این صدا چیست؟ فرمود این ابلیس است که با سپاه خود از اینجا رد می شوند. علی(ع) که در انجا حاضر بود به رسول خدا (ص) عرض کرد دوست دارم ابلیس را ببینم. پیامبر اکرم(ص) به ابلیس خطاب کرد و فرمود ای دشمن خدا خود را برای علی(ع) اشکار کن. ناگهان ابلیس اشکار شد. به صورت پیر مرد کوتاه قد که موی سر و صورتش سفید بود و ریشش بلند تر از خودش بود. دو چشم در پیشانی و دو چشم در سینه داشت. علی(ع) تا او را دید به او حمله کرد و او را نقش زمین نمود. و بر سینه اش نشست و به رسول خدا (ص) عرض کرد اجازه بده کارش را تمام کرده و نابودش کنم. پیامبر اکرم(ص) خندید و فرمود ای علی پس مهلت دادنش تا(روز قیامت) چه می شود؟ زیرا خداوند به او مهلت داده است.پایان
بر گرفته از کتاب- 110 داستان از سیره عملی علی(ع)
داستانها و پند ها ج 3 ص 103 به نقل از مناقب ابن مغاری ص 300__________________________________
saeed 67
:sham::sham:
این حدیث جعلی رو کی قبول می کنه؟ این دیگه چیه ؟
از اسرائیلیات گرفته شده
هیچ حدیثی را بدون تایید وگذرنامه ی قرآنی وعقل واندیشه نباید پذیرش نمود
در میزنه اما در را برایش باز نکنین
بگویید ارْجِعُوا وَرَاءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورًا
[="blue"]سلام
منظورم شما نیستید دوست عزیز تو این دورزمونه مردم حرف هیچ چیزو قبول ندارن وفقط خدا باید بیاد ÷ایین و تا حرف رو قبول کنن[/]
[=Book Antiqua]با سلام
[=Book Antiqua]جن، آنگونه که در قرآن و احادیث اسلامی آمده، موجودی به شکل و شمایل انسان است که از آتش آفریده شده است.
در قرآن کریم، اشاره شده است که ابلیس و دیگر شیاطین، از جنس جِن هستند و برخی از اَجنّه به پیامبر(ص) ایمان آوردند و برخی از آنها به محضر امامان ما، رفت و آمد داشتند.[4]
[=Book Antiqua]در ادبیات ما، داستانهای دیو و پری (جن مذکّر و مؤنّث)، به گستردگی دیده میشود.[5] به علاوه، با آنکه در تعالیم اسلامی، از ارتباط برقرار کردن عموم با اجنّه نهی شده و فقط خواص (آگاهان به علوم الهی)، آن هم به جهت کسب معرفت بیشتر و نیز حلّ مشکلات مسلمانان، مجاز به این کار دانسته شدهاند،[6]
امّا تقریباً در همه مناطق کشور، کسانی به عنوان «جنگیر»، مدّعی ارتباط با اجنّه هستند که غالباً نه تنها صلاحیت این کار را ندارند، بلکه موجب ترویج خرافات و ایجاد گرفتاری برای مردماند.[7]
[=Book Antiqua]تیموتی گود، پژوهشگر معاصر امریکایی که در موضوع موجودات فرازمینی و بشقابهای پرنده (U.F.Oها) تحقیق میکند، احتمال میدهد که این موجودات، همان اجنّه هستند که در قرآن، یاد شدهاند.[8]
[=Book Antiqua]گفتنی است: یکی از مشهورترین اجنّه مؤمن که به محضر رسول خدا(ص) رسیده و اسلام آورده بود (به نام «زَعفَر»)، در دهه 1330 شمسی درگذشت و در مسجد الجنّ (از مساجد
[=Book Antiqua]معروف مکّه) دفن گردید و به دستور آیةاللّه حاجآقا حسین بروجردی، سنگ یادبودی بر مزار وی نهاده شد و در قم و مکّه برای او، مجالس ختم برگزار گردید.9
[=Times New Roman]
[=Times New Roman][4] بحارالأنوار، ج72 (السماء والعالم)، ص164؛ دانشنامه جهان اسلام، مدخل «جن»، ابراهیم موسیپور، نیز، سورههای: الرحمان، آیه 15؛ کهف، آیه 50؛ احقاف، آیه 29؛ ناس، آیه 6.
[=Times New Roman][5]ر.ک: فرهنگ نامه داستانهای بومی ایران، هادی محمدی و علیاشرف درویشیان، تهران: قصّه، ذیل «دیو».
[=Times New Roman][6]به عنوان نمونه، ر.ک: استفتائات، [آیةالله] محمدابراهیم جنّاتی، قم: اجتهاد، ج2، ص239 - 245؛ هزار و یک نکته، حسن حسنزادهآملی، قم: بوستان کتاب، نکته 31.
[=Times New Roman][7]دانستنیهایی از جن، محسن آشتیانی، قم: زهیر، ص17؛ داستانهایی درباره جن، محمدرضا اسداللهی، قم: سلسله، ص9
[=Times New Roman][8]پیامآوران کیهان، تیموتی گود و دیگران، ترجمه: داریوش ادیب، تهران: جشنواره کتاب، ص 37. نیز، ر.ک: جن در قرآن و حدیث و دانش امروز، عبید محمد المصری، ترجمه: محمدرضا شکری، تهران: نبوی - کتاب یوسف، ص189.
[=Times New Roman][9]مکتب اسلام، دوره اوّل، 1338، ش10، ص45.
با سلام
طاعاتتون قبول درگاه حق :Gol:
این حدیث جعلی رو کی قبول می کنه؟ این دیگه چیه ؟
از اسرائیلیات گرفته شده
هیچ حدیثی را بدون تایید وگذرنامه ی قرآنی وعقل واندیشه نباید پذیرش نمود
در میزنه اما در را برایش باز نکنین
بگویید ارْجِعُوا وَرَاءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورًا
19- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ لَوْ أَنَّ الْعِبَادَ إِذَا جَهِلُوا وَقَفُوا وَ لَمْ يَجْحَدُوا لَمْ يَكْفُرُوا
اصول كافى جلد 4 صفحه :101 رواية :19
حضرت صادق عليه السلام فرمود: اگر بندگان در هنگاميكه نميدانستند توقف ميكردند و انكار نميكردند كافر نمى شدند.
بزرگوار، بنده «تناقضی» با قرآن در این حدیث نمی بینم. در واقع این حدیث غیر قابل بررسی با قرآن است، چون قرآن هیچگاه درباره ظاهر ابلیس سخنی به میان نمی آورد. چیزی که مسلم است این است که درستی یا نادرستی این حدیث هیچ تغییری در اصول دین نمی دهد. پس بهتر است بگوییم الله اعلم و از آن بگذریم.
یا حق
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ لَوْ أَنَّ الْعِبَادَ إِذَا جَهِلُوا وَقَفُوا وَ لَمْ يَجْحَدُوا لَمْ يَكْفُرُوا اصول كافى جلد 4 صفحه :101 رواية :19
سلام علیکم
جناب بینام این روایت از 4 عن بمعنی از و 5 رابط استفاده شده تا به امام جعفر صادق برسد.
اگر بقول جناب عاشق علم رجال ه داشتیم که اینها را کاملا میشناختیم که راستگو بودند باز چون مطلب نقل از طرف نفر نخست است و نفرات بعدی این مطلب را شهادت نداده اند حتی علم رجال هم بکار نمی آید.
یا ولی و یا نصیر
با سلام
چون دیدم تو اصول کافی اومده، گفتم لابد معتبره. معنی روایت هم با عقل جور در میاد. الله اعلم
به هر حال به خاطر اشاره ای که کردید متشکرم :Gol:
التماس دعا
یا حق
سلام علیکم
جناب بینام این روایت از 4 عن بمعنی از و 5 رابط استفاده شده تا به امام جعفر صادق برسد.اگر بقول جناب عاشق علم رجال ه داشتیم که اینها را کاملا میشناختیم که راستگو بودند باز چون مطلب نقل از طرف نفر نخست است و نفرات بعدی این مطلب را شهادت نداده اند حتی علم رجال هم بکار نمی آید.
یا ولی و یا نصیر
به نام خدا
جناب بینا 88 دوست دارند همه جا خودشون رو صاحب نظر بدونند با اینکه قبلا کارشناسان محترم به ایشون تذکر دادند که در مسایلی که اطلاع و تخصص ندارید اینگونه نظریه پردازی بی اساس و غلط نکنند
به هر حال از کارشناسان محترم مجددا در خواست می کنیم که نسبت به اینگونه نظریه پردازی های بی اساس از طرف ایشون فکری بکنند
اما راجع به روایت شریف که در کافی آمده و جناب بینام عزیز مطرح کردند باید بگویم روایت صحیحه هست و راویانش :
1- جناب محمد بن یحیی العطار قمی :امامی ثقه و جلیل
(شيخ أصحابنا في زمانه ثقة عين كثير الحديث.رجال نجاشی ص353)
2- احمد بن محمد بن عیسی اشعری قمی :امامی ثقه جلیل
( أبو جعفر رحمه الله شيخ القميين و وجههم و فقيههم غير مدافع.رجال نجاشی ص82)
3- محمد بن سنان زاهری :امامی ثقه
4- عبد الله بن بکیر بن اعین :فطحی ثقه از اصحاب اجماع
5- زراره بن اعین شیبانی: امامی ثقه جلیل از اصحاب اجماع *
( با استفاده از کتب رجالی نجاشی ،طوسی،...)
*- اصحاب اجماع افرادی از راویان هستند که همه بر وثاقت آنها اجماع دارند و کسی آنها را رد نکرده است
اما اینکه علم رجال هم در اینجا بکار نمی آید حرف مبهمی است؛!! پس علم رجال برای کجاست؟؟؟؟
بنا بر این مشاهده می فرمایید روایت از نظر سند صحیحه بوده و از لحاظ متن هم کاملا موافق و همسو با آیات قرآن است
قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِنْدَ اللَّهِ عَهْداً فَلَنْ يُخْلِفَ اللَّهُ عَهْدَهُ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ (80بقره )
بگو آيا از جانب پروردگار در اين باره پيمانى گرفتهاى؟ خداوند هرگز از پيمانش برنمىگردد، يا چيزى را از روى نادانى به خدا نسبت مىدهيد
إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَ تَقُولُونَ بِأَفْواهِكُمْ ما لَيْسَ لَكُمْ بِهِ عِلْمٌ وَ تَحْسَبُونَهُ هَيِّناً وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظيمٌ (نور 15)
زيرا كه شايعات دروغ را از زبان يكديگر مىگرفتيد و با دهان خود مىگفتيد چيزى را كه به آن آگاهى نداشتيد و گمان مىكرديد اين موضوع كوچك نزد خداوند بزرگ است
وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً (36 اسراء)
چيزى كه درباره آن آگاهى ندارى دنبال مكن زيرا كه گوش و چشم و دل همگى مورد مؤاخذه و سؤال قرار خواهند گرفت