ربط ذکر حضرت حوا با بی بار شدن درختان(كارشناس:مجيد)

تب‌های اولیه

9 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ربط ذکر حضرت حوا با بی بار شدن درختان(كارشناس:مجيد)

« هرگاه حضرت آدم پای درختی ذکر می گفت پر از میوه می شد و هرگاه حضرت حوا میگفت بی بار میشد .»

با عرض سلام خدمت کارشناسان محترم بخش قرآن و حدیث
این جمله ای که بالا نوشتم رو توی یک کتابی خوندم البته کتاب مال کسی بود و فقط چند دقیقه پیشم بود .
منظور از این حدیث چیه ؟
البته توی پاورقی آدرس داده بود (علل الشرایع / ج2/ص820 )

ببخشید خودم علل الشرایع رو نتونستم گیربیارم.اگه سایتی میشناسید که بشه کتب حدیثی رو توش مطالعه کرد(هم کتب شیعه و هم کتب اهل سنت) ممنون میشم بهم معرفی کنید .

متشکرم
یا علی:Gol:

یک پیشنهاد
از "کتابخانه نور" استفاده کنید
همین عبارت رو سرچ کنید
مطمئنم علل الشرایع توش هست

[=Arial Black]سلام frigg77 گرامی
ممنون رفتم ولی متن کتاباش باز نشد .


با سلام

حدثنا أبو الحسن أحمد بن محمد بن عيسى بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب عليهم السلام قال: حدثنا أبو عبد الله محمد بن ابراهيم بن اسباط قال: حدثنا أحمد بن محمد بن زياد القطان قال حدثنا أبو الطيب أحمد بن محمد بن عبد الله قال: حدثنى عيسى بن جعفر بن محمد بن عبد الله بن محمد بن علي بن أبي طالب عن آبائه عن عمر بن علي عن أبيه علي بن أبي طالب عليه السلام ان النبي صلى الله عليه وآله سئل كيف صارت الاشجار بعضها مع احمال وبعضها بغير احمال؟ فقال: كلما سبح آدم تسبيحة صارت له في الدنيا شجرة مع حمل، وكلما سبحت حواء تسبيحة صارت في الدنيا شجرة بغير حمل.

حدثنا أحمد بن محمد بن عيسى العلوي الحسيني قال: حدثنا محمد بن اسباط قال: حدثنا أحمد بن محمد بن زياد قال: حدثني أبو الطيب أحمد بن محمد ابن عبد الله قال: حدثنا عيسى بن جعفر العلوي العمري عن آبائه عن عمر بن علي عن أبيه علي بن أبي طالب عليه السلام ان النبي صلى الله عليه وآله قال: مر أخي عيسى عليه السلام بمدينة وإذا في ثمارها الدود فشكوا إليه ما بهم، فقال: دواء هذا معكم وليس تعلمون، انتم قوم إذا غرستم الاشجار صببتم التراب ثم صببتم الماء وليس هكذا يجب، بل ينبغي أن تصبوا الماء في أصول الشجر، ثم تصبوا التراب لكي لا يقع فيه الدود فاستأنفوا كما وصف فذهب ذلك عنهم.

- وبهذا الاسناد ان علي بن أبي طالب (ع) سئل مما خلق الله الشعير؟ فقال: ان الله تبارك وتعالى أمر آدم عليه السلام ان ازرع مما اخترت لنفسك، وجاءه جبرئيل بقبضه من الحنطة، فقبض آدم على قبضه وقبضت حواء على اخرى فقال: آدم لحواء لا تزرعي أنت فلم تقبل أمر آدم، فكلما زرع آدم جاء حنطة، وكلما زرعت حواء جاء شعيرا.علل الشرایع

البته در اسناد مجاهيل وجود دارند و جای بررسی بیشتر باز است .

احمد313;192646 نوشت:
[=Arial Black]سلام frigg77 گرامی
ممنون رفتم ولی متن کتاباش باز نشد .
فکر کنم باید س

ابو الحسن احمد بن محمد بن عيسى بن على بن الحسين بن على بن ابى طالب‏
عليهم السلام می ‏فرمايد:

ابو عبد الله محمد بن ابراهيم بن اسباط،از احمد بن محمد بن زياد قطان،از ابو الطيب احمد بن محمد بن عبد الله،از عيسى بن جعفر بن محمد بن عبد الله بن‏ محمد بن على بن ابى طالب از پدرانش، از عمر بن على، از پدر بزرگوارش حضرت‏ على بن ابى طالب عليه السلام نقل كرده كه آن حضرت فرمودند:
از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم سوال شد:چگونه برخى از درختان باردار و بعضى بدون‏ بار مى ‏باشند؟
حضرت فرمودند:هر گاه جناب آدم عليه السلام تسبيح مى ‏گفتند در قبال هر تسبيحش‏ يك درخت باردار (ميوه‏ دار) در دنيا پديد مى‏ آمد و هر زمانى كه حوا تسبيح مى‏ گفت‏ در ازاء آن يك درخت بدون بار پيدا مى ‏شد.



علل الشرایع
جلد:2

باب 374: سر این که برخی از درختان میوه دار و بعضی بدون میوه و پاره ای تیغ دارند.
حدیث دوم
ص821 تا ص823

مترجم: ذهنی تهرانی، محمدجواد

ناشر: انتشارات مومنین

کتابخانه دیجیتال نور

شما برای مشاهده متن کتاب باید عضو باشید. عضویت بسیار ساده است از لینک بالا استفاده کنید.

حالا که کارشناس محترم "خیرالبریه" پاسخ دادن ای کاش تفسیر یا توضیحی هم ارائه بدن، من اصلا متوجه معنی این حدیث نمیشم و برام خیلی عجیبه



frigg77;193082 نوشت:
ابو الحسن احمد بن محمد بن عيسى بن على بن الحسين بن على بن ابى طالب‏
عليهم السلام می ‏فرمايد:

ابو عبد الله محمد بن ابراهيم بن اسباط،از احمد بن محمد بن زياد قطان،از ابو الطيب احمد بن محمد بن عبد الله،از عيسى بن جعفر بن محمد بن عبد الله بن‏ محمد بن على بن ابى طالب از پدرانش، از عمر بن على، از پدر بزرگوارش حضرت‏ على بن ابى طالب عليه السلام نقل كرده كه آن حضرت فرمودند:
از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم سوال شد:چگونه برخى از درختان باردار و بعضى بدون‏ بار مى ‏باشند؟
حضرت فرمودند:هر گاه جناب آدم عليه السلام تسبيح مى ‏گفتند در قبال هر تسبيحش‏ يك درخت باردار (ميوه‏ دار) در دنيا پديد مى‏ آمد و هر زمانى كه حوا تسبيح مى‏ گفت‏ در ازاء آن يك درخت بدون بار پيدا مى ‏شد.



علل الشرایع
جلد:2

باب 374: سر این که برخی از درختان میوه دار و بعضی بدون میوه و پاره ای تیغ دارند.
حدیث دوم
ص821 تا ص823

مترجم: ذهنی تهرانی، محمدجواد

ناشر: انتشارات مومنین

کتابخانه دیجیتال نور

شما برای مشاهده متن کتاب باید عضو باشید. عضویت بسیار ساده است از لینک بالا استفاده کنید.

حالا که کارشناس محترم "خیرالبریه" پاسخ دادن ای کاش تفسیر یا توضیحی هم ارائه بدن، من اصلا متوجه معنی این حدیث نمیشم و برام خیلی عجیبه





سلام ممنون عزیز
سعی کردم عضو بشم ول فکر میکنم اینترنتم سرعتش بالا پایین شده بود نتونستم .
دقیقا منم مشکلم با فهم حدیثه نه سندش .
جناب خیرالبریه خدا قوت
بابت توجه و پاسخگوییتون ممنون اگه ممکنه بگید منظور چیه ؟

ممنونم
یا علی


با سلام خدمت دوستان گرامی

مکرر گفتیم که در قبال اخبار ، نمیتوان بسرعت حکم و قضاوت کرد ، فقط از عهده راسخین در علم برمیاید که حکم قاطع بدهند اما اگر نظر شخصی اینجانب را بخواهید ابتدا لینک زیر ولینکهای داخلش را مطالعه کنید بعد اگر شبهه ای بود اینجانب در خدمتم .

https://sites.google.com/site/hojjah/zan.zip

https://sites.google.com/site/hojjah/adam.hava.zip

برای راهنمایی بگویم که معنا ومفهوم این خبر شواهدی دارد که در لینکهای فوق آمده است .

[=Arial Black]جناب خیر البریه
سلام علیکم
خداقوت
از پاسختون ممنون.
خواهش میکنم بی ادبی بنده رو ببخشید .
واقعا عذر میخوام .
سرکار نیایش سبز گرامی سلام .
از شما هم بابت حذف پستم ممنونم .

یا علی:Gol:

با صلوات برمحمدو آل محمد
وسلام بر شما دوستدار راه اهل البیت (ع)
روایتی که در پست اول مطرح نموده اید در کتاب شریف علل الشرایع ج2 ص823 مطرح گردیده است که متن این روایت خدمت شما ارسال می گردد:

باب سيصد و هفتاد و چهارم سرّ اين كه برخى از درختان ميوه‏دار و بعضى بدون ميوه و پاره‏اى تيغ دارند
حديث (1) (2) پدرم رحمة اللَّه عليه از سعد بن عبد اللَّه، از قاسم بن محمّد اصفهانى، ازسليمان بن داود منقرى، از سفيان بن عيينه از حضرت ابى عبد اللَّه عليه السّلام نقل كرده كه آن جناب فرمودند:
حق عزّ و جل درختى را نيافريد مگر آنكه داراى ميوه خوراكى بود، پس از آنكه مردم براى خدا فرزند اتّخاذ كردند حق تعالى نيمى از درختان را بى‏ميوه نمود و بعد از آنكه براى خدا، اله و شريكى قرار دادند، پاره‏اى از درختان را تيغ‏دار گردانيد.
حديث (2) (1) ابو الحسن احمد بن محمّد بن عيسى بن على بن الحسين بن على بن ابى طالب عليهم السّلام مى‏فرمايد:
ابو عبد اللَّه محمّد بن ابراهيم بن اسباط، از احمد بن محمّد بن زياد قطان، از ابو الطيّب احمد بن محمّد بن عبد اللَّه، از عيسى بن جعفر بن محمّد بن عبد اللَّه بن محمّد بن على بن ابى طالب از پدرانش، از عمر بن على، از پدر بزرگوارش حضرت على بن ابى طالب عليه السّلام نقل كرده كه آن حضرت فرمودند:
از پيامبر اكرم صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم سؤال شد: چگونه برخى از درختان باردار و بعضى بدون بار مى‏باشند؟
حضرت فرمودند: هر گاه جناب آدم عليه السّلام تسبيح مى‏گفتند در قبال هر تسبيحش يك درخت باردار (ميوه‏دار) در دنيا پديد مى‏آمد و هر زمانى كه حوّا تسبيح مى‏گفت در ازاء آن يك درخت بدون بار پيدا مى‏شد.
التماس دعا:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:

موضوع قفل شده است