در عزاداری لخت شدن اقایون اشکال نداره اما خانمها نباید نگاه کنن !!!!

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
در عزاداری لخت شدن اقایون اشکال نداره اما خانمها نباید نگاه کنن !!!!
      سلام مسئله زیر اخه چه نوع فتوایی هست ؟؟ تو مراسم عزاداری لخت شدن اقایون اشکال نداره اما خانمها نباید به بدن نا محرم نگاه کنن !!!! مثل اینه بگن خانمها بی حجاب باشن اقایون نباید نگاه کنن مسئله ۳۵: آيا درسته توی مراسم عزادارى امام حسين(عليه‌السلام) که خانم‌ها هستند، آقایون لخت بشن و عزادارى كنن؟  آيات عظام امام و فاضل: اگه باعث فساد و گناه نشه، اشکال نداره؛ اما خانم‌ها نباید به بدن نامحرم نگاه كنن.
با نام و یاد دوست           کارشناس بحث: استاد شعیب
با سلام خدمت شما دوست گرامی در این زمینه فتاوی مختلف و متعدد است برخی قید عدم مفسده را دارند و برخی قید عدم حضور نامحرم و برخی این کار را مناسب عزاداری نمی دانند و برخی این کار را جایز نمی شمارند و همه این ها بر مبنای فقهی آنها و علی المبنی است نه این که هر کس بر اساس سلیقه خود پاسخ داده باشد. ما وقتی که تحقیق کردیم که مثلا فلان مرجع ، اعلم است و یقین داریم که فتوایی که می دهد مبانی روایی و آیات و سیره اهلبیت را دیده است و طبق آن عالمانه فتوا می دهد دیگر جای سوال پیش نمی آید و هر حکمی که دادند بر طبق تحقیق قبلی می پذیریم این یک حکم عاقلانه است. آری اگر کسی مدارجی از اجتهاد را داشته باشد می تواند به بررسی و نقد و نظر درباره ادله این فتوا بپردازد و حتی آن را قبول نکرده و به نظر جدیدی برسد. ولی عموم جامعه که دانش حوزوی ندارند نمی توانند در این مورد اظهار نظر نمایند و مهمترین کار تقلید است.
سلام این مساله منحصر در عزاداری نیست ، شهید مطهری در مورد اختصاص احکام پوشش به بانوان میفرمایند: «علت این که در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان یافته است، این است که میل به خودنمایی و خودآرایی مخصوص زنان است. از نظر تصاحب قلب ها و دل ها، مرد شکار است و زن شکارچی. میل زن به خودآرایی از این نوع حسی شکارچی گری او ناشی می شود. این زن است که به حکم طبیعت خاص خود می خواهد دلبری کند و مرد را دل باخته کند و در دام علاقه خود اسیر سازد. بنابراین انحراف تبرج (خودنمایی) و برهنگی، از انحراف های مخصوص زنان است، و دستور پوشش هم برای آنان مقرر گردیده است»