جمع بندی رابطه زن و شوهر در اتاقی که فرزند خوابیده است

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
رابطه زن و شوهر در اتاقی که فرزند خوابیده است
با سلام لطفا بفرمایید نزدیکی زن و مرد در منزل یا اتاقی که کودک خوابیده چه حکمی دارد
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد کافی
yousof4419 said in رابطه زن و شوهر در اتاقی که فرزند خوابیده است
با سلام لطفا بفرمایید نزدیکی زن و مرد در منزل یا اتاقی که کودک خوابیده چه حکمی دارد
باسمه تعالی با عرض سلام و خسته نباشید مستحضر هستید که کودکان، خیلی خوب احساس می کنند و همه چیز را می بینند و خیلی خوب صداها را می شنوند و درک می کنند و همه ی مناظر، تصاویر و صداهای اطراف خود را مثل یک دوربین و ضبط صوت، در ذهن و خیال خود ثبت می کنند، و لذا برای این که زمینه انحراف در فرزندان به وجود نیاید،از ائمه معصومان (علیهم السلام) توصیه هایی وارد شده است. یکی از آن توصیه ها آن است که از انجام آمیزش و روابط زناشویی هنگام حضور کودک خود داری شود، تا از ایجاد زمینه انحراف، بزهکاری و بلوغ زودرس کودکان و دیگر مسائل و مشکلاتی که ممکن است در آینده به وجود آید جلوگیری شود. امام صادق (ع) می فرماید: «لَا يُجَامِعِ‏ الرَّجُلُ‏ امْرَأَتَهُ‏، وَ لَا جَارِيَتَهُ‏ وَ فِي الْبَيْتِ صَبِيٌّ؛ فَإِنَّ ذلِكَ مِمَّا يُورِثُ الزِّنى‏ (1) موقعى كه در اتاق، كودكى حضور دارد، مردان با زنان يا كنيزان خود نياميزند، زيرا اين عمل طفل را به راه بى‏ عفتى و زناكارى می کشاند» برای توضیح مطلب به این لینک (https://pasokhgoo.ir/node/54367) هم مراجعه بفرمایید. موفق باشید. پی نوشت: 1.كافي(ط- دار الحديث)،كلينى، محمد بن يعقوب، دار الحديث‏،قم، 1429ق،ج11، ص143.      
با سلام با عرض پوزش  ایا معاشقه و عشق بازی هم در مکانی که کودک و نوزاد هست باز نهی شده ؟
سیصدوسیزده said in با سلام
با سلام با عرض پوزش  ایا معاشقه و عشق بازی هم در مکانی که کودک و نوزاد هست باز نهی شده ؟
باسمه تعالی سلام علیکم  ابراز محبت زن و شوهر در برابر کودکان مانعی ندارد؛ اما با توجه به این که معاشقه کردن از مسائل خصوصی بین زن و شوهر است و عبور از مرزهای مجاز، موجب ناراحتی و سردرگم شدن بچه‌ها می‌شود و چه بسا سبب گردد، فرزند زودتر از زمان عادی وارد فعالیت‌های جنسی شود، توصیه می شود از معاشقه در حضور کودکان خود داری شود.
جمع بندی پرسش: لطفا بفرمایید نزدیکی زن و مرد در منزل یا اتاقی که کودک خوابیده چه حکمی دارد؟ پاسخ: مستحضر هستید که کودکان، خیلی خوب احساس می کنند و همه چیز را می بینند و خیلی خوب صداها را می شنوند و درک می کنند و همه ی مناظر، تصاویر و صداهای اطراف خود را مثل یک دوربین و ضبط صوت، در ذهن و خیال خود ثبت می کنند، و لذا برای این که زمینه انحراف در فرزندان به وجود نیاید،از ائمه معصومان (علیهم السلام) توصیه هایی وارد شده است. یکی از آن توصیه ها آن است که از انجام آمیزش و روابط زناشویی هنگام حضور کودک خود داری شود، تا از ایجاد زمینه انحراف، بزهکاری و بلوغ زودرس کودکان و دیگر مسائل و مشکلاتی که ممکن است در آینده به وجود آید جلوگیری شود. امام صادق (ع) می فرماید: «لَا يُجَامِعِ‏ الرَّجُلُ‏ امْرَأَتَهُ‏، وَ لَا جَارِيَتَهُ‏ وَ فِي الْبَيْتِ صَبِيٌّ؛ فَإِنَّ ذلِكَ مِمَّا يُورِثُ الزِّنى‏ (1) موقعى كه در اتاق، كودكى حضور دارد، مردان با زنان يا كنيزان خود نياميزند، زيرا اين عمل طفل را به راه بى‏ عفتى و زناكارى می کشاند» برای توضیح مطلب به این لینک (https://pasokhgoo.ir/node/54367) هم مراجعه بفرمایید.   پی نوشت: 1.كافي(ط- دار الحديث)،كلينى، محمد بن يعقوب، دار الحديث‏،قم، 1429ق،ج11، ص143.  
موضوع قفل شده است