جمع بندی شرکت ایرنسل و همراه اول و برسی عکلکرد آنها.

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
شرکت ایرنسل و همراه اول و برسی عکلکرد آنها.

[="Black"]بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب خدمت دوستان گرامی.

شرکت ایرانسل و همراه اول بعد از چند ماه اگر خطی خاموش باشد ؛ امتیاز خط را به دیگری واگذار میکنند.


زمانی که بنده پولی برای خرید خطی (سیم کارت) پرداخت میکنم در واقع امتیاز آن خط را خریداری کردم.بعد از چند ماه شرکت های فوق در صورت خاموش بودن خط ، امتیاز خط را از بنده سلب میکنند و به دیگری واگذار میکنند.
در اینجا حق امتیاز بنده از بین میرود.و پولی که بابت امتیاز خط داده ام از بین میرود.
آیا این عمل شرکت ها در صورت راضی نبودن بند دزدی بحساب می آید؟

اگر عمل شرکت ها دزدی باشد تکلیف حقوق کارمندان چیست؟

پیشاپیش بنده قراردادی را مبنی براینکه درصورت خاموشی خط واگذار میشود را امضاء نکرده ام. چه بسا اگر از ابتدا همچین قراردادی وجود داشته بود و به بنده اطلاع داده میشد درصورت خاموشی امتیاز خط از بنده سلب شده و به دیگری واگذار میشود ، بنده هرچندوقت یکبار خط را روشن کرده تا امتیاز سلب نشود.

ازطرفی بنده شماره این خط را به دختر عمو یا دختر خاله ی خود میدهم. بعد از سلب امتیاز و واگذاری خط به دیگری ، دختر عمو یا دختر خاله ی بنده به خط واگذار شده زنگ میزنند و صاحب جدید خط که پسری هوسران است با فهمیدن این موضوع که طرف مقابل دختر است برای او مزاحمت ایجاد میکند.
آیا مسئولین ایرانسل در این مزاحمت و آزار و اذیت سهیم هستند!؟

لطفا پاسخ بنده را براساس فقه و شرع دین بدهید نه براساس قانون.[/]

[=impact]با نام الله


[=impact]

[=impact] کارشناس بحث: استاد شفا

سؤال:
زمانی که بنده پولی برای خرید سیم کارت پرداخت می‌کنم، در واقع امتیاز آن خط را خریداری کردم. بعد از چند ماه شرکت‌های فوق در صورت خاموش بودن خط، امتیاز خط را از بنده سلب کرده و به دیگری واگذار می‌کنند. در اینجا حق امتیاز بنده و پولی که بابت امتیاز خط داده‌ام از بین می‌رود. آیا این عمل شرکت‌ها در صورت راضی نبودن بنده دزدی به حساب می‌آید؟ پیشاپیش بنده قراردادی را مبنی بر این که درصورت خاموشی خط واگذار می‌شود را امضاء نکرده‌ام. چه بسا اگر از ابتدا همچین قراردادی وجود داشته بود و به بنده اطلاع داده می‌شد، درصورت خاموشی امتیاز خط از بنده سلب شده و به دیگری واگذار می‌شود، بنده هر چند وقت یکبار خط را روشن کرده تا امتیاز سلب نشود. از طرفی بنده شماره این خط را به دختر عمو یا دختر خاله خود می‌دهم. بعد از سلب امتیاز و واگذاری خط به دیگری، دختر عمو یا دختر خاله بنده به خط واگذار شده زنگ می‌زنند و صاحب جدید خط که پسری هوسران است با فهمیدن این موضوع که طرف مقابل دختر است برای او مزاحمت ایجاد می‌کند. آیا شرکت در این مزاحمت سهیم هستند!؟

پاسخ:

طبق نظر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه‌ای (مد ظله):
اين موارد اگر شركت ايرانسل شرط ضمن عقد بكند، كه در صورت عدم استفاده شماره خط را تعليق كرده و در شرط ضمن عقد حق فسخ معامله را برای خود قرار دهد، اشكالی ندارد، البته بايد مبلغ دريافتی را به شخص خريدار برگرداند.


در پناه حضرت جلیل، از مال حرام پرهیز نمایید.

موضوع قفل شده است