سایت گفتگوی مسلمان و مسیحی

تب‌های اولیه

11 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
سایت گفتگوی مسلمان و مسیحی

سایت زیر به همت مرکز مردمی اسلام و مسیحیت برای گفتگو بین مسیحیان و مسلمین گشوده شده است. از کسانی که میخواهند در مورد دینشان تحقیق کنند دعوت میکنم در این سایت عضو شوند تا بتوانند در مورد مسیحیت به تحقیقی جامع برسند:

http://ngoic.ir/forum/index.php

ریشه های تثلیث در ادیان باستانی

در سراسر تاريخ جهان باستان ، از همان روزگار بابل ، پرستش بتها در گروه سه تايي يا ثلاثي معمول بود. در مصر ، يونان و روم نيز از قرنها پيش از آمدن مسيح تا قرنها پس از مرگ او تأثير اين رسم مشهود بود. پس از مرگ رسولان چنين اعتقادات بت پرستانه اي در مسيحيت نفوذ پيدا کردند...



[=verdana, helvetica, arial, sans serif]Italy. Trinity, c. 15th century C.E. (2)


[=verdana, helvetica, arial, sans serif]Germany. Trinity, 20th century C.E.



تثلیث هندو

[=verdana, helvetica, arial, sans serif]تثلیث مسیحی


تثلیث مسیحی

تثلیث هندو

برای دیدن توضیحات بیشتر اینجا کلیک کنید:Gol:

تفتیش عقاید

ابزار شکنجه

گهواره بیداری یهودا ( The Wake of Juda's cradle)

قربانی بوسیله یک کمربند آهنی به بالای کمرش آویزان میشد. پاها و دستهای قربانی را با طناب به هم بسته و پاهایش را بوسیله یک تکه چوب به صورت نیمه باز قرار میدادند به طوری که قربانی تنها می توانست آنها را همزمان با هم حرکت دهد. سپس قربانی را بالای یک هرم نوک تیز قرار می دادند. پاهای قربانی را بوسیله طنابی که به قوزک پایش بسته بود ا حد امکان می کشیدند. سپس قربانی را بر روی هرم قرار می دادند به طوری که نوک تیز هرم در مقعد یا در آلت وی قرار می گرفت. به این ترتیب قربانی، با توجه به فشاری که بر ماهیچه های وی وارد می آمد لحظه ای آسوده نبود و نمی توانست بخوابد.




باکره نورمبرگ ( The virgin of Nuremburg)

اسم این وسیله نشاندهنده اولین جاییست که این وسیله در آن ساخته شده است. گفته می شود که تصاویری بر روی این تابوت حکاکی می شده که آنرا ترسناکتر نشان دهد.

میخهایی در این تابوت قرار دارد که نقاط مختلفی از بدن قربانی را سوراخ می کند. ولی برای زنده نگه داشتن قربانی و زجر دادن وی، مکان این میخها طوری طراحی شده که اعضای حیاتی بدن را سوراخ نکند و قربانی را در حالت ایستاده زنده نگه دارد.

در این وسیله از هر دو طرف باز می شود ولی قربانی نمی تواند از آن خارج شود. دیواره های این تابوت به قدری ضخیم بوده که صدای ناله قربانی از بیرون آن شنیده نمی شود.

با تکرار این عمل، میخها دقیقا جای زخمهای قبلی را سوراخ می کردند که قربانی را زجرکش می نمود.




ارّه (The saw)

این وسیله در همه جای اروپا یافت می شد. این ارّه برای جرمهای گوناگونی از قبیل شورش، جیب بری و عدم اطاعت نظامی استفاده می شد. این وسیله تقریبا در تمام خانه های اروپا برای اعدام پیدا میشد!

بر طبق نقاشیهای آن دوره، قربانی در حالت معکوس قرار داده میشد که خون در مغز وی جمع شده و قربانی در هنگام اعدام با از دست دادن خون بیهوش نشده وقبل از مرگ زجر بکشد !




Garrotte

این وسیله که یک نام اسپانیایی دارد اولین بار در اسپانیا مورد استفاده قانونی قرار گرفت. این وسیله تا سال ۱۹۷۵ برای اعدام استفاده میشد.

این وسیله منشا بسیار قدیمی دارد که از یک ستون چوبی و یک طناب که دور گردن قربانی بسته میشد تشکیل میشد.

این وسیله شکنجه در تمامی نقاط دنیا استفاده میشد. مدل اسپانیایی این وسیله برای اعدام طراحی شده بود. گردنبند آهنی ستون مهره های پشت گردن را سوراخ می کرد به طوری که قربانی به علت خفگی و خورد شدن مهره گردن جان می داد.




گلابی ( Rectal, Oral and Veginal pear)

اسم این وسیله از شکل آن اقتباس شده است. این وسیله بوسیله یک پیچ تا حد امکان، دو و یا سه تکه آن از هم جدا میشد.

این وسیله با فشار در گلو، مقعد و یا آلت قربانی قرار داده میشد. این وسیله شکنجه کسانی بود که لواط کرده بودند، یا زنانی که زنا کرده بودند، یا کسانی که با شیطان رابطه جنسی !! داشتند و یا وسیله شکنجه مبلغان بدعت آور و یا کافر بود.

این شکنجه برای این طراحی شده بود که نقطه مخالف جرم انجام داده شده باشد.



کمربند عفت (Chastity belt)

منشا این وسیله به سال ۱۴۰۰ میلادی در زمان فرانچسکو دوم در ایتالیا بر می گردد. این وسیله که در ایتالیا استفاده می شد، ناگهان مورد استفاده وسیع در فرانسه قرار گرفت.

همواره سه برداشت مختلف در مورد استفاده از این وسیله بوده است. برخی تاریخ نگاران عقیده دارند که این وسیله وسیله شکنجه نبوده و برای محافظت زنان از تجاوز ( مثلا وقتی شوهرانشان در سفر بوده اند) مورد استفاده قرار می گرفته است. کمربند عفت غالبا از فلزات گران بها مانند نقره ساخته می شده و از طرف شوهران به عنوان هدیه ! و تشویق زنانشان به پاکدامنی به زنان داده می شده است.

صندلی تفتیش عقاید ( The inqiuisitional chair)

این صندلیها پوشیده بود از میخهایی در پشت، محل قرار دادن بازو، محل نشستن و محل قرار دادن پا. میخها طوری طراحی شده بود که قربانی را ساکن نگه دارد و بوسیله پیچهایی هر چه بیشتر در بدن قربانی فرو رود.

قربانی بوسیله میله های آهنی و یا چوبی از کمر، مچ و سینه به صندلی بسته میشد. صندلی اغلب از آهن ساخته میشد که بتوان آنرا حرارت داد.از این وسیله در آلمان تا قرن ۱۹، در ایتالیا و اسپانیا تا قرن ۱۸ و در فرانسه و سایر کشورهای اروپای مرکزی تا اوایل قرن ۱۹ استفاده میشد.



پنجه گربه یا قلقلک اسپانیایی (Cat's Paw or Spanish Tickle)

این وسیله بسیار شبیه پنجه گربه با چنگالهایی بسیار بلند و تیز می باشد. از این وسیله برای پاره پاره کردن گوشت بدن قربانی استفاده میشد. به دلیل ابعاد چنگالها، ماهیچه ها و استخوانها مانعی برای استفاده بربری از این وسیله نبودند. به طور یقین دستها و پاهای قربانی را ابتدا می بسته اند و سپس با این وسیله گوشت تنش را جدا می کرده اند.



ماسک رسوایی ( Mask of Infamy )

ماسک بدنامی هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ فیزیکی قربانی را تحت تاثیر قرار می داده است. قربانی ابتدا در جمع مورد تمسخر قرار می گرفته و سپس شکنجه می شده است. اغلب گلوله هایی در قسمت داخلی ماسک تعبیه می شده که در درون دهان و یا بینی قربانی قرار می گرفته است و قربانی را از داد زدن در هنگام شکنجه باز می داشته است.

ماسکهای با گوش دراز نشان دهنده انسانهای احمق بوده است و از ماسکهایی با بینی خوک برای نشان دادن کثیف بودن قربانی استفاده می شده است.



چنگال کافران ( The heretic's fork)

این وسیله از دو چنگال کوچک ساخته شده بود که روبروی هم قرار داده شده بودند. یکی از این چنگالها سینه قربانی را سوراخ می کرد و دیگری در زیر چانه وی فرو می رفت.

یک قلاده کوچک این دو چنگال را محکم نسبت به قربانی نگه می داشت. چنگالها اعضای حیاتی را سوراخ نمی کردند که قربانی زجر بیشتری بکشد. در هنگام استفاده از این وسیله دستهای قربانی را از پشت می بستند.



گیوتین ( The Guillotine)

اسم این وسیله از نام مخترع فیزیکدان فرانسویش گرفته شده است و از وسایل دیگر اعدام بسیار سمبولیک تر بوده است.


آیا طبق قرآن حواریون پیامبر بودند؟

بحث بر سر پیامبری حواریون، بحث داغی است، بین اسلام و مسیحیت، مسیحیون میگویند تمام آنها پیامبر بودند ولی اکثر مسلمین، باور به پیامبری حواریون یا اقلا تمامشان ندارند، در این این لینک بحثهایی بر سر نبوت حواریون در قرآن داریم، اصل بحث هم سر این است که نظر به اینکه به حواریون وحی میشده است، آیا میشود نتیجه گرفت که پیامبر بودند یا به عبارت دقیقتر، آیا هر کس به او وحی بشود پیامبر است یا خیر؟

مسلمان ایرانی;18270 نوشت:
سایت زیر به همت مرکز مردمی اسلام و مسیحیت برای گفتگو بین مسیحیان و مسلمین گشوده شده است. از کسانی که میخواهند در مورد دینشان تحقیق کنند دعوت میکنم در این سایت عضو شوند تا بتوانند در مورد مسیحیت به تحقیقی جامع برسند:

http://ngoic.ir/forum/index.php

اینجور مباحث بهتره حتما انگلیسی باشه تا مسیحیان بتوانند استفاده کنند.

یک مناظره در سایت گفتگوی مسلمان و مسیحی، در حال اجرا است در مورد منطقی بودن تثلیث:

مناظره: منطقی بودن تثلیث(فیلیپ-mohamad)

حتماً نگاهی بندازید.

این هم یک سری از مجازاتهای محکومین تفتیش عقاید است
مجازاتهایی که عموماً دادگاههای تفتیش عقاید بر متهمان تحمیل می کردند. به طور خلاصه از این قرارند:
1) علامت و نشانه های بدنامی: که دو گونه بودند: الف) صلیب از نمد زرد رنگ که طول قسمت عمودی آن دو وجب و نیم و عرض آن سه انگشت و قسمت افقی دو وجب طول و سه انگشت عرض و باید در پشت و جلوی لباس طوری نصب می شدند که کاملاً قابل رویت باشد. ب) زندانی هایی که موقتاً آزاد می شدند باید دو چکش از نمد زرد رنگ نصب می کردند. 2) شلاق زدن 3) زیارت با پای پیاده به اماکن مقدسه. 4) تخریب خانه و نبش قبور 5) اتودافه (مراسم آدم سوزی) 6) به صلیب کشیدن 7) مثله کردن (قطع تکه ای از بدن مانند: گوش و بینی و ...) Dirol شکنجه با آب 9) پوست کندن 10) فرو بردن چوب نوک تیز در مقعد 11) سوزاندن وترهای زانو و مچ پا 12) تحمیل اعمال شرم آور 13) چرخ (بستن متهم به چرخ و شکنجه با قطع اندامها در حین چرخش آنها 14) فشردن تدریجی بین دو صفحه 15) جراندن و دریدن 16) پوست گوسفند که به محکومان محاکم تفتیش عقاید می پوشاندند.
تاریخ تفتیش عقاید / گی تستاو ژان تستا

غیر مناظرۀ منطقی بودن تثلیث این مناظره هم که بر سر ریشۀ اعتقاد به تثلیث در کتاب مقدس بود، جالب توجه است:

مناظره: تثلیث در کتاب مقدس(ایلچی مسیح-اندیشمند)

موضوع قفل شده است