سردارسرتیپ دوم پاسدار شهید سید جعفر صفویان

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
سردارسرتیپ دوم پاسدار شهید سید جعفر صفویان


شهيد سيد جعفر صفويان سال 1341 درشهر دزفول در خانواده اي شريف ومتدين قدم به ضيافت وجود نهاد . به رغم هوش و استعداد بالايش در آن دوران آشفته ونابهنجار ستم شاهي به سرعت مراتب علمي را پشت سر نهاد و موفق به اخذ مدرك ديپلم در رشته برق و الكترونيك شد. پدر او سيد بزرگواري بود در خواب ديده بود كه وي را در منطقه شوش از دست خوهد داد و اين موهبت الهي را ازهمان آغاز به او نويد داده بودند .
زنده ياد صفويان انساني صبور وتمام بود وبه جان سپاري در راه خدا و احياء ارزشهاي الهي عشق مي ورزيدو متاع حقير دنيا را به چيزي نمي گرفت وسوداي آسماني در سر مي پروراند.
سيمائي تبسم و مخصوص پرفيض داشت و همواره با حسن سلوك خود دوستان و آشنايان را به طريق نور هدايت مي خواند. در سال هاي ظلم وستم شاهيان با اين كه در دوران نوجواني به سر مي برد ولي نفرت و انزجار خود را از حاكمان ستم پيشه وقت اعلام مي كرد .
پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي به كميته انقلاب اسلامي دزفول پيوست و پس از شروع جنگ تحميلي به سرعت خود را به جبهه هاي حق عليه باطل رساند.
شهيد صفويان در چهارمين روز دي ماه سال 65 هنگام در گيري و روياروئي با دشمن متجاوز در عمليات كربلاي 4 واقع جزيره مينو براثر اصابت تير مستقيم جان شيفته خويش را به آستان حضرت محبوب تقديم نمودو دعوت حق را لبيك گفت .