روحانی شهید سید احمد قاسمیان

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
روحانی شهید سید احمد قاسمیان


شهيد حجت الاسلام سيد احمد قاسميان در سال 1317 در خانواده اي مذهبي ، روستائي و كشاورز در دماوندديده به جهان گشود. سنين كودكي و نوجواني را به فراگيري دروس ابتدائي و همينطور كشاورزي گذرانيد در سن 18 سالگي بنا به توصيه پدرو برادر بزرگش كه ايشان هم روحاني بودند وارد تهران شد و در حوزه مشغول معرفت اندوزي و تحصيل شد .
وي از همان ابتدا يكي از مردان و مريدان حضرت امام خميني (ره) و يكي از مبارزان اسلام بود و در قيام 15 خرداد 40 جانفشاني هاي بسيار نمود . بعد از دروس حوزه وارد دانشكده الهيات شد و نزد اساتيدي چون شهيد مرتضي مطهري كسب فيض نمود و با جهد فراوان موفق به اخذ مدرك ليسانس شد . همزمان با انقلاب شكوهمند اسلامي ايران خطابه ها و سخنراني هاي پرشور در تكايا و مسجد حسيني كه تا زمان شهادت امام جماعت آنجا بود انجام داد .
پس از چندي وارد اداره مبارزه با منكرات گرديد و به مبارزه با اشرار و خائنين و ديگر دشمنان انقلاب اسلامي پرداخت .هميشه شكر گزار خدا بود و به امام (ره) عشق مي ورزيد . در امور شخصي هيچگاه خدا را از ياد نمي برد و در كارهايش از سيره علي (ع) پيروي مي كرد او در اكثر اماكن اسلامي و انقلابي مانند سپاه پاسداران كميته انقلاب اسلامي ،مسجد ، بسيج و ... فعاليت داشت و خدمات شايان توجهي ارائه داد . سرانجام اين سيد بزرگوار در نخستين روز اسفند ماه سال64 به همراه تني چند از ياران امام ، حاج آقا محلاتي و جامعه روحانيت در هواپيمائي كه به جبهه هاي حق عليه باطل عزيمت مي نمودند مورد حمله موشكي صدام جنايتكار قرار گرفته و به درجه رفيع شهادت نائل آمدند .