روش تغافل در آموزش

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
روش تغافل در آموزش

سلام
با توجه به روش تغافل ، مربی چه وظیفه ای در تربیت شاگرد دارد؟
و این روش را چگونه باید اجرا کند؟

برچسب: 


با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد راهنما

سجاد غریب;768672 نوشت:
سلام
با توجه به روش تغافل ، مربی چه وظیفه ای در تربیت شاگرد دارد؟
و این روش را چگونه باید اجرا کند؟

با عرض سلام و ادب خدمت شما
امیدوارم نکاتی را که خدمتتون عرض میکنم راهگشا باشد
تغافل یکی از شیوه های بسیار موثر در تربیت و ترک رفتار و عادات ناپسند می باشد اما شرایطی دارد که باید انها را در نظر داشته باشید
تغافل به معنای نادیده گرفتن رفتارهای آزار دهنده می باشد ممکن است در حین استفاده از این روش احساس کنید رفتار کودک بدتر شده است بله این درست است زیرا کودک تمام تلاش خود را می کند تا به خواسته اش دست یابد و لذا تحمل شما و نادیده گرفتن رفتارهای آزار دهنده سبب می شود که او متقاعد شود که با این رفتار آزار دهنده نمی تواند توجه شما را جلب نماید و یا به خواسته اش برسد.
به همین خاطر برای استفاده از این روش باید چند نکته را مد نظر قرار دهید:

  1. رفتارهایی که میتوانید رخ دادن آنها را تحمل نمایید را شناسایی نمایید مثلا دویدن به سمت خیابان و ...رفتارهایی نیستند که شما بتوانید رخ دادن انها را تحمل نمایید زیرا سبب آسیب رسیدن به کودک می شود . برای اینگونه رفتارها باید از روشهای دیگری استفاده نمود.
  2. صبر و تحمل خود را نیز در نظر داشته باشید چرا که بسیار مهم است در مقابل رفتارهای آزار دهنده کودک بتوانید تحمل نمایید و خود را با وسایل دیگر مشغول نمایید چرا که در صورت تحمل نکردن و راضی شدن رفتارهای بد کودک را بیشتر نموده اید چرا که کودک پی برده است که به چه شیوه ای می تواند شما را راضی نماید.در صورت پایین بودن صبر و تحمل باید از روشهای دیگری استفاده نمود.
  3. کاری را که نمیتوانید به پایان ببرید هرگز شروع نکنیدزیرا رفتارها بدتر می شوند در این صورت باید از روشهای دیگری استفاده نمود.
  4. نادیده گرفتن رفتارهایی که قبلا به سبب توجه شما و یا شخص دیگری ،تقویت شده اند موثرتر است تا آنهایی که در برخی سنین یا مراحل رشد طبیعی محسوب می شود و رفتارهای اولیه به حساب می آیند هر چند که این روش(تغافل) برای این رفتارها(رفتارهای اولیه) نیز موثر می باشد و از میزان آنها در مراحل بعدی می کاهد.

در پناه قرآن و عترت موفق باشید

یا علی
موضوع قفل شده است