جمع بندی دیدن همسر آینده در خواب

تب‌های اولیه

16 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
دیدن همسر آینده در خواب

سلام . در حاشیه مفاتیح الجنان مطلبی برای دیدن مطلوب در خواب با خواندن ۷ سوره قرآن و انجام آدابی خاص سفارش شده است .

من نوجوانی ۱۷ ساله هستم و در مورد چهره همسر آینده وخصوصیات او بسیار کنجکاوم .

۱ - میخواستم بدونم که آیا منبع این مطلب قوی هست یا نه ؟

۲ - چهره ای که در خواب میبینم تا چه حد صادق است ؟ آیا انجام این اعمال را به نیت دیدن چهره همسر آینده سفارش میکنید یا خیر ؟ من از این نگرانم که در آینده همیشه منتظر شخصی که در خواب دیدم باشم و چشمم را روی همه موارد مناسب دیگر برای ازدواج ببندم و هیچ وقت هم آن فرد را پیدا نکنم ؟

با تشکر از شما . اجرتان به حضرت زهرا (س)

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"]
[/TD]


کارشناس بحث: استاد امید

[TD][/TD]

IMZ;1003499 نوشت:
سلام . در حاشیه مفاتیح الجنان مطلبی برای دیدن مطلوب در خواب با خواندن ۷ سوره قرآن و انجام آدابی خاص سفارش شده است .

من نوجوانی ۱۷ ساله هستم و در مورد چهره همسر آینده وخصوصیات او بسیار کنجکاوم .

۱ - میخواستم بدونم که آیا منبع این مطلب قوی هست یا نه ؟

۲ - چهره ای که در خواب میبینم تا چه حد صادق است ؟ آیا انجام این اعمال را به نیت دیدن چهره همسر آینده سفارش میکنید یا خیر ؟ من از این نگرانم که در آینده همیشه منتظر شخصی که در خواب دیدم باشم و چشمم را روی همه موارد مناسب دیگر برای ازدواج ببندم و هیچ وقت هم آن فرد را پیدا نکنم ؟

با تشکر از شما . اجرتان به حضرت زهرا (س)

سلام
مرحوم حاج شیخ عباس قمی در حاشیه مفاتیح می فرماید:«در كتاب الجواهر المنثوره آمده است: كسى كه بخواهد مطلب خود را در خواب ببيند به وقت خوابيدن هريك از اين سوره ها را هفت مرتبه بخواند، سوره هاى و الشمس، و اللّيل و السّين، اخلاص، قل اعوذ برب الفلق، قل اعوذ برب الناس، و با طهارت در مكان پاكى، در جامه پاكى رو به قبله بر دست راست بخوابد، همانند مُرده اى كه در قبر گذاشته مى شود، و مطلب خود را نيّت كند اگر در شب اوّل نديد، در شب هاى بعد خواهد ديد، و از هفت شب تجاوز نمى كند، گفته شده اين مطلب مُجَرَّب [يعنى تجربه شده] است».

مرحوم حاج شیخ عباس قمی مطلب فوق را از کتاب «الجواهر المنثورة فی الأدعیة المأثورة» تألیف "عبدالحسیب علوی" از عُلما و فقیهانِ بزرگ قرن دوازدهم نقل کرده است. عبدالحسیب کتاب هایی در فقه، حدیث و قرآن دارد. عبدالحسیب در کتاب الجواهر المنثورة دعاهای زیادی نقل کرده که بعضی از آنها دارای سند است؛ اما اغلبِ دعاهای این کتاب، بدون سند و منبع نقل شده است. مرحوم شیخ عباس قمی به همین منبع اکتفا نموده است و من کتاب «الجواهر المنثورة» را ندارم که منبعِ مطلبِ فوق را در آن ببینم. پس نمی توانم در مورد سند و منبعِ مطلبِ فوق اظهار نظر نمایم.

در مورد سؤال دومِ شما باید گویم: از امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه) نقل شده: رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود«مَنْ رَآنِي فِي مَنَامِهِ فَقَدْ رَآنِي لِأَنَّ الشَّيْطَانَ لَا يَتَمَثَّلُ فِي صُورَتِي وَ لَا فِي صُورَةِ أَحَدٍ مِنْ أَوْصِيَائِي...»(1) یعنی «کسی که مرا در عالم رؤیا ببیند، بی‌تردید درست دیده است، زیرا شیطان به صورت من و به صورت هیچ یک از اوصیای من نمودار نمی شود». بنا بر این حدیث شریف، تنها چیزی که می توان در مورد خواب به آن اطمینان داشت، این است که اگر فردیْ پیامبراکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) یا یکی از ائمّه اطهار (صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین) را در خواب ببیند، مسلّماً خوابش درست است و اگر ایشان در خواب به آن فرد توصیه یا سفارشی کنند، این خواب برای آن فردْ حجّت است و باید طبق آن عمل کند. البته این طور نیست که افرادِ دیگری که آن خواب را ندیده اند، مُلزَم به پذیرش و عمل طبقِ آن خواب باشند؛ بلکه همان گونه که گفتم، خوابْ تنها برای فردی که خواب را دیده، حجت است. پس دیدنِ افرادِ دیگر در خواب، اطمینان آور نیست و چه بسا انسان در خواب فردی را ببیند؛ ولی در آینده هیچ گاه آن فرد را در بیداری پیدا نکند.

عیب و اشکالِ اینکه بخواهید با خواب، همسر آینده تان را ببینید، این است که از آن به بعد همیشه در بیداری به دنبال یافتنِ فردی هستید که در خواب دیده اید. به این صورت به احتمال بسیار زیاد، خانم های مناسبی که خانواده تان به شما معرفی می کنند را به امید یافتنِ آن خانمْ ردّ می کنید. پس از مدتی که از یافتنِ آن خانمِ رؤیایی ناامید شُدید و با یک خانم ازدواج کردید، همیشه به آن خانمِ توهّمی فکر می کنید و دلتان تنها به دنبال اوست و نمی توانید در کنار همسرتان احساس خوشبختی نمایید و همیشه در پِیِ گمشده ای هستید که هیچ نشانی جز یک خواب از او در اختیار ندارید. به این دلایل نباید به این خواب ها دل بست و به دنبال این خواب ها بود.

به جای تکیه بر خواب، ابتدا سعی کنید با خواندن کتاب های مفید و معتبر و گوش دادن به نوارهای سخنرانی و کلاس های اساتیدِ خبره یِ روانشناسی، اطلاعات خود را در مورد همسر مناسب و سازگار، نحوه صحیحِ بررسیِ ویژگی های خانم ها و خواستگاریِ درست و مهارت های زندگی مشترک بالا ببرید. سپس وقتی تصمیم به ازدواج گرفتید، به دور از قرارگرفتن تحت تأثیر احساساتِ شدید و هیجان های زودگذر، به دنبال یافتنِ همسری صالح و مؤمن و با اخلاق و سازگار بگردید و وقتی پس از تحقیق و پرس و جو خانمی مناسب یافتید، برای بررسیِ دقیق ترِ تناسب میانِ خود و آن خانم به یک روانشناس و مشاورِ خانواده یِ متعهّد و خبره مراجعه نمایید. پس از ازدواج نیز مهارت های زندگیِ مشترک که آموخته اید را به کار برید تا بتوانید زندگیِ آرامش بخشی را تجربه کنید.

پی نوشت:
1: بحار الانوار، ج 49، باب 19، ص 283، نشر دار احیاء التراث العربی، بیروت ـ 1403

با سلام

این مطلب باید اصلش بدون ترجمه دیده شود تا شاید مقصود روایت روشن تر گردد.
لکن در گذشته عده ای از این روش استفاده می کردند اما نه این طور بلکه به مانند استخاره.
مثلا در گذشته فردی نمی دانسته است امسال هندوانه یا گندم بکارد یا نه ؟
با این نیت می خوابیده است و شب هنگام خوابی در این رابطه می دیده است.
بعد از روی خوابش، متوجه میشده است که آیا کاشت گندم یا هندوانه به صلاح هست یا خیر؟

پس به نظرم اصولا کار کرد چنین دستوری، دیدن چهره شوهر اینده نیست.
بعلاوه خواب دیدن نیاز به تعبیر دارد و اینطور نیست که اگر شما کسی را در خواب دیدید حتما به همان شکل در واقعیت خواهد بود.

از طرفی درباره حجیت خواب چند قول وجود دارد
برخی خواب را برای خود فرد هم حجت نمی دانند. ( خواب فقط برای آگاهی بخشی است)
یعنی اگر در خواب یکی از اهل بیت را ببینید که بگوید برو یک میلیون به فلانی قرض بده یا برو و فلانی را بکش
اینها حجیت ندارد و لازم نیست به آنها عمل کنید و چه بسا حرام باشد.
برخی میگویند خوابهای صادقه برای خود شخص حجیت دارد.

مفاتیح چرتوپرته.منم همسن تو بودم ازین کارا میکردم.وقتتو بزار روی یه کار مفید.کتاب بخون.درستو بخون.

mohsen1990;1003609 نوشت:
مفاتیح چرتوپرته.

این حرف، یک توهین به کتابی که برای عدّه زیادی مقدس است محسوب می شود. توهین در همه فرهنگ ها کاری ناپسند است.
اگر انتقاد به مطالب مفاتیح دارید، به صورت سؤال مطرح کنید تا به وسیله کارشناسِ مربوط پاسخگویی بشود.

امید;1003612 نوشت:
این حرف، یک توهین به کتابی که برای عدّه زیادی مقدس است محسوب می شود. توهین در همه فرهنگ ها کاری ناپسند است.
اگر انتقاد به مطالب مفاتیح دارید، به صورت سؤال مطرح کنید تا به وسیله کارشناسِ مربوط پاسخگویی بشود.

اگه کسی فکر میکنه این کتاب مقدسه ازش معذرت میخام.من فکر میکردم فقط قران مقدسه.ممکنه لطف کنید لیستی از کتابهای مقدس را بفرمایید که بنده بدونم.

mohsen1990;1003622 نوشت:
.من فکر میکردم فقط قران مقدسه.

شما اگر چند دقیقه وقت صرف می کردید و به مفاتیح نگاه کوتاهی می انداختید، متوجه می شدید که در ابتدای کتاب مفاتیح بیست و یک سوره از قرآن کریم آورده شده است.
این حرف شما نشان می دهد، شما بدون اطلاعِ درست و مراجعه به کتاب، به راحتی به آن توهین می کنید.
ضمن اینکه به کاربردنِ لفظ «چرت و پرت» که در فرهنگ ایرانی کلمه ای اهانت آمیز است، در هر صورتی و برای هر فرد و کتابی محکوم است و این مسأله به کتاب مقدّسِ یک دین یا مذهب اختصاص ندارد.

فردی که منطق دارد، نیازی به توهین ندارد.

امید;1003625 نوشت:
شما اگر چند دقیقه وقت صرف می کردید و به مفاتیح نگاه کوتاهی می انداختید، متوجه می شدید که در ابتدای کتاب مفاتیح بیست و یک سوره از قرآن کریم آورده شده است.
این حرف شما نشان می دهد، شما بدون اطلاعِ درست و مراجعه به کتاب، به راحتی به آن توهین می کنید.
ضمن اینکه به کاربردنِ لفظ «چرت و پرت» که در فرهنگ ایرانی کلمه ای اهانت آمیز است، در هر صورتی و برای هر فرد و کتابی محکوم است و این مسأله به کتاب مقدّسِ یک دین یا مذهب اختصاص ندارد.

فردی که منطق دارد، نیازی به توهین ندارد.

قبلا هم به پرسشگر گفتم.منم همسنش بودم دعاهای حاشیه های مفاتیح را میخوندم و با ذهن ساده ی اونموقع فکر میکردم حقیقته که نبود.
من راجب قسمت قرانیش نگفتم چرت و پرته.یعنی هرکتابی از سوره های قران توش استفاده کرد دیگه میشه مقدس.
با عرض معذرت این کاری که شما میگین بت ساختن هستن.یک چیزی که باید بدون تفکر قبولش کرد.کتابی که خوب نباشه را باید گفت.از نظر شما خوبه.شما بگو خوبه.ولی اینکه میگین توهین به یک کتاب ،یعنی توهین به کلیه ی کسایی که قبولش دارن قبول ندارم.
یعنی اگه من مثلا بگم کتاب "شنل قرمزی"بده.شما میگی داری توهین میکنی،چون اولش بسم الله رحمن رحیم نوشته شده.پس به قران توهین میکنین.وقتی کسی میگه کتابی بده.منظور نوشته های نویسنده هست.نه مطالبی که از جاهای مختلف نقل کرده.ورداشته ۲۱ سوره قران اورده که چی بشه.یکی بخاد قران بخونه میره میخونه.دیگه چرا تو مفاتیح اورده.
منم الان میرم یه کتاب مینویسم ۳۰ سوره از قران را اولش مینویسم.یه چند مطلبم ادامش میارم.بعد احتمالا کتابم برای شما مقدس میشه.

mohsen1990;1003655 نوشت:
دعاهای حاشیه های مفاتیح را میخوندم و با ذهن ساده ی اونموقع فکر میکردم حقیقته که نبود.

اینکه شما در نوجوانی دعاهای مفاتیج را خوانده اید و مشکلتان حلّ نشده است، دلیلِ مُتقنی برای بی اثربودنِ خواندنِ این دعاها نیست؛ درست مثل اینکه فردی دارویی را برای درمانِ بیماری اش مصرف کند و بیماری اش درمان نشود و آن فرد به دیگران بگوید:«این دارو را نخورید؛ چون من خوردم و اثر نداشت». اینکه شما اثری ندیده اید، دلیل بر بی فایده بودنِ خواندنِ دعاها نیست.

mohsen1990;1003655 نوشت:
اگه من مثلا بگم کتاب "شنل قرمزی"بده.

افرادی که از کتاب ها _ کتاب شنل قرمزی یا هر کتاب دیگر _ انتقاد می کنند، اگر در حرف های خود از کلماتی اهانت آمیز مانند: چرت و پرت استفاده کنند، منتقدانِ خبره و باسواد شمرده نمی شود. منتقدِ خبره نیازی به کاربردِ این کلمات ندارد.

mohsen1990;1003655 نوشت:
ورداشته ۲۱ سوره قران اورده که چی بشه.یکی بخاد قران بخونه میره میخونه.دیگه چرا تو مفاتیح اورده.

این حرف شما نیز به خاطرِ بی اطلاعیِ تان از کتاب مفاتیح می باشد. مرحوم شیخ عباس قمی که دعاها و اعمالِ مفاتیح را از کتاب های معتبر جمع آوری کرده، دیده است در اعمالِ مختلفیْ امامِ معصوم فرموده که فردْ سوره ای از قرآن را بخواند. مثلا در نماز روز عید فطر گفته شده که در رکعت اولْ پس از خواندنِ سوره حمد، سوره اَعلی را بخواند و در رکعت دومْ پس از خواندنِ سوره حمد، سوره شمس را بخواند. مرحوم حاج شیخ عباس قمی نیز این سوره ها را در ابتدای مفاتیح آورده است تا فردی که نماز روز عید فطر را می خواند، این سوره ها را در ابتدای مفاتیح به راحتی پیدا کند و بخواند.
از سوی دیگر در مفاتیح تعداد زیادی دعا ذکر شده که در آنها نام های خداوند متعال ذکر شده است. فقط در دعای جوشن کبیر که در شب های قدر خوانده می شود، هزار نامِ خداوند متعال ذکر شده است. وقتی جنابعالی می گویید: «مفاتیح چرت و پرت است»، این حرف توهین به نام های خداوند نیز محسوب می شود.

mohsen1990;1003655 نوشت:
احتمالا کتابم برای شما مقدس میشه.

شما خودتان به خوبی می دانید که اهانت در هر صورتی محکوم است و فرد توهین کننده در جامعه سرزنش می شود. این مسأله به مقدس بودن یا نبودنِ موضوعِ توهین مربوط نمی شود.

mohsen1990;1003609 نوشت:
مفاتیح چرتوپرته.منم همسن تو بودم ازین کارا میکردم.وقتتو بزار روی یه کار مفید.کتاب بخون.درستو بخون.

سلام!استفاده از هر چیزی به راهنما احتیاج داره.اگر شما به خواسته ای که می خواستید نرسیدید حتما دستوراعمل را درست انجام ندادید یا نیتتان درست نبوده و اینکه برای کاری که می خواستید انجام بدهید زحمت درست نکشیدید!
این حرفتون توهین بزرگی بود جناب امید هم پاسخ دادند
فقط جهت اطلاع عرض می کنم این دوستمون که چنین سوالی را مطرح کردند باید بگویم بله می توان فهمید ولی چون مصلحت نیست بدانی کیست بهت نشان نمی دهند.
من عاشق مفاتیح هستم عجائبی از این کتاب دیده ام که نگو نپرس!
شیخ عباس قمی رحمت الله علیه زمانی که می خواست این کتاب را منتشر کند خودش یکسال تمام ,تمام اعمالش را انجام داد تا اگر موردی بود و باعث اشکالی می شد حذفش کند ولی با تمام کردن این اعمال یقین پیدا کرد که کلیه دعا ها صحیح است چون نتیجه ای که از آثار اعمال دیده بود بسیار عالی بود
من خودم همان اعمالی را که دوست عزیز هفده ساله مان گفتن را انجام داده ام نه یکبار بلکه سه بار
بار اول که انجام دادم نبی مکرم اسلام(ص) و مولا علی علیه السلام را دیدم و مطلبی به من فرمودند و صحنه ای را نشانم دادند
بار دوم پدر خدا بیامرزم را دیدم و خیلی خوشحال شدم
بار سوم بهم گفتن صلاح نیست بدانی برو دنبال کارت!

موضوع قفل شده است