راه های درونی کردن محبت اهل بیت در کودکان و نوجوانان

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
راه های درونی کردن محبت اهل بیت در کودکان و نوجوانان

راه های درونی کردن محبت اهل بیت در کودکان و نوجوانان


آنچه در ساختن شخصيت‏يك انسان مؤثر است، خيلى پيش تر ازمدرسه و جامعه آغاز مى‏شود و به مساله تغذيه ، شير مادر، روحيات والدين ، شرايط ايام باردارى، انعقاد نطفه و... هم مربوط مى‏شود و موضوع وراثت ‏نيز، در جاى خود مهم است.

اينكه مادر در ايام‏باردارى يا هنگام شير دادن، چه صداها و نوارهايى بشنود (ترانه يا تلاوت‏قرآن يا نوحه و مداحى و...) و چه تصاوير و فيلم هايى ببيند ، در چه جلساتى‏شركت كند ، با چه كسانى معاشرت داشته باشد ، در تكوين شخصيت‏معنوى فرزند بى‏اثر نيست.

ز امام على‏عليه السلام روايت است كه فرمود: من از خداى خود فرزندانى زيباروى و خوش قامت نطلبيدم، بلكه از پروردگارم خواستم فرزندانى به من عطا كند كه مطيع خدا و خائف از او باشند ، تا هر گاه به آنان مى‏نگرم كه مطيع‏خدايند، چشمانم روشن گردد. (1)

دوران كودكى ، فصل تربيت دينى و تربيت ولايى كودكان است و محبت اهل بيت هم يكى از شاخه‏هاى همين « تربيت دينى‏» است. حضور ما در جلسات ائمه و اشك ريختن در سوگ اباعبدالله (ع) و شنيدن حرف و حديث امامان و اهل بيت ، در روح كودكى كه در رحم يا درآغوش دارد ، تاثيرگذار است. ريشه‏هاى حب اهل بيت، در دوران خردسالى و شيرخوارگى نيرومى‏گيرد و در جوانى و بزرگسالى ميوه و برگ و بار مى‏دهد.

در تاپیک زیر تکمله ای در این باره آمده است :

http://www.askdin.com/showthread.php?t=3947goto=newpost

و من الله التوفیق

موضوع قفل شده است