جمع بندی درخواست دعای بسیار مجرب برای زایمان راحت و سریع

تب‌های اولیه

11 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
درخواست دعای بسیار مجرب برای زایمان راحت و سریع

سلام
لطغا دعایی که خیلی مجرب باشه به من معرفی کنید
اگر دعا را بر پارچه ای بنویسیم و موقع زایمان بر بازو ببندیم اثر بخش خواهد بود؟؟
ممنون

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد آلاء

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب خدمت دوستان عزیز:

تبسم عشق;949455 نوشت:
طغا دعایی که خیلی مجرب باشه به من معرفی کنید
اگر دعا را بر پارچه ای بنویسیم و موقع زایمان بر بازو ببندیم اثر بخش خواهد بود؟؟
ممنون

با آرزوی سلامتی و نشاط برای شما دوست گرامی و تمامی مادران خوبی که در آستانه ی فرزند آوری هستند باید خدمت شما عرض کنم در روایات؛ خواندن سوره‌های قدر(۱)و یس(۲) برای کم کردن درد زایمان سفارش شده است. همچنین در احادیث؛ دعاهای گوناگونی نقل شده که در ذیل برخی از آنها ذکر می‌شود.
1. حضرت عیسی(علیه السلام): کسی درد زایمان دارد، این دعا را بخوانند: «یَا خَالِقَ‏ النَّفْسِ‏ مِنَ‏ النَّفْسِ‏ وَ مُخَلِّصَ النَّفْسِ مِنَ النَّفْسِ ِ فَرِّجْ عَنَّا وَ خَلِّصْنَا مِنْ شِدَّتِنَا».(۳)
2. امام علی(علیه السلام): «من دو آیه از قرآن می‌شناسم که وقتى وضع حمل زن مشکل شد این آیات را برایش در پوستى بنویسند و او آن‌را به کمرش‏ ببندد: «بسم اللَّه و باللَّه، «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً، إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً»(۴) این آیات را هفت مرتبه و «یا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ، إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْ‏ءٌ عَظِیمٌ» (۵) و «یَوْمَ تَرَوْنَها تَذْهَلُ کُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَ تَضَعُ کُلُّ ذاتِ حَمْلٍ حَمْلَها وَ تَرَى النَّاسَ سُکارى‏ وَ ما هُمْ بِسُکارى‏ وَ لکِنَّ عَذابَ اللَّهِ شَدِیدٌ»(۶) را یک مرتبه بنویسد. این دو آیه را بر ورقه‌اى بنویسند و با نخى از کتان نتابیده بر ران چپ او ببندند. وقتى فرزندش را به دنیا آورد همان ساعت آن‌را باز کن و در این کار سستى مکن».(۷)
3. امام علی(علیه السلام): برای کم کردن درد زایمان این‌گونه نوشته شود: «حی وَلَدَتْ مَرْیَمُ وَ مَرْیَمُ وَلَدَتْ حی، یَا حَیُّ اهْبِطْ إِلَى الْأَرْضِ السَّاعَةَ بِإِذْنِ اللَّهِ تَعَالَى».(۸)
4. امام صادق(علیه السلام): براى آسان شدن ولادت فرزند، بر پوست یا کاغذى بنویسد: «اللَّهُمَّ یَا فَارِجَ الْهَمِّ وَ کَاشِفَ الْغَمِّ وَ رَحْمَانَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ رَحِیمَهُمَا ارْحَمْ فُلَانَةَ بِنْتَ فُلَانَةَ (نام دختر و پدرش گفته ‌شود) رَحْمَةً تُغْنِیهَا بِهَا عَنْ رَحْمَةِ جَمِیعِ خَلْقِکَ تُفَرِّجُ بِهَا کُرْبَتَهَا وَ تَکْشِفُ بِهَا غَمَّهَا وَ تُیَسِّرُ وِلَادَتَهَا وَ قُضِیَ بَیْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَ هُمْ لا یُظْلَمُونَ‏ وَ قِیلَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ‏(۹)».(۱۰)
5. امام صادق(علیه السلام): زمانی که درد زایمان سخت شد برای او پس از «بسم الله» این‌گونه بنویسند: «کَأَنَّهُمْ یَوْمَ یَرَوْنَ ما یُوعَدُونَ لَمْ یَلْبَثُوا إِلَّا ساعَةً مِنْ نَهارٍ،(۱۱)کَأَنَّهُمْ یَوْمَ یَرَوْنَها لَمْ یَلْبَثُوا إِلَّا عَشِیَّةً أَوْ ضُحاها،(۱۲) إِذْ قالَتِ امْرَأَتُ عِمْرانَ رَبِّ إِنِّی‏ نَذَرْتُ‏ لَکَ‏ ما فِی‏ بَطْنِی‏ مُحَرَّراً فَتَقَبَّلْ‏ مِنِّی‏ إِنَّکَ‏ أَنْتَ‏ السَّمِیعُ‏ الْعَلِیمُ‏(۱۳) سپس آن‌را بر روی پای راستش قرار دهند و پس از زایمان بگیرند.(۱۴)

منابع:
۱. طبرسی، حسن بن فضل، مکارم الاخلاق، ص 381، قم، شریف رضی، چاپ چهارم، 1412ق.
۲. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 89، ص 292، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق.
۳. کفعمی، ابراهیم بن علی، المصباح (جنة الأمان الواقیة و جنة الإیمان الباقیة)، ص 159، قم، دار الرضی (زاهدی)، چاپ دوم، 1405ق.
۴. شرح:۹۴/ 5 – 6.
۵. حج: ۲۲/۱.
۶. حج:۲۲/۲۲.
۷. ابنا بسطام، عبد الله، حسین، طبّ الأئمة(ع)، محقق، مصحح، خرسان، محمد مهدی، ص 35 – 36، قم، دار الشریف الرضی، چاپ دوم، 1411ق.
۸. هلالی، سلیم بن قیس، کتاب سلیم بن قیس الهلالی، محقق، مصحح، انصاری زنجانی خوئینی، محمد، ج 2، ص 955، قم، نشر الهادی، چاپ اول، 1405ق.
۹. زمر:۳۹/۷۵.
۱۰. مکارم الاخلاق، ص 409.
۱۱. احقاف:۴۶/ 35: «روزى که آنچه را وعده داده می‌شوند بنگرند، گویى که آنان جز ساعتى از روز را [در دنیا] نمانده‌اند».
۱۲. نازعات:۷۹/ 46: «روزى که آن‌را می‌بینند، گویى که آنان جز شبى یا روزى درنگ نکرده‌اند».
۱۳. آل عمران:۳/ 35: «چون زنِ عمران گفت: پروردگارا! آنچه در شکم خود دارم نذر تو کردم تا آزاد شده [از مشاغل دنیا و پرستشگر تو] باشد؛ پس، از من بپذیر که تو خود شنواى دانایى».
۱۴. ابن ادریس حلّی، السرائر الحاوی لتحریر الفتاوی، محقق، موسوی، حسن بن احمد، ابن مسیح، ابو الحسن، ج 3، ص 598، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم، 1410ق.

آلاء;949828 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب خدمت دوستان عزیز:

با آرزوی سلامتی و نشاط برای شما دوست گرامی و تمامی مادران خوبی که در آستانه ی فرزند آوری هستند باید خدمت شما عرض کنم در روایات؛ خواندن سوره‌های قدر(۱)و یس(۲) برای کم کردن درد زایمان سفارش شده است. همچنین در احادیث؛ دعاهای گوناگونی نقل شده که در ذیل برخی از آنها ذکر می‌شود.
1. حضرت عیسی(علیه السلام): کسی درد زایمان دارد، این دعا را بخوانند: «یَا خَالِقَ‏ النَّفْسِ‏ مِنَ‏ النَّفْسِ‏ وَ مُخَلِّصَ النَّفْسِ مِنَ النَّفْسِ ِ فَرِّجْ عَنَّا وَ خَلِّصْنَا مِنْ شِدَّتِنَا».(۳)
2. امام علی(علیه السلام): «من دو آیه از قرآن می‌شناسم که وقتى وضع حمل زن مشکل شد این آیات را برایش در پوستى بنویسند و او آن‌را به کمرش‏ ببندد: «بسم اللَّه و باللَّه، «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً، إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً»(۴) این آیات را هفت مرتبه و «یا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ، إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْ‏ءٌ عَظِیمٌ» (۵) و «یَوْمَ تَرَوْنَها تَذْهَلُ کُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَ تَضَعُ کُلُّ ذاتِ حَمْلٍ حَمْلَها وَ تَرَى النَّاسَ سُکارى‏ وَ ما هُمْ بِسُکارى‏ وَ لکِنَّ عَذابَ اللَّهِ شَدِیدٌ»(۶) را یک مرتبه بنویسد. این دو آیه را بر ورقه‌اى بنویسند و با نخى از کتان نتابیده بر ران چپ او ببندند. وقتى فرزندش را به دنیا آورد همان ساعت آن‌را باز کن و در این کار سستى مکن».(۷)
3. امام علی(علیه السلام): برای کم کردن درد زایمان این‌گونه نوشته شود: «حی وَلَدَتْ مَرْیَمُ وَ مَرْیَمُ وَلَدَتْ حی، یَا حَیُّ اهْبِطْ إِلَى الْأَرْضِ السَّاعَةَ بِإِذْنِ اللَّهِ تَعَالَى».(۸)
4. امام صادق(علیه السلام): براى آسان شدن ولادت فرزند، بر پوست یا کاغذى بنویسد: «اللَّهُمَّ یَا فَارِجَ الْهَمِّ وَ کَاشِفَ الْغَمِّ وَ رَحْمَانَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ رَحِیمَهُمَا ارْحَمْ فُلَانَةَ بِنْتَ فُلَانَةَ (نام دختر و پدرش گفته ‌شود) رَحْمَةً تُغْنِیهَا بِهَا عَنْ رَحْمَةِ جَمِیعِ خَلْقِکَ تُفَرِّجُ بِهَا کُرْبَتَهَا وَ تَکْشِفُ بِهَا غَمَّهَا وَ تُیَسِّرُ وِلَادَتَهَا وَ قُضِیَ بَیْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَ هُمْ لا یُظْلَمُونَ‏ وَ قِیلَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ‏(۹)».(۱۰)
5. امام صادق(علیه السلام): زمانی که درد زایمان سخت شد برای او پس از «بسم الله» این‌گونه بنویسند: «کَأَنَّهُمْ یَوْمَ یَرَوْنَ ما یُوعَدُونَ لَمْ یَلْبَثُوا إِلَّا ساعَةً مِنْ نَهارٍ،(۱۱)کَأَنَّهُمْ یَوْمَ یَرَوْنَها لَمْ یَلْبَثُوا إِلَّا عَشِیَّةً أَوْ ضُحاها،(۱۲) إِذْ قالَتِ امْرَأَتُ عِمْرانَ رَبِّ إِنِّی‏ نَذَرْتُ‏ لَکَ‏ ما فِی‏ بَطْنِی‏ مُحَرَّراً فَتَقَبَّلْ‏ مِنِّی‏ إِنَّکَ‏ أَنْتَ‏ السَّمِیعُ‏ الْعَلِیمُ‏(۱۳) سپس آن‌را بر روی پای راستش قرار دهند و پس از زایمان بگیرند.(۱۴)

منابع:
۱. طبرسی، حسن بن فضل، مکارم الاخلاق، ص 381، قم، شریف رضی، چاپ چهارم، 1412ق.
۲. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 89، ص 292، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق.
۳. کفعمی، ابراهیم بن علی، المصباح (جنة الأمان الواقیة و جنة الإیمان الباقیة)، ص 159، قم، دار الرضی (زاهدی)، چاپ دوم، 1405ق.
۴. شرح:۹۴/ 5 – 6.
۵. حج: ۲۲/۱.
۶. حج:۲۲/۲۲.
۷. ابنا بسطام، عبد الله، حسین، طبّ الأئمة(ع)، محقق، مصحح، خرسان، محمد مهدی، ص 35 – 36، قم، دار الشریف الرضی، چاپ دوم، 1411ق.
۸. هلالی، سلیم بن قیس، کتاب سلیم بن قیس الهلالی، محقق، مصحح، انصاری زنجانی خوئینی، محمد، ج 2، ص 955، قم، نشر الهادی، چاپ اول، 1405ق.
۹. زمر:۳۹/۷۵.
۱۰. مکارم الاخلاق، ص 409.
۱۱. احقاف:۴۶/ 35: «روزى که آنچه را وعده داده می‌شوند بنگرند، گویى که آنان جز ساعتى از روز را [در دنیا] نمانده‌اند».
۱۲. نازعات:۷۹/ 46: «روزى که آن‌را می‌بینند، گویى که آنان جز شبى یا روزى درنگ نکرده‌اند».
۱۳. آل عمران:۳/ 35: «چون زنِ عمران گفت: پروردگارا! آنچه در شکم خود دارم نذر تو کردم تا آزاد شده [از مشاغل دنیا و پرستشگر تو] باشد؛ پس، از من بپذیر که تو خود شنواى دانایى».
۱۴. ابن ادریس حلّی، السرائر الحاوی لتحریر الفتاوی، محقق، موسوی، حسن بن احمد، ابن مسیح، ابو الحسن، ج 3، ص 598، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم، 1410ق.

سلام.ممنونم خدا خیرتون بده
برای خودم نمیخواستم (دعا کنید قسمتم بشه دوباره مادر بشم)
برای یه بنده خدایی میخواستم
سپاس گذارم

با سلام

شکی نیست . ما اگر نمار می خوانیم . و یا ذکری را می گوئیم

برای ثوابش است
و عمل ب تکلیف

به نظرم هیچ قطعیتی و تضمینی و جود ندارد .

خانم ی چنین ذکرههایی را بگوئيد.

حتما درد رابمانش کم و یا بر طرف می شود .

یا ذکری دیگری گفته بشود

حتما افراد ثروتمند می شوند

یا ذکر دیگر بدهی ادا می شود

ووو.

گفته شده اگر سوره حمد بر مرده خواند بشود

مرده زنده می شود

آیا اگر من و شما و ما

بخوانیم مردگان زنده می شوند؟

خیر محاله است !

اون برای پیامبران و معصومین ع و شبه معصوم امکان پذیر است

ن مردم عادی

که روزانه مرتکب انواع معاصی ضغیر وکبیر می شوند

از بزرگواران خیلی ممنونم@};-@};-@};-

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض ادب و سلام

تبسم عشق;949455 نوشت:
لطغا دعایی که خیلی مجرب باشه به من معرفی کنید
اگر دعا را بر پارچه ای بنویسیم و موقع زایمان بر بازو ببندیم اثر بخش خواهد بود؟؟

در ادامه ی ادعیه ای که جهت تسهیل زایمان به موارد زیر اشاره می شود:

6. امام صادق(علیه السلام): «زمانی که درد زایمان سخت شد بعد از بسم الله برای او بنویسند: «مَرْیَمُ وَلَدَتْ عِیسَى‏ هُوَ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ یُخْرِجُکُمْ طِفْلًا ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّکُمْ ثُمَّ لِتَکُونُوا شُیُوخاً(1) فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً(2)وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ سَلَّمَ تَسْلِیما»(3)
البته در این روایت تصریح نشده است که این دعا را بر بازو ببنیدید اما به هر صورت همراه داشتن این دعا لازم است.
7. شخصی به پیش امام باقر(علیه السلام) آمده و گفت: یابن رسول الله کمکم کنید. امام: چه شده؟ مرد: زنم از شدت درد زایمان، نزدیک است بمیرد. امام: به خانه برو و بنویس: «فَأَجاءَهَا الْمَخاضُ إِلى‏ جِذْعِ النَّخْلَةِ قالَتْ یا لَیْتَنِی‏ مِتُّ قَبْلَ هذا وَ کُنْتُ نَسْیاً مَنْسِیًّا فَناداها مِنْ تَحْتِها أَلَّا تَحْزَنِی قَدْ جَعَلَ رَبُّکِ تَحْتَکِ سَرِیًّا وَ هُزِّی إِلَیْکِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُساقِطْ عَلَیْکِ رُطَباً جَنِیًّا(4)» سپس با صدای بلند این آیه را بخوان وَ اللَّهُ أَخْرَجَکُمْ مِنْ بُطُونِ أُمَّهاتِکُمْ لا تَعْلَمُونَ شَیْئاً وَ جَعَلَ لَکُمُ السَّمْعَ وَ الْأَبْصارَ وَ الْأَفْئِدَةَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ»(5) و تو ای فرزند بیرون بیا، به اذن پروردگارت بیرون بیا».(6)

منابع:
1. شرح:94/ 5 – 6.
2. طب الأئمة علیهم السلام، ص 307؛ محدث نوری، حسین، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج 15، ص 210، قم، مؤسسه آل البیت(ع)، چاپ اول، 1408ق.
3. مریم: 19/ 23 – 25.
4. نحل:16/78.
5. عروسی حویزی، عبد علی بن جمعه، تفسیر نور الثقلین، تحقیق، رسولی محلاتی، سید هاشم، ج 3، ص 329، قم، انتشارات اسماعیلیان، چاپ چهارم، 1415ق.

باسلام

برخی به دستورات بنده در سایت ایراد میگیرند و توضیح میخواهند. برای نمونه همین پست قبلیم، برایشان سوال ایجاد کرده که جواب اینست که این دستورات مثل نماز، نیاز به خلوت و آرامش و شرایطی دارد و موکلین و فرشتگان در محل قرائت نماز و اذکار حاضر میشوند لذا باید فضای آرام و بدون حواسپرتی و... باشد!

در مورد اینکه گفتم موقع طلوع آفتاب در فلان روزها بهتر است دعا را بنویسید هم قضیه اینست که دراین روزها از زمان طلوع آفتاب تا حدود یک ساعت یا پنجاه دقیقه بعدش، ساعت سعد و خیر است و دعانویسی در این محدوده زمانی موجب اجابت بهتر و قویتر دعا میشود!

دستورات بنده ساده و کاملا قرآنی و الهی است و مشکلی برای کسی ایجاد نمیکند!

بسم الله الرحمن الرحیم

دکترسید آرمین;949876 نوشت:
برای ثوابش است
و عمل ب تکلیف

به نظرم هیچ قطعیتی و تضمینی و جود ندارد .

خانم ی چنین ذکرههایی را بگوئيد.

حتما درد رابمانش کم و یا بر طرف می شود .

یا ذکری دیگری گفته بشود

حتما افراد ثروتمند می شوند

یا ذکر دیگر بدهی ادا می شود

ووو.

گفته شده اگر سوره حمد بر مرده خواند بشود

مرده زنده می شود

آیا اگر من و شما و ما

بخوانیم مردگان زنده می شوند؟

خیر محاله است !

اون برای پیامبران و معصومین ع و شبه معصوم امکان پذیر است

ن مردم عادی

که روزانه مرتکب انواع معاصی ضغیر وکبیر می شوند

در توضیح بیشتر صحبت های دوست عزیزمان این نکته را لازم دانستم که به فرمایشان ایشان اضافه کنم که بله کاملا درست می فرمایید. لزوم حتمی وجود ندارد که اگر فردی ذکری و یا دعایی را می خواند که در آن وعده داده شده است که به نتیجه ای برسد؛ آن نتیجه حتما متحقق بشه. بلکه در علم احادیث به مساله ای اشاره شده که در نظر داشتن آن برای تمامی اعمال مستحبی لازم است و آن این که فردی که در مقام عمل به آداب و مستحبات دینی است باید امیدوارانه و یا به اصطلاح «رجائاً» و به امید رسیدن به آن ثواب و یا نتیجه در ظاهر؛ مستحبات و آداب را انجام دهد.

تبسم عشق;949879 نوشت:
از بزرگواران خیلی ممنونم@};-@};-@};-

هوالنور
سلام و عرض ادب
دعای معراج دیگر و خود معراج هم تاثیر گذار هست .

سوال:
دعایی مجرب برای تسکین درد هنگام زایمان معرفی کنید؟ آیا باید این دعا را به بازو بست؟

پاسخ:
در روایات؛ خواندن سوره‌های قدر(۱)و یس(۲) برای کم کردن درد زایمان سفارش شده است. همچنین در احادیث؛ دعاهای گوناگونی نقل شده که در ذیل برخی از آنها ذکر می‌شود.
1. حضرت عیسی(علیه السلام): کسی درد زایمان دارد، این دعا را بخوانند: «یَا خَالِقَ‏ النَّفْسِ‏ مِنَ‏ النَّفْسِ‏ وَ مُخَلِّصَ النَّفْسِ مِنَ النَّفْسِ ِ فَرِّجْ عَنَّا وَ خَلِّصْنَا مِنْ شِدَّتِنَا».(۳)
2. امام علی(علیه السلام): «من دو آیه از قرآن می‌شناسم که وقتى وضع حمل زن مشکل شد این آیات را برایش در پوستى بنویسند و او آن‌را به کمرش‏ ببندد: «بسم اللَّه و باللَّه، «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً، إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً»(۴) این آیات را هفت مرتبه و «یا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ، إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْ‏ءٌ عَظِیمٌ» (۵) و «یَوْمَ تَرَوْنَها تَذْهَلُ کُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَ تَضَعُ کُلُّ ذاتِ حَمْلٍ حَمْلَها وَ تَرَى النَّاسَ سُکارى‏ وَ ما هُمْ بِسُکارى‏ وَ لکِنَّ عَذابَ اللَّهِ شَدِیدٌ»(۶) را یک مرتبه بنویسد. این دو آیه را بر ورقه‌اى بنویسند و با نخى از کتان نتابیده بر ران چپ او ببندند. وقتى فرزندش را به دنیا آورد همان ساعت آن‌را باز کن و در این کار سستى مکن».(۷)

3. امام علی(علیه السلام): برای کم کردن درد زایمان این‌گونه نوشته شود: «حی وَلَدَتْ مَرْیَمُ وَ مَرْیَمُ وَلَدَتْ حی، یَا حَیُّ اهْبِطْ إِلَى الْأَرْضِ السَّاعَةَ بِإِذْنِ اللَّهِ تَعَالَى».(۸)
4. امام صادق(علیه السلام): براى آسان شدن ولادت فرزند، بر پوست یا کاغذى بنویسد: «اللَّهُمَّ یَا فَارِجَ الْهَمِّ وَ کَاشِفَ الْغَمِّ وَ رَحْمَانَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ رَحِیمَهُمَا ارْحَمْ فُلَانَةَ بِنْتَ فُلَانَةَ (نام دختر و پدرش گفته ‌شود) رَحْمَةً تُغْنِیهَا بِهَا عَنْ رَحْمَةِ جَمِیعِ خَلْقِکَ تُفَرِّجُ بِهَا کُرْبَتَهَا وَ تَکْشِفُ بِهَا غَمَّهَا وَ تُیَسِّرُ وِلَادَتَهَا وَ قُضِیَ بَیْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَ هُمْ لا یُظْلَمُونَ‏ وَ قِیلَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ‏(۹)».(۱۰)

5. امام صادق(علیه السلام): زمانی که درد زایمان سخت شد برای او پس از «بسم الله» این‌گونه بنویسند: «کَأَنَّهُمْ یَوْمَ یَرَوْنَ ما یُوعَدُونَ لَمْ یَلْبَثُوا إِلَّا ساعَةً مِنْ نَهارٍ،(۱۱)کَأَنَّهُمْ یَوْمَ یَرَوْنَها لَمْ یَلْبَثُوا إِلَّا عَشِیَّةً أَوْ ضُحاها،(۱۲) إِذْ قالَتِ امْرَأَتُ عِمْرانَ رَبِّ إِنِّی‏ نَذَرْتُ‏ لَکَ‏ ما فِی‏ بَطْنِی‏ مُحَرَّراً فَتَقَبَّلْ‏ مِنِّی‏ إِنَّکَ‏ أَنْتَ‏ السَّمِیعُ‏ الْعَلِیمُ‏(۱۳)» سپس آن‌را بر روی پای راستش قرار دهند و پس از زایمان بگیرند.(۱۴)
. امام صادق(علیه السلام): «زمانی که درد زایمان سخت شد بعد از بسم الله برای او بنویسند: «مَرْیَمُ وَلَدَتْ عِیسَى‏ هُوَ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ یُخْرِجُکُمْ طِفْلًا ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّکُمْ ثُمَّ لِتَکُونُوا شُیُوخاً(15) فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً(16)وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ سَلَّمَ تَسْلِیما»(17)

البته در این روایت تصریح نشده است که این دعا را بر بازو ببنیدید اما به هر صورت همراه داشتن این دعا لازم است.
7. شخصی به پیش امام باقر(علیه السلام) آمده و گفت: یابن رسول الله کمکم کنید. امام: چه شده؟ مرد: زنم از شدت درد زایمان، نزدیک است بمیرد. امام: به خانه برو و بنویس: «فَأَجاءَهَا الْمَخاضُ إِلى‏ جِذْعِ النَّخْلَةِ قالَتْ یا لَیْتَنِی‏ مِتُّ قَبْلَ هذا وَ کُنْتُ نَسْیاً مَنْسِیًّا فَناداها مِنْ تَحْتِها أَلَّا تَحْزَنِی قَدْ جَعَلَ رَبُّکِ تَحْتَکِ سَرِیًّا وَ هُزِّی إِلَیْکِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُساقِطْ عَلَیْکِ رُطَباً جَنِیًّا(18)» سپس با صدای بلند این آیه را بخوان «وَ اللَّهُ أَخْرَجَکُمْ مِنْ بُطُونِ أُمَّهاتِکُمْ لا تَعْلَمُونَ شَیْئاً وَ جَعَلَ لَکُمُ السَّمْعَ وَ الْأَبْصارَ وَ الْأَفْئِدَةَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ» و تو ای فرزند بیرون بیا، به اذن پروردگارت بیرون بیا».(19)

_________________________________
۱. الطبرسی، حسن بن فضل، مکارم الاخلاق، ص 381، قم، شریف رضی، چاپ چهارم، 1412ق.
۲. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 89، ص 292، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق.
۳. کفعمی، ابراهیم بن علی، المصباح (جنة الأمان الواقیة و جنة الإیمان الباقیة)، ص 159، قم، دار الرضی (زاهدی)، چاپ دوم، 1405ق.
۴. شرح:۹۴/ 5 – 6.
۵. حج: 1/22.
۶. حج:۲۲/۲۲.
۷. ابنا بسطام، عبد الله، حسین، طبّ الأئمة(ع)، محقق، مصحح، خرسان، محمد مهدی، ص 35 – 36، قم، دار الشریف الرضی، چاپ دوم، 1411ق.
۸. هلالی، سلیم بن قیس، کتاب سلیم بن قیس الهلالی، محقق، مصحح، انصاری زنجانی خوئینی، محمد، ج 2، ص 955، قم، نشر الهادی، چاپ اول، 1405ق.
۹. زمر:۳۹/۷۵.
۱۰.طبرسی، حسن بن فضل،مکارم الاخلاق، ص 409.
۱۱. احقاف:۴۶/ 35: «روزى که آنچه را وعده داده می‌شوند بنگرند، گویى که آنان جز ساعتى از روز را [در دنیا] نمانده‌اند».
۱۲. نازعات:۷۹/ 46: «روزى که آن‌را می‌بینند، گویى که آنان جز شبى یا روزى درنگ نکرده‌اند».
۱۳. آل عمران:۳/ 35: «چون زنِ عمران گفت: پروردگارا! آنچه در شکم خود دارم نذر تو کردم تا آزاد شده [از مشاغل دنیا و پرستشگر تو] باشد؛ پس، از من بپذیر که تو خود شنواى دانایى».
۱۴. ابن ادریس حلّی، السرائر الحاوی لتحریر الفتاوی، محقق، موسوی، حسن بن احمد، ابن مسیح، ابو الحسن، ج 3، ص 598، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم، 1410ق.
15. شرح:94/ 5 – 6.
16. ابنا بسطام، عبدالله و حسین، طب الأئمة علیهم السلام، ص 307؛ محدث نوری، حسین، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج 15، ص 210، قم، مؤسسه آل البیت(ع)، چاپ اول، 1408ق.
17. مریم: 19/ 23 – 25.
18. نحل:16/78.
19. عروسی حویزی، عبد علی بن جمعه، تفسیر نور الثقلین، تحقیق، رسولی محلاتی، سید هاشم، ج 3، ص 329، قم، انتشارات اسماعیلیان، چاپ چهارم، 1415ق.

موضوع قفل شده است