رابطه بین کاهش سروتونین و عزاداری و گریه

تب‌های اولیه

2 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
رابطه بین کاهش سروتونین و عزاداری و گریه

[=&quot]باعرض سلام و تسلیت ،دوستان جواب به این پاسخ قبلا فرستاده شده است اما برای من جالب است که واکنش های دوستان را نسبت به این شبهه مذهبی - روان شناختی و پزشکی بدونم پس جواب این شبهه را بدهید ناگفته نماند این شبهه بدون دستکاری در ادبیات آن کپی شده است .
[/]
با سلام یافته های علمی و پزشکی میگوید: دل نازکی و گریه بر اثر کاهش هورمون سروتونین در خون (در اثر گرسنگی و کمبود بعضی ویتامین ها در بدن) بوجود می آید حالا احادیث می گویند : در مجالس اهلبیت هر کی قلبش سنگ است یا گناهکار است و مورد توجه خدا نیست اشک چشم ندارد... کدام صحیح است؟ و اثبات علمی و پزشکی و تجربه اینکه رذایل و فضایل اخلاقی عشق و محبت و حسادت و غرور و ... با افزایش یا کاهش بعضی هورمونها در خون بوجود می آید نه تاثیرات دین و معلمان اخلاق . احتمال کافر شدن من وجود دارد مرا قانع کنید؟؟ چرا که مومنان و آیت الله هایی دیدم که با تاثیرات دین تاثیراتی چون: محبت . ایثار . دل نازکی و... در آنها نیست. و کافران و گناهکارانی هستند که تاثیرات هورمونی چون: محبت به دیگران دل نازکی و ایثار در آنها دیده می شود؟ تجربه خودم در این مورد یک نمونه از درستی روش تجربه و آزمایش است . لطفا با دقت و تخصص جواب دهید.


سلام!
جالبه:Labkhand: منم ميخواهم بدونم بعضي وقتها كه ناراحتيم از يه چيز روحي و ناراحتي مون جنبه عذاب وجدان وغيره نداره راحتتر گريه ميكنيم يا اگر خداي نكرده كناهي مراتكب بشيم و خيلي هم دلمون ميخواهد از ته دل گريه كنيم و نميشه از اثرات گناهه و اينا جنبه علمي هم داره؟
ممنون ميشم از پاسخگوئيتون!:Sham:

موضوع قفل شده است