سخنرانی های ناب در مورد تهذیب نفس

تب‌های اولیه

17 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
سخنرانی های ناب در مورد تهذیب نفس

*از دوستان تقاضا می کنم بهترین سخنرانی هاشون در مورد تهذیب نفس و عرفان عملی رو اینجا بزارند
که خودتون می دونید اگه صوتی رو شما بزارید و من بشنوم و به واسطه اون زندگیم تغییر بکنه شما هم تو صوابش شریکید

*نکته مهم= لطفا وقتی صوتی رو می زارید مطمئن بشید که نشر صوت و سخنرانی مجاز و رایگان تا دچار حق الناس نشوید
* لطفا بهتر اسم لینک که مطالب رو از اونجا برداشتید رو هم بزارید

برای شروع کار
شاید بتونم بگم بهترین سخنرانی تو تهذیب نفس سخنرانی استاد پناهیان با موضوع تنها مسیر هست که تو سایتشون قرار دادند و اینجا برای دانلود می زارم تا استفاده بکنیم
+ اکیدا توصیه می کنم برید تو لینک و دانلود کنید

http://bayanmanavi.ir/post/2271

ممنون

پ. ن: دوستان اگه کانال ها رسمی دوباره عرض می کنم کانال رسمی اساتید اخلاق دارید لطف کنید ادرسشو بزارید

نکته: ادرس کانال های رسمی رو می تونید از سایت شخصی این اساتید بردارید.

موضوع. تربیت فرزند

نکته مورد غفلت و کلیدی در تربیت فرزندان

http://bayanmanavi.ir/post/3753

ن کلیپ:

یک وقت نفرمایید که ما که رفتار بدی جلوی چشم بچه انجام ندادیم، همۀ رفتارهای خوب را جلوی چشم بچه انجام دادیم بچۀ ما چرا خراب شد؟ رفتار خوب بچه را تربیت نمی‌کند. چی بچه را تربیت می‌کند؟ مبارزه با هوای نفس. یعنی ببیند بچه شما یک چیزی را دوست داشتی چشم‌پوشی کردی، صبر کردی، خودداری کردی، تحمّل کردی، لبخند زدی، هر چه بیشتر این را در شما ببیند بچۀ شما بهتر خواهد شد.
ببینید بچه‌ها در مورد نماز خواندن شما می‌دانید چی قضاوت می‌کنند؟ می‌گوید مامانم دوست دارد نماز می‌خواند، دوست دارد می‌رود هیئت، دوست دارد قرآن می‌خواند، مامانم دوست دارد حجاب را حجاب دارد. بعد به خودش مراجعه می‌کند به خودش می‌گوید که تو چی دوست داری؟ تو هم برو دنبال دوست داشتنی‌هایت. یعنی شما مادر خوب بچۀ شما از شما یاد می‌گیرد خراب بشود. می‌گوید مامان من دوست داشته نماز بخواند من هم دوست دارم نماز نخوانم، من هم مثل مامانم. هر دو تایی‌مان دنبال دوست داشتنی‌هایمان هستیم. یعنی چیزی که مهم است صبر مادر را ببیند، علی‌رغم دوست‌ داشتنی‌ها.
یک تصادفی امروز سرِ راه ما شده بود، ........

صوت | تقرب به خدا در عرصه سیاست

شناسنامه

زمان: فاطمیه 95
مکان: قم - حسینیۀ آیت الله مرعشی نجفی(ره)، هیئت ثارالله
مناسبت: ایام فاطمیه
تعداد: 3 جلسه
موضوع سخنرانی: تقرب به خدا در عرصه سیاست
لینک دانلود:

http://bayanmanavi.ir/post/3745

سخنرانی استاد رائفی پور

موضوع : چگونه گناه نکنیم

لینک

http://www.faraghlit.com/دانلود-سخنرانی-استاد-رائفی-پور-در-حسین-2/

صوت | عرفان سیاسی

شناسنامه

زمان: ایام فاطمیۀ 95
مکان: تهران - حسینیه آیت الله حق شناس(ره)
تعداد: 3 جلسه
موضوع سخنرانی: عرفان سیاسی

http://bayanmanavi.ir/post/3685

صوت | اصول زندگی مشترک

شناسنامه

زمان: 950925
مکان: مشهد - حرم امام رضا(ع)
تعداد: 1 جلسه
موضوع سخنرانی: اصول زندگی مشترک
معرفی بحث:

موفقیت در زندگی مشترک نیاز به مهارت‌هایی دارد که باید برای کسب آنها همت گماشت. در یک تقسیم‌بندی قرآنی سه مهارت و اصل مهم در زندگی مشترک را می‌توان حفظ آرامش، مودت و رحمت دانست.

ریز موضوعات سخنرانی

آرامش، اولین اصل و هدف زندگی مشترک
آرامش یکدیگر را حفظ کنیم
مهمترین موارد ایجاد آرامش
مرد باید مراقب دل همسرش باشد
زن باید مراقب غرور مرد باشد
تأثیر رفتارهای پدر و مادر بر تربیت فرزند
آرامش، بر محبت و لذت برتری دارد
مودّت و رحمت در زندگی مشترک


لینک

http://bayanmanavi.ir/post/3622


سخنرانی های آیت الله مجتهدی تهرانی

موضوعات
شهادت حضرت زهرا(س) دو جلسه

شرح دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان 56 جلسه

احکام فطریه

شش سراب بزرگ

https://www.aviny.com/Voice/Sokhanrani/mojtahedi/mojtahedi.aspx


مرحوم کافی 

https://www.aviny.com/Voice/Sokhanrani/kafi/kafi.aspx

موضوعات:
خود سازی انسان
درباره پیامبر اکرم (ص)
شب عاشورا
درباره حضرت جواد الائمه (ع)

استاد رائفی پور

واکنش جنجالی استاد رائفی پور به انتشار "کلیپ زن کویتی که از افتادن خدمه سودانی اش از ساختمان فیلم می گیرد

لینک
http://www.aparat.com/v/Xe1Js/واکنش_جنجالی_استاد_رائفی_پور_به_انتشار_%26quot%3Bکلیپ_زن_کویتی..#

قُلوبُ الرَّعِيَّةِ خَزائِنُ راعيها فَما اَوْدَعَها مِنْ عَدْلٍ اَوْ جَوْرٍ وَجَدَهُ؛

دلهاى مردم خزانه‏ هاى حاكم است، پس آنچه از عدالت و يا ظلم در آنها بگذارد، همان را خواهد یافت.

بیان سبک زندگی اسلامی از دید مقام معظم رهبری و آسیب شناسی سبک زندگی فعلی ما

http://www.aparat.com/v/wOKXR/سبک_زندگی_از_دید_مقام_معظم_رهبری#

سخنرانی مهم استاد پناهیان در مورد راحت طلبی

زمان: فاطمیه 93
مکان: بیت رهبری، حسینیه امام خمینی(ره)
موضوع: راحت طلبی، اولین تمایل انسان

http://www.askdin.com/showthread.php?t=42995

اگر با روشن‌گری بیدار نشویم، با رنج و بلا و جنایات دشمنان که متاثر از اشتباه ماست، بیدار می‌شویم!/ مهمترین ویژگی آخرالزمان، انباشتگی تجربۀ بشر و شفافیت است! و مهمترین وظیفۀ ما استفاده از این فرصت برای «روشن‌گری» و افزایش شفافیت است! آن‌هم به‌صورت چهره به چهره! چه حضوری، و چه در فضای مجازی/ از 40 روز مجاهدت حضرت زهرا(ع) برای روشن‌گری الگو بگیرید!/ برای روشن‌گری، لازم نیست از «دین» و «ولایت» سخن بگویید، از واقعیات روشن بگویید: --> هرگاه مسئولین ما در مقابل غربی‌ها شُل آمدند، غربی‌ها یک بلایی بر سر ما آوردند!/ اگر در مقابل دشمن، محکم نایستیم، ضربه می‌خوریم و بعد هوشیار می‌شویم؛ نمونه‌اش مذاکرات هسته‌ای/ اگر غرب‌گرایانی که از غرب می‌ترسند، رأی زیادی در این ملت داشته باشند، ملت توسط غربی‌ها تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد! / تنها راه نجات، روشن‌گری چهره به چهره علیه غرب‌زدگی است

Link site

http://bayanmanavi.ir/post/3818

اسنامه:

زمان: 96.01.23
مکان: تهران - هیئت رزمندگان
صوت: دانلود | بشنوید
لینک تلگرامی: اینجا
اینفوگرافیک: پیشنهاد دهید
اگر با روشن‌گری بیدار نشویم، با رنج و بلا و جنایات دشمنان که متاثر از اشتباه ماست، بیدار می‌شویم!/ مهمترین ویژگی آخرالزمان، انباشتگی تجربۀ بشر و شفافیت است! و مهمترین وظیفۀ ما استفاده از این فرصت برای «روشن‌گری» و افزایش شفافیت است! آن‌هم به‌صورت چهره به چهره! چه حضوری، و چه در فضای مجازی/ از 40 روز مجاهدت حضرت زهرا(ع) برای روشن‌گری الگو بگیرید!/ برای روشن‌گری، لازم نیست از «دین» و «ولایت» سخن بگویید، از واقعیات روشن بگویید: --> هرگاه مسئولین ما در مقابل غربی‌ها شُل آمدند، غربی‌ها یک بلایی بر سر ما آوردند!/ اگر در مقابل دشمن، محکم نایستیم، ضربه می‌خوریم و بعد هوشیار می‌شویم؛ نمونه‌اش مذاکرات هسته‌ای/ اگر غرب‌گرایانی که از غرب می‌ترسند، رأی زیادی در این ملت داشته باشند، ملت توسط غربی‌ها تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد! / تنها راه نجات، روشن‌گری چهره به چهره علیه غرب‌زدگی است

سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در هیئت رزمندگان:

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در آخرالزمان، انباشتگی تجربۀ بشری دربارۀ شیوۀ زندگی است. یعنی تجربیات قرن‌ها زندگی بشر در اختیار تک‌تک آدم‌ها قرار می‌گیرد و لذا به سادگی نمی‌شود کسی را فریب داد.
دوران جهالت و فریب‌خوردگی به سر آمده و بشریت به بن‌بست‌هایش پی برده است. امروز فهمیدن حقیقت آسان‌تر از گذشته شده است.
البته فهمیدن حقیقت در هیچ زمانی سخت نبوده؛ در زمان علی(ع) نیز سخت نبود. مگر علی(ع) از مردم چه تقاضایی داشت که قبول نمی‌کردند؟! حضرت آن‌چه مردم می‌فهمیدند را به آنها می‌فرمود، ولی مردم عمل نمی‌کردند.
مگر علی(ع) از ابوموسی به‌عنوان نمایندۀ مذاکره‌کنندۀ خود با معاویه، چه انتظاری داشت؟! به او فرمود: تجربه را زیر پا نگذار! کسی که عقل و تجربه را زیر پا بگذارد شقی است!(نهج البلاغه/نامه78) یعنی به همان چیزهایی که خودت می‌فهمی، عمل کن! ابوموسی باید به تجربه درمی‌یافت که طرف مقابلش در مذاکره، فریبکار و دروغگو است و نباید اعتماد می‌کرد.
مگر رهبر انقلاب در مذاکرات هسته‌ای، چه انتظاری داشت؟! اینکه منافع خودمان را حفظ کنیم و به بزرگترین دروغگوی عالم اعتماد نکنیم! این یک حرف دینی و انقلابی نیست؛ یک حرف حداقلی است. ولی متاسفانه در مذاکرات، به دشمن اعتماد کردند و ضربه خوردیم.
مهمترین ویژگی آخرالزمان، شفافیت و روشن شدن حق است. و مهمترین وظیفۀ ما برای تعجیل در ظهور، اینست که از این شفافیت و این فرصت استفاده کنیم و روشن‌گری کنیم؛ آن‌هم به‌صورت #چهره_به_چهره! چه حضوری، و چه در فضای مجازی
از همین الان تصمیم بگیرید برای روشن‌کردن تک‌تک فامیل و رفقای‌تان قدم بردارید. از مجاهدت حضرت زهرا(س) الگو بگیرید که #چهل_روز، در خانۀ مهاجرین و انصار را زد و تک تک از آنها خواست که از حق دفاع کنند.
برای روشن‌گری، لازم نیست از «دین» سخن بگویید، بلکه واقعیات را به مردم بگویید! هر مقدار از حق که آشکار شده و بی‌دین‌ها هم می‌توانند بپذیرند، همان قسمتش را بگویید. نمی‌خواهد کسی را به ولایت دعوت کنید، بلکه از این‌همه جنایات «دموکراسی غرب» در جهان بگویید؛ جنایاتی که حتی فرعون‌ها هم نکردند!
وظیفۀ ما در آخرالزمان، روشن‌گری و افزایش شفافیت است. حالا اگر ما به این وظیفۀ خود عمل نکنیم، چه می‌شود؟ رنج‌ها افزایش پیدا می‌کند و با رنج و سختی و جنایات دشمنان بیدار می‌شویم!
این شفافیت و روشن شدن حق مدام بیشتر می‌شود؛ یا با روشن‌گری شما برای دیگران، یا با بلای فراگیری که همه توجیه شوند! و نتیجۀ طبیعی عمل خود ماست. و این اتفاق چندین بار در جریان انقلاب ما رخ داده است.
هر وقت مسئولین ما در مقابل غربی‌ها شُل آمدند، غربی‌ها یک بلایی بر سر ما آوردند! نمونه‌اش جنگ تحمیلی بود. لیبرال‌هایی امثال بنی‌صدر این‌قدر در مقابل آمریکا کوتاه آمدند که موجب شد آمریکایی‌ها جرأت کنند جنگ را به ما تحمیل کنند! اگر لیبرال‌ها سر کار نبودند، این جنگ به ما تحمیل نمی‌شد.
اگر غرب‌گراها و کسانی که از غرب می‌ترسند، رأی زیادی در این ملت داشته باشند، این ملت توسط غرب تحت فشارهای مختلف قرار می‌گیرد، چون غربی‌ها به این نتیجه می‌رسند که می‌شود اینها را زد! نمونه‌اش افزایش تحریم‌ها بعد از فتنۀ 88 بود. ولی اگر همۀ مسئولین ما مقتدرانه در مقابل دشمن بایستند و شُل نباشند، خودشان تحریم‌ها را بر می‌دارند؛ چون می‌بینند که فایده‌ای ندارد و فقط خودشان متضرر می‌شوند.
اگر در مقابل دشمن، محکم نایستیم، ضربه می‌خوریم و بعد هوشیار می‌شویم. الان در مذاکرات هسته‌ای، ضربه خوردیم و هوشیار شدیم. ولی آیا همیشه باید ضربه بخوریم تا هوشیار شویم؟!

زمان: 96.01.02
مکان: حسینیۀ آیت الله حق‌شناس(ره)
لینک تلگرامی: اینجا
گزارش تصویری: اینجا
اینفوگرافیک: پیشنهاد دهید
علی(ع) کجاها سخت‌گیر و کجاها مهربان بود؟/ علی(ع) در عرصۀ سیاست و مقابل سیاسیون خائن سخت‌گیر، اما در عرصۀ زندگی فردی مهربان بود/ بالاترین عذاب در قرآن مربوط به کسانی است که بخشی از دین را «پنهان» می‌کنند/ بزرگترین «کتمانی» که در طول تاریخ صورت گرفته مربوط به بخش‌های «سیاسی» دین است؛ ما نباید سخت‌گیری‌های امیرالمؤمنین(ع) را کتمان کنیم!/ امیرالمؤمنین(ع) در همۀ زمینه‌ها سخت‌گیر نبود؛ ایشان گناهان غیرسیاسی را می‌بخشید اما آن جایی که می‌دید در عرصۀ سیاست، کسانی به جامعه خیانت می‌کنند، خشن و سخت‌گیر بود./ تمام دشمنی‌ها با علی(ع) سرِ سیاست است و الا ایشان در مسائل فردی، فوق‌العاده مهربان و انعطاف‌پذیر بود.

استاد پناهیان:
بدترین یا محکم‌ترین لعنت در قرآن مربوط به کسانی است که بخشی از دین و حق را پنهان می‌کنند و به مردم نمی‌گویند (إِنَّ الَّذینَ یَکْتُمُونَ ما أَنْزَلْنا مِنَ الْبَیِّناتِ..وَ یَلْعَنُهُمُ اللاَّعِنُونَ؛ بقره 159)
بدترین یا بالاترین عذاب هم این است که خدا روز قیامت با انسان حرف نزد! و این عذاب هم مربوط به کسانی است که بخشی از حرف دین را کتمان می‌کنند.(إِنَّ الَّذینَ یَکْتُمُونَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ..لا یُکَلِّمُهُمُ اللَّهُ؛بقره/174)
بزرگترین کتمانی که در طول تاریخ انجام گرفته، مربوط به بخش‌های سیاسی دین است. آن‌قدر قسمت‌های سیاسی در تاریخ اسلام وجود دارد که اکثر مردم نمی‌دانند!
ما نباید کتمان کنیم که امیرالمؤمنین(ع) در کنار مهربانی بسیار بالایی که داشت، در راه خدا سخت‌گیر و خشن بود(پیامبر(ص):فَإِنَّهُ خَشِنٌ فِی ذَاتِ اللَّهِ غَیْرُ مُدَاهِنٍ فِی دِینِهِ؛‏‏کشف‌الغمه/1/236)
نمی‌شود که فقط از محبت و مهربانی علی(ع) سخن بگوییم و از سخت‌گیری ایشان نگوییم! آن‌وقت بچه‌های ما می‌گویند: مگر مردم آن زمان، همگی احمق بودند که با علی(ع) درگیر شدند!
امیرالمؤمنین(ع)، هم مهربان بود و هم سخت‌گیر! ولی حق اینست که بگوییم: علی(ع) کجاها سخت‌گیر بود و کجاها مهربان بود؟
علی(ع) در عرصۀ سیاست، سخت‌گیر و خشن بود و در مقابل سیاسیون خائن با شدت برخورد می‌کرد، ولی در عرصۀ زندگی فردی، مهربان بود و گنه‌کارهان معمولی را می‌بخشید و دست نوازش به سرشان می‌کشید.
خشونت علی(ع) مربوط به عرصه سیاست است و مهربانی او مربوط به زندگی فردی است، و بسیاری از گنهکارها مثل عرق‌خورها و زناکارها را می‌بخشد.
بعضی‌ها در عرصۀ سیاست، یک‌دفعه‌ای جلوۀ رحمانی‌شان گُل می‌کند و می‌گویند: «این سران فتنه را هم آزاد کنید! حالا یک اشتباهی کرده‌اند!»
وقتی مردم برای بیعت درِ خانۀ علی(ع) آمدند، ایشان فرمود اگر این مسئولیت را بپذیرم، همان‌طوری که می‌دانم و از قرآن و رسول خدا(ص) یاد گرفته‌ام، سختگیری خواهم کرد و به حرف کسی گوش نمی‌دهم و اگر کسی مرا عتاب کند، جا نمی‌خورَم(وَ لَمْ أُصْغِ إِلَى قَوْلِ الْقَائِلِ وَ عَتْبِ الْعَاتِب‏؛ نهج‌البلاغه/خطبۀ92)
امیرالمؤمنین(ع) در همۀ زمینه‌ها سخت‌گیر نبود، ایشان گناه غیرسیاسی را می‌بخشید. مثلاً وقتی دید که مردم نماز مستحبی را به جماعت می‌خوانند، اول به آنها تذکر داد اما وقتی مردم گوش نکردند، ایشان کوتاه آمد و گذاشت که مردم در مسجد پیامبر(ص) نمازی بخوانند که بدعت بود(قُلْ لَهُمْ صَلُّوا؛ تهذیب/3/70)
اما هرچه به علی(ع) گفتند که دربارۀ معاویه- لاقل یکی دو سال- کوتاه بیاید، ایشان کوتاه نیامد، چون مسأله «سیاسی» بود. یعنی ایشان دربارۀ «عبادت» کوتاه آمدند ولی در «سیاست» کوتاه نیامدند. چون کسی که در امور سیاسی بخواهد-بی‌جا مهربان- باشد، در واقع به مردم خیانت کرده است
علی(ع) به مسئول خود در اهواز نامه نوشت و فرمود: امارت و ریاست و مدیریت، امانت است، هرکه در این امانت، خیانت کند، تا روز قیامت لعنت خدا شامل حال او خواهد بود، و هرکه آدم خائنی را سرِ کار بگذارد (یا در نصب یک خائن مشارکت کند) پیامبر(ص) از او در دنیا و آخرت بیزار است (هَذِهِ الْإِمَارَةَ أَمَانَةٌ فَمَنْ جَعَلَهَا خِیَانَةً فَعَلَیْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ...؛ دعائم/2/531)
خلاصۀ جاذبه و دافعۀ علی(ع)-در یک کلمه- این است: علی(ع) آن جایی خشن است که ببیند در عرصۀ سیاست، کسانی بخواهند به جامعه خیانت کنند؛ در این صورت کوتاه نمی‌آید، ولی در مقابل گناهان فردی، بسیار با گنهکاران مهربان و انعطاف‌پذیر و بخشنده است.
اگر علی(ع) در سیاست دخالت نمی‌کرد، همه او را دوست می‌داشتند. تمام دشمنی‌ها با علی(ع) سرِ سیاست است و الا ایشان در مسائل فردی، فوق‌العاده مهربان و انعطاف‌پذیر بود.

گناه سخن چینی

در روايت آمده كه موسى عليه السلام براى بنى اسرائيل كه گرفتار قحطى شده بودند ،درخواست باران كرد، اما خداوند متعال به او وحى فرمود كه :
«باوجود شخص سخن چينى كه در ميان شما هست و به سخن چينى اش ادامه مى دهد، دعاى تو و دعاى همراهانت را اجابت نمى كنم».

بحار الأنوار ، ج 75، ص 268، ح 19

لطعا مطالعه کنید