جمع بندی دو سوال در مورد راهنمایی و رانندگی

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
دو سوال در مورد راهنمایی و رانندگی

با سلام

سوالی در مورد راهنمایی و رانندگی داشتم که برای خیلی از ماها ممکنه به وقع پیوسته باشه.

اینکه مثلا در یک جاده تابلو زده شده حداکثر سرعت 60 کیلومتر ، یا مثلا بستن کمربند ایمنی اجباری هست ، حالا بعضی راننده های بد شانس مثلا طرف حواسش به تابلو نیست و با سرعت 80 کیلومتر رانندگی میکنه و پلیس در جاده متوقفش میکنه و مثلا صد هزار تومن جریمه اش میکنه. در حالیکه کنار همان خودرو و پشت سر و جلوی همان خودرو هم خودروهای فراوانی هستند که با سرعت غیرمجاز رانندگی میکنن و پلیس اینها رو جریمه نمیکنه و بصورت رندم ماشین ها رو جریمه میکنه. ایا این تبعیض و ظلم در حق راننده ای که جریمه میشه نیست؟ ایا اون فردی که جریمه میشه در این دنیا که دستش به جایی بند نیست ولی در اخرت میتونه جلوی اون ماموری که جریمه اش کرده رو بگیره و ازش بپرسه چرا ماشین جلویی رو جریمه نکردی و من رو جریمه کردی و مثلا صد هزار تومن به من ضرر زدی؟

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد بصیر

[="Tahoma"][="Blue"]

یامحمد;901321 نوشت:
ثلا در یک جاده تابلو زده شده حداکثر سرعت 60 کیلومتر ، یا مثلا بستن کمربند ایمنی اجباری هست ، حالا بعضی راننده های بد شانس مثلا طرف حواسش به تابلو نیست و با سرعت 80 کیلومتر رانندگی میکنه و پلیس در جاده متوقفش میکنه و مثلا صد هزار تومن جریمه اش میکنه. در حالیکه کنار همان خودرو و پشت سر و جلوی همان خودرو هم خودروهای فراوانی هستند که با سرعت غیرمجاز رانندگی میکنن و پلیس اینها رو جریمه نمیکنه و بصورت رندم ماشین ها رو جریمه میکنه. ایا این تبعیض و ظلم در حق راننده ای که جریمه میشه نیست؟

باسلام و احترام
رعایت قانون،‌ بر همه ی انسانها واجب است و این چیزی است که در همه جای دنیا به آن احترام می گذارند و سر تسلیم دربرابر آن فرود می آورند.
راننده ای که جریمه می شود به او ظلم نشده(البته اگر به جا جریمه شده باشد) بلکه به عبارتی به او کمک شده و این جریمه باعث میشود که بیشتر جان خود و دیگران را حفظ کند و همیشه به یاد این واقعه باشد.
راننده ای هم که به قول شما شانسش گفته و دررفته یا از دید پلیس مخفی مانده، زرنگی نکرده بلکه خطایی کرده که اگر به این خطا ادامه بدهد ممکن است جان خود یا اطرافیان را به خطر بیندازد،‌امروز نه،فردا ممکن است با تخلفش، خویش یا دیگران را آسیب بزند. قوانینی که در راهنمایی رانندگی های دنیا به عنوان یک قانون ثبت شده،‌ همه بر اساس یک حساب و کتاب و یک آمار انجام شده، هر چند دقیق نباشد یا هر چند ما بتوانیم در آن شرایط خاص هم خودمان و سرعتمان را کنترل کنیم،‌اما هیچ کدام اینها دلیل نمی شود که از قانونی که تصویب شده بخواهیم تخلف کنیم و خود را استثناء بدانیم. اگر اینطور باشد همه می خواهند خود را استثناء بدانند.
در مورد ظلم به راننده ای که جریمه شده سوال فرمودید باید عرض کنم این که راننده ی پشت سری، دیده نشد و راننده ی جلوی دیده شد و جریمه شد،‌دلیل بر ظلم به راننده ی جلویی نیست. اگر اینطور باشد هیچ خلافکاری را نباید به خاطر تخلفش جریمه کرد یا جلوی او را گرفت زیرا خلافکارهای دیگری هم هستند که هنوز جریمه نشده اند یا از دید یا قدرت پلیس خارج بوده اند.
پلیس وظیفه دارد هر چقدر که می تواند در حد وسع خود،‌جلوی تخلفات رابگیرد. او که نمی تواند در یک مسیر،‌همزمان جلوی مثلا ده تا ماشین متخلف از سرعت را بگیرد،‌ او یکی را هم که فرصت کند بگیرد،‌ بالاخره درس عبرتی برای سایرین خواهد شد.

یامحمد;901321 نوشت:
ایا اون فردی که جریمه میشه در این دنیا که دستش به جایی بند نیست ولی در اخرت میتونه جلوی اون ماموری که جریمه اش کرده رو بگیره و ازش بپرسه چرا ماشین جلویی رو جریمه نکردی و من رو جریمه کردی و مثلا صد هزار تومن به من ضرر زدی؟

در مطلب بالا عرض شد که ضرری به فرد جریمه شده وارد نشده، او خودش بر اثر تخلفی که کرده به خودش ضرر زده،‌اگر به این قانون واقف نبود و جریمه می شد،‌خب شاید بتوانیم بگوییم ظلم شده،‌ولی وقتی قانون را میداند که باید تند نرود باید کمر بند ببندد،‌و نبندند،‌خودش با دست خودش به خویش، ضرر زده و موجبات تلف مال خودش را فراهم کرده.
پلیسی هم که جریمه می کند هدف این نیست که مچگیری کند، این قوانین و جریمه ها و وجود این پلیسها، همه برای حفظ جان خود رانندگان و شهروندان است و الا لزومی ندارد کسی بیاید جلوی من و شما رابگیرد و جریمه نماید.
موفق وموید باشید.[/]
موضوع قفل شده است