درخواست معرفی کتاب در مورد اسلام و پیامبر و امامان علیهم السلام

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
درخواست معرفی کتاب در مورد اسلام و پیامبر و امامان علیهم السلام

ضمن عرض سلام و تسلیت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان امام حسین (ع)

من میخام برای خودم یه کتابخانه اسلامی و دینی راه اندازی کنم تا بتونم با مطالعه این کتابهای شناخت کاملی نسبت به اسلام و پیامبر و امامان و راه و روش زندگانی پیامبر و امامان داشته باشم و نیز اگر کسی خواست از این کتابها تحقیق و مطالعه کنه در اختیارش قرار دهم.

حالا از اساتید و دوستان میخام که کتابهایی در زمینه های شناخت اسلام و قران و شناخت امامان و زندگی پیامبر و امامان و نیز کتابی خوب در مورد امام حسین (ع) و قیام عاشورا و هدف قیام عاشورا و نیز جزئیات زندگی پیامبر و امامان شامل سال تولد و تعداد همسر و فرزندان و... معرفی نمایند.

لطفا کتابهایی معرفی بفرمایید که ساده و قابل فهم باشند و نیز معتبر باشند.

با تشکر

با او
سلام و ادب

دوست عزیز در چند موضوع کتاب هایی را خواسته اید که عرض می کنم؛

در شناخت دین؛

کتاب تعلیم اسلام (آموزش دین) از علامه طباطبایی که در این کتاب معارف دین در سه بخش عقاید و اخلاق و احکام با دقت بیان شده و در ضمن بخش نبودت و امامت عقاید، توضیحی تاریخی هم در مورد انبیاء و ائمه(ع) داده شده است.
این کتار را هم بوستان کتاب چاپ کرده و هم انتشارات اسلامی.
تلفن بوستان کتاب: قم: 0251-7742155 / تهران: 88956922
تفن انتشارات اسلامی: قم: 2931802 / تهران: 66716840

کتاب دیگر، کتاب شیعه در اسلام از علامه طباطبایی است که بطور خاص مبانی و اندیشه ها و تاریخچه ی تشیع را در نهایت نظم و دقت بیان کدره اند. این کتاب را هم هر دو انتشارات بالا چاپ کرده اند.

همچنین در شناخت قرآن کریم، کتاب -قرآن در اسلام- از علامه طباطبایی است که ضمن حجم کم، خیلی دقیق و عمیق این امور تبیین شده است. این را هم هر دو انتشارات فوق چاپ کرده اند.

برای شناخت عمیق تر دین، کتاب دین شناسی آیت الله جوادی آملی را بسیار توصیه می کنم که خیلی عمیق و ریشه ای و مستدل از اصل اینکه دین چیست و.... شروع نموده و معارف و مبانی دین را اثبات و تبیین می کنند.
نشر اسراء این را چاپ کرده. به سایتشون رجوع کنید.در قم که مشخصه، در تهران هم خ انقلاب-بازارچه ی کتاب-نشر فارابی و دفتر نشر فرهنگ اسلامی باید داشته باشند. و اگر نه نشر حکمت داره ان شا الله. باز اگر نشد بفرمائید.

اما اگر بطور خاص کتاب در تاریخ اسلام بخواهید، دو کتاب هست که تقریبا یکدوره تاریخ اسلام را دقیق و کوتاه و منظم نوشته و بیان کرده است. یکی کتاب -فروغ ابدیت- از آیت الله سبحانی که از عربستان پیش از تولد رسول خدا شروع شده و تا مدتی بعد از رحلت رسول خدا ادامه یافته. کتاب بعدی -فروغ ولایت- است که این هم از آیت الله سبحانی بوده و این از رحلت رسول خدا شروع شده تا بعد از شهادت امام علی (ع).
این آثار را هم گویا بوستان کتاب هم چاپ کرده، ولی موسسه ی خود ایشان هم به نام موسسه ی امام صادق(ع) آن را چاپ کرده.
موسسه ی امام صادق: 0251-7745457 / 09121519271

و اما در مورد عاشورا و وقایع کربلا و تبیین مبانی قیام امام حسین 3 کتاب معرفی می کنم:

1-نفس المهموم- آقا شیخ عباس قمی-با ترجمه: علامه شعرانی (مقتل مستدل و منظم و متقنی هست.) نشر قائم آل محمد-قم: 0251-7739525
2-حماسه ی حسینی- استاد شهید مطهری- خصوصا که ایشون در این کتاب، انحرافات عزاداری را هم اسیب شناسی کرده اند.نشر صدرا-در نت هم فایلش هست.
3-کتاب شکوفایی عقل، در پرتو نهضت حسینی- ایت الله جوادی آملی- خیلی عمیق و دقیق- نشر اسراء و همچنین کتاب عرفان و حماسه ی ایشون هم در همین راستاست.


یک کتاب هم در آخر برای تبیین ساختار هستی و راه کمال انسان، معرفی می کنم. رساله ای دارند علامه طباطبایی، بنام رسالة الولایة، که راه کمال انسان به سوی خدا را شرح می دن و رساله ی عرفانی است. کسی به نام استاد محمدحسین رحیمی، شرح فوق العاده ای بر این نوشته و با زبانی خیلی ساده، معارف عمیق قرآنی و عرفانی این رساله را با مثال و اشعار و... خیلی خوب توضیح دادن. این را هم خیلی توصیه می کنم.
کتاب شرح رسالة الولایة علامه طباطبایی-محمد حسین رحیمی-نشر هلال
نشر حکمت در تهران این رو داره: تلفن حکمت: 66415879
اگر نداشت، تلفن خود نشر هلال در تهران: 88932766

فکر می کنم در همین حدّ کافی باشه، در اکثر این موضوعات، من غالب کتاب ها رو دیدم و تعدادی از ناب ترین و خاص ترین و منظم ترین و مستدل ترین ها رو خدمتتون معرفی کردم.

پیوسته متعالی
یاحق

سلام

خیلی ممنون دوست عزیز

سعی میکنم که این کتابها را تهیه کرده و شروع بع مطالعه نمایم.
با تشکر

موضوع قفل شده است