درخواست راهنمایی درمورد حلال یا حرام بودن درآمد

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
درخواست راهنمایی درمورد حلال یا حرام بودن درآمد

سلام و خسته نباشید

من چند وقتیه یه کاری رو دارم انجام میدم که خیلی ذهنم رو مشغول کرده که درآمدم از این راه حلال هست یا حرام .

بنده یه آشنایی دارم که یه سرور مجازی (برای یک سایت فروشگاه اینترنتی) میخواست به من گفت که براش بگیرم من هم براش گرفتم قیمت 100 تومن بود دو ماه اول ازش 100 میگرفتم ولی این سه ماه هست که من از اون هر ماه 150 میگیرم و بهش گفتم که قیمت گرون شده و اون پول رو به حساب من واریز میکنه منم اینترنتی پول رو به فروشنده میدم . ز چند نفر پرسیدم گفتن چون اون از تو خواسته براش تهیه کنی به عنوان واسطه پول حلال هست . یعنی درواقع اون از تو سرور رو خریده . ولی دلم آروم نگرفته تا حالا .

اگه ممکنه دوستان یه راهنمایی کنن .

ممنون

با نام و یاد دوست

[="Tahoma"][="Black"]

mety;325034 نوشت:
سلام و خسته نباشید من چند وقتیه یه کاری رو دارم انجام میدم که خیلی ذهنم رو مشغول کرده که درآمدم از این راه حلال هست یا حرام . بنده یه آشنایی دارم که یه سرور مجازی (برای یک سایت فروشگاه اینترنتی) میخواست به من گفت که براش بگیرم من هم براش گرفتم قیمت 100 تومن بود دو ماه اول ازش 100 میگرفتم ولی این سه ماه هست که من از اون هر ماه 150 میگیرم و بهش گفتم که قیمت گرون شده و اون پول رو به حساب من واریز میکنه منم اینترنتی پول رو به فروشنده میدم . ز چند نفر پرسیدم گفتن چون اون از تو خواسته براش تهیه کنی به عنوان واسطه پول حلال هست . یعنی درواقع اون از تو سرور رو خریده . ولی دلم آروم نگرفته تا حالا . اگه ممکنه دوستان یه راهنمایی کنن . ممنون

با عرض سلام و احترام خدمت جناب عالی و تشکر از سؤالتان

اگر خودتان واقعا بخرید و به ایشان به قیمت بالاتر بفروشید مانعی ندارد اما اگر وکیل شده اید که بخرید و بیاورید نمی توانید بیش از مبلغ خریداری شده را بگیرید و نهایتش این است که حق الوکاله را از او طلب نمایید .(1)

همیشه موفق و پیروز باشید

پی نوشت:
1. توضیح المسائل مراجع ، احکام اجاره[/]

ممنون از پاسختون

یعنی الان اون از من خواسته که براش تهیه کنم من هم تهیه کردم با قیمت 100 تومن ولی بهش گفتم که 150 تومن هست اون پول رو به من میده و من هم خرید میکنم به اون میدم . 50 تومنش رو برای خودم بر میدارم .

یعنی الان سودش مشکل داره دیگه ؟

[="Tahoma"][="Black"]

mety;325288 نوشت:
ممنون از پاسختون یعنی الان اون از من خواسته که براش تهیه کنم من هم تهیه کردم با قیمت 100 تومن ولی بهش گفتم که 150 تومن هست اون پول رو به من میده و من هم خرید میکنم به اون میدم . 50 تومنش رو برای خودم بر میدارم . یعنی الان سودش مشکل داره دیگه ؟

با تشکر از سؤال مجدد شما

از عبارت مورد استفاده شما به نظر می رسد که وکالت باشد از این رو سود گرفته شده باید به صاحب آن برگردد یا رضایتش کسب شود .

موفق و سلامت باشید[/]

موضوع قفل شده است