سردار سرتیپ پاسدار شهيد مجيد حاجي حاتم

تب‌های اولیه

2 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
سردار سرتیپ پاسدار شهيد مجيد حاجي حاتم


سردار شهيد مجيد حاجي حاتم در تاريخ 15خرداد 1339 مصادف با روز عيد قربان در تهران متولد شد دوران ابتدايي و دبيرستان را در خيابان نيروي هوايي سپري كرد و همزمان با مبارزات ملت ايران در سرنگوني رژيم منحوس شاهنشاهي به همراه مجاهداني همچون شهيد بهشتي و مطهري، به فعاليتهاي فرهنگي و تبليغي و سپس به صورت مسلحانه عليه رژيم پهلوي به مبارزه پرداخت و در عملياتهاي مختلف از جمله در مقابله با گارد شاهنشاهي كه به پادگان نيروي هوايي حمله ور شده بود شركت كرد. پس از پيروزي انقلاب اسلامي در كميته انقلاب اسلامي به پاسداري از انقلاب پرداخت و در قالب كميته جنگهاي نامنظم كه از سوي شهيد چمران سازماندهي شده بود در ابتداي سال 58 به سردشت اعزام و مدت سه ماه در آن منطقه به مقابله با گروههاي تجزيه طلب و وابسته به رژيم بعثي عراق پرداخت. با فراخوان مسئولين نظام به خدمت سربازي اعزام شد و در هنگام تهاجم عراق به ميهن اسلامي به عنوان ديدهبان توپخانه ارتش در منطقه عمومي سرپل ذهاب مشغول انجام وظيفه بود و در نيمه دوم سال 1360 در عمليات مطلع الفجر منطقه عمومي تنگه قاسم آباد مجروح شد. پس از خدمت سربازي به دعوت مسئولين استان كردستان به عضويت سپاه در آمد و بلافاصله پس از ورود به سپاه (نيمه دوم سال 1361) كه همزمان با تشكيل تيپ 105 قدس (لشكر 16 قدس فعلي) بود بعنوان رئيس ستاد تيپ فوق منصوب و مشغول خدمت شد. در طول اين مدت در اكثر عملياتهاي پاكسازي ضدانقلاب و دفع تهاجم عراق در منطقه شمالغرب (استانهاي كردستان و آذربايجان غربي ) حضور فعال داشتند.
در سال 65 به قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) اعزام و در سمت جانشين و سرپرست عمليات اين قرارگاه و متعاقباً در سال 71 به تهران منتقل و در سمتهاي مدير عمليات ويژه، مسئول معاونت طرح ريزي، مسئول معاونت عمليات و جانشين اداره عمليات ستاد مشترك سپاه (معاونت عمليات فعلي) مشغول به خدمت شد. در طول مدت خدمت دوره كارشناسي مديريت دولتي را در دانشگاه امام حسين(ع)، دوره فرماندهي و ستاد را در دانشكده دافوس سپاه و دوره عالي جنگ را در دانشكده دوره عالي جنگ سپاه طي كرد و در چندين دوره بعنوان استاد جنگهاي نامنطم و پدافند داخلي در دانشكده دافوس به تدريس پرداخت .
سرانجام سردار حاج حاتم پس از سالهاي مبارزه و مجاهدت در راه حفاظت از نظام مقدس جمهوري اسلامي در تاريخ 30 بهمن 1381 مصادف با شب عيد غدير، هنگام بازگشت از ماموريت بررسي وضعيت امنيتي استان سيستان و بلوچستان بهمراه 272 نفر از پاسداران لشكر 41 ثارالله(ع) براثر اصابت هواپيماي ايلوشين سپاه به ارتفاعات سیرچ كرمان به خيل عظيم شهداي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ملحق و بقاياي پيكر پاكش در قطعه 50 بهشت زهرا مدفون شد.