جمع بندی سوالی پیرامون میهمان

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
سوالی پیرامون میهمان

سلام

درسته که میهمان حبیب خداست ولی من ملزم به پذیرایی از میهمان در هر شرایطی هستم؟

مثلا یک بنده خدایی از شهرستان اومدن تهران و بر ما وارد شدن. ایشون یک دوست دختر پیدا کردند که تهرانی هست و روزها میرند پیش ایشون و در شهر و ... می گردن و شب ها هم میان پیش ما (به نیت دیدار با اون از شهرستان پاشده و اومده)

با توجه به این که اگر من جوابش کنم جایی برای رفتن نداره و گناهش احتمالا ترک خواهد شد، من مجاز به بیرون کردنش هستم؟ چون بر اساس چیزهایی که خودش تعریف می کنه یقین دارم کارش به هیچ وجه شرعی نیست. متاسفانه خونواده دختر هم در جریان هستند و ایشون و رفیقه اش در خونه خواهر همون عجوزه چندساعتی تنها بودن و ...

مجاز به بیرون کردنش هستم یا نه؟

کارشناس بحث : نور

مرجع حضرت آقا

سلام مجدد
فکر کنم من سوالمو خیلی بد موقع پرسیدم که کسی نبود پاسخ بده

الان نشستیم با ایشون فیلم گشت ارشادو دیدیم

در جمهوری اسلامی بر ضد جمهوری اسلامی فیلم می سازن و بیانیه میدن!

سؤال:
تکلیف کسی که مهمانی از شهرستان دارد که در شهر میزبان، مرتکب گناه می‌شود و این پذیرایی از او، موجب کمک کردن به مهمان در انجام گناه می‌شود، چیست؟
(بر اساس فتوای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای [مد ظله])

پاسخ:
وظیفه چنین شخصی، امر به معروف و نهی از منکر با رعایت شرایط و مراتب آن است و درصورتی که با امر و نهی زبانی تأثیر دارد، باید این کار را انجام دهد؛ ولی اگر با رفتار و گفتار امر و نهی تأثیر نکرد؛ اما ترک مراوده با مهمان، به نوعی، نهی از منکر محسوب می‌شود و بدین جهت، گناه را ترک می‌کند، واجب است از باب نهی از منکر، ترک معاشرت و ارتباط نماید و از پذیرایی او خودداری کند. (1)

منع:
1. استفتاء از دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای (زید عزه) در شهر قم.

الحمد کله لله رب العالمین.

موضوع قفل شده است