جمع بندی در رويارويي با شهوت چه کنم ؟ **

تب‌های اولیه

77 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
در رويارويي با شهوت چه کنم ؟ **

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:

با سلام
دختری 32 هستم وبسیار مقید به دین ولی مدتی است حالت شهوتی دارم
از طرفی فعلا امکان ازدواج ندارم چه کنم تا هم از گناه دور بمانم و هم اینکه دچار وسواس نشوم؟
لطفا راهنماییم کنید
ممنون

با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید :Gol:

برچسب: 

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد حامی

سلام خدمت شما خواهر گرامي
حتما به بركت وجود شما و عفاف شما است كه خانواده هاي زياد سالم مي مانند و جوانان زيادي ايمانشان را به باد نمي دهند.
بسياري از خانم ها به حال خودشان هم رحم نمي كنند يعني با جلوه گري خود آتشي راه انداخته اند كه دودش به چشم خودشان مي رود. خانمي كه با هزار جلوه و عشوه وارد خيابان، فروشگاه، اداره، دانشگاه، روابط فاميلي و... مي شود و مانند آهنربايي قوي دل مردان و جوانان را به سمت خود مي كشد به همان اندازه سهمي در كدر شدن زندگي زناشويي خانواده ها و تحريك جوانان مجرد دارد. خب طبيعتا خانم هاي ديگري هم هستند كه بر شوهران اين خانم هاي عشوه گر دام پهن كنند و زندگي آنها را هم تلخ كنند. بخش زيادي از دينداري نقد است نه نسيه. يعني
ديني داري آيين بهتر و آرام زيستن در همين دنيا هم هست.
به همان اندازه مرداني كه با لباس نامناسب با خوش و بش و ....مستقيم يا غيرمستقيم دامن براي زنان و دختران پهن مي كنند سهمي در خرابي بهداشت رواني و معنوي افراد و جامعه دارند. بي جهت نيست كه امام علي فرمود:
كسى كه در راه خدا جهاد كند و به شهادت رسد، اجرش بيشتر از آن كسى نيست كه بتواند گناه كند و عفّت ورزد. همانا عفيفِ پاكدامن فرشته‌اي از فرشتگان خدا باشد.[1]

آقاي مي گفت: خانمم آشپزيش خوب است ولي روزي مهمان داشتيم متوجه شدم كه چيزي كه پخته خيلي با آشپزي خوب او فاصله دارد. بعد از اين كه مهمان ها رفتند علت را با اصرار پرسيدم
گفت: راستش اين خانم آشپزي اش خوب نيست نخواستم زياد هنرنمايي كنم كه شوهرش نسبت به همسرش به همان اندازه سرد شود و ان شاالله به تدريج اين هنر را يادش مي دهم تا زندگي اش شيرين تر شود.
ادامه داد..



[/HR][1] . نهج البلاغة : الحكمة ۴۷۴.

دستورات كليشه اي
به عنوان كسي كه سال هاست در حوزه مشاوره اينترنتي و مكتوب آنلاين و آفلاين كار مي كنم مي دانم كه افرادي كه اهل مطالعه و فضاي مجازي هستند با توصيه هاي رويارويي و مهار شهوت آشنا هستند. اگر از خود شما بزرگوار هم بپرسم شما
چه راهايي را براي مهار شهوت «مي دانيد» يقين دارم فهرستي از آنها را به من ارائه مي دهيد. ولي باز اگر به عنوان مشاوري كه در اين زمينه تجربه دارم از شما يا امثال شما بزرگوران بپرسم كه چه مقدار از توصيه هايي را كه مي دانيد به كار مي بريد مي توانم با جرأت بگويم كه تعداد بسيار محدودي هستند كه دانسته ها را به كار مي برند.

خود توصيه هاي كليشه وقتي از زبان غيرمتخصص بيان مي شود و وقتي پيوسته اين طرف و آن طرف كپي پيست مي شود ارزش كاربردي آن از ديد افراد نيازمند مي افتد. يعني افرادي كه مي خواهند شهوت خود را مهار كنند با شك به اين توصيه ها نگاه مي كنند كه آيا اينها مي توانند به من كمك كنند؟
چند امر ديگر به اين ترديد ما دامن مي زند:
1- راحت طلبي: اگر بخواهيم اعتراف كنيم كه ما اراده داريم و اختيار و شيطان و نفس بدون امضاي ما كاري از آنها ساخته نيست بايد تلاش كنيد و مقاوم باشيم و از عوامل تحريك شهوت (دوستان غيرمعنوي، موسيقي لهوي، و...) اجتناب كنيم و عوامل عفاف (تلاوت با تدبر، روزه، نماز اول وقت و...) در ايجاد كنيم.
2- خودخواهي: فرار از نسبت دادن شكست ها به خود و گريز از مسئوليت و تلاش
3- قوي بودن شهوت
4- قوي تر شدن شهوت با تجربه هاي متعدد از لذت هاي آني آنها

ادامه دارد...

چه بايد كرد؟
براي مهار و مديريت شهوت به نكات زير دقت كنيد و در عمل اجرا كنيد:
1- شهوت امر قوي اي است و بدون استمداد عاجزانه از خداوند نمي توانيم مديريتش كنيم همان گونه كه حضرت يوسف به مدد الهي از آن در امان ماند.
2- توصيه ها را به ديد كليشه اي نگاه نكنيد در دل هر كدام از توصيه هايي مديريت شهوت روش و راهكار روانشناختي يا اخلاقي نهفته است.
3- زير نظر مشاور ازدواج شرايط خود را بسنجيد تا مبادا شما مسبب تأخير در ازدواج باشيد (مثال: به طور كلي وقتي سن بالا مي رود وسواس در گزينش بيشتر مي شود و افراد نااميدتر مي شوند، عدم واقع بيني عايق ازدواج است و...)
4- از سايت ها يا مراكز خيريه
همسريابي «معتبر» براي يافتن شريك زندگي استفاده كنيد بعد از شناسايي با تحقيق جامع و توجه به همتايي و تناسب همسر انتخاب كنيد)
5- براي مهار شهوت با اراده خود آشتي كنيد. اگر ما به كودكي كه معلول بگوييم كه با كودكي كه مشكل ندارد مسابقه دو بدهد كار ما حكيمانه نيست. اگر خداوند هم به ما بگويد اگر شرايط ازدواج را نداشتيد تا مهيا شدن شرايط ازدواج عفاف بورزيد و اين كار شدني نباشد كار خداوند حكيمانه نيست بنابراين روي اختيار و اراده خود بايد در مهار شهوت حساب زيادي باز كنيم.
شخصي به امام صادق گفت فلاني انحراف جنسي دارد و مي گويد معتادشده ام و دست خودم نيست و نمي توانم ترك كنم. امام پرسيدند در جمع هم آن كار را انجام مي دهد؟ او گفت نه. امام فرمود پس معلوم است كه اراده دارد.
6- كتاب مشكلات جنسي جوانان را بخوانيد و در عمل اجرا كنيد. (ورزش هوازي، كار و فعاليت بدني، روزه، گريز از خلوت با نامحرم، فرار از تنهايي، و.. نقش مهمي در تعديل هورموني و فشار شهوت دارند)
[=Calibri]7-كمتر ميوه ها و غذاهاي با طبع گرم و محرك و تقويت كننده نيروي جنسي استفاده كنيد: مانند اديه ها، فلفل، انجير، دارچين، زنجبيل، ماهي غيرپرورشي، عسل، تخم مرغ بومي، هويج و زردك، موز رسيده، زيتون، گوشت گوسفند، شتر و بوقلمون، انواع شيريني ها، كشمش، خرما، ارده، خرمالو، و...[1]
[=Calibri]8-از غذاهاي مهار كننده ميل جنسي بيشتر استفاده كنيد مانند: گوشت گاو، گوشت مرغ، برنج، ماست، خيار، هندوانه، ذرت، انواع لبنيات، كدو، قارچ، تمبر هندي، گوجه سبز، گيلاس، جو، ماش، باقلا[2]
9- اگر فشار شهوت شما خيلي زياد است و رفتارهاي جنسي وسواس گونه مانند خودارضايي داريد حتما از روان پزشك همجنس خود كمك بگيريد. توجه داشته باشيد اضطراب مي توان ميل به تحريك شهوت را زياد كند تا فرد يا تجربه هاي خوشايند آني دقايقي از اضطراب دور باشد ولي اين رويارويي با اضطراب سبب قوز بالا قوز مي شود يعني اعتياد و وسواس به خودارضايي را هم در پي دارد.
10- اگر امر داير مدار «گناه كردن شد» و «ازدواج موقت» نظر شرع را مقدم كنيد(اگر رشيده باشيد بدون اذن پدر وگرنه نياز به اذن پدر داريد) ولي مراقب باشيد نفس فريب تان ندهد يعني خيلي كم مي شود كه افراد به جايي برسند كه نتوانند خود را با شيوه هاي مهار شهوت مهار كنند ازدواج موقت آسيب هايي دارد كه اگر افراد مراقب نباشند و توجه به موقت بودنش نكند وابسته مي شوند و مشكل ديگري كه مي تواند ايجاد كند اين است كه ممكن است انسان تنوع طلب شود و تنوع طلبي بلاي زندگي شيرين زناشويي است. بنابراين به جاي درگير كردن ذهن به اين راه شرعي نيز توصيه مي كنم همت زيادتري در ازدواج دائم به خرج دهيد. از واسطه هاي مطمئن كمك بگيريد و توقع هاي خودتان را تعديل كنيد.

.......................
1و2 - راز كاميابي در زندگي زناشويي، جمشيد خدادادي، ص30-340

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;666680 نوشت:
آقاي مي گفت: خانمم آشپزيش خوب است ولي روزي مهمان داشتيم متوجه شدم كه چيزي كه پخته خيلي با آشپزي خوب او فاصله دارد. بعد از اين كه مهمان ها رفتند علت را با اصرار پرسيدم
گفت: راستش اين خانم آشپزي اش خوب نيست نخواستم زياد هنرنمايي كنم كه شوهرش نسبت به همسرش به همان اندازه سرد شود و ان شاالله به تدريج اين هنر را يادش مي دهم تا زندگي اش شيرين تر شود.
ادامه داد..

اين كار يادآور كار علي گندابي است
لاتي بود كه حسابي نوچه داشت. صفات خوبي داشت كه به خاطر انها نجات يافت و توبه كرد و حرم مولي علي دفن شد داستانش خواندني است
دوستانش مي گفتند دم قهوه خانه اي نشسته بوديم ديدم كلاهش را مچاله كرد و موهاش را به هم ريخت بچه ها گفتن ديونه شدي
گفت خفه
بعد كلاه را درست كرد و گذاشت سرش:looti:
با تعجب گفتند چرا اين كار را كردي؟ گفت خانمي كه از اينجا رد مي شد قيافه شوهرش زياد زيبا نيست ترس برم داشت نكنه قيافه من رو ببينه و دلش نسبت شوهرش سرد بشه
:Graphic (11)::Graphic (6):[/]

[="Tahoma"]

حامی;666707 نوشت:
توصیه اسلام به جوانان امروزی کدام است: «سرکوب نیاز جنسی» یا «ازدواج موقت» ؟

سلام بر حامی گرامی
قراره تاپیک ما رو باز کنید یا همین جا حرف هایی که مورد نظرم هست رو بگم چون موضوع این تاپیک دختر مجرد و ... هم تقریبا مرتبط با سوال منه ؟

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

علــی;666716 نوشت:
سلام بر حامی گرامی
قراره تاپیک ما رو باز کنید یا همین جا حرف هایی که مورد نظرم هست رو بگم چون موضوع این تاپیک دختر مجرد و ... هم تقریبا مرتبط با سوال منه ؟

سلام
اينجا نه چون بحثش كلي تر است[/]

[="Tahoma"]

حامی;666706 نوشت:

بعد كلاه را درست كرد و گذاشت سرش:looti:
با تعجب گفتند چرا اين كار را كردي؟ گفت خانمي كه از اينجا رد مي شد قيافه شوهرش زياد زيبا نيست ترس برم داشت نكنه قيافه من رو ببينه و دلش نسبت شوهرش سرد بشه


چه از خود راضی :Nishkhand:
کسی این آقا رو ببینه که ازش فرار می کنه

طاهر;665743 نوشت:
دختری 32 هستم وبسیار مقید به دین ولی مدتی است حالت شهوتی دارم
از طرفی فعلا امکان ازدواج ندارم چه کنم تا هم از گناه دور بمانم و هم اینکه دچار وسواس نشوم؟
لطفا راهنماییم کنید

سلام علیکم
خواهر خوب و بزرگوارم

از اینکه مسیر خود را شناخته اید و میدانید حفظ روح ایمان مهمترین رسالت یک انسان است جای تبریک و خوشحالی دارد،بنده خوب میدانم که شاید مجرد بودن شما در این سن خیلی خیلی سخت باشد اما این را یقیین بدانید انسان با سختی هاست که رشد میکند و با مقابله با سختی ها است که میتواند تقوای خودش را افزایش دهد،زیرا در همین امتحانات سخت است که انسان میتواند عشق خودش و بندگی اش را به معبود و معشوقش ثابت کند ،و همچنین از خداوند میخواهم به برکت این ماه پر رحمت همسری صالح قسمت و روزیتان کند

همیشه وقتی دربرابر مباحث و مسائل غریزی قرار میگیرم یاد مثلث آتش می افتم که در کلاسهای ابتدایی امان میخواندیم! نمیدانم یادتان است یا نه؟
فرض کنید یک جایی آتش درست کرده اید و میخواهید خاموشش کنید،شما از این طرف سعی میکنید خاموش کنید و از سمت دیگر نفت بر آن بریزید ،آیا خاموش میشود؟ از یک طرف سعی کنید خاموش کنید و از طرف دیگر هیزم به آن اضافه کنید آیا خاموش میشود؟ سعی کنید آتش را خاموش کنید و از طرف دیگر اکسیژن به آن برسانید آیا خاموش میشود؟!
آتش در جای خودش اگر روشن شود خوب است ! اما اگر بی جهت روشن شود میتواند خانه ای را به آتش بکشاند

حکایت شهوات در وجود انسان نیز حکایت داستان آتش است!!برای خاموش کردن شهوت باید دروازه های روشن شدن این آتش را بست! تا وقتی این دروازه ها باز است نمیتوانیم انتظار داشته باشیم آتش شهوت شعله ور نشود! به نظر حقیر دروازه های شهوت فکر و خیال و چشم و گوش است!
بهترین راه کنترل شهوت راه حلال آن یعنی ازدواج است، اما اگر انسان در موقعیتی بود که موقعیت ازدواج برایش نبود باید چشم و گوش و فکر نفسش را ببندد!! باید از هرچه دیدن آن برایتان محرک است پرهیز کنید،از هرچه شنیدن آن برایتان محرک است پرهیز کنید و از همه مهمتر و مهمتر این است که باید فکر و خیال خود را کنرل کنید،یقیین بدانید وقتی محرکی برایتان ایجاد میشود ،اگر به آن فکر نکنید و پرو بالش ندهید از بین میرود!! پس سعی کنید تا میتوانید درزمانهایی که میدانید این میل در شما ایجاد شده سریع اول عامل میل را از بین ببرید(اگر تنها هستید بروید در جمع،اگر تصویر است نبینید ،اگر نوشته است نخوانید و .و غیره یعنی سریع عامل را قطع کنید و خودتان را با ذکر خدا و چیزهای دیگر سر گرم کنید)

امام خمینی(ره ) در خصوص کنترل نفس و خیال میفرمایند:

خیال مرغی است بس پرواز کن، که در هر آنی به شاخی خود را می آویزد، و این موجب بسی از بدبختی ها است. و خیال یکی از دستاویزهای شیطان است که انسان را به واسطه آن بیچاره کرده، به شقاوت دعوت می کند. انسان مجاهد که در صدد اصلاح خود بر آمده و می خواهد باطن را صفایی دهد، و آن را از جنود ابلیس خالی کند باید زمام خیال را در دست گیرد، و نگذارد هر جا می خواهد پرواز کند و مانع شود از اینکه خیال های فاسد باطل برای او پیش آید، از قبیل خیال معاصی و شیطنت. همیشه خیال خود را متوجه امور شریفه کند، و این اگر چه در اوّل امر قدری مشکل به نظر می رسد و شیطان و جنودش آن را به نظر، بزرگ جلوه می دهند، ولی با قدری مراقبت و مواظبت، امر سهل می شود
«و ای عزیز! از خدای تبارک و تعالی در هر آن استعانت بجوی و استغاثه کن در درگاه معبود خود، و با عجز و الحاح عرض کن: بارالها! شیطان دشمن بزرگی است که طمع بر انبیا و اولیای بزرگ تو داشته و دارد. تو خودت با این بنده ضعیف گرفتار أمانی و أوهام باطله و خیالات و خرافات عاطله، همراهی کن که بتواند از عهده این دشمن قوی برآید، و در این میدان جنگ با این دشمن قوی که سعادت و انسانیت مرا تهدید می کند، تو خودت با من همراهی فرما که بتوانم جنود او را از مملکت خاص تو خارج کنم و دست این غاصب را از خانه مختصّ تو کوتاه نمایم.»

خواهر خوبم ،باور کنید اگر ما بتوانیم فکرمان را کنترل کنیم برخیلی از چیزهای نفسانی میتوانیم غلبه کنیم،اگر بتوانیم چشم و گوش و قلبمان را در دست بگیریم راه ورودی شیطان را بسته ایم و اینها ممکن نیست مگر با لطف و عنایت الهی ،پس با توکل و توسل و تلاش برنفس خود غلبه کنبد تا غریزه شما رام و آرام شود،یک شیوه ای شیطان دارد و آن هم اینکه هرچه بیشتر دل به دلش دهی بیشتر میماندو زهرش را میریزد! اما اگر همان ابتدای وسوسه دورش کردی دیگر نمیتواند به وسوسه اش ادامه دهد

خداوند عاقبت همه مارا ختم به خیر بگرداند
یازهرا(س)

کنترل فکر!
همین!

با خودت بگو...این ی حس زودگذره ...خودمو اسیرش نمیکنم ....پس بی خیالش...هرچی ک نفس ازت خواست انجام نده!

حامی;666702 نوشت:
از سايت ها يا مراكز خيريه همسريابي «معتبر» براي يافتن شريك زندگي استفاده كنيد بعد از شناسايي با تحقيق جامع و توجه به همتايي و تناسب همسر انتخاب كنيد)

سلام خدمت استاد حامی

ببخشید استاد یکی از دوستان من دقیقا همین مشکل استارتر تاپیک رو دارن. هر چی بهشون میگم اجازه بده به چند تا آدم دست بخیر که واسطه ازدواج میشن معرفیت کنم، میگه نه خدا گفته خواسته و حاجتتون رو به کسی نگین غیر خودم. اگه بگم یعنی از خدا ناامید شدم یعنی به این باور رسیدم که خدا نمی تونه.
نمی دونم چطور این مشکلو باید رفع کنم؟ اصلا طرز فکرش درسته؟

[="Tahoma"]

طاهر;665743 نوشت:
دختری 32 هستم وبسیار مقید به دین
از طرفی فعلا امکان ازدواج ندارم

پیامبر می فرماید:
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْهَمَذَانِيِّ قَالَ: كَتَبْتُ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع فِي التَّزْوِيجِ فَأَتَانِي كِتَابُهُ بِخَطِّهِ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص- إِذَا جَاءَكُمْ مَنْ تَرْضَوْنَ خُلُقَهُ وَ دِينَهُ فَزَوِّجُوهُ‏ إِلَّا تَفْعَلُوهُ‏ تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَ فَسادٌ كَبِيرٌ.

آنكس كه اخلاق و دينش مورد رضايت و پسند شما بود به او دختر بدهيد، چنانچه از تحقق اين ازدواج جلوگيرى كنيد موجب فتنه و فساد بزرگ در زمين شده ايد.

حامی;666796 نوشت:
از سايت ها يا مراكز خيريه همسريابي «معتبر»

[SPOILER]میشه چند تا معتبر و تضمینی شو ب ما هم معرفی کنید؟:Nishkhand:
مبصر انجمن مجردای خجالتی اسک دین:khandeh!:[/SPOILER]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

امینه;666796 نوشت:
سلام خدمت استاد حامی
ببخشید استاد یکی از دوستان من دقیقا همین مشکل استارتر تاپیک رو دارن. هر چی بهشون میگم اجازه بده به چند تا آدم دست بخیر که واسطه ازدواج میشن معرفیت کنم، میگه نه خدا گفته خواسته و حاجتتون رو به کسی نگین غیر خودم. اگه بگم یعنی از خدا ناامید شدم یعنی به این باور رسیدم که خدا نمی تونه.
نمی دونم چطور این مشکلو باید رفع کنم؟ اصلا طرز فکرش درسته؟

واسطه هاي خير مومن و رازدار و متعبر مي تونن نسيم رحمت باشند از سوي خدا
لطيفه روان شناختي: امداد غيبي
استاد اخلاق مي گفت: رسول اکرم(ص) فرمود: «اِنَّ لِرَبِّکُمْ فی اَیّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحاتٍ، اَلا فَتَعَرَّضوا لَها؛
نسيم‌هاي رحمت الهي گاه به گاه مي‌وزد. خود را در معرض آن قرار دهيد».
رحمت الهي مثل نسيم است، خبر نمي‌کند که کِي و چه ساعتي مي‌آيم. هوشيار باشيد از آن نسيم‌ها استفاده کنيد و مثل شکارچي مترصد باشيد.
مي‌گويند يه نفر از يه بيابون مي‌گذشته، مي‏افته تو يه چاه. هي داد زد: خدايا! کمکم کن.
يه ماشين آتش ‏نشاني اومد. يه طناب انداخت و گفت: طناب را بگير بيا بالا.
او گفت: ولم کن؛ فقط خدا بايد کمکم کنه، خدا بهم کمک مي‌کنه.
گفت: طناب را بگير بابا! همين جا تلف مي‌شوي‌ها. گفت: نه، خدا به من کمک می‌کنه.
آن مرد از دنيا مي‌رود و به خدا ميگه: خدا من اين همه به تو ايمان داشتم و اين همه عبادت کردم، چرا کمکم نکردي؟
خدا بهش گفت: نادان! تو نگفتي ماشين آتش‏ن شاني وسط بيابون چه کار مي‏کنه![1]
..............
1.شوخ طبعي هاي طلبگي، محمدحسين قديري، ص191.
[/]

حیفه این احساس میل جنسی سرکوب بشه،مشکل فقط مختص شما نیست خواهر عزیز همه این مشکل رو داریم وباید شب وروز خودخوری کنیم وتو رؤیاهامون رابطه برقرا کنیم، تا ازدواج نکنیم این مشکل حل نمیشه اگه صدبار رابطه جنسی خارج از عرف باشه باز این میل فقط با ازدواج اروم میشه ، باید منتظر باشیم تا وقتی که ازدواج کنیم توکل بخدا

یاس...;666830 نوشت:
میشه چند تا معتبر و تضمینی شو ب ما هم معرفی کنید؟
مبصر انجمن مجردای خجالتی اسک دین

از قديم گفته اند
نيابد مراد آن كه جوينده نيست
كه «جويندگي» عين «يابندگي» است

ولي اصل عدم اعتماد است مگر خلافش ثابت شود


حامی;666955 نوشت:
نيابد مراد

البته مراد اينجا ايهام دارد يعني مراد هم نام مرد است و هم به معناي هدف و مقصود:Nishkhand:

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

خدایا پناهم تویی;666932 نوشت:
باید منتظر باشیم تا وقتی که ازدواج کنیم توکل بخدا

بايد تلاش كنيم براي رسيدن به هدف[/]

حامی;666955 نوشت:

از قديم گفته اند
نيابد مراد آن كه جوينده نيست
كه «جويندگي» عين «يابندگي» است

ولي اصل عدم اعتماد است مگر خلافش ثابت شود



حاجی شما بالاخره یابنده شدی یا نه ؟
تا الان فکر میکردم این سایتای همسر یابی مشکل دارن چون به هیچکدومشون مجوز نمیدن و ندادن [emoji52]

یارب;666732 نوشت:

سلام علیکم
خواهر خوب و بزرگوارم

از اینکه مسیر خود را شناخته اید و میدانید حفظ روح ایمان مهمترین رسالت یک انسان است جای تبریک و خوشحالی دارد،بنده خوب میدانم که شاید مجرد بودن شما در این سن خیلی خیلی سخت باشد اما این را یقیین بدانید انسان با سختی هاست که رشد میکند و با مقابله با سختی ها است که میتواند تقوای خودش را افزایش دهد،زیرا در همین امتحانات سخت است که انسان میتواند عشق خودش و بندگی اش را به معبود و معشوقش ثابت کند ،و همچنین از خداوند میخواهم به برکت این ماه پر رحمت همسری صالح قسمت و روزیتان کند

همیشه وقتی دربرابر مباحث و مسائل غریزی قرار میگیرم یاد مثلث آتش می افتم که در کلاسهای ابتدایی امان میخواندیم! نمیدانم یادتان است یا نه؟
فرض کنید یک جایی آتش درست کرده اید و میخواهید خاموشش کنید،شما از این طرف سعی میکنید خاموش کنید و از سمت دیگر نفت بر آن بریزید ،آیا خاموش میشود؟ از یک طرف سعی کنید خاموش کنید و از طرف دیگر هیزم به آن اضافه کنید آیا خاموش میشود؟ سعی کنید آتش را خاموش کنید و از طرف دیگر اکسیژن به آن برسانید آیا خاموش میشود؟!
آتش در جای خودش اگر روشن شود خوب است ! اما اگر بی جهت روشن شود میتواند خانه ای را به آتش بکشاند

حکایت شهوات در وجود انسان نیز حکایت داستان آتش است!!برای خاموش کردن شهوت باید دروازه های روشن شدن این آتش را بست! تا وقتی این دروازه ها باز است نمیتوانیم انتظار داشته باشیم آتش شهوت شعله ور نشود! به نظر حقیر دروازه های شهوت فکر و خیال و چشم و گوش است!
بهترین راه کنترل شهوت راه حلال آن یعنی ازدواج است، اما اگر انسان در موقعیتی بود که موقعیت ازدواج برایش نبود باید چشم و گوش و فکر نفسش را ببندد!! باید از هرچه دیدن آن برایتان محرک است پرهیز کنید،از هرچه شنیدن آن برایتان محرک است پرهیز کنید و از همه مهمتر و مهمتر این است که باید فکر و خیال خود را کنرل کنید،یقیین بدانید وقتی محرکی برایتان ایجاد میشود ،اگر به آن فکر نکنید و پرو بالش ندهید از بین میرود!! پس سعی کنید تا میتوانید درزمانهایی که میدانید این میل در شما ایجاد شده سریع اول عامل میل را از بین ببرید(اگر تنها هستید بروید در جمع،اگر تصویر است نبینید ،اگر نوشته است نخوانید و .و غیره یعنی سریع عامل را قطع کنید و خودتان را با ذکر خدا و چیزهای دیگر سر گرم کنید)

امام خمینی(ره ) در خصوص کنترل نفس و خیال میفرمایند:

خیال مرغی است بس پرواز کن، که در هر آنی به شاخی خود را می آویزد، و این موجب بسی از بدبختی ها است. و خیال یکی از دستاویزهای شیطان است که انسان را به واسطه آن بیچاره کرده، به شقاوت دعوت می کند. انسان مجاهد که در صدد اصلاح خود بر آمده و می خواهد باطن را صفایی دهد، و آن را از جنود ابلیس خالی کند باید زمام خیال را در دست گیرد، و نگذارد هر جا می خواهد پرواز کند و مانع شود از اینکه خیال های فاسد باطل برای او پیش آید، از قبیل خیال معاصی و شیطنت. همیشه خیال خود را متوجه امور شریفه کند، و این اگر چه در اوّل امر قدری مشکل به نظر می رسد و شیطان و جنودش آن را به نظر، بزرگ جلوه می دهند، ولی با قدری مراقبت و مواظبت، امر سهل می شود
«و ای عزیز! از خدای تبارک و تعالی در هر آن استعانت بجوی و استغاثه کن در درگاه معبود خود، و با عجز و الحاح عرض کن: بارالها! شیطان دشمن بزرگی است که طمع بر انبیا و اولیای بزرگ تو داشته و دارد. تو خودت با این بنده ضعیف گرفتار أمانی و أوهام باطله و خیالات و خرافات عاطله، همراهی کن که بتواند از عهده این دشمن قوی برآید، و در این میدان جنگ با این دشمن قوی که سعادت و انسانیت مرا تهدید می کند، تو خودت با من همراهی فرما که بتوانم جنود او را از مملکت خاص تو خارج کنم و دست این غاصب را از خانه مختصّ تو کوتاه نمایم.»

خواهر خوبم ،باور کنید اگر ما بتوانیم فکرمان را کنترل کنیم برخیلی از چیزهای نفسانی میتوانیم غلبه کنیم،اگر بتوانیم چشم و گوش و قلبمان را در دست بگیریم راه ورودی شیطان را بسته ایم و اینها ممکن نیست مگر با لطف و عنایت الهی ،پس با توکل و توسل و تلاش برنفس خود غلبه کنبد تا غریزه شما رام و آرام شود،یک شیوه ای شیطان دارد و آن هم اینکه هرچه بیشتر دل به دلش دهی بیشتر میماندو زهرش را میریزد! اما اگر همان ابتدای وسوسه دورش کردی دیگر نمیتواند به وسوسه اش ادامه دهد

خداوند عاقبت همه مارا ختم به خیر بگرداند
یازهرا(س)

[=arial black]ایت الله مجتهدی رحمت الله علیه در بیانی شیوا می فرماید هرگاه نفستون شما رو به کاریی واداشت شما خلافه اونو عمل کنیدنگذارید نفستون شما رو به این ور اون ور بکشه که اگر اینچنین شد شیطان برشما غلبه کرده انشاالله که شما خواهر گرامی وهمچنین همه ی ماها بتوانیم باسرپیچیه از دستورات نفسانیمان راه درست زندگی روپیش بگیریم ودر دنیا واخرت سعادتمند بشویم.

حامی;666955 نوشت:
نيابد مراد آن كه جوينده نيست
كه «جويندگي» عين «يابندگي» است

ولي اصل عدم اعتماد است مگر خلافش ثابت شود


مثلا سايت طلبه پاسخگو هست سايت هم انديشي ديني هم هست و....ولي گفتم تحقيق و بررسي با خودتان. بنابراين اين مركز مركزي را معرفي نمي كند
نه اين كه بگويد نيست بلكه چون كار اين مركز اجرايي نيست و علمي است.

خدایا پناهم تویی;666932 نوشت:
باید منتظر باشیم تا وقتی که ازدواج کنیم توکل بخدا

نبايد دست روي دست بگذاريم بنشينيم
بايد براي رسيدن به هدف به خصوص ازدواج دائم تلاش كنيم (البته از من ديگه گذشته):Nishkhand:
گاهي در حرم حضرت رضا و يا حرم حضرت معصومه گاهي عربي مي آمد سراغم
مي گفت: عفوا انا في الواقع لست انسان عاصيا و والله اريد ان احفظ ايماني من شر آفات الشهوات
مي گفتم خب بنال ته ته ان را بگو
مي گفت: ابحث عن متعه
قلت: مگه من بنگاه دارم؟ نمي دونم ولي مي ديدم سريع مي رفت سراغ ديگري و.....
خب
ي عرب جوان دو روز اومده ايران براي اطفا شهوتش دنبال متعه مي گردد و جستجوگيريش از گوگل هم شديدتر است و اين طور كه آقا كلاغه خبر داده برخي از آنها موفق هم هستند و حتي ازدواج دائم كرده اند
ولي ي جوان ايراني از بين اين همه دختر هم فرهنگ و هم زبان نمي تونه يك دختر را براي ازدواج دائمش گزينش كند؟
توكل و توسل و ...همه درست

ولي از تو حركت از خدا بركت
نمي گويم با خانواده در افتيد
ما كه نمي تونيم شرايط جامعه و دولت را براي ازدواج تغيير بدهيم
اما مي توينم شرايط خودمون را كنترل كنيم از تشريفات دست و پا گير و چشم و هم چشمي و...كم كنيم
باور كنيد اگر براي ازدواج تالار هم نگيريم ميشه خوشبخت بشيم
اگر لباس عروس كرايه نكنيم و ماشين عروس تزيين نكنيم عقدمان پيوندش سست نميشه
ارزش نداره صبر كنيم صبر كنيم وقتي ازدواج كنيم كه پير شده ايم اون وقت نشاطي نداريم با بچه خودمان بازي كنيم و....فرزندمان زود از نعمت پدر محرم ميشه
به وعده خدا بيشتر از وعده بانك براي وام ازدواج و....خوشبين باشيم
برخي به من گير خواهند داد كه اقتصاد مهم است بله مي دونم مهم است ولي تدبير معيشت مهم تر است وضع اقتصادي خوب است

[="Tahoma"][="DarkGreen"]بله اصل اين است كه آقا پسرها يه تكوني به خودش بدهند و منتظر معجزه ننشينن
ولي وقتي چاره اي نيست چه بايد كرد
ميگه ا واه من دختر و يا خانواده من دنبال واسطه معتبر باشيم؟ دنبال مركز معتبر همسر يابي معتبر باشيم؟!
اولي: اگر توي اقيانوس يك نهنگ به تو حمله كرد چه مي كني؟
دومي: سريع از درخت بالا مي روم
اولي: مثل اين كه متوجه سؤالم نشدي گفتم تو اقيانوس؟
دومي: متوجه شدم مثل اين كه تو متوجه شرايط بحراني من نيستي بابا چه طور حاليت كنم مجبورم مي فهمي مجبور؟
[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

*Reza.Star*;666962 نوشت:
ایت الله مجتهدی رحمت الله علیه در بیانی شیوا می فرماید هرگاه نفستون شما رو به کاریی واداشت شما خلافه اونو عمل کنیدنگذارید نفستون شما رو به این ور اون ور بکشه که اگر اینچنین شد شیطان برشما غلبه کرده انشاالله که شما خواهر گرامی وهمچنین همه ی ماها بتوانیم باسرپیچیه از دستورات نفسانیمان راه درست زندگی روپیش بگیریم ودر دنیا واخرت سعادتمند بشویم.

اينها قبول است بد جوري هم قبول است
ولي
استادي مي گفت ممكن است كسي قرآن بخواند ولي قرآن نخواند و كسي قرآن نخواند ولي قرآن بخواند[/]

حامی;666973 نوشت:
كسي قرآن بخواند ولي قرآن نخواند و كسي قرآن نخواند ولي قرآن بخواند

چه طور ممكنه؟
كسي كه قران نمي خواند ولي به دستورات قرآن مانند وفاي به عهد، راستگويي، اعتماد به وعده الهي، فراهم كردن شرايط ازدواج جوانان و...عمل مي كند در واقع قران عملي مي خواند و كسي كه قرآن مي خواند ولي به دستورات قرآن عمل نمي كند مورد نفرين قرآن هم واقع مي شود رب تال قران و القران يلعنه

بنابراين پسري كه زود ازدواج مي كند و يا خانواده اي كه شرايط ازدواج او را فراهم مي كنند تا او و دختري ايمانشان را حفظ كنند به چندين آيه قرآن عمل كرده ( مانند تواصوا بالحق، تعاونوا علي البر، ان احسنتم احسنتم بانفسكم- قوا انفسكم و اهليكم نارا، وانكحوا ايامكم و...

حامی;666955 نوشت:
ولي اصل عدم اعتماد است مگر خلافش ثابت شود

خاستم بگم خودتون متذکر شدین:Nishkhand:

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

کنجکاو بی گناه;666961 نوشت:
حاجی شما بالاخره یابنده شدی یا نه ؟
تا الان فکر میکردم این سایتای همسر یابی مشکل دارن چون به هیچکدومشون مجوز نمیدن و ندادن

سلام
اشتباه نشود من اصلا معرفي نمي كنم ولي رد هم نمي كنم كه موسسه يا سايت هايي باشند معتبر ولي ناشناس
[HL]بايد تحقيق و بررسي كرد و تا به يقين نرسيد اعتماد نكنيد[/HL]
دختران بدون اشراف خانواده جلو نرويد
اگر به سايت گرداب و پليس فتا سري بزنيد مي بيند كه برخي از انها چه فريب هايي كه نداده اند و چه رسوايي هايي كه به بار نياورده اند[/]

خدایا پناهم تویی;666932 نوشت:
حیفه این احساس میل جنسی سرکوب بشه،مشکل فقط مختص شما نیست خواهر عزیز همه این مشکل رو داریم وباید شب وروز خودخوری کنیم وتو رؤیاهامون رابطه برقرا کنیم، تا ازدواج نکنیم این مشکل حل نمیشه اگه صدبار رابطه جنسی خارج از عرف باشه باز این میل فقط با ازدواج اروم میشه ، باید منتظر باشیم تا وقتی که ازدواج کنیم توکل بخدا

حرف حق / هزار تا صلوات (Like)
ولی ازدواج موقت هم خوبه ها از رابطه ی نامشروع که هزار جور دلهره داره همراه خودش خیلی بهتره، حداقل آرامش که داری میدونی کار خلاف قانون یا شرع نمیکنی. البته منکه تجربه ی هیچ کدومشو نداشتم یه مجرد از زندگی سیر. بخدا همین محرومیت عاطفی و جنسی عامل اکثر اختلالات روانی قشر جوانه.


[="Tahoma"][="Blue"]البته به نظر حقیر (فقط نظر) سوال یکمی بی پروا پرسیده شده است شاید خود این موضوع و بازگو کردن دوباره امیال جنسی دیگر کاربران خانم در این تایپیک خودش مفسده داشته باشه.به نظر من سوال این گونه پرسیده می شد بهتر بود.راههای کنترل غرایز جنسی خانمها را بیان کنید....وقتی سوال عام مطرح نشود و به صورت خاص از زبان یکی از کاربران مطرح شود درد دل خیلی ها باز شده و مخصوصاً خانمها که در این تایپیک مشکلات خوشون رو هم مطرح کردند و در آینده هم احتمال مطرح کردن مشکلات جنسی شون بیشتر هست خودش مفسده انگیز است.شاید برخی از دوستان اعتراض کنند.که نه برای ما مفسده ندارد.جواب حقیر این است که شاید برای شما مفسده ندارد برای خیلی ها شاید مفسده داشته باشد.من نمی گویم برای من مفسده دارد؟ولی انگار احساس می کنم با توجه به این که برخی از خانمها هم مشکلاتشون را مطرح کردند این تایپیک داره به مسیر بدی منحرف می شه.تمام اینها فقط نظر شخصی حقیر بود.
و من الله توفیق
[/]

[="Tahoma"][="Blue"]

تسنیـم;666996 نوشت:
نوشته اصلی توسط خدایا پناهم تویی نمایش پست ها
حیفه این احساس میل جنسی سرکوب بشه،مشکل فقط مختص شما نیست خواهر عزیز همه این مشکل رو داریم وباید شب وروز خودخوری کنیم وتو رؤیاهامون رابطه برقرا کنیم، تا ازدواج نکنیم این مشکل حل نمیشه اگه صدبار رابطه جنسی خارج از عرف باشه باز این میل فقط با ازدواج اروم میشه ، باید منتظر باشیم تا وقتی که ازدواج کنیم توکل بخدا
حرف حق / هزار تا صلوات (Like)
ولی ازدواج موقت هم خوبه ها از رابطه ی نامشروع که هزار جور دلهره داره همراه خودش خیلی بهتره، حداقل آرامش که داری میدونی کار خلاف قانون یا شرع نمیکنی. البته منکه تجربه ی هیچ کدومشو نداشتم یه مجرد از زندگی سیر. بخدا همین محرومیت عاطفی و جنسی عامل اکثر اختلالات روانی قشر جوانه.

البته من قصد جسارت به این خانم و آقا رو ندارم و خواستم نقل قول کرده باشم و نظرم را بگم.
در این تایپیک یک خانمی از مشکلات غرایض جنسی خودش حرف به میان می کشه و این آقا هم همینطور.درد دلی که گفتم (در تایپیک قبل) همین طوری باز می شه و بین دو تا نامحرم چنین حرفهایی رد و بدل می شه و یکی دیگری را به ازدواج موقت راهنمایی می کنه. و در آینده بد تر از این هم خواهد شد.افرادی هم مثل کاربر محترم دوست خوبم آقای Reza.Star مطرح می شه که خیلی عالی بود.ولی مثلا آقا رضای ما متاهل هستش و این مساله براش حل شده ولی آیا برای مجردها هم حل شده است؟باز دارم نظرم را می گم که این بحث با اینکه منافع خودش رو داره مفاسد خودش رو هم داره.
و من الله توفیق[/]

من ازدواج کردن رو برا خودم ضعف میدونم یعنی به خانوادم بگم با فلان دختر میخوام ازدواج کنم یه جور ضعف میدونم براخودم، چون برا شخصیت خودم ارزش قائلم نمیخوام فکر کنن که من بدجور نیاز پیدا کردم وحالا میخوام ازدواج کنم

(رهرو ولایت);667026 نوشت:
[="Tahoma"][="Blue"]البته به نظر حقیر (فقط نظر) سوال یکمی بی پروا پرسیده شده است شاید خود این موضوع و بازگو کردن دوباره امیال جنسی دیگر کاربران خانم در این تایپیک خودش مفسده داشته باشه.به نظر من سوال این گونه پرسیده می شد بهتر بود.راههای کنترل غرایز جنسی خانمها را بیان کنید....وقتی سوال عام مطرح نشود و به صورت خاص از زبان یکی از کاربران مطرح شود درد دل خیلی ها باز شده و مخصوصاً خانمها که در این تایپیک مشکلات خوشون رو هم مطرح کردند و در آینده هم احتمال مطرح کردن مشکلات جنسی شون بیشتر هست خودش مفسده انگیز است.شاید برخی از دوستان اعتراض کنند.که نه برای ما مفسده ندارد.جواب حقیر این است که شاید برای شما مفسده ندارد برای خیلی ها شاید مفسده داشته باشد.من نمی گویم برای من مفسده دارد؟ولی انگار احساس می کنم با توجه به این که برخی از خانمها هم مشکلاتشون را مطرح کردند این تایپیک داره به مسیر بدی منحرف می شه.تمام اینها فقط نظر شخصی حقیر بود.و من الله توفیق[/]
با نظرتون هم موافقم هم مخالف ،مخالفم چون بعضی وقتها حرف زدن و درد دل کردن ادم رو اروم میکنه مطمئنا کسانی که میان این انجمن ادم های محترم وبا درک شعور داری هستن و به راحتی تو رابطه های خارج از عرف قرار نمیگیرن،تنها بد این انجمن به نظرم من هستم

(رهرو ولایت);667026 نوشت:
البته به نظر حقیر (فقط نظر) سوال یکمی بی پروا پرسیده شده است شاید خود این موضوع و بازگو کردن دوباره امیال جنسی دیگر کاربران خانم در این تایپیک خودش مفسده داشته باشه.به نظر من سوال این گونه پرسیده می شد بهتر بود.راههای کنترل غرایز جنسی خانمها را بیان کنید....وقتی سوال عام مطرح نشود و به صورت خاص از زبان یکی از کاربران مطرح شود درد دل خیلی ها باز شده و مخصوصاً خانمها که در این تایپیک مشکلات خوشون رو هم مطرح کردند و در آینده هم احتمال مطرح کردن مشکلات جنسی شون بیشتر هست خودش مفسده انگیز است.شاید برخی از دوستان اعتراض کنند.که نه برای ما مفسده ندارد.جواب حقیر این است که شاید برای شما مفسده ندارد برای خیلی ها شاید مفسده داشته باشد.من نمی گویم برای من مفسده دارد؟ولی انگار احساس می کنم با توجه به این که برخی از خانمها هم مشکلاتشون را مطرح کردند این تایپیک داره به مسیر بدی منحرف می شه.تمام اینها فقط نظر شخصی حقیر بود.

فقط چون خانمها مسائلشون رو بازگو میکنن مفسده انگیزه !!!
یعنی اگر تاپیک از زبان یک کاربر مرد بیان میشد مفسده ایی به دنبال نداشت ؟
من خودم هیچ وقت باور نمیکردم زنان مجرد هم بخاطر مسائل جنسیشون نیاز به ازدواج پیدا کنن یا بخاطر رفع این نیاز به ازدواج فکر کنن همیشه فکر میکردم برای زنان عواطف و احساسات مهمه و بخاطر همون به ازدواج فکر میکنن نه مسائل جنسیش!!!!!!!!!
حالا یه خانم جرات پیدا کرده مشکلش رو مطرح کرده بقیه کاربران خانم هم با ایشان راه کارها رو بیان کردند و طلب کردند این دیگه کجاش مفسده انگیزه ؟
بهتر نیست اجازه بدیم جوانان ( بدور از جنسیتشان ) مسائل و مشکلاتشان را بیان کنند تا بیشتر در جریان مشکلاتشون قرار بگیریم ؟

ولی ............
من نمیدونم و درک نمیکنم چرا جوانان کشور ما هدف آرمانی و اصلی زندگیشون ازدواجه !!!!!
درسته هر شخصی نیاز به ازدواج داره در این شکی نیست
آدم با ازدواج آرامش پیدا میکنه دین و ایمانش کامل میشه کلی حدیث و روایت در بیان ضرورت ازدواج داریم و ......... همه اینها رو از حفظیم ولی چرا تمام اهداف جوانان ما در ازدواج خلاصه شده !!!!!!!!! از نوجوانی به فکر ازدواج هستند تمام ذهن و فکرشون رو ازدواج مشغول کرده حالا جور بشه که خیلی خوبه ما هم دعا میکنیم جور شه واقعا . ولی اومدیم جور نشد تا سال ها باید تنها چیزی که ذهنمون رو مشغول میکنه ازدواج باشه ؟؟؟؟ فکر کردن به ازدواج و همسر و زندگی متاهلی و روابط خودش کم کم زمینه تقویت بروز امیال جنسی رو فراهم میکنه و اینجوری میشه که باید با مشکل شهوت مقابله کرد
چرا برای زندگیمون برنامه نداریم مثلا من میخوام تا چند ماه دیگه تا یکی دو سال دیگه فلان کار رو به انجام برسونم ماشینی بخرم خونه ایی بخرم یا کاری رو راه اندازی کنیم ازدواج هم در نظرم باشه نه اینکه بیخیال ازدواج بشیم ولی برای ازدواج به خدا توکل کنیم و امید داشته باشیم که بهترین شخص رو در راه زندگیمون قرار میده اما باز هم بچسبیم به هدفی که برای خودمون قرار دادیم
مشغول شدن به کار، هدف داشتن در زندگی آنقدر آدم رو درگیر کار و فعالیت میکنه که دیگه فرصتی برای بروز شهوت جنسی پیدا نمیشه اینجوری هم جامعه پیشرفت میکنه هم ما از بیهوده زندگی کردن و افکار باطل نجات پیدا میکنیم هم ممکنه بر اثر تلاش هامون موقعیت اجتماعی مطلوبتری به دست بیاریم که خودش میتونه زمینه ی ازدواج با بهترین ها رو فراهم کنه

(رهرو ولایت);667027 نوشت:
این بحث با اینکه منافع خودش رو داره مفاسد خودش رو هم داره.

جسارتا کدوم آقا، کدوم خانم؟ کدوم آقا و خانم مستقیم باهم بحث لولو کردند که ندیدیم والا این پرسشگر های خانم که هیچ کدام با آیدی خودشان تاپیک رو شروع نکردند که بخواد مستقیم بحثی باهاشون درگرفته باشه.
وااااااااای مفسده داره
ضمنا من دیگری را به ازدواج موقت راهنمایی نکردم (هرچند ازدواج موقت مطابق شریعت است و گویا شما از پاپ کاتولیک تر شده اید) صرفا نظر خودمو گفتم و اصولا چنین فضای گفتگویی برای همین ایجاد شده. دیگری هم (که ما حتی آیدی شو تو فضای مجازی نمیدونیم، چه برسه به اینکه خودشو بشناسیم) نظر ما براش حجت نیست که هرچه ما گفتیم بره همان کنه.
راستشو بخواهید اساسا وجود چنین وضعیت تاسف آوری برای جوانان و باقی مردم سلطه ی طرز فکر شماهاست.

(رهرو ولایت);667027 نوشت:
بین دو تا نامحرم چنین حرفهایی رد و بدل می شه و یکی دیگری را به ازدواج موقت راهنمایی می کنه. و در آینده بد تر از این هم خواهد شد.


بله تا اونجاکه تجربه ثابت کرده تنها راه کار شماها برای حل یک مساله تکذیب اون مساله است!! پس نباید اجازه ی چنین گفتگوهای روشن کننده ای را داد.

[="Tahoma"][="Blue"]

خدایا پناهم تویی;667036 نوشت:
با نظرتون هم موافقم هم مخالف ،مخالفم چون بعضی وقتها حرف زدن و درد دل کردن ادم رو اروم میکنه

درد دل کردن در فضای عمومی آن هم با بودن غیر هم جنس در آن برای خودش مفاسدی رو هم داره و آرامش پیدا کزدن نباید به هر بهایی باشه

خدایا پناهم تویی;667036 نوشت:
طمئنا کسانی که میان این انجمن ادم های محترم وبا درک شعور داری هستن و به راحتی تو رابطه های خارج از عرف قرار نمیگیرن،تنها بد این انجمن به نظرم من هستم

مطمیناً کسانی هم هستند که برعکس این گفته باشند[/]

[="Tahoma"][="Blue"]

شبـنم;667147 نوشت:
فقط چون خانمها مسائلشون رو بازگو میکنن مفسده انگیزه !!!
یعنی اگر تاپیک از زبان یک کاربر مرد بیان میشد مفسده ایی به دنبال نداشت ؟

نه فرقی نمی کنه
ولی اگر به صورت خاص مطرح نمی شد درد دلهایی جنسی هم به این شکل کمتر باز می شد

شبـنم;667147 نوشت:
حالا یه خانم جرات پیدا کرده مشکلش رو مطرح کرده بقیه کاربران خانم هم با ایشان راه کارها رو بیان کردند و طلب کردند این دیگه کجاش مفسده انگیزه ؟

مفسده اش این هستش که درد دل خانمهای دیگه هم باز می شه و برخی از آقایون هم وارد بحث می شوند.درست هستش فضا فضای مجازی هستش ولی باز هم برای خودش مفسده داره همین که یک آقایی مخصوصاً مجرد درد دل جنسی یک خانم رو بشنوه و تحریک هم بشه (البته نه همه بعضیاشون) این خودش مفسده است

تسنیـم;667198 نوشت:
جسارتا کدوم آقا، کدوم خانم؟ کدوم آقا و خانم مستقیم باهم بحث لولو کردند که ندیدیم والا این پرسشگر های خانم که هیچ کدام با آیدی خودشان تاپیک رو شروع نکردند که بخواد مستقیم بحثی باهاشون درگرفته باشه.

همین که یک آقایی در جواب همین خانم از مشکلات جنسی خودش حرف می زنه این همون بحث لولو هستش.لازم هم نیست آیدی داشته باشند از همدیگر.لااقل که همین جا این بحث بین دو تا نامحرم اون هم به این شکل صورت می گیره

تسنیـم;667198 نوشت:
وااااااااای مفسده داره

وااااااااای واااااااااااااااای وااااااااااااااای :Khandidan!::Khandidan!::Khandidan!:

تسنیـم;667198 نوشت:
ضمنا من دیگری را به ازدواج موقت راهنمایی نکردم

تسنیـم;667198 نوشت:
نظر ما براش حجت نیست که هرچه ما گفتیم بره همان کنه.

خوب این هم نظر ما هستش چرا جوش می آری خوب برای شما هم حجت نباشه.

تسنیـم;667198 نوشت:
راستشو بخواهید اساسا وجود چنین وضعیت تاسف آوری برای جوانان و باقی مردم سلطه ی طرز فکر شماهاست.

به کجا چنین شتابان
من هیچ جا سلطنتی ندارم که سلطه هم داشته باشم این چند تا ستاره هم که می بینید به ما دادند صرفاً جهت همکاری در امور اجرایی و خدمت به این سایت است نه سلطنت :Narahat az::Esteghfar::please::ghati:

تسنیـم;667198 نوشت:
بله تا اونجاکه تجربه ثابت کرده تنها راه کار شماها برای حل یک مساله تکذیب اون مساله است!!

تکذیب نیست می شد به صورت کلی مطرح کرد نه خاص

تسنیـم;667198 نوشت:
پس نباید اجازه ی چنین گفتگوهای روشن کننده ای را داد.

این حرفها چیه اجازه ما هم دست شماست:Esteghfar:

تسنیـم;667198 نوشت:
(هرچند ازدواج موقت مطابق شریعت است و گویا شما از پاپ کاتولیک تر شده اید)

شما چرا مثال مسیحی ها رو می زنید خوب می گفتید از طالبان افراطی تر شدید یا اینکه مثل داعش هستید:Nishkhand::Nishkhand::Nishkhand:

تسنیـم;667198 نوشت:
صرفا نظر خودمو گفتم
خوب من بد بخت هم نظر خودمو گفتم:Ghamgin::Ghamgin::Ghamgin:

تسنیـم;667198 نوشت:
دیگری هم (که ما حتی آیدی شو تو فضای مجازی نمیدونیم، چه برسه به اینکه خودشو بشناسیم)

خوب یواش یواش آشنا تر هم می شیم:Gol::Gol::Gol:[/]

[="Tahoma"][="Blue"]

خدایا پناهم تویی;667036 نوشت:
تنها بد این انجمن به نظرم من هستم

همین که خودتون رو بد می دونید این خودش حسن هستش.خیلی ها هر کاری که دوست دارند انجام می دهند ولی تو دلشون حتی آب هم تکون نمی خوره.خواهر عزیز انشا الله که در همه موارد زندگیتون موفق باشید.[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

سلام بر همه شما بزرگوران
داريم يواش يواش از بحث فاصله مي گيريم
خب كاربر خانمي سؤالي مطرح كرده است اين مشكل برخي از خانم هاي ديگر هم هست كه ازدواج شان به تأخير مي افتد
دختر هم نياز جنسي و غريزي دارد و ممكن است به دلائلي تحريك شود
بنابراين تقواي جنسي( خودنگهداري) جنسي براي افراد مجرد از حساسيت زيادي برخوردار است
دوستان
لطف كنيد و از اين به بعد به راهكارهايي كه مفيد مي دانيد اشاره كنيد
و از بحث هاي دو طرفي و يا نقد نظرات يك ديگر اجتناب فرماييد
خب حال بفرماييد نظر شما چيست؟
[/]

[="Tahoma"][="Blue"]

امینه;666796 نوشت:
میگه نه خدا گفته خواسته و حاجتتون رو به کسی نگین غیر خودم.

یاد داستانی افتادم که البته نمی دونم سندش چقدر درست است ولی آموزنده است.
روزی حضرت موسی مریض شد.چند روزی گذشت و به دکتر نرفت گفته شده ندا آمد از طرف خداوند که چرا به طبیب نمی روی حضرت موسی گفت منتظرم تو شفایم دهی.
ندا آمد تا به پیش طبیب نروی شفایت نمی دهم.

امینه;666796 نوشت:
نمی دونم چطور این مشکلو باید رفع کنم؟ اصلا طرز فکرش درسته؟

مطمیناً درست نیست.خداوند برخی کارها را برای اداره امور زندگی انسانها به برخی دیگر سپرده است پس اصل این کار خیر(رساندن دو نفر به هم برای ازدواج)چه می شود اگر کار بدی بود و قراربود که خود خداوند دست به کار شود پس چرا در دین به چنین کاری سفارش شد است.[/]

بنظر من هيچ راهی نیست بغیر ازدواج ،ببخشید این مثال رو میزنم برا درمان سوزش معده یا رفلاکس بهترین دارو امپرازول هستش وباید هرصبح بخوری،اگه روز بعد دارو رو نخوری باز رفلاکس شروع میشه وباید ریشه ای درمان بشه تا نیازی به دارو پیدا نشه، این خانم هم اگه بخواد بره کلاس های اموزشی یا ازین حرف ها فوقش چندبار کنترل کنه خودش رو بلاخره باز میاد سراغش

(رهرو ولایت);667228 نوشت:
مفسده اش این هستش که درد دل خانمهای دیگه هم باز می شه و برخی از آقایون هم وارد بحث می شوند.درست هستش فضا فضای مجازی هستش ولی باز هم برای خودش مفسده داره همین که یک آقایی مخصوصاً مجرد درد دل جنسی یک خانم رو بشنوه و تحریک هم بشه (البته نه همه بعضیاشون) این خودش مفسده است

من که توی صحبت هیچ یک از دوستان درد و دل جنسی ندیدم یا راهکار ارائه دادند یا طرف رو به تقویت ایمانش دعوت کردند
در ضمن بارها در این انجمن تاپیکهایی با همین عناوین از سوی کاربران مرد ایجاد شده بود
که خانمها هم در آن حضور داشتند و نظر دادند آن زمان درد و دل جنسی نبوده به نظرتون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه قرار باشه جلوی چنین تاپیکهایی گرفته شه پس دوستانی که مشکل دارند جوابشون رو باید از کجا بگیرن!!!!
این تاپیک خیلی فرق داره با تاپیکهایی که در خصوص جوانان زده میشه تاپیکهایی که در خصوص مبارزه با نفس و کم کردن شهوت زده میشه کمتر کسی اون تاپیکها رو مطالعه میکنه
ولی وقتی کسی مشکلی بیان میکنه اشتیاق بقیه برای خواندن تاپیک و مطالعه راه کارها بیشتر میشه و تاثیرگذاریش هم بیشتر خواهد بود چون قراره این راهکارها در حد تئوری و حرف نباشه میدونی پشتش آدمی هست که نیازمند شنیدن چنین حرفهایی ست

خدایا پناهم تویی;667035 نوشت:
من ازدواج کردن رو برا خودم ضعف میدونم یعنی به خانوادم بگم با فلان دختر میخوام ازدواج کنم یه جور ضعف میدونم براخودم، چون برا شخصیت خودم ارزش قائلم نمیخوام فکر کنن که من بدجور نیاز پیدا کردم وحالا میخوام ازدواج کنم

شما با این همه غرورتون بهتره ازدواج نکنید چون بعدش خیلی مشکل خواهید داشت با غرور و خانوادتون.

سلام دوستان
لطف كنيد فقط سؤال پست اول را محور بحث قرار دهيد
و گرنه مجبورم قيچي اصلاحات را بردارم و..

شبـنم;667147 نوشت:
من نمیدونم و درک نمیکنم چرا جوانان کشور ما هدف آرمانی و اصلی زندگیشون ازدواجه !!!!!
درسته هر شخصی نیاز به ازدواج داره در این شکی نیست
آدم با ازدواج آرامش پیدا میکنه دین و ایمانش کامل میشه کلی حدیث و روایت در بیان ضرورت ازدواج داریم و ......... همه اینها رو از حفظیم ولی چرا تمام اهداف جوانان ما در ازدواج خلاصه شده !!!!!!!!! از نوجوانی به فکر ازدواج هستند تمام ذهن و فکرشون رو ازدواج مشغول کرده حالا جور بشه که خیلی خوبه ما هم دعا میکنیم جور شه واقعا . ولی اومدیم جور نشد تا سال ها باید تنها چیزی که ذهنمون رو مشغول میکنه ازدواج باشه ؟؟؟؟ فکر کردن به ازدواج و همسر و زندگی متاهلی و روابط خودش کم کم زمینه تقویت بروز امیال جنسی رو فراهم میکنه و اینجوری میشه که باید با مشکل شهوت مقابله کرد
چرا برای زندگیمون برنامه نداریم مثلا من میخوام تا چند ماه دیگه تا یکی دو سال دیگه فلان کار رو به انجام برسونم ماشینی بخرم خونه ایی بخرم یا کاری رو راه اندازی کنیم ازدواج هم در نظرم باشه نه اینکه بیخیال ازدواج بشیم ولی برای ازدواج به خدا توکل کنیم و امید داشته باشیم که بهترین شخص رو در راه زندگیمون قرار میده اما باز هم بچسبیم به هدفی که برای خودمون قرار دادیم
مشغول شدن به کار، هدف داشتن در زندگی آنقدر آدم رو درگیر کار و فعالیت میکنه که دیگه فرصتی برای بروز شهوت جنسی پیدا نمیشه اینجوری هم جامعه پیشرفت میکنه هم ما از بیهوده زندگی کردن و افکار باطل نجات پیدا میکنیم هم ممکنه بر اثر تلاش هامون موقعیت اجتماعی مطلوبتری به دست بیاریم که خودش میتونه زمینه ی ازدواج با بهترین ها رو فراهم کنه

واقعا از این نظر خوشم اومد. دست شما درد نکنه.
به همه مجردا توصیه می کنم موشکافانه اینو بخونن.

با نظر شبنم کاملا مخالفم ،چون تا شهوت وغریزه افسار گسیخته جنسی هست مجالی برا فکر پیشرفتی نیست، یه پسر مجرد مدام در حال اینه که یه رابطه حنسی برقرار کنه چه حلال چه حرام واین فکر هروز باهاشه،یه دختر کهه دوستاش رو میبینه شوهرکردن وخونواده واطرافیان مدام میگن چرا شوهر نمیکنی بنده خدا به فکر چه پیشرفتی باشه تمام ثروت وعلم دنیا روبهش بده ولی از لحاظ جسمی وروحی حالت وارفتگی وافسرگی میگیره،ولی یه فرد متاهل چون از لحاظ جنسی وعاطفی نیازش برطرف میشه به فکر کار و رفاه خانواده واطرافیان هستش ودر مجردها برعکس

شبـنم;667147 نوشت:
من نمیدونم و درک نمیکنم چرا جوانان کشور ما هدف آرمانی و اصلی زندگیشون ازدواجه !!!!!
درسته هر شخصی نیاز به ازدواج داره در این شکی نیست
آدم با ازدواج آرامش پیدا میکنه دین و ایمانش کامل میشه کلی حدیث و روایت در بیان ضرورت ازدواج داریم و ......... همه اینها رو از حفظیم ولی چرا تمام اهداف جوانان ما در ازدواج خلاصه شده !!!!!!!!! از نوجوانی به فکر ازدواج هستند تمام ذهن و فکرشون رو ازدواج مشغول کرده حالا جور بشه که خیلی خوبه ما هم دعا میکنیم جور شه واقعا . ولی اومدیم جور نشد تا سال ها باید تنها چیزی که ذهنمون رو مشغول میکنه ازدواج باشه ؟؟؟؟ فکر کردن به ازدواج و همسر و زندگی متاهلی و روابط خودش کم کم زمینه تقویت بروز امیال جنسی رو فراهم میکنه و اینجوری میشه که باید با مشکل شهوت مقابله کرد

mohamad313;667335 نوشت:
واقعا از این نظر خوشم اومد. دست شما درد نکنه.
به همه مجردا توصیه می کنم موشکافانه اینو بخونن.

دلیلش کاملا واضح هست


پيامبر صلي الله عليه و آله:
اِنَّ ابْنَ آدَمَ لَحَريصٌ عَلى ما مُنِعَ؛
آدمى زاده به آنچه كه از آن منع مى شود، حريص است. [كنزالعمال، ح ۴۴۰۹۵]

شهید مطهری :

این‌که می‌گویند: «الْانْسانُ حَریصٌ عَلى‏ ما مُنعَ مِنْهُ» مطلب صحیحى است ولى نیاز به توضیح دارد. انسان به چیزى حرص می‌ورزد که هم نسبت به آن تحریک شود هم از آن منع شود؛ به اصطلاح، تمنّاى چیزى را در وجود شخصى بیدار کنند و آنگاه او را ممنوع سازند. اما اگر امرى اصلاً عرضه نشود یا کمتر عرضه شود، حرص و ولع هم نسبت به آن کمتر خواهد بود.از این‌رو؛ برداشتن قیود اجتماعى مشکل را حل نمی‌کند، بلکه بر آن می‌افزاید. در مورد غریزه جنسى و برخى غرایز دیگر برداشتن قیود، عشق واقعی را می‌میراند ولى طبیعت را هرزه و بی‌بند و بار می‌کند. در این مورد هرچه عرضه بیشتر شود، هوس و میل به تنوّع افزایش می‌یابد. از یک نوع خاص بی‌عفتى خستگى پیدا می‌شود ولى نه بدین معنا که تمایل به عفاف جانشین آن شود، بلکه بدین معنا که آتش و عطش روحى زبانه می‌کشد و نوعى دیگر از فحشا را تقاضا می‌کند؛ و این تقاضاها هرگز تمام شدنى نخواهد بود.

الان تو جامعه دسترسی برای ازدواجی ساده و بی دردسر از بزرگترین معضلات یه جوانه.....

(اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول میکند)

عمل به همین یه جمله آقا مولا علی(ع) کافیه خیلی از مشکلات این چنینی حل بشه

شبـنم;667147 نوشت:
من نمیدونم و درک نمیکنم چرا جوانان کشور ما هدف آرمانی و اصلی زندگیشون ازدواجه !!!!!
درسته هر شخصی نیاز به ازدواج داره در این شکی نیست
آدم با ازدواج آرامش پیدا میکنه دین و ایمانش کامل میشه کلی حدیث و روایت در بیان ضرورت ازدواج داریم و ......... همه اینها رو از حفظیم ولی چرا تمام اهداف جوانان ما در ازدواج خلاصه شده !!!!!!!!! از نوجوانی به فکر ازدواج هستند تمام ذهن و فکرشون رو ازدواج مشغول کرده حالا جور بشه که خیلی خوبه ما هم دعا میکنیم جور شه واقعا . ولی اومدیم جور نشد تا سال ها باید تنها چیزی که ذهنمون رو مشغول میکنه ازدواج باشه ؟؟؟؟ فکر کردن به ازدواج و همسر و زندگی متاهلی و روابط خودش کم کم زمینه تقویت بروز امیال جنسی رو فراهم میکنه و اینجوری میشه که باید با مشکل شهوت مقابله کرد
چرا برای زندگیمون برنامه نداریم مثلا من میخوام تا چند ماه دیگه تا یکی دو سال دیگه فلان کار رو به انجام برسونم ماشینی بخرم خونه ایی بخرم یا کاری رو راه اندازی کنیم ازدواج هم در نظرم باشه نه اینکه بیخیال ازدواج بشیم ولی برای ازدواج به خدا توکل کنیم و امید داشته باشیم که بهترین شخص رو در راه زندگیمون قرار میده اما باز هم بچسبیم به هدفی که برای خودمون قرار دادیم
مشغول شدن به کار، هدف داشتن در زندگی آنقدر آدم رو درگیر کار و فعالیت میکنه که دیگه فرصتی برای بروز شهوت جنسی پیدا نمیشه اینجوری هم جامعه پیشرفت میکنه هم ما از بیهوده زندگی کردن و افکار باطل نجات پیدا میکنیم هم ممکنه بر اثر تلاش هامون موقعیت اجتماعی مطلوبتری به دست بیاریم که خودش میتونه زمینه ی ازدواج با بهترین ها رو فراهم کنه

سلام بر شما
يكي از اهداف مهم زندگي هم ازدواج است. ازدواج تحقيق و مطالعه نشده ارزش شروع را ندارد.
الان سن ازدواج بالا رفته است ولي با اين حال مي بينيم كه افراد درك درستي از جنس مكمل ( نه مخالف) و زندگي مشترك ندارند. حتي مي بينيم زن و شوهري هر دو تحصيلات عالي دارند ولي در ابتدايي ترين مشكلات زندگي نمي توانند صبر پيشه كنند و با مذاكره راه حل هايي براي ان پيدا كنند زود يا دعوا مي كنند يا قهر مي كنند يا يه نفر لج مي كند و تسليم مي شود و يا از همان اول بامطرح كردن مشكل در خانواده قشون كشي راه مي اندازند
بنابراين
قبل از اين كه فرد بخواهد به ازدواج يعني رسيدن به جنس مكمل خود فكر كند بايد درباره زندگي مشترك مطالعه كند
برخي از خانم ها خيلي به جنبه رمانتك ازدواج فكر مي كنند و ذهنيات خيالي و رمانتيك از ازدواج دارند مانند كلمات عاشقانه و وووو
برخي از مردان هم اگر خيلي به خود زحمت بدهند درباره روش هاي آميزش و اين كه با همسر از نظر فيزيكي و عاطفي چگونه برخورد كنند مطالعه مي كنند
زندگي مشترك ابعاد مختلف احساسي، عاطفي، اجتماعي، منطقي، اقتصادي، درماني و...دارد بنابراين بايد بلوغ جامع را افزايش داد. اگر بزرگان دين توصيه مي كنند كه دختر و پسر زود ازدواج كنند فرض آنها اين است كه ما بايد در درجه اول اين پختگي را در آنها ايجاد كنيم بعد ازدواج كنند نه اين كه دو فرد بي تجربه و خام را به عقد هم در اوريم.
قبلا هم اشاره كردم دو دوست دارم براي دختران 15 ساله آنها خواستگار آمد يكي واقعا بچه بود و پدر دختر شوكه شد دومي به عقد درآمد. اين دختر در خانواده اي اهل علم( پدر، مادر، عمو، عمه، خاله و.. ) رشد كرده بود و درك خوبي از زندگي و زندگي مشترك داشت.
بنابراين
يكي از اهداف هم بايد ازدواج مطالعه شده با بلوغ جامع باشد

موضوع قفل شده است