سوالاتی دربارهی شباهات بین شیعه و سنی
تبهای اولیه
سلام به همه ی دوستان عزیز من چندتا سوال برام پیش اومده راستش نمی دونستم باید دقیقأ کجا مطرح کنم وحالا از شما عزیزان می خوام که اگر می تونید با دلیل وذکر منبع پاسخ سوالات منو بدین 1. با توجه به اینکه در روایات شیعه چنین آمده که جبریل یک مشت از خاک کربلاء را نزد رسول الله صلی الله علیه وسلم آورد و به ایشان اطلاع داد که امام حسین (ع) بر روی این خاک شهید خواهد شد، پس چرا بر اساس باور شیعیان بر اینکه خاک کربلاء نزد رسول الله صلی الله علیه وسلم وجود داشته و قداست آن را نیز می دانسته بر آن سجده نکرده است ؟ واگر خلاف این است و پیامبر بر خاک کربلا سجده کرده لطفأ با ذکر یک منبع صحیح شیعه بیان کنید 2. ما شیعیان اعتقاد داریم که امامنمان معصو م اند یعنی امام از تمامى گناهان كبيره و صغيره معصوم است، و هيچگاه در فتوا و جواب دادن گمراه نشده و به خطا نمیرود، و فراموش نمیكند، و هیچ چیز از امور دنیوی از او پوشیده نمی ماند. (ميزان الحكمة 1/174 ، عقائد الإمامية ص 51 ، و بحار الأنوار 25/350-351) حال با توجه به این موضوع امام حسن(ع) با پدرش امام علی(ع) در اینکه به جنگ کسانی برود که میخواهند انتقام خون عثمان را بگیرند مخالف بود پس حتمأ یکی از این دو بزرگوار در اشتباه بوده است واگر این طور است پس یکی از آنها معصوم نمی باشد و یا اینکه امام حسین در قضیه صلح با معاویه با برادرش امام حسن (ع) مخالف بود. پس حتمأ یکی از این دو بزرگوار در اشتباه بوده است واگر این طور است پس یکی از آنها معصوم نمی باشد 3. از امام علی روایت شده است که ایشان فرمودند: «از گفتن حق به من، یا ارائه مشوره عادلانه اباء نورزید زیرا من از خطا و اشتباه در امان نیستم». (الکافی 8/256 و بحار الانوار 27/253) پس آیا این گفته ی امام علی با عصمت ایشان منافات ندارد؟ واگر این حدیث را دروغ بیانگریم پس دو کتاب بحارالانوار والکافی را که از کتب های معتبر ما هستند زیر سوال برده ایم؟ 4. شکی نیست که پیامبر جمله معروف من کنت مولاه فهذا علی مولاه را در غدیر خم فرموده اند ولی همانطور که خود حضرت علی فرموده اند باطل و دروغ فقط در صورت مخلوط شدن با راست و حق می تواند موجب فریب و گمراهی مردم شود . حال با توجه به این گفته چرا حضرت علی (ع) در هیچ کجای تاریخ نفرمودند که : مردم در غدیر خم با من بیعت خلافت کردند . ( به خصوص پس از شهادت حضرت عثمان که تمام دعواها بر سر خلافت حضرت علی بود ؟) 5. چرا هیچ یک از فرمانروایان و حاکمان عرب زبان ( نه قبل از پیامبر اسلام و نه بعد از پیامبر اسلام ) برای تعیین و معرفی جانشین خودش از کلمه مولی استفاده نکرده است ؟ ( اگر این واژه معنای خلیفه و اولی الامر و جانشین می دهد) 6. چرا در خصوص این موضوع مهم پیامبر اسلام از کلمه مولی استفاده می کند که حدود 27 معنی دهد و جالب اینجاست که حتی یکی از این 27 مورد معنای خلیفه و جانشین و اولی الامر نمی دهد ! در حالیکه در لسان عرب برای این موضوع مهم کلمات فراوانی مانند : مالک ، اولی الامر ، سلطان ، والی ، حاکم ، امام و . . . وجود داشته است؟ 7. ما می دانیم که بسیاری از مردم مدینه و قبائل اطراف در غدیر خم حاضر نبوده اند چرا پیامبر اسلام پس از بازگشت به مدینه از این تعداد برای حضرت علی بیعت نمی گیرند ؟ 8. از امام علی (ع) روایت کرده اند که فرمودند: «التقية ديني ودين أهل بيتي» (مستدرك الوسائل 12/252) «تقیه دین من و دین اهل بیت من است»، و از امام صادق رحمه الله روایت شده که ایشان فرمودند: