جمع بندی درباره ی زندگی حضرت مریم

تب‌های اولیه

20 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
درباره ی زندگی حضرت مریم

سلام
آیا حضرت مریم تا اخر عمر مجرد زندگی کرد؟

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد مقداد

[TD][/TD]

Bee;1025810 نوشت:
سلام
آیا حضرت مریم تا اخر عمر مجرد زندگی کرد؟

علیکم السلام.
نه در آیات قرآن و نه در روایات پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل‌بیت(علیهم السلام) هیچ شاهدی بر ازدواج حضرت مریم(سسلام الله علیها) با یوسف نجار – حتی بعد از تولد عیسی مسیح(علیه السلام) – وجود ندارد.
ائمه اهل‌بیت(علیهم السلام) نیز به تکذیب این تهمت ناروا پرداخته و به این موضوع اشاره کردند که بی‌گناهان و پاکدامنان بسیاری هدف تهمت قرار گرفته‌اند:
در روایتی از امام صادق(علیه السلام) می‌خوانیم: «… آیا تمام پیامبران الهی را متهم به آن نکردند که آنان ساحران و کاهنانی بیش نیستند؟! آیا مریم بنت عمران(سلام الله علیها) را متهم نکردند که رابطه او با مرد نجّاری به نام یوسف بدان انجامید تا به عیسی(علیه السلام) حامله شود؟! آیا پیامبر خودمان را نیز بدان متهم نکردند که شاعری دیوانه است؟! آیا حضرتشان را متهم نکردند که به زن فرزندخوانده‌اش عشق می‌ورزید و تا می‌توانست تلاش کرد تا همسرش را به چنگ آورد؟! …».(1)

پی نوشتها:
1. شیخ صدوق، امالی، بیروت، اعلمی، چاپ پنجم، ۱۴۰۰ق.ص ۱۰۳ ؛ شیخ طوسی، محمد بن حسن‏، امالی، قم، دار الثقافة، چاپ اول، ۱۴۱۴ق.ص ۲۵۶.

مقداد;1026130 نوشت:

علیکم السلام.
نه در آیات قرآن و نه در روایات پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل‌بیت(علیهم السلام) هیچ شاهدی بر ازدواج حضرت مریم(سسلام الله علیها) با یوسف نجار – حتی بعد از تولد عیسی مسیح(علیه السلام) – وجود ندارد.
ائمه اهل‌بیت(علیهم السلام) نیز به تکذیب این تهمت ناروا پرداخته و به این موضوع اشاره کردند که بی‌گناهان و پاکدامنان بسیاری هدف تهمت قرار گرفته‌اند:
در روایتی از امام صادق(علیه السلام) می‌خوانیم: «… آیا تمام پیامبران الهی را متهم به آن نکردند که آنان ساحران و کاهنانی بیش نیستند؟! آیا مریم بنت عمران(سلام الله علیها) را متهم نکردند که رابطه او با مرد نجّاری به نام یوسف بدان انجامید تا به عیسی(علیه السلام) حامله شود؟! آیا پیامبر خودمان را نیز بدان متهم نکردند که شاعری دیوانه است؟! آیا حضرتشان را متهم نکردند که به زن فرزندخوانده‌اش عشق می‌ورزید و تا می‌توانست تلاش کرد تا همسرش را به چنگ آورد؟! …».(1)

پی نوشتها:
1. شیخ صدوق، امالی، بیروت، اعلمی، چاپ پنجم، ۱۴۰۰ق.ص ۱۰۳ ؛ شیخ طوسی، محمد بن حسن‏، امالی، قم، دار الثقافة، چاپ اول، ۱۴۱۴ق.ص ۲۵۶.

سلام ...

یوسف و حضرت مریم با هم دیگه نامزد بودند اما قبل از آنکه با هم دیگه ازدواج کنند ؛ معلوم می شود که حضرت مریم از روح القدس آبستن شده است و چون یوسف مردی پاسا بود تصمیم گرفت که مریم را رسوا نکند ؛ و بر آن شد که بی سر و صدا از ایشان جدا شود . اما زمانیکه این تصمیم را گرفت فرشته خداوند در خواب بر او ظاهر می شود و به ایشان میگوید ای یوسف ای فرزند داوود از گرفتن زن خویش مترس که ؛ زیرا آنچه در بطن وی قرار دارد از روح القدس است ؛ او پسری به دنیا خواهد آورد و تو او را عیسی خواهی نامید .

یوسف تا زمانی که عیسی به دنیا بیاید با ایشان همبستر نشد .

بعد از این مساله ...

عیسی در دروران هیرودیس پادشاه زندگی میکرد و به پادشاه خبر رسیده بود که عیسی به دنیا آمده است ( جمعی از مغ ها از مشرق زمین به دیدار هیرودیس رفته بودند که مژده ظهور عیسی مسیح رو بدهند زیرا دیده بودند که ستاره ایشان طلوع کرده است )

پادشاه خبر دار میشود و برای اینکه تاج و تخت خودش رو در خطر می دیده ... دستور کشتن تمامی کودکان رو میده ؛ از این رو فرشته ای بر یوسف ظاهر میشود و به ایشان میگوید دست فرزند و همسرت را بگیر و از یهودیه فرار کن ؛ یوسف ؛ دست حضرت مریم رو میگیره و از بیت الحم یهودیه خارج میشه و به سمت مصر میروند .

یوسف و مریم سالها در درون مصر میمانند و عیسی مسیح در درون مصر بزرگ میشود ؛

وقتی که هیرودیس پادشاه میمیرد ؛ باز خداوند در خواب بر یوسف ظاهر می شود و به ایشان میگوید که پادشاه مرده است و برخیز و عیسی مسیح و مریم مقدس را به سرزمین اسراییل برگردان ؛ پس یوسف اینچنین کرد .

ولی چون از فرزند هیرودیس پادشاه که به قدرت رسیده بود ؛ ترسید ؛ به جایی به نام جلیل رفتند و در شهری به نام ناصره سکنی گزیدند .

بنابراین حضرت مریم سالهای زیادی با یوسف زندگی کرده است .

همچنین حضرت مریم فرزندان دیگری داشته ؛ 4 پسر با نامهای یعقوب و یهودا و شمعون و ( ... ) داشته که برادران عیسی مسیح خوانده میشدند ؛

فرشته برمیگردد;1026134 نوشت:
سلام ...

یوسف و حضرت مریم با هم دیگه نامزد بودند اما قبل از آنکه با هم دیگه ازدواج کنند ؛ معلوم می شود که حضرت مریم از روح القدس آبستن شده است و چون یوسف مردی پاسا بود تصمیم گرفت که مریم را رسوا نکند ؛ و بر آن شد که بی سر و صدا از ایشان جدا شود . اما زمانیکه این تصمیم را گرفت فرشته خداوند در خواب بر او ظاهر می شود و به ایشان میگوید ای یوسف ای فرزند داوود از گرفتن زن خویش مترس که ؛ زیرا آنچه در بطن وی قرار دارد از روح القدس است ؛ او پسری به دنیا خواهد آورد و تو او را عیسی خواهی نامید .

یوسف تا زمانی که عیسی به دنیا بیاید با ایشان همبستر نشد .

بعد از این مساله ...

عیسی در دروران هیرودیس پادشاه زندگی میکرد و به پادشاه خبر رسیده بود که عیسی به دنیا آمده است ( جمعی از مغ ها از مشرق زمین به دیدار هیرودیس رفته بودند که مژده ظهور عیسی مسیح رو بدهند زیرا دیده بودند که ستاره ایشان طلوع کرده است )

پادشاه خبر دار میشود و برای اینکه تاج و تخت خودش رو در خطر می دیده ... دستور کشتن تمامی کودکان رو میده ؛ از این رو فرشته ای بر یوسف ظاهر میشود و به ایشان میگوید دست فرزند و همسرت را بگیر و از یهودیه فرار کن ؛ یوسف ؛ دست حضرت مریم رو میگیره و از بیت الحم یهودیه خارج میشه و به سمت مصر میروند .

یوسف و مریم سالها در درون مصر میمانند و عیسی مسیح در درون مصر بزرگ میشود ؛

وقتی که هیرودیس پادشاه میمیرد ؛ باز خداوند در خواب بر یوسف ظاهر می شود و به ایشان میگوید که پادشاه مرده است و برخیز و عیسی مسیح و مریم مقدس را به سرزمین اسراییل برگردان ؛ پس یوسف اینچنین کرد .

ولی چون از فرزند هیرودیس پادشاه که به قدرت رسیده بود ؛ ترسید ؛ به جایی به نام جلیل رفتند و در شهری به نام ناصره سکنی گزیدند .

بنابراین حضرت مریم سالهای زیادی با یوسف زندگی کرده است .

همچنین حضرت مریم فرزندان دیگری داشته ؛ 4 پسر با نامهای یعقوب و یهودا و شمعون و ( ... ) داشته که برادران عیسی مسیح خوانده میشدند ؛

با عرض سلام و ادب.
این مطالب ضمن اینکه مستند نمی باشد،با آموزه های اسلامی منافات داشته و همانگونه که اشاره شد نه در آیات قرآن و نه در روایات پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل‌بیت(علیهم السلام) هیچ شاهدی بر ازدواج حضرت مریم(سسلام الله علیها) با یوسف نجار – حتی بعد از تولد عیسی مسیح(علیه السلام) – وجود ندارد.

مقداد;1026189 نوشت:
با عرض سلام و ادب.
این مطالب ضمن اینکه مستند نمی باشد،با آموزه های اسلامی منافات داشته و همانگونه که اشاره شد نه در آیات قرآن و نه در روایات پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل‌بیت(علیهم السلام) هیچ شاهدی بر ازدواج حضرت مریم(سسلام الله علیها) با یوسف نجار – حتی بعد از تولد عیسی مسیح(علیه السلام) – وجود ندارد.

سلام

این مطالب با اموزه های اسلامی می شود گفت منافات ندارد
چون درسته که اشاره ای به ازدواج حضرت مریم نشده ولی مطلب صریحی هم که ادعا کند حضرت مریم هرگز ازدواج نکرده
موجود نیست
اینکه اشاره ای بر ازدواج مریم نیست دلیل بر این نمی شود که حضرت ازدواج نکرده

چون در غیر این صورت مطالب قران با تاریخ متناقض می شود

سلام ...

همچنین ... عیسی مسیح نجار بودند و یوسف هم نجار بوده ....

**گلشن**;1026210 نوشت:
سلام

این مطالب با اموزه های اسلامی می شود گفت منافات ندارد
چون درسته که اشاره ای به ازدواج حضرت مریم نشده ولی مطلب صریحی هم که ادعا کند حضرت مریم هرگز ازدواج نکرده
موجود نیست
اینکه اشاره ای بر ازدواج مریم نیست دلیل بر این نمی شود که حضرت ازدواج نکرده

چون در غیر این صورت مطالب قران با تاریخ متناقض می شود

علیکم السلام.
قطعاً این عرض بنده را تصدیق می کنید که در مورد مسائل تاریخی حتما باید بر اساس مستندات قابل اعتماد اظهار نظر کرد.در مورد این موضوع که آیا حضرت مریم(سلام الله علیها) ازدواج کرده اند یا خیر هم باید بر اساس مستندات تاریخی یا حدیثی معتبر اظهار نظر کرد.عرض بنده این است که در متون دینی مستنداتی که بیانگر ازدواج آن بانوی بزرگوار باشد،موجود نیست.بله از برخی روایات اینگونه استفاده می شود که چنین امری واقع نشده است.از جمله این روایت:
در روایتی از امام صادق(علیه السلام) می‌خوانیم: «… آیا تمام پیامبران الهی را متهم به آن نکردند که آنان ساحران و کاهنانی بیش نیستند؟! آیا مریم بنت عمران(سلام الله علیها) را متهم نکردند که رابطه او با مرد نجّاری به نام یوسف بدان انجامید تا به عیسی(علیه السلام) حامله شود؟! آیا پیامبر خودمان را نیز بدان متهم نکردند که شاعری دیوانه است؟! آیا حضرتشان را متهم نکردند که به زن فرزندخوانده‌اش عشق می‌ورزید و تا می‌توانست تلاش کرد تا همسرش را به چنگ آورد؟! …».(1)

علاوه بر این بعید به نظر می رسد موضوع مهمی مانند ازدواج حضرت مریم(سلام الله علیها) که ارتباط مستقیمی با معجزه بودن چگونگی ولادت حضرت عیسی(علیه السلام) داشته است،در صورت واقع شدن هیچگونه گزارشی در مورد آن بیان نشده باشد.

پی نوشتها:
1. شیخ صدوق، امالی، بیروت، اعلمی، چاپ پنجم، ۱۴۰۰ق.ص ۱۰۳ ؛ شیخ طوسی، محمد بن حسن‏، امالی، قم، دار الثقافة، چاپ اول، ۱۴۱۴ق.ص ۲۵۶.

فرشته برمیگردد;1026218 نوشت:
سلام ...

همچنین ... عیسی مسیح نجار بودند و یوسف هم نجار بوده ....

علیکم السلام.
الان این فرمایش شما بعنوان مستند یا دلیل بر ازدواج حضرت مریم(سلام الله علیها) با حبیب نجار می باشد؟؟؟!!!

مقداد;1026239 نوشت:
علیکم السلام.
قطعاً این عرض بنده را تصدیق می کنید که در مورد مسائل تاریخی حتما باید بر اساس مستندات قابل اعتماد اظهار نظر کرد.در مورد این موضوع که آیا حضرت مریم(سلام الله علیها) ازدواج کرده اند یا خیر هم باید بر اساس مستندات تاریخی یا حدیثی معتبر اظهار نظر کرد.عرض بنده این است که در متون دینی مستنداتی که بیانگر ازدواج آن بانوی بزرگوار باشد،موجود نیست.بله از برخی روایات اینگونه استفاده می شود که چنین امری واقع نشده است.از جمله این روایت:
در روایتی از امام صادق(علیه السلام) می‌خوانیم: «… آیا تمام پیامبران الهی را متهم به آن نکردند که آنان ساحران و کاهنانی بیش نیستند؟! آیا مریم بنت عمران(سلام الله علیها) را متهم نکردند که رابطه او با مرد نجّاری به نام یوسف بدان انجامید تا به عیسی(علیه السلام) حامله شود؟! آیا پیامبر خودمان را نیز بدان متهم نکردند که شاعری دیوانه است؟! آیا حضرتشان را متهم نکردند که به زن فرزندخوانده‌اش عشق می‌ورزید و تا می‌توانست تلاش کرد تا همسرش را به چنگ آورد؟! …».(1)

سلام

الان شما می فرمایید هرچهار انجیل مسیحیان معتبر نیست و این حدیث معتبر است ؟!
به نظر من این حدیث اعتبارش از چهار انجیل معتبر مسیحییان کمتر است
اگرچه در این حدیث هم اشاره ای به اینکه حضرت مریم ازدواج هرگز نکرده نشده است

مقداد;1026241 نوشت:

علیکم السلام.
الان این فرمایش شما بعنوان مستند یا دلیل بر ازدواج حضرت مریم(سلام الله علیها) با حبیب نجار می باشد؟؟؟!!!

سلام ...
Yes

بله ...
ببینید جناب میقات ... رودروایسی که با هم نداریم ؛ مگه اسناد اسلامی چی هستند ؛ شروع میکنید و بررسی میکنید که چه کسی این حدیث رو نقل کرده ؛ مثلا میگید ...

فریدون اکبری ....

بعدش میگید خوب این از کی شنیده ... میگید از

احمد نصیری ...

میگید این از کی شنیده ...

میگید از رضا عطاران ....

بعدش با خودتون میگید ... آهان ... منبع حدیث به رضا عطاران میخوره ... بنابراین چون ایشون "هم خوب هست" و "هم بد هست " و هم عضو اصلاح طلب ها هستش ... بنابراین حرفهاش زیاد جدی نیست .

از اون طرف ...
یک حدیث دیگه میزارید روی میز ... میگید این رو کی گفته ...

علی رضایی ...
اون از کی شنیده ....
رضا قمبری ...

رضا قمبری از کی شنیده ...
از مقام عظیم ولایت ...

بقیش رو هم دیگه بررسی نمیکنید ... چون وقتی رسید به ایشون ؛ دیگه ایشون حجت هستند و تمام .

اینجوری میشه که سنی ها مرجع حدیثشون یک چیز هست و مسلمون ها یک چیز دیگه

ببینید برادر من ...
من اسم این رو سند نمیزارم . البته شما مختار هستید که اسم سند روی هر چیزی بزارید .

یک مساله تاریخی ... یک مساله تاریخی هست و همیشه در درون اون گمان و شک وجود داره ؛ هیچ وقت نمیشه به باوری صد در صد در مورد موضوعی رسید ؛ مگر در مسایلی بسیار خاص .

صحبتها و حرفها ؛ فقط گمان ما رو در مورد مساله ای به یقین نزدیک تر میکنند . و استدلال های عقلانی که کنار یک قول قرار میگیرند از خوده اون صحبت مهم تر هستند .

1. مثلا در درون 4 انجیل دقیقا به مساله به دنیا آمدن مسیح و کیفیت بزرگ شدن مسیح اشاره شده است ؛ و این اناجیل حداقل 50 سال بعد از فوت عیسی مسیح بوده اند ؛ این مسایل هم چیزی نیست که بشه در درونشون شک و گمان کرد ؛ یا حضرت مریم ازدواج کردند یا نکردند ؛ یا بچه داشته اند یا نداشته اند ؛ که در درون چهار انجیل به فرزند داشتن و ازدواج ایشون اشاره شده است . اگر اینجوری نبود خود حضرت مریم به اناجیل هم نظر ( متی ؛ لوقا ؛ مرقس ) اعتراض میکرد ؛ خود یوحنا که 50 سال پس از نوشته شدن اولین انجیل ؛ شروع به نوشتن انجیل خودش کرد در درون انجیل خودش به این مساله اشاره می کرد . بنابراین ؛ انجیل یک قول هست ؛ در کنار یک مساله عقلانی قرار میگیره و کمی باعث میشه که ما به این قول اطمینانمون بیشتر بشه .

2. مثلا یکی داستان هایی که در درون کتاب مقدس بهش اشاره شده این هستش که عیسی مسیح داشتند در جایی موعظه میکردند و ناگهان کسی وارد میشود و به ایشان می گوید مادر و برادرانت بیرون هستند و منتظر شما هستند ؛ و ایشان پاسخ میدهند که مادر و برادران من چه کسی هستند ؛ سپس با دست خود به شاگردان اشاره میکند و میگوید اینان هستند برادران و مادران من زیرا هر کسی که اراده پدر من که در آسمان است را اجرا کند برادر و خواهر و مادر من است . خوب این هم باز یک داستان هست ؛ ممکن هست که تحریف شده باشه ؛ ولی چرا ؟؟؟ باز اطمینان من نسبت به مساله بالا تر میره .

3. مثلا عیسی مسیح نجار بوده اند ؛ آنچه از کتاب مقدس بر می آید ؛ این هستش که ایشان در کودکی همراه با مریم و یوسف ؛ از یهودیه به سمت مصر می روند ؛ و سالها در درون مصر بوده اند و در آنجا بزرگ میشوند ؛ خوب چگونه ایشان به نجاری علاقه مند میشوند ؛ ایشون میتونستند دهها شغل رو انتخاب کنند ؛ چی شد که نجاری ؛ البته ایشون میتونستند که نجاری رو از فرد دیگری یاد بگیرند ؛ ولی اینکه ایشون نجار بوده اند ؛ یعنی درکنار یک نجار بزرگ شده اند ؛ باز هم یقین من نسبت به مساله بیشتر می شود . این مساله در هر 3 انجیل هم نظر مرقس و لوقا و متی بهش اشاره شده .

4. در ابتدای انجیل متی در مورد شجره نامه عیسی مسیح صحبت شده ؛ و متی شجره نامه عیسی مسیح رو از سمت مریم مقدس بررسی نمیکنه ؛ بلکه از سمت یوسف بررسی میکنه ؛ پدر زمینی ایشان ؛ متی هم یکی از شاگردان عیسی مسیح بوده ؛ چرا یوسف باید اینقدر مهم بوده باشه که متی ( یکی از شاگردان عیسی مسیح ) به بررسی اون بپردازه . این مساله باز باعث میشه اطمینان من به اینکه یوسف با مریم زندگی کرده بیشتر بشه .

**گلشن**;1026210 نوشت:
این مطالب با اموزه های اسلامی می شود گفت منافات ندارد

سلام علیکم و رحمه الله

فرشته برمیگردد;1026134 نوشت:
یوسف و حضرت مریم با هم دیگه نامزد بودند اما قبل از آنکه با هم دیگه ازدواج کنند

آل عمران 47
(مریم گفت:) خدایا چگونه مرا فرزندی خواهد بود، در حالیکه کسی مرا لمس نکرده است؟!

سوال: چگونه نامزد بودند در حالیکه یکدیگر را لمس نکرده بودند؟!...منافات با اموزه های اسلامی.

فرشته برمیگردد;1026134 نوشت:
او پسری به دنیا خواهد آورد و تو او را عیسی خواهی نامید .

آل عمران 45:
خدا به مریم س بشارت می دهد که نام فرزندت عیسی است

سرکار فرشته برمیگردد فرمودند که یوسف نام عیسی بر وی نهاد ولی آموزه های اسلامی میگویند که خدا این نام را بر او نهاد!.....منافات با آموزه های دینی...فکر کنم دو مورد نقض در یک پاراگراف برای رد آن کافی باشد.

(البته اینجا مبنای استدلالات و اسناد قرآن و احادیث است به هر حال هر کسی مختار است که آن را قبول کند یا خیر ولی انتظار نداشته باشید که در این سایت با وجود قرآن به اناجیلی استناد کرد که خود مسیحیان به تحریف آن اذعان دارند!)

و در آخر اینکه صحبت در مورد حضرت مریم سلام الله علیها به این سادگی ها نیست چرا که خدا در قرآن میفرماید :

آل عمران 44:

(ای پیامبر )اینها اخباری از غیب هستند که بر تو نازل میکنیم (اخبار در مورد حضرت مریم س)

التماس دعا

عارف;1026286 نوشت:
سلام علیکم و رحمه الله

سلام برادر گرامی

عارف;1026286 نوشت:
آل عمران 47
(مریم گفت:) خدایا چگونه مرا فرزندی خواهد بود، در حالیکه کسی مرا لمس نکرده است؟!

سوال: چگونه نامزد بودند در حالیکه یکدیگر را لمس نکرده بودند؟!...منافات با اموزه های اسلامی.

ببینید در شهر ما و خیلی دیگر از قسمتهای ایران زمین نامزد بودن به معنای محرم بودن نیست
دختر و پسری که نامزد هستند هنوز عقد نشده اند و به هم محرم نیستند

پس این مورد اختلاف نیست

حالا یک سوال مهم
چرا مسلمانان سعی دارند ثابت کنند حضرت مریم هرگز ازدواج نکرده ؟
درحالی که هیچ سند محکمی در این باره در اموزه های اسلام نیست و ازدواج حضرت مریم
هم از شان ان حضرت کم نمی کند

**گلشن**;1026257 نوشت:
سلام

الان شما می فرمایید هرچهار انجیل مسیحیان معتبر نیست و این حدیث معتبر است ؟!
به نظر من این حدیث اعتبارش از چهار انجیل معتبر مسیحییان کمتر است
اگرچه در این حدیث هم اشاره ای به اینکه حضرت مریم ازدواج هرگز نکرده نشده است

علیکم السلام.
آنچه بر اساس دلایل متعدد و در جای خود ثابت شده است،انجیل قطعاً و یقیناً دچار تحریف شده است و از اعتبار خاصی برخوردار نمی باشد.ولی از آنجایی که بحث از میزان اعتبار انجیل خارج از موضوع این تاپیک می باشد،در صورت تمایل این موضوع را در تاپیکی جداگانه مطرح کنید تا کارشناس مربوطه توضیحات لازم و مستند را ارائه کنند.

مقداد;1026326 نوشت:
علیکم السلام.
آنچه بر اساس دلایل متعدد و در جای خود ثابت شده است،انجیل قطعاً و یقیناً دچار تحریف شده است و از اعتبار خاصی برخوردار نمی باشد.ولی از آنجایی که بحث از میزان اعتبار انجیل خارج از موضوع این تاپیک می باشد،در صورت تمایل این موضوع را در تاپیکی جداگانه مطرح کنید تا کارشناس مربوطه توضیحات لازم و مستند را ارائه کنند.

سلام

بزرگوار درسته که انجیل تحریف شده است ولی دلیل نمی شود همه ان بی اعتبار باشد
همچنانکه هزاران حدیث بی اعتبار وجود دارد ولی هیچگاه باعث نشده کل احادیث را بی اعتبار بدانند

از طرف دیگر

الان این حدیثی که شما اوردید کجا اشاره کرده که حضرت مریم هرگز ازدواج نکرده ؟
تنها اشاره کرده تولد حضرت عیسی بخاطر ازدواجش با یوسف نجار نبوده
ولی اشاره نشده که حضرت هرگز ازدواج نکرده

**گلشن**;1026310 نوشت:
حالا یک سوال مهم
چرا مسلمانان سعی دارند ثابت کنند حضرت مریم هرگز ازدواج نکرده ؟
درحالی که هیچ سند محکمی در این باره در اموزه های اسلام نیست و ازدواج حضرت مریم
هم از شان ان حضرت کم نمی کند

عرض سلام و ادب.

نمیدانیم چرا شما یک اصل اولی و بدیهی را در مورد مسائل تاریخی نادیده می گیرید.قطعاً و یقیناً در مورد مسائل تاریخی باید بر اساس مستندات معتبر تاریخی اظهار نظر کرد.ما سخن عجیب و غریبی نگفته ایم: ما می گوییم در مورد ازدواج کردن حضرت مریم(سلام الله علیها) نه تنها دلیل مستند و معتبری نداریم بلکه قرائن و شواهدی داریم که حداقل این ازدواج را با تردید مواجه می کند،لذا از اظهار نظر قطعی خودداری می کنیم.

اما شما که نمیدانیم به چه علت اصرار جدی دارید ازدواج حضرت مریم(سلام الله علیها) را ثابت کنید،به منابعی مراجعه کرده اید که خود مسیحیان با صراحت به تحریف شدن و غیر معتبر بودن آن اعتراف دارند.
شما که اصرار دارید این ازدواج را ثابت کنید،حتما باید مستنداتی ارائه دهید که معتبر بوده و بتوان بدان استناد کرد.در غیر اینصورت اظهار نظر قطعی کردن قطعاً کاری غیر علمی و غیر قابل قبول خواهد بود.

فرشته برمیگردد;1026275 نوشت:
سلام ...
Yes

بله ...

علیکم السلام.

واقعاً جای تعجب و البته تأسف دارد که شما با استناد به اینکه چون حبیب که گفته می شود با حضرت مریم(سلام الله علیها) ازدواج کرده نجار بوده است و چون حضرت عیسی(علیه السلام) هم نجار بوده،پس نتیجه گرفته اید که پس حضرت مریم(سلام الله علیها) با حبیب نجار ازدواج کرده است!!!!!!!!!!

طبق این استناد عجیب و غریب شما،پس هر وقت دو نفر دارای شغل شبیه هم بودند،حتما رابطه پدر و فرزندی بین آنها وجود دارد!!!!!!!!!!!

**گلشن**;1026328 نوشت:
سلام

بزرگوار درسته که انجیل تحریف شده است ولی دلیل نمی شود همه ان بی اعتبار باشد
همچنانکه هزاران حدیث بی اعتبار وجود دارد ولی هیچگاه باعث نشده کل احادیث را بی اعتبار بدانند

علیکم السلام.
همانگونه که عرض شد لازم است موضوع میزان اعتبار انجیل در تاپیکی مستقل مورد بررسی قرار بگیرد.در صورت تمایل این موضوع را بصورت جداگانه مطرح بفرمایید تا در جای خود و با حضور کارشناس مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد.

**گلشن**;1026328 نوشت:
از طرف دیگر

الان این حدیثی که شما اوردید کجا اشاره کرده که حضرت مریم هرگز ازدواج نکرده ؟
تنها اشاره کرده تولد حضرت عیسی بخاطر ازدواجش با یوسف نجار نبوده
ولی اشاره نشده که حضرت هرگز ازدواج نکرده

عرض سلام مجدد
در این روایت تصریح شده است که موضوع ازدواج و ارتباط حضرت مریم(سلام الله علیها) با شخصی بنام حبیب نجار ،تهمتی بیش نبوده است.پس بر اساس این روایت و دیگر آموزه های دینی،قطعاً تولد حضرت عیسی(علیه السلام) بر اساس معجزه ای الهی و بدون پدر بوده است.
در مورد ازدواج حضرت مریم(سلام الله علیها) با حبیب نجار بعد از تولد حضرت عیسی(علیه السلام) هم عرض کردیم ما دلیل مستند و معتبر قابل اعتمادی که این ازدواج را ثابت کند،نداریم.

شما اصرار دارید این ازدواج واقع شده است و آن را قطعی هم فرض کرده اید،ما هم عرض می کنیم دلایل معتبر و قابل استناد ارائه کنید.انجیلی که شما بدان استناد می کنید بخاطر تحریف شدن،قابل اعتماد نیست.مگر اینکه شما بر اساس دلایل قویتر معتبر بودن انجیل یا حداقل معتبر بودن مطالب مربوط به ازدواج حضرت مریم(سلام الله علیها) را ثابت کنید.

پرسش:
آیا حضرت مریم(سلام الله علیها) تا آخر عمر مجرد ماندند یا با شخصی بنام یوسف نجار ازدواج کرده بودند؟

پاسخ:
نه در آیات قرآن و نه در روایات پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل‌بیت(علیهم السلام) هیچ شاهدی بر ازدواج حضرت مریم(سلام الله علیها) با یوسف نجار – حتی بعد از تولد عیسی مسیح(علیه السلام) – وجود ندارد.
ائمه اهل‌بیت(علیهم السلام) نیز به تکذیب این تهمت ناروا پرداخته و به این موضوع اشاره کردند که بی‌گناهان و پاکدامنان بسیاری هدف تهمت قرار گرفته‌اند:
در روایتی از امام صادق(علیه السلام) می‌خوانیم: «… آیا تمام پیامبران الهی را متهم به آن نکردند که آنان ساحران و کاهنانی بیش نیستند؟! آیا مریم بنت عمران(سلام الله علیها) را متهم نکردند که رابطه او با مرد نجّاری به نام یوسف بدان انجامید تا به عیسی(علیه السلام) حامله شود؟! آیا پیامبر خودمان را نیز بدان متهم نکردند که شاعری دیوانه است؟! آیا حضرتشان را متهم نکردند که به زن فرزندخوانده‌اش عشق می‌ورزید و تا می‌توانست تلاش کرد تا همسرش را به چنگ آورد؟! …».(1)

بر اساس آیات قرآن کریم و روایات از جمله روایت فوق،قطعاً و یقیناً تولد حضرت عیسی(علیه السلام) بر اساس معجزه و بدون پدر بوده است.خداوند متعال در سوره آل عمران ، آیه 47
می فرماید:
قَالَتْ رَبِّ أَنَّى يَكُونُ لِي وَلَدٌ وَلَمْ يَمْسَسْنِي بَشَرٌ : (مریم گفت:) خدایا چگونه مرا فرزندی خواهد بود، در حالیکه کسی مرا لمس نکرده است؟!

بنابراین ازدواج نکردن حضرت مریم(سلام الله علیها) تا قبل از تولد حضرت عیسی(علیه السلام)،قطعی و مسلّم است.در مورد ازدواج کردن آن بانوی بزرگوار بعد از تولد حضرت عیسی(علیه السلام)،نیازمند دلیل معتبر و قابل استناد هستیم که چنین دلیل محکمی نداریم.

پی نوشتها:
1. شیخ صدوق، امالی، بیروت، اعلمی، چاپ پنجم، ۱۴۰۰ق.ص ۱۰۳ ؛ شیخ طوسی، محمد بن حسن‏، امالی، قم، دار الثقافة، چاپ اول، ۱۴۱۴ق.ص ۲۵۶.

موضوع قفل شده است