داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج؛ درست یا غلط؟

تب‌های اولیه

32 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج؛ درست یا غلط؟

با سلام
توی تمامی جوامع من جمله ایران ، قطعا یکی از مهمترین دغدغه جوان های امروزی ما ، بحث رابطه جنسی قبل از ازدواج هست.
دو نوع رابطه جنسی قبل از ازدواج داریم
مورد اول ، امروز چیزی تحت عنوان صیغه ، ازدواج موقت رو خیلی میشنویم و یه کار شرعی و قانونیش هست.
مورد دوم ، بحث زنا هست.
میخواستم نظر کارشناسان و کاربران عزیز انجمن رو بدونم در مورد اینکه آیا با انجام سکس قبل از ازدواج ، توی جامعه ایران(نه جوامع دیگه) ، حالا چه به صورت شرعی و چه به صورت غیرشرعی موافق هستید یا مخالف؟نظرتون در مورد مضایا و معایبش چیه؟
به نظرتون حالا که اسلام راه شرعی رو جلوی پای ما گذاشته ، من به عنوان یک پسر که این نیاز رو دارم و توی اکثر پسرها هم این نیاز به سادگی و به سرعت تحریک میشه ، آیا برم دنبال این کار؟تبعات این کار چیه؟
در کل نظرتون در مورد " سکس قبل از ازدواج" چیه؟

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد امیدوار

muiacir;538559 نوشت:
با سلام
توی تمامی جوامع من جمله ایران ، قطعا یکی از مهمترین دغدغه جوان های امروزی ما ، بحث رابطه جنسی قبل از ازدواج هست.
دو نوع رابطه جنسی قبل از ازدواج داریم
مورد اول ، امروز چیزی تحت عنوان صیغه ، ازدواج موقت رو خیلی میشنویم و یه کار شرعی و قانونیش هست.
مورد دوم ، بحث زنا هست.
میخواستم نظر کارشناسان و کاربران عزیز انجمن رو بدونم در مورد اینکه آیا با انجام سکس قبل از ازدواج ، توی جامعه ایران(نه جوامع دیگه) ، حالا چه به صورت شرعی و چه به صورت غیرشرعی موافق هستید یا مخالف؟نظرتون در مورد مضایا و معایبش چیه؟
به نظرتون حالا که اسلام راه شرعی رو جلوی پای ما گذاشته ، من به عنوان یک پسر که این نیاز رو دارم و توی اکثر پسرها هم این نیاز به سادگی و به سرعت تحریک میشه ، آیا برم دنبال این کار؟تبعات این کار چیه؟
در کل نظرتون در مورد " سکس قبل از ازدواج" چیه؟

بسمه تعالی
با عرض سلام و تحیت خدمت جنابعالی
رابطه پیش از ازدواج اگر شرعی باشد یعنی همان ازدواج موقت (قبل از اینکه به مرحله وجوب برسد) مانند هر فعل مباح دیگری می تواند دارای مزایا و معایب همزمان باشد که البته سطح و نسبت مزایا با معایب را موقعیت و تفاوتهای فردی هر شخصی تعیین می کند، لذا ممکن است نسبت به فردی بعد منفی غلبه داشته باشد و برای فردی دیگر بعد مثبت رابطه مشروع پیش از ازدواج.
ازدواج موقت پیش از ازدواج دائم هرچند پاسخگوی سطحی از نیاز است و از لحاظ شرعی منعی ندارد و در مواردی نیز ممکن است از باب پیشگیری از خطر افتادن به گناه واجب باشد، اما در عین حال بسته به شخصیت افراد، می تواند آسیبهایی بر آن مترتب شود از جمله؛
_ وابستگی
_ تداوم بعد از ازدواج دائم
_ مقایسه
_ مخفی کاری
_ کاهش انگیزه برای ازدواج دائم
_ کاهش جاذبه و تازگی ارتباط با همسر
و...
از باب نمونه؛
یکی از مراجعین می گفت که شاید تا حالا 50 تا 100 مورد ارتباط داشته!! اما الان که می خواد ازدواج دائم کنه، به علت مقایسه و وسواس به راحتی نمی تونه انتخاب کنه و از آینده هم می ترسه!
مراجع دیگری می گفت که اخیرا برا ازدواج دائم اقدام کرده و نامزد داره اما دائما می ترسه خانمی که در عقد موقتش بوده، متوجه مسئله بشه و به قصد انتقام، دست به آبرو ریزی بزنه!

به هر حال همانطور که عرض شد در این خصوص وِیژگیهای شخصیتی افراد تعیین کننده است و نسخه واحدی قابل تجویز نیست.
البته فرض ما آنجا است که شخص با مدیریت بتواند بدون ازدواج موقت هم از به گناه افتادن خودداری کند و هم از آسیبهای اجتماعی و روانی به دور بماند. در غیر این صورت تردیدی نیست در تعارض بین حرام و ازدواج موقت، آنچه که مقدم است ازدواج موقت است.

در فرض عمل منافی عفت نیز، صرفنظر از استحقاق عقوبت اخروی، معنوی و حتی دنیوی و همچنین آسیبهای مذکور، این احتمال وجود دارد که یا شخص گرفتار احساس گناه شود و همواره از گذشته خود فرار کند یا اینکه خدای ناخواسته بعد از ازدواج نیز همچنان به رفتار قبیح خود ادامه دهد.

بنابراین و در مجموع رابطه پیش از ادواج حتی به نحو شرعی توصیه نمی شود مگر در فرض خوف از گناه.

و آخر دعوانا ان الحمدالله رب العالمین
در پناه خدای متعال موفق باشید

ممنون پاسختون خوب بود
چند سوال
1 - اگر ازدواج موقت داشتیم یا حتی به صورت غیر شرعی بوده ، آیا باید به همسرمان بگوییم؟(چه بپرسد چه نپرسد)
2 - به نظر شما ازدواج موقت باید با سکس همراه باشه؟
3 - آماری در دست هست که میزان ارتباط مشروع و نامشروع در ادم ها توی ایران رو قبل از ازدواج بیان کنه؟

[="Arial"][="Black"]-----------------------------------------
_ وابستگی
_ تداوم بعد از ازدواج دائم
_ مقایسه
_ مخفی کاری
_ کاهش انگیزه برای ازدواج دائم
_ کاهش جاذبه و تازگی ارتباط با همسر
----------------------------------------

وابستگی به چه کسی؟
تداوم بعد از ازدواج دائم چه مشکلی دارد؟
مخفی کاری از چه کسی؟
کاهش انگیزه از چه لحاظ؟
...
استاد امیدوار.
اگر صیغه بخاطر ارضای نیاز جنسی باعث کاهش انگیزه زن یا مرد به زادواج دائم می شود... ازدواجی که بر مبنای جاذبه های جنسیتی رخ داده، آیا با فروکشیدن شهوت حس پشیمانی را بعد از مدتی برای زن یا مرد نمی آورد؟

حقیر از طرف خودم حرف میزنم:
فکر می کنم ازدواج موقت باعث تفکر منطقی تر من می شود، که در فضایی دور از فشار جنسی، دلیلی بر ازدواج دائم بیابم.
فکر می کنم ازدواج موقت باعث می شود من "وابسته نشوم". چون تعدد افراد باعث می شود که من از همان اول دل به او نبندم.
که بعد از اتمام مدت عقد از او دل بکنم.
فکر می کنم اگر همسر دائمی داشته باشم، با این موضوع کنار بیاید که من قبل از ازدواج مثلاً صیغه کرده ام.

(ضمناً صیغه کردن بعد از ازدواج با توجه به شرایط خودش، نیز حق من است. شاید این موضوع را با او در میان نگذارم اما آن را می توانم در صورت لزوم در نظر داشته باشم.[/]

سلام می خوام بدونم اقدام به بارداری شب های قدر مشکل داره ؟ممکنه مکروه یا حرام باشه ؟ممنونم

لطفا جوابم رو بدینممنونم

در مورد صیغه موقت و زنا و بررسی مسائل پیرامون آن:
اساسی ترین فرق زنا با صیغه موقت ، زیر بار رفتن مهریه سنگین صیغه هست که در زنا نیست و همچنین الزام احتیاط واجب اذن پدر برای دختر باکره، شاید این دو مورد به ظاهر ساده فرق خاصی ایجاد نکنه ولی در باطن همین دو مورد خیلی باهم فرق دارند، فرقشون هم میتونید در دادسرا های خانواده و یا شورای حل اختلاف و دیگر مراجع این چنینی ببینید،
خلاصه فرق و نتیجه گیری از مطلب بالا این هست که ، وقتی شما زنا می کنید، دیگه برای خودتون کنتور نمیندازید و حساب کار از دستتون در میره، نه حساب اون دختر باکره رو میکنید، نه اینکه قرار نیست شما مهریه رو به خودتون تحمیل کنید، بنابراین کنتور کار از دستتون میره.
اگر می بینید نمیتونید ازدواج دائم داشته باشید، و غریزه جنسی و شما قالب شده، مطمئنا و مطمئنا صیغه بهتر از زنا یا خود ارضایی هست، ولی وقتی می خواهید صیغه موقت داشته باشید باید بعدا به این موضوع فکر کنید که اگر همسر آیندتون از این مسائله خبر دار بشه، میتونید جوابشو بدید یا نه. در ضمن این نکته رو هم اینجا یادآوری کنم، گیریم که شما اول ازدواج دروغ گفتید و به همسرتون نگفتید که قبلا رابطهء جنسی داشتید، در اینصورت نباید انتظار داشته باشید که همسرتون هم به شما حقیقت رو گفته باشه و قبل از ازدواج با شما رابطهء جنسی نداشته باشه، ممکنه او هم مثل شما با یکی مثل شما رابطه برقرار کرده باشه و الآن بخواد پنهان کنه. حالا اگر همسرتون رابطه نداشت و شما هم خواستید به همسرتون دروغ بگید، تا کی میخواهید دروغ بگید؟ چند روز؟ چند سال؟ عذاب وجدان را چیکار میکنید؟ استرس از اینکه نکنه همسرتون متوجه بشه هر روز شما رو از بین میبره، یا اینکه اگر یکی دیگه یا همون کسی که باهاش صیغه بودید از روی حسادت یا اخاذی بخواد موضوع رو به همسرتون بگه ، فکر میکنید برای همسرتون قابل تحمل هست ؟ یا اینکه خودتون اول ازدواج تمام موضوع رو کاملا صادقانه بیان کنید؟!!!
...........
حالا نوبت به بررسی اینکه رابطهء جنسی قبل از ازدواج دائم، که ما فرض میکنیم از نوع حلال باشه ، تفکر منطقی تری برای ازدواج دائم فراهم میکند؟
در پاسخ به این سوال یک مثالی میزنم ،که اگر باهوش باشید راحت موضوع رو متوجه میشوید ( به قول معروف العاقل به یک اشاره الجاهل به یک تور پشتی)
صیغه موقت مثل میوه ، میوه خشک ، پسته و خشکبار
زنا مثل پفک ، چیپس ، دنت، نوشابه، کالباس ، سوسیس می باشد.
ازدواج دائم مثل زرشک پلو با مرغ، فسنجون ، قرمه سبزی، آلو خورشت،کباب برگ، شیشلیک، سلطانی ، جوجه بریان
خب حالا که مشبه و مشبه به ، معلوم شد میریم سراغ استفاده از این مثال، اگر روی این سوال خوب فکر کنید تا آخر جوابتون رو میگیرید، سوال:»»»
به نظر شما خوردن میوه یا پفک قبل از وعدهء اصلی غذایی کار خوبی است؟ به نظرتون جلوی اشتهای شما رو نمیگیره؟!!!
حالا به بررسی دقیق و کاربردی برای بحثمون می پردازم، اینکه یکی از دلایل ازدواج دائم، رابطهء جنسی باشه، ایرادی نداره ولی اینکه هدف از ازدواج دائم ، رابطهء جنسی باشه، اون موقع واقعا ایراد داره، چون ازدواج برای اون طرف که با این هدف اومده جلو، به اندازهء هر روز 1 ساعت جذابیت داره و حداکثر تا 2 سال اول زندگی، رابطهء قبل از ازدواج دائم، میتونه نیاز جنسی رو برطرف کنه، ولی نیاز روحی چی؟ این نیاز که کسی نمیتونه سرشو راحت بالا بگیره و بگه من ازدواج موقت دارم ، این حس غرور چی؟
و از طرفی اگر نیازش از لحاظ جنسی بر طرف شده باشه، خب پس از ازدواج دائم، طرف مقابلش که هنوز این نیاز در اون وجود داره، اون کجا بره برطرف کنه؟
حالا گیریم که هم مرد و هم زن قبل از ازدواج دائم نیاز جنسی خودشون رو از راه حلال برطرف کردند، حالا میخوان ازدواج دائم داشته باشند، خب پس از ازدواج، یکی از زوجین برای مدتی در کنار زوج خودش حضور نداشته باشه مثلا شوهر یه خانومی رفته باشه مسافرت، حالا اگر در هر دو شخص این نیاز دوباره ایجاد بشه ، مثلا هر دو شخص به خاطر فاصله ای که از هم داشتن و اشباع فرومون یا همون هورمون جنسی، احساس جنسی زیادی پیداکنند، خب حالا مرد خانواده که در همون سفر یه ازدواج موقت انجام میده چون قبلا سابقه انجام دادن این کار رو داشته و زنش هم از اون رابطه های قبلی با خبر هست پس از انجام دوبارهء این کار باکی نداره، و همسر این آقا هم چنان در خونه آمادهء یک رابطهء جنسی کامل منتظر این آقاست، ولی میبینه وقتی آقا اومده خونه ،سیر هست و احساس نیاز جنسی نداره، خانومه مجبوره 2 کار کنه، یا طلاق بگیره که با محوریت اینکه شوهر من حرف منو نمیفهمه و منو درک نمیکنه که حقیقت رو گفته دیگه ، چون شوهرش اگر درکش میکرد باید نیازش رو برطرف میکرد یا اینکه از راه حرام خودش رو ارضاء کنه، یعنی یا خودارضایی کنه یا اینکه با یه مرد دیگه رابطه داشته باشه، و این میشه که آمار زنای محصره یا همون زنا با زن متاهل، بالا میره و خب تنها حکم موجود هم اعدام می باشد. خیلی راحت یه اعدام از یه رابطهء جنسی قبل از ازدواج صورت گرفته،
حالا گیریم که هر دوتا اینقدر قبل از ازدواج رابطهء جنسی داشتند که الآن نیازی ندارند و یا اینکه سنشون به قدری بالا رفته که ممکنه سالی 1 بار از لحاظ جنسی تحریک بشند، خب باید در کمال ناباوری بگم که این موضوع هم به طلاق کشیده میشه، چطور؟؟؟ خب ادامه رو بخونید
ادامه: دوشخص بدون نیاز جنسی در کنار هم هستند، حالا یک بحث و جدالی بین طرفین پیش میاد و هر کدوم میگه میرم خونه خودم، یعنی مرد میره خونه پدر خودش و زن هم میره خونه مادر خودش، و حالا چون نیاز جنسی ای وجود نداره، پس حالا حالا ها هر کدوم جدا هستند، خب این جدایی زیاد و فاصلهء زیادی که بین طرفین ایجاد شده ، ممکنه ادامه پیدا کنه و خیلی خطرناک باشه و در نهایت طلاق عاطفی و سپس طلاق رسمی...
حالا اگر نیاز جنسی طرفین تازه باشه یعنی پسر در سن 18 سالگی ازدواج کنه بدون اینکه رابطهء جنسی قبلا داشته باشه و دختر هم در همین حدود باشه بدون اینکه رابطه ای داشته باشه، خب بعد از یه جدال خیلی خیلی سنگین، و یه بحث خیلی سنگین که بین این دو پیش میاد ، چون هر دو طرف حداقل یک بار طعم رابطهء جنسی باهم بودن رو چشیدن ، پس به این راحتی نمیتونند این مزه ای که زیر دهانشون بوده رو از دست بدند، پس بعد از سنگین ترین نزاع و خشونتی که بینشون پیش بیاد، باز هم چون جوون هستند و پر نیاز، با تاریک شدن هوا و فرارسیدن شب و افزایش میل جنسی در انسان و چون یک مزهء خیلی خیلی شیرین از این نوع نیاز زیر دهن هر دو شخص بوده ، وقتی که شب فرا رسید و طرفین پر از غلیانات جنسی شدند، به شدت به سوی هم میشتابند که دوباره اون مزهء شیرین باهم بودن رو بچشند و اگر خداوند متعال این نیاز ، یعنی نیاز جنسی رو با این قدرت عظیم در نوع بشر قرار نداده بود و این جاذبهء جنسی در میان بشر وجود نداشت ، چه بسا با اولین دعوای بین آدم و حوا تا حالا جهان انسان ها نابود میشد و انسانی تا حالا وجود نداشت و آدم میرفت پی خوشگذرانی خود و حوا هم میرفت پی خوشگذرانی خود ، ولی این نیاز جنسی هست که مثل چسبی قوی طرفین رو کنار هم نگه داشت، حالا اگر هرچه سن ازدواج به سن مخصوص این نیاز نزدیک تر باشه ، چسب جنسی طرفین قوی تر عمل میکنه و اگر در سنین بالاتر باشه، چسب جنسی طرفین ضعیف تر عمل میکنه و برای باهم بودن طرفین نیاز به چسب های دیگر و ضعیفی می باشد مثل اینکه زن ، شوهر خودش رو با تعداد سکه تهدید کنه یا مرد ، زن خودش رو با اینکه میره سراغ یه زن دیگه تهدید کنه که هیچ کدوم این چسب ها به اندازهء چسب جنسی قدرت ندارند ، یا اگر هم داشته من تا حالا ندیدم اگر کسی دیده بیاد به ما بگه.
البته بحث همچنان ادامه داره ولی فقط خواستم کمی تشریح کنم ( نه زیاد فقط کمی ) ، که مبادا خیال کنید ازدواج همون قرمه سبزی هست ، قرمه سبزی یک تمثیل و تشبیه بود برای انتقال بهتر مطلب ، همین.
و در نهایت خواهشی که دارم این هست که در این فیلم ها و کلیپ های منتشر شده غرب ، می توان تامل کرد، مثلا در کلیپ تیکین بک مای لاو انریکه، آخرش نیاز جنسی بود که دوباره طرفین رو کنار هم نگه داشت ، و یا فیلم های خارجی ، در نهایت این نیاز جنسی هست که 2 شخص رو حتی بعد از سالیان سال طلاق ، دوباره در کنار هم نگه میدارد.
ازدواج ، نیمی از ایمان است.
اگر زیادی روک بودم ببخشید،
یاعلی

Nejatam;541970 نوشت:
-----------------------------------------
_ وابستگی
_ تداوم بعد از ازدواج دائم
_ مقایسه
_ مخفی کاری
_ کاهش انگیزه برای ازدواج دائم
_ کاهش جاذبه و تازگی ارتباط با همسر
----------------------------------------

وابستگی به چه کسی؟
تداوم بعد از ازدواج دائم چه مشکلی دارد؟
مخفی کاری از چه کسی؟
کاهش انگیزه از چه لحاظ؟
...
استاد امیدوار.
اگر صیغه بخاطر ارضای نیاز جنسی باعث کاهش انگیزه زن یا مرد به زادواج دائم می شود... ازدواجی که بر مبنای جاذبه های جنسیتی رخ داده، آیا با فروکشیدن شهوت حس پشیمانی را بعد از مدتی برای زن یا مرد نمی آورد؟

حقیر از طرف خودم حرف میزنم:
فکر می کنم ازدواج موقت باعث تفکر منطقی تر من می شود، که در فضایی دور از فشار جنسی، دلیلی بر ازدواج دائم بیابم.
فکر می کنم ازدواج موقت باعث می شود من "وابسته نشوم". چون تعدد افراد باعث می شود که من از همان اول دل به او نبندم.
که بعد از اتمام مدت عقد از او دل بکنم.
فکر می کنم اگر همسر دائمی داشته باشم، با این موضوع کنار بیاید که من قبل از ازدواج مثلاً صیغه کرده ام.

(ضمناً صیغه کردن بعد از ازدواج با توجه به شرایط خودش، نیز حق من است. شاید این موضوع را با او در میان نگذارم اما آن را می توانم در صورت لزوم در نظر داشته باشم.

سخنانتون جای بسی تامل داشت و منتظرم پاسخ کارشناس محترم تاپیک رو هم بشنوم
یه نکته اینکه دقیقا شما درست میفرمایید ، طبق نظر ایت الله مکارم ، شما میتوانین بدون اطلاع همسر اول خود ، همسر دیگری اختیار کنید

ارنیکا;541981 نوشت:
سلام می خوام بدونم اقدام به بارداری شب های قدر مشکل داره ؟ممکنه مکروه یا حرام باشه ؟ممنونم

ارنیکا;541982 نوشت:
لطفا جوابم رو بدینممنونم

برادر من اینجا انجمن مشاوره هست ، سوالتون رو توی بخش فقه باید بپرسید
kamal2;542047 نوشت:
در مورد صیغه موقت و زنا و بررسی مسائل پیرامون آن:
اساسی ترین فرق زنا با صیغه موقت ، زیر بار رفتن مهریه سنگین صیغه هست که در زنا نیست و همچنین الزام احتیاط واجب اذن پدر برای دختر باکره، شاید این دو مورد به ظاهر ساده فرق خاصی ایجاد نکنه ولی در باطن همین دو مورد خیلی باهم فرق دارند، فرقشون هم میتونید در دادسرا های خانواده و یا شورای حل اختلاف و دیگر مراجع این چنینی ببینید،
خلاصه فرق و نتیجه گیری از مطلب بالا این هست که ، وقتی شما زنا می کنید، دیگه برای خودتون کنتور نمیندازید و حساب کار از دستتون در میره، نه حساب اون دختر باکره رو میکنید، نه اینکه قرار نیست شما مهریه رو به خودتون تحمیل کنید، بنابراین کنتور کار از دستتون میره.
اگر می بینید نمیتونید ازدواج دائم داشته باشید، و غریزه جنسی و شما قالب شده، مطمئنا و مطمئنا صیغه بهتر از زنا یا خود ارضایی هست، ولی وقتی می خواهید صیغه موقت داشته باشید باید بعدا به این موضوع فکر کنید که اگر همسر آیندتون از این مسائله خبر دار بشه، میتونید جوابشو بدید یا نه. در ضمن این نکته رو هم اینجا یادآوری کنم، گیریم که شما اول ازدواج دروغ گفتید و به همسرتون نگفتید که قبلا رابطهء جنسی داشتید، در اینصورت نباید انتظار داشته باشید که همسرتون هم به شما حقیقت رو گفته باشه و قبل از ازدواج با شما رابطهء جنسی نداشته باشه، ممکنه او هم مثل شما با یکی مثل شما رابطه برقرار کرده باشه و الآن بخواد پنهان کنه. حالا اگر همسرتون رابطه نداشت و شما هم خواستید به همسرتون دروغ بگید، تا کی میخواهید دروغ بگید؟ چند روز؟ چند سال؟ عذاب وجدان را چیکار میکنید؟ استرس از اینکه نکنه همسرتون متوجه بشه هر روز شما رو از بین میبره، یا اینکه اگر یکی دیگه یا همون کسی که باهاش صیغه بودید از روی حسادت یا اخاذی بخواد موضوع رو به همسرتون بگه ، فکر میکنید برای همسرتون قابل تحمل هست ؟ یا اینکه خودتون اول ازدواج تمام موضوع رو کاملا صادقانه بیان کنید؟!!!
...........
حالا نوبت به بررسی اینکه رابطهء جنسی قبل از ازدواج دائم، که ما فرض میکنیم از نوع حلال باشه ، تفکر منطقی تری برای ازدواج دائم فراهم میکند؟
در پاسخ به این سوال یک مثالی میزنم ،که اگر باهوش باشید راحت موضوع رو متوجه میشوید ( به قول معروف العاقل به یک اشاره الجاهل به یک تور پشتی)
صیغه موقت مثل میوه ، میوه خشک ، پسته و خشکبار
زنا مثل پفک ، چیپس ، دنت، نوشابه، کالباس ، سوسیس می باشد.
ازدواج دائم مثل زرشک پلو با مرغ، فسنجون ، قرمه سبزی، آلو خورشت،کباب برگ، شیشلیک، سلطانی ، جوجه بریان
خب حالا که مشبه و مشبه به ، معلوم شد میریم سراغ استفاده از این مثال، اگر روی این سوال خوب فکر کنید تا آخر جوابتون رو میگیرید، سوال:»»»
به نظر شما خوردن میوه یا پفک قبل از وعدهء اصلی غذایی کار خوبی است؟ به نظرتون جلوی اشتهای شما رو نمیگیره؟!!!
حالا به بررسی دقیق و کاربردی برای بحثمون می پردازم، اینکه یکی از دلایل ازدواج دائم، رابطهء جنسی باشه، ایرادی نداره ولی اینکه هدف از ازدواج دائم ، رابطهء جنسی باشه، اون موقع واقعا ایراد داره، چون ازدواج برای اون طرف که با این هدف اومده جلو، به اندازهء هر روز 1 ساعت جذابیت داره و حداکثر تا 2 سال اول زندگی، رابطهء قبل از ازدواج دائم، میتونه نیاز جنسی رو برطرف کنه، ولی نیاز روحی چی؟ این نیاز که کسی نمیتونه سرشو راحت بالا بگیره و بگه من ازدواج موقت دارم ، این حس غرور چی؟
و از طرفی اگر نیازش از لحاظ جنسی بر طرف شده باشه، خب پس از ازدواج دائم، طرف مقابلش که هنوز این نیاز در اون وجود داره، اون کجا بره برطرف کنه؟
حالا گیریم که هم مرد و هم زن قبل از ازدواج دائم نیاز جنسی خودشون رو از راه حلال برطرف کردند، حالا میخوان ازدواج دائم داشته باشند، خب پس از ازدواج، یکی از زوجین برای مدتی در کنار زوج خودش حضور نداشته باشه مثلا شوهر یه خانومی رفته باشه مسافرت، حالا اگر در هر دو شخص این نیاز دوباره ایجاد بشه ، مثلا هر دو شخص به خاطر فاصله ای که از هم داشتن و اشباع فرومون یا همون هورمون جنسی، احساس جنسی زیادی پیداکنند، خب حالا مرد خانواده که در همون سفر یه ازدواج موقت انجام میده چون قبلا سابقه انجام دادن این کار رو داشته و زنش هم از اون رابطه های قبلی با خبر هست پس از انجام دوبارهء این کار باکی نداره، و همسر این آقا هم چنان در خونه آمادهء یک رابطهء جنسی کامل منتظر این آقاست، ولی میبینه وقتی آقا اومده خونه ،سیر هست و احساس نیاز جنسی نداره، خانومه مجبوره 2 کار کنه، یا طلاق بگیره که با محوریت اینکه شوهر من حرف منو نمیفهمه و منو درک نمیکنه که حقیقت رو گفته دیگه ، چون شوهرش اگر درکش میکرد باید نیازش رو برطرف میکرد یا اینکه از راه حرام خودش رو ارضاء کنه، یعنی یا خودارضایی کنه یا اینکه با یه مرد دیگه رابطه داشته باشه، و این میشه که آمار زنای محصره یا همون زنا با زن متاهل، بالا میره و خب تنها حکم موجود هم اعدام می باشد. خیلی راحت یه اعدام از یه رابطهء جنسی قبل از ازدواج صورت گرفته،
حالا گیریم که هر دوتا اینقدر قبل از ازدواج رابطهء جنسی داشتند که الآن نیازی ندارند و یا اینکه سنشون به قدری بالا رفته که ممکنه سالی 1 بار از لحاظ جنسی تحریک بشند، خب باید در کمال ناباوری بگم که این موضوع هم به طلاق کشیده میشه، چطور؟؟؟ خب ادامه رو بخونید
ادامه: دوشخص بدون نیاز جنسی در کنار هم هستند، حالا یک بحث و جدالی بین طرفین پیش میاد و هر کدوم میگه میرم خونه خودم، یعنی مرد میره خونه پدر خودش و زن هم میره خونه مادر خودش، و حالا چون نیاز جنسی ای وجود نداره، پس حالا حالا ها هر کدوم جدا هستند، خب این جدایی زیاد و فاصلهء زیادی که بین طرفین ایجاد شده ، ممکنه ادامه پیدا کنه و خیلی خطرناک باشه و در نهایت طلاق عاطفی و سپس طلاق رسمی...
حالا اگر نیاز جنسی طرفین تازه باشه یعنی پسر در سن 18 سالگی ازدواج کنه بدون اینکه رابطهء جنسی قبلا داشته باشه و دختر هم در همین حدود باشه بدون اینکه رابطه ای داشته باشه، خب بعد از یه جدال خیلی خیلی سنگین، و یه بحث خیلی سنگین که بین این دو پیش میاد ، چون هر دو طرف حداقل یک بار طعم رابطهء جنسی باهم بودن رو چشیدن ، پس به این راحتی نمیتونند این مزه ای که زیر دهانشون بوده رو از دست بدند، پس بعد از سنگین ترین نزاع و خشونتی که بینشون پیش بیاد، باز هم چون جوون هستند و پر نیاز، با تاریک شدن هوا و فرارسیدن شب و افزایش میل جنسی در انسان و چون یک مزهء خیلی خیلی شیرین از این نوع نیاز زیر دهن هر دو شخص بوده ، وقتی که شب فرا رسید و طرفین پر از غلیانات جنسی شدند، به شدت به سوی هم میشتابند که دوباره اون مزهء شیرین باهم بودن رو بچشند و اگر خداوند متعال این نیاز ، یعنی نیاز جنسی رو با این قدرت عظیم در نوع بشر قرار نداده بود و این جاذبهء جنسی در میان بشر وجود نداشت ، چه بسا با اولین دعوای بین آدم و حوا تا حالا جهان انسان ها نابود میشد و انسانی تا حالا وجود نداشت و آدم میرفت پی خوشگذرانی خود و حوا هم میرفت پی خوشگذرانی خود ، ولی این نیاز جنسی هست که مثل چسبی قوی طرفین رو کنار هم نگه داشت، حالا اگر هرچه سن ازدواج به سن مخصوص این نیاز نزدیک تر باشه ، چسب جنسی طرفین قوی تر عمل میکنه و اگر در سنین بالاتر باشه، چسب جنسی طرفین ضعیف تر عمل میکنه و برای باهم بودن طرفین نیاز به چسب های دیگر و ضعیفی می باشد مثل اینکه زن ، شوهر خودش رو با تعداد سکه تهدید کنه یا مرد ، زن خودش رو با اینکه میره سراغ یه زن دیگه تهدید کنه که هیچ کدوم این چسب ها به اندازهء چسب جنسی قدرت ندارند ، یا اگر هم داشته من تا حالا ندیدم اگر کسی دیده بیاد به ما بگه.
البته بحث همچنان ادامه داره ولی فقط خواستم کمی تشریح کنم ( نه زیاد فقط کمی ) ، که مبادا خیال کنید ازدواج همون قرمه سبزی هست ، قرمه سبزی یک تمثیل و تشبیه بود برای انتقال بهتر مطلب ، همین.
و در نهایت خواهشی که دارم این هست که در این فیلم ها و کلیپ های منتشر شده غرب ، می توان تامل کرد، مثلا در کلیپ تیکین بک مای لاو انریکه، آخرش نیاز جنسی بود که دوباره طرفین رو کنار هم نگه داشت ، و یا فیلم های خارجی ، در نهایت این نیاز جنسی هست که 2 شخص رو حتی بعد از سالیان سال طلاق ، دوباره در کنار هم نگه میدارد.
ازدواج ، نیمی از ایمان است.
اگر زیادی روک بودم ببخشید،
یاعلی

سلام
تشکر بابت شرکت در بحث
چند سالی از خدمت شما داشتم
1- شما موقع ازدواج اگر قبلا رابطه جنسی به صورت حلال داشته باشید به همسرتون میگید؟اکثر مشاوران داخلی و خارجی معتقدند اگر احتمال میدیم که همسرمون در آینده متوجه این امر نخواهد نباید به او بگوییم چون قطعا تا اخر عمر این مساله در إهن او به صورت یک چیز بد( نکنه دوباره همسرم این کارو بکنه ، نکنه بازم داشته و به من نگفته ، نکنه زنایی غیر از من رو دوست داره و ...) میمونه حالا نظر شما چیه؟ از لحاظ درون دینی هم اسلام میگه اگر از یک کار توبه مردید هیچ احدی نباید غیر از شما و خدای شما این مساله رو بدونه و نباید قبحش رو بشکنید حالا شمایی که از کار حلال یا فرضا غیرحلال این کار رو کردید اما الان توبه کردید و میخواید پایبند به همسرتون باشید به نظرتون آیا از لحاظ برون دینی باز هم نیازه بهش بگید؟
2- توی قسمت دوم عرایضتون از رابطه جنسی به عنوان یه عامل سفت و سخت جلوگیری کننده از طلاق صحبت کردید و حتی فرمودید

نقل قول:
ولی این نیاز جنسی هست که مثل چسبی قوی طرفین رو کنار هم نگه داشت، حالا اگر هرچه سن ازدواج به سن مخصوص این نیاز نزدیک تر باشه ، چسب جنسی طرفین قوی تر عمل میکنه

متنتون 99درصد از لحاظ تئوری درست هست و آدم ها تا قبل از ازدواج قطعا از هر 10 نفر 9 نفر اعتراف میکنند حرف های شما با عقل جور در میاد و احتمالا باید صحیح باشه اما تجربه نشون میده توی عمل کمتر این مساله خودش رو نشون میده...خانم ها اون چیزی که ما آقایون میشناسیم یا توی کتاب ها میخونیم یا از دوست و آشنای متاهلمون میشنویم نیست.
ما آقایوناز سنین 18 تا شاید 40 سالگی قوی ترین غریضمون غریضه جنسی هست ، خیلی راحت و سریع تحریک میشه ، و خیلی سریع هم در صورت ارتباط فروکش میکنه.
خانم ها واقعا این طور نیستند ، از یه زندگی تقریبا 20 درصدشون هم شاید راطه جنسی رو اگر هم 1 ماه انجام ندند اتفاقی براشون نیوفته ، دیر تحریک میشند و اصلا به این سادگیا تحریک نمیشند و دیگه از سن 28 سالگی به بعد که واقعا کار سخت میشه.....بنابراین در تئوری حرف های شما صحیحه اما در عمل رابطه جنسی حتی در سنین اوج این غریضه بسیار بسیار کم موثر هست.البته تجربیات من کم هست و امیدوارم کارشناس محترم تاپیک تجربیات خودشون رو هم عنوان کنند

muiacir;541905 نوشت:
ممنون پاسختون خوب بود
چند سوال
1 - اگر ازدواج موقت داشتیم یا حتی به صورت غیر شرعی بوده ، آیا باید به همسرمان بگوییم؟(چه بپرسد چه نپرسد)
2 - به نظر شما ازدواج موقت باید با سکس همراه باشه؟
3 - آماری در دست هست که میزان ارتباط مشروع و نامشروع در ادم ها توی ایران رو قبل از ازدواج بیان کنه؟

بسمه تعالی
با سلام و تحیت
_ از گفتن و افشاء چنین روابطی بوِیژه اگر نامشروع باشد اجتناب شود، چرا که سبب آشفتگی و سلب اعتماد لازم خواهد شد.
_ سطح ارتباط در ازدواج موقت متغییری است که شرایط، موقعیت و اصل نیاز طرفین آن را تعیین می کند.
_ بعید است آمار دقیقی در این خصوص وجود داشته باشد

یک مشت خاک;541970 نوشت:
وابستگی به چه کسی؟
تداوم بعد از ازدواج دائم چه مشکلی دارد؟
مخفی کاری از چه کسی؟
کاهش انگیزه از چه لحاظ؟
...
استاد امیدوار.
اگر صیغه بخاطر ارضای نیاز جنسی باعث کاهش انگیزه زن یا مرد به زادواج دائم می شود... ازدواجی که بر مبنای جاذبه های جنسیتی رخ داده، آیا با فروکشیدن شهوت حس پشیمانی را بعد از مدتی برای زن یا مرد نمی آورد؟
.

بسمه تعالی
با سلام و عرض تحیت

در ابتدا لازم است بیان شود که بنده آسیبهای مطرح شده را آسیبهایی احتمالی عرض کردم و نه قطعی چرا که همانطور که بیان شد این وضعیت به شخصیت افراد و موقعیتهای متفاوت بستگی دارد. اما در پاسخ به سوالت حضرتعالی به ترتیب باید گفت؛

_ وابسته به شدن به همسر موقت. البته این فرض زمانی ایجاد مشکل می کند که یا قصد ازدواج دائم با وی نداشته باشد و یا اینکه این امکان برای وی مهیا نشود.

_ خب اگر به فرهنگ و واقعیات حاکم بر جامعه بیشتر توجه کنیم، پی خواهیم برد که تداوم اینگونه روابط در بسیاری از موارد سست شدن بنیان خانواده را به همراه خواهد داشت. این فرض نیز زانی است که شخص یا قصد ازدواج دائم داشته باشد و یا اینکه متاهل باشد. اما در صورت مجرد بودن و یا عدم انگیزه برای تاهل، تداوم ازدواج موقت از این منظر ایرادی را به دنبال نخواهد داشت.

_ مخفی کاری از خانواده ها و بویژه همسر دائم و حتی دیگر همسران موقت!

_ همانطور که بیان شد؛ کاهش انگیزه برای ازدواج دائم. و البته این فرض نیز آنجایی است که نیاز جنسی در اولویت قرار داشته باشد و طبعا اگر ازدواجی صرفا برای ارتباط جنسی شکل بگیرید ممکن است رفته رفته از هم گسستگی را شاهد باشیم

نقل قول : (( سلام
تشکر بابت شرکت در بحث
چند سالی از خدمت شما داشتم
1- شما موقع ازدواج اگر قبلا رابطه جنسی به صورت حلال داشته باشید به همسرتون میگید؟اکثر مشاوران داخلی و خارجی معتقدند اگر احتمال میدیم که همسرمون در آینده متوجه این امر نخواهد نباید به او بگوییم چون قطعا تا اخر عمر این مساله در إهن او به صورت یک چیز بد( نکنه دوباره همسرم این کارو بکنه ، نکنه بازم داشته و به من نگفته ، نکنه زنایی غیر از من رو دوست داره و ...) میمونه حالا نظر شما چیه؟ از لحاظ درون دینی هم اسلام میگه اگر از یک کار توبه مردید هیچ احدی نباید غیر از شما و خدای شما این مساله رو بدونه و نباید قبحش رو بشکنید حالا شمایی که از کار حلال یا فرضا غیرحلال این کار رو کردید اما الان توبه کردید و میخواید پایبند به همسرتون باشید به نظرتون آیا از لحاظ برون دینی باز هم نیازه بهش بگید؟
2- توی قسمت دوم عرایضتون از رابطه جنسی به عنوان یه عامل سفت و سخت جلوگیری کننده از طلاق صحبت کردید و حتی فرمودید
ولی این نیاز جنسی هست که مثل چسبی قوی طرفین رو کنار هم نگه داشت، حالا اگر هرچه سن ازدواج به سن مخصوص این نیاز نزدیک تر باشه ، چسب جنسی طرفین قوی تر عمل میکنه

متنتون 99درصد از لحاظ تئوری درست هست و آدم ها تا قبل از ازدواج قطعا از هر 10 نفر 9 نفر اعتراف میکنند حرف های شما با عقل جور در میاد و احتمالا باید صحیح باشه اما تجربه نشون میده توی عمل کمتر این مساله خودش رو نشون میده...خانم ها اون چیزی که ما آقایون میشناسیم یا توی کتاب ها میخونیم یا از دوست و آشنای متاهلمون میشنویم نیست.
ما آقایوناز سنین 18 تا شاید 40 سالگی قوی ترین غریضمون غریضه جنسی هست ، خیلی راحت و سریع تحریک میشه ، و خیلی سریع هم در صورت ارتباط فروکش میکنه.
خانم ها واقعا این طور نیستند ، از یه زندگی تقریبا 20 درصدشون هم شاید راطه جنسی رو اگر هم 1 ماه انجام ندند اتفاقی براشون نیوفته ، دیر تحریک میشند و اصلا به این سادگیا تحریک نمیشند و دیگه از سن 28 سالگی به بعد که واقعا کار سخت میشه.....بنابراین در تئوری حرف های شما صحیحه اما در عمل رابطه جنسی حتی در سنین اوج این غریضه بسیار بسیار کم موثر هست.البته تجربیات من کم هست و امیدوارم کارشناس محترم تاپیک تجربیات خودشون رو هم عنوان کنند))

در اول صحبتتون، باید بگم اگر توانایی اینو ندارید که بعدا رابطه ای که با شخص دیگه داشتید به همسرتون بگید و همچنین ، احتمال می دهید که همسرتون از این رابطه خبردار بشن، خب پس قبل از ازدواجتون با شخص دیگه رابطه برقرار نکنید، ولی اگر رابطه ای داشتید و همچنین احتمال می دهید که همسرتون از این رابطه خبر دار بشه ، خب منطقی ترین راه و بهترین راه به نظر من این هست که قبل از اینکه از طرق دیگه ای خبر دار بشه ، شما به همسرتون بگید. ولی اگر رابطه ای داشتید و همچنین احتمال هم می دهید همسرتون تا آخرین روز زندگی از این رابطه با خبر نشه، خب زندگی رو با خوشی ادامه بدید و الزامی نیست که به همسرتون چیزی بگید.

در مورد چسب جنسی، شما برای چسباندن دو سطح نیازی ندارید هر دو سطح را آغشته به چسب کنید بلکه کافیست یک سطح را به چسب آغشته کنید ، یعنی اینکه فقط تمایل از سمت مرد باشه هم باز رابطهء جنسی برقرار است، حال اگر دو سطح را آغشته به چسب کنید ، خب بدیهی است که این دو سطح با استحکام بیشتری به هم می چسبند ، یعنی اینکه اگر هم مرد و هم زن تمایل داشته باشند خب این رابطه خیلی خیلی قوی تر هست. در مورد زنان هم بنده نگفتم خیلی تمایل دارند به رابطهء جنسی ، بلکه خیلی تمایل دارند به ابراز عاطفه و دریافت عاطفه، زن و مرد باید مکمل هم باشند ، نه اینکه هر دو نیاز جنسی باشند و یا هر دو نیاز عاطفی، اگر هر دوی زوجین فقط به یکدیگر به چشم نیاز جنسی بنگرند، زندگی در شب ها خلاصه میشه ، این نیاز عاطفی زن ها ست که زندگی رو در صبح هم ادامه میده و جریان زندگی رو از کار نمیندازه، صبح که مرد و زن از لحاظ جنسی نیازی ندارند و سطح هورمون ها هم پایین هست ، اینجاست که زن با مهر و محبت خودش صبح رو به شب میرسونه. حالا اگر ازدواج در سنین بالاتر رخ بده ، برعکس تفکر عوام جامعه ، این خانوم ها هستند که به شدت آسیب روحی میبینند نه آقایون، آقایون ممکنه احتمالا از لحاظ خودارضایی آسیب بسیار زیاد جنسی ببیند ولی آسیب روحی کمتری متحمل می شوند ولی خانوم ها اگر دیر ازدواج کنند آسیب روحی شدید تری می بینند. روح را به این راحتی نمی توان درمان کرد. طبق آیات قرآن ، زن و مرد برای اینکه به یکدیگر تسلی و آرامش بدهند آفریده شدند. مثلا ، مثلا ، زن آرامش جنسی به مرد میده و مرد هم آرامش روانی به زن میده. این هست که زندگی شیرین میشه ، وگرنه اگر دید ما از ازدواج فقط و فقط نیاز جنسی باشه ، اون موقع هست که میگن ازدواج تو سنین پایین ممکنه آسیب رسان باشه ، ولی اگر ازدواج به سادگی و با توجه به نیاز های طرفین توی سنین خودش و به موقع انجام بشه ، یعنی همون 16 و 10 ، اونوقت هست که طرفین بدون اینکه نیاز های خودشون رو سرکوب کنند و به هزار دعا و ورزش و تفریح و توبه و ... متوسل بشن و خودشون رو به سن 28 برسونند ، توی سن به موقع ازدواج می کنند و از آسیب ها در امان اند.
ازدواج نیمی از ایمان است.

با سلام و عرض ادب

بنده در این مورد مسایلی رو عرض میکنم که به چشم دیدم

پسر یکی از فامیلامون با یه زن مطلقه رابطه داشت یعنی رابطه پنهانی جنسی ولی اون جوری بهش علاقه مند شد که با یه زن نابکار ازدواج کرد البته الان اون دیگه یه زن خوب شده البته نمیدونما فقط دیدم که نمازینا میخوند

خلاصه اما ابروش تو فامیل رفت ...

در ضمن شماکه از سلامتی ادم ها اطلاعاتی ندارین شاید یکی ایدز داشت ارضای جنسی به چه قیمت؟ به قیمت مردن هم راضی هستین؟؟؟

در ضمن حالا این یک طرف ماجراست ..اگه قبل از ازدواج رابطه داشته باشین میتونین ناقل بیماری باشین و بعد ازدواج اون بیماری رو به همسرتون انتقال بدین

واقعا ازدواج موقت و هر شب با یکی بودن کار کثیفی هست حتی اگه شرع کثیف ندونه علم این کارو کثیف میدونه هی میکربها و کثافات و عفونت هارو ازین به اون منتقل میکنین.. اه اه اه

[="Tahoma"][="Black"]

*شیوا*;557081 نوشت:
واقعا ازدواج موقت و هر شب با یکی بودن کار کثیفی هست حتی اگه شرع کثیف ندونه علم این کارو کثیف میدونه هی میکربها و کثافات و عفونت هارو ازین به اون منتقل میکنین.. اه اه اه

سلام
چه کسی گفته که شرع این کار رو کثیف نمیدونه؟ ظاهراً شما از احکام عده در ازدواج موقت مطلع نیستید![/]

رابطه جنسی قبل از ازدواج حرام است

kamal2;542047 نوشت:
اساسی ترین فرق زنا با صیغه موقت ، زیر بار رفتن مهریه سنگین صیغه هست که در زنا نیست و همچنین الزام احتیاط واجب اذن پدر برای دختر باکره، شاید این دو مورد به ظاهر ساده فرق خاصی ایجاد نکنه ولی در باطن همین دو مورد خیلی باهم فرق دارند، فرقشون هم میتونید در دادسرا های خانواده و یا شورای حل اختلاف و دیگر مراجع این چنینی ببینید،
[="#000080"][="#000080"] هوالعالم

بنظرم بهتره درخواست کنید مطلب ارسالی شما حذف بشه
صیغه کجا زنا کجا ؟

همین چهار تا کلمه اول رو خوندم اصلا میل و چشمم به بقیه اش نرفت .[/][/]

علی ;557147 نوشت:

سلام
چه کسی گفته که شرع این کار رو کثیف نمیدونه؟ ظاهراً شما از احکام عده در ازدواج موقت مطلع نیستید!

با سلام و عرض ادب

دوست گرامی من گفتم حتی اگه شرع قبول نکنه

چون بعضیا به شرع احترام قاعل نیستن

ما هممون میدونیم که شرع هم حرام کرده ولی از لحاظ علمی هم خواستم بگم که کاملا مفهوم بشه که برا شما اشتباه مفهوم شد !

[="Tahoma"][="Black"]

*شیوا*;557478 نوشت:
با سلام و عرض ادب

دوست گرامی من گفتم حتی اگه شرع قبول نکنه

چون بعضیا به شرع احترام قاعل نیستن

ما هممون میدونیم که شرع هم حرام کرده ولی از لحاظ علمی هم خواستم بگم که کاملا مفهوم بشه که برا شما اشتباه مفهوم شد !


اگه منظورتون این بود باید میگفتید "حتی اگه شرع رو هم قبول نداشته باشیم" یا "حتی اگه به شرع هم کاری نداشته باشیم" یا از این قبیل جملات.
ولی اینکه گفتید "حتی اگه شرع کثیف ندونه علم این کارو کثیف میدونه" طور دیگه ای برداشت میشه.
به هر حال احکام مربوط به عده در ازدواج موقت هم وجود داره و همین یک حکم میتونه اونقدر محدودیت ایجاد کنه که بگیم هیچ شباهتی بین ازدواج موقت و زنا نیست.[/]

علی ;557519 نوشت:

اگه منظورتون این بود باید میگفتید "حتی اگه شرع رو هم قبول نداشته باشیم" یا "حتی اگه به شرع هم کاری نداشته باشیم" یا از این قبیل جملات.
ولی اینکه گفتید "حتی اگه شرع کثیف ندونه علم این کارو کثیف میدونه" طور دیگه ای برداشت میشه.
به هر حال احکام مربوط به عده در ازدواج موقت هم وجود داره و همین یک حکم میتونه اونقدر محدودیت ایجاد کنه که بگیم هیچ شباهتی بین ازدواج موقت و زنا نیست.

هیچ شباهتی بین ازدواج موقت و زنا نیست ... البته برای خانومها .... نه برای آقایون ...

خانومها باید ...
1- عده نگه دارند .
2- اجازه از ولی شون بگیرن .
3- همزمان صیغه موقت یا دائم با کسی دیگر نشده باشند .
4- اگر هم عقد کردند حق طلاق با مرد هست ... یعنی یه برده به تمام معنی ...

ولی آقایون راحتن ...
1- صیغه میکنن 10 دقیقه ل.... لازم هم نیست که عده نگه دارن شب هم میرن پیش زنشون میخوابن ....
2- اجازه از ولیشون نمیخوان .
3- میتونن همزمان با 4 تا زن عقد دائم و با 40 نفر صیغه موقت بکنن ... تازه اون دنیا دستشون باز تر هم هست بهشون 2 تا حور العین و 4000 تا بیوه و 800 تا باکره میدن اونم همزمان ...
4- هر موقع زنشون دلشون رو زد میتونن ولش کنن .

اصولا چیزی به نام خیانت در دین اسلام برای آقایون تعریف نشدس ... یه کلمه موهومی هست ....

سلام

الهه خشم;557533 نوشت:
خانومها باید ...
1- عده نگه دارند .
2- اجازه از ولی شون بگیرن .
3- همزمان صیغه موقت یا دائم با کسی دیگر نشده باشند .
4- اگر هم عقد کردند حق طلاق با مرد هست ... یعنی یه برده به تمام معنی ...

چند مورد دیگه رو هم فراموش کردید. در ازدواج موقت "مهریه" واجبه. خانم اگه هر مقداری، حتی اگه به اندازه شش حقوق ماهیانه مرد رو طلب کنه مرد "موظفه" که پرداخت کنه. خانمها باید "عده" نگه دارند، حتی اگه زناشویی یک ساعت طول بکشه. اما به راحتی میتونن مدت رو کم و زیاد کنن تا صرفه سه ماه و اندی رو داشته باشه. حالا اگه برای این چند ماه مهریه بالا هم طلب کنن خیلی قضیه فرق میکنه. مرد هم که موظف به پرداخته. به نظر میرسه معنی "برده" تو این نگاه کمی فرق بکنه!
الهه خشم;557533 نوشت:
اصولا چیزی به نام خیانت در دین اسلام برای آقایون تعریف نشدس ... یه کلمه موهومی هست ....

بله من هم قبول دارم. اصولاً احکامی که اسلام برای ازدواج موقت و دائم معین کرده، میتونه به راحتی جلوی خیانت رو بگیره. به خصوص الان که با اومدن قوانینی مثل "شروط ضمن عقد" و "طلاق غیابی" و... عملاً مرد حتی فکر خیانت هم نمیتونه به سرش بزنه.

[="#000080"][="#2F4F4F"]هوالعالم[/]
یکی از دلایل امر به صیغه با تمام شرایطش و برتری اون نسبت به دوستی ها و رابطه های غیر اصولی اینه
که حقی ضایع نشه و تجاوزی صورت نگیره ...

[="#006400"]ازون طرف ما دیگه خیلی مسائل جنسی رو رابطه ای فرض کردیم
و فکر میکنیم برای ارضای به ظاهر جنسی یا حصول نتیجه ای با کیفیت بعد از رابطه حتما باید نزدیکی صورت بگیره و
فکر میکنیم که حتما باید از پست ترین نقطه جسم به خودمون زحمت بدیم تا قلب ما متعادل بشه و در اخر ذهن آرام بگیره [/]

در صورتیکه وقتی شرایط تولید مثل وجود نداره
میتونیم این ارامش ذهنی و قلبی و کنترل طغیان هوای جنسی رو بدون کمترین زحمتی از بالا یعنی ذهن به پایین بدست بیاریم .
و با این شکل دیگه نیروی جوانی و زندگانی هدر نمیره و بدن ما از حالت دخترانه و پسرانه به زنانه و مردانه تغییر شکل نمیده . توی رابطه های جنسی بیخودی بدن تغییر شکل میده اما ذهن و روح دچار مشکل هستند چون اون چیزی که درک کردن در کنارشون وجود نداره و به معنای واقعی شریک زندگی نبوده و حامی ما نیست .

خیلی از ما با کمبود عاطفی مواجه هستیم و خیلی زود اونرو به نیاز جنسی ربط میدیم
خیلی از ما از تنهایی و بی همزبانی به تنگ امدیم و خیلی از ما اصلا ذهنیت درستی از رابطه و همصحبتی نداریم
ذهن خیلی از ما بد بار اومده !
میدونی چرا ؟ یه دلیلش میتونه این باشه که به دیگران تهمت میزدیم
از کاهه یه سلام احوالپرسی ساده , کوه تهمت زنا یا فحشا ساختیم و هر چیزی رو به شوخی میگرفتیم !!!
یا اینکه صبح تا شب به دوستیهای کثیف توی فیلمهای رویایی فکر کردیم و ....

[="#DAA520"]برای همین ذهن ما الوده به الگوهای سخت و زودگذر شده
اگر عبادت و مراقبت به معنای واقعی صورت بگیره میبینیم که هر کوهی به راحتی کاه میشه
و گاها روابط و تعامل ذهنی و قلبی ما با دنیا, نتیجه ی زودگذر بعد از رابطه یا نزدیکی رو به ما میده و دیگه نیازی نیست
که به جسم زحمت و فرسودگی وارد کنیم . [/]

تا زمانیکه شریکی سالم و کامل یا مورد علاقه سر راه ما قرار بگیره
اونهم برای تکامل ...

لازم به ذکره
که منم تافته جدا بافته نیستم و با این مشکلات سرو کله زدم و
به این نتیجه رسیدم ارزش مراقبت بیشتر از راهیه که به شهوترانی و الوده شدن ختم میشه
انشاالله که نذاریم احساس نیاز ما رو فلج کنه و در زمانش حتما با احتیاط و مراقبت کامل به سمت شریک دائم یا موقت بریم طوریکه لااقل اخره این شراکت به ورشکستگی و خیانت ختم نشه !
و گرنه تحمل تشنگی موقت با اب کم بهتر از نوشیدن زهر و سم بلاست ... [/]

Mohammad2db;557617 نوشت:
[="#000080"][="#2F4F4F"]هوالعالم[/] یکی از دلایل امر به صیغه با تمام شرایطش و برتری اون نسبت به دوستی ها و رابطه های غیر اصولی اینه که حقی ضایع نشه و تجاوزی صورت نگیره ... [="#006400"]ازون طرف ما دیگه خیلی مسائل جنسی رو رابطه ای فرض کردیم و فکر میکنیم برای ارضای به ظاهر جنسی یا حصول نتیجه ای با کیفیت بعد از رابطه حتما باید نزدیکی صورت بگیره و فکر میکنیم که حتما باید از پست ترین نقطه جسم به خودمون زحمت بدیم تا قلب ما متعادل بشه و در اخر ذهن آرام بگیره [/] در صورتیکه وقتی شرایط تولید مثل وجود نداره میتونیم این ارامش ذهنی و قلبی و کنترل طغیان هوای جنسی رو بدون کمترین زحمتی از بالا یعنی ذهن به پایین بدست بیاریم . و با این شکل دیگه نیروی جوانی و زندگانی هدر نمیره و بدن ما از حالت دخترانه و پسرانه به زنانه و مردانه تغییر شکل نمیده . توی رابطه های جنسی بیخودی بدن تغییر شکل میده اما ذهن و روح دچار مشکل هستند چون اون چیزی که درک کردن در کنارشون وجود نداره و به معنای واقعی شریک زندگی نبوده و حامی ما نیست . خیلی از ما با کمبود عاطفی مواجه هستیم و خیلی زود اونرو به نیاز جنسی ربط میدیم خیلی از ما از تنهایی و بی همزبانی به تنگ امدیم و خیلی از ما اصلا ذهنیت درستی از رابطه و همصحبتی نداریم ذهن خیلی از ما بد بار اومده ! میدونی چرا ؟ یه دلیلش میتونه این باشه که به دیگران تهمت میزدیم از کاهه یه سلام احوالپرسی ساده , کوه تهمت زنا یا فحشا ساختیم و هر چیزی رو به شوخی میگرفتیم !!! یا اینکه صبح تا شب به دوستیهای کثیف توی فیلمهای رویایی فکر کردیم و .... [="#DAA520"]برای همین ذهن ما الوده به الگوهای سخت و زودگذر شده اگر عبادت و مراقبت به معنای واقعی صورت بگیره میبینیم که هر کوهی به راحتی کاه میشه و گاها روابط و تعامل ذهنی و قلبی ما با دنیا, نتیجه ی زودگذر بعد از رابطه یا نزدیکی رو به ما میده و دیگه نیازی نیست که به جسم زحمت و فرسودگی وارد کنیم . [/] تا زمانیکه شریکی سالم و کامل یا مورد علاقه سر راه ما قرار بگیره اونهم برای تکامل ... لازم به ذکره که منم تافته جدا بافته نیستم و با این مشکلات سرو کله زدم و به این نتیجه رسیدم ارزش مراقبت بیشتر از راهیه که به شهوترانی و الوده شدن ختم میشه انشاالله که نذاریم احساس نیاز ما رو فلج کنه و در زمانش حتما با احتیاط و مراقبت کامل به سمت شریک دائم یا موقت بریم طوریکه لااقل اخره این شراکت به ورشکستگی و خیانت ختم نشه ! و گرنه تحمل تشنگی موقت با اب کم بهتر از نوشیدن زهر و سم بلاست ... [/]
خب ، این دیدی که شما دارید، من حس میکنم کمی ایده آل هست، در حالی که ایده آل برای دنیای واقعی نیست، و از طرفی بنده با احترام کامل به مطالب شما ، از اول تا آخر مطالبتون رو میخونم. به قول کارشناس بحث، وقتی خداوند متعال به انسان نعمتی داده ، نباید از این دید بد و پست گرایانه به نعمت نگاه کرد، نیاز جنسی نعمتی است الهی، غذا خوردن نعمتی است الهی، این که انسان این نعمت را در راه درست هدایت نکند، این پست و شرم آور است، وگرنه با علم میشه هم بمب اتمی ساخت ، هم جان خیلی ها رو نجات داد، دقیقا با نیاز جنسی هم میشه برده داری جنسی که در اروپا و کشور های توسعه یافتهء غربی شاهد اون هستیم، راه انداخت ، و هم میتوان عشق را در والا ترین مرحله به حد کمال رساند ، این رسیدن ممکن نیست مگر اینکه نیاز جنسی در خدمت کانون گرم خانواده استفاده بشه ، نه خارج از خانواده، من در مطالب قبلی هم گفتم، شما گرسنه هستید، 2 حالت داره، یا منتظر وعده اصلی غذا میمونید، یا یه چیزی میخورید تا اینکه به وعده اصلی غذا برسید، به هر حال باید به وعده اصلی غذا توجه کنید؛ چون هرچه از میان وعده استفاده کنید ، باز هم جای وعدهء اصلی غذا رو نمیگیره، نیاز جنسی هم همینطور، ازدواج دائم وعدهء اصلی ماست، اگر ما با هر عملی غیر از " ازدواج دائم " این نیاز رو برطرف کنیم ، میشه میان وعدهء جنسی، حالا اگر میان وعده جنسی از نوع سالم باشه ، مثل صیغه موقت یا از نوع نا سالم و تخریب کننده ، مثل زناء ، استمناء ، و از طرفی هم نباید از میان وعدهء جنسی زیاد استفاده کنیم ، چون ممکنه دیگه تمایلی به وعدهء اصلی جنسی که همون ازدواج دائم هست ، تمایلی نداشته باشیم ، و این مساله مطمئنا،به زوجین آسیب میرسونه ، پس برای رسیدن به وعدهء اصلی جنسی ، سعی کنیم کمتر از میان وعده های جنسی استفاده کنیم ، و اگر هم میخوایم از میان وعدهء جنسی استفاده کنیم ، از نوع سالم و بهداشتی اون استفاده کنیم . ازدواج ، نیمی از ایمان است. با تشکر از دوستان بابت اینکه پست های بننده رو مطالعه میکنند. یا علی

من این سوال رو با اشاره به امار طلاق جواب میدم وقتی طما پمار طلاق در ایران را نگاه کنید ۹۵درصد از طلاق ها مربوط به زنان بی چادر است و از این ۹۵درصد ۲۰درصد به خاطر ناسازگاری زن و مرد است واگر ما ۱۰درصد رو هم به غیره اختصاص دهیم نزدیک به۶۰درصد رابطه جنسی قبل از ازدواج باهم برقرار کردهاند و مردان با پرسیدن این سوال از خودشان که این زن وقتی با من قبل از ازدواج آمیخت از کجا معلوم فردا با کس دیگری نیامیزد ویا برعکس از هم طلاق مرگیرند فکر میکنم کافی با شد

غلطه و حرامه و خجالت داره خودتو نمی تونی کنترل کنی

mahdihg;559430 نوشت:
من این سوال رو با اشاره به امار طلاق جواب میدم وقتی طما پمار طلاق در ایران را نگاه کنید ۹۵درصد از طلاق ها مربوط به زنان بی چادر است و از این ۹۵درصد ۲۰درصد به خاطر ناسازگاری زن و مرد است واگر ما ۱۰درصد رو هم به غیره اختصاص دهیم نزدیک به۶۰درصد رابطه جنسی قبل از ازدواج باهم برقرار کردهاند و مردان با پرسیدن این سوال از خودشان که این زن وقتی با من قبل از ازدواج آمیخت از کجا معلوم فردا با کس دیگری نیامیزد ویا برعکس از هم طلاق مرگیرند فکر میکنم کافی با شد

با عرض معذرت در تایید فرمایشات شما این را هم اضافه کنم که 21 درصد ازدواج ها منجر به طلاق میشه در کشور ما
این یعنی فاجعه

بله درست است انشا الله با بهتر شدن وضع فرهنگ وحجاب آمار طلاق نیز کاهش یابد با تشکر

به نظر من حرامه ولی حالا یکی میاد میگه چرا گفتی حرامه

tah;560015 نوشت:
به نظر من حرامه ولی حالا یکی میاد میگه چرا گفتی حرامه

چرا گفتی حرامه؟

mohamad313;560025 نوشت:
چرا گفتی حرامه؟

چون رابطه جنسی قبل از ازدواج حرامه

سلام.بحث جالبی راه انداختین :khandeh!: ب نظر من گذشته از دین این دنیا نظام خاص خودشو داره شما نمیتونی باهاش بجنگی اگه خیانت کنی یکی پیدا میشه بدترش رو سر خودت میاره اگه دروغ بگی یکی بیشترش رو ب خودت تحویل میده اگه غیبت کنی یکی زیرآب خودتو میزنه ... دین فقط اومده بهمون بگه ک حواسمونو جمع کنیم این وادی زن و مرد هم نداره اینقد ب جنسیت هاتون گیر ندین.بازم ب نظر من اگه آدم بخواد زندگی خودش زیبا باشه باید زندگی بقیه رو زیبا نگه داره این یک اصل طبیعیه دنیاست کاریش هم نمیشه کرد و امتحانش سنگین تموم میشه.موفق باشین

درسته که حرامه چون ممکنه نظرشان عوض شود ودیگر باهم ازدواج نکند

[="#000080"]

kamal2;559422 نوشت:
خب ، این دیدی که شما دارید، من حس میکنم کمی ایده آل هست، در حالی که ایده آل برای دنیای واقعی نیست، و از طرفی بنده با احترام کامل به مطالب شما ، از اول تا آخر مطالبتون رو میخونم.
[="#006400"]هوالعالم [/]

این برداشت شماست .
-------
[SPOILER]یه موج زن سالاریه بیهوده براه افتاد و بیخودی سن ازدواج در ایران بالا رفت .
مرد واقعی وقتی حرف از وظایف زن میزنه منظورش وظایف انسانی این جنسیت بوده و اکثرا به این خیالند که این وظایف رو مرد تعیین میکنه که این کاملا غلطه ... مهم ترین وظیفه انسانی زن که در دنیا و عقبی به کارش میاد تربیت فرزند بوده (البته میگم این چیزیه که قانون طبیعت حکم میکنه و به این معنی نیست که زن بچه داری و مرد خوشگذرونی کنه و نه کار و تلاش .. ) که امروز ماشالله به دلایل مختلف مثل بریز بپاش و تحصیل و کاری که بهش استقلال مالی بده شکل این تربیت و معاشقه به معاوضه و مجادله و رقابت با همسر تبدیل شده ...

اتحاد خانوادگی و فامیلی کم شده و هر کدام ازین افراد از روی تنهایی به دنبال راهی برای نجات از تنهایی و به قول خودشون رهایی از اسارت هستند و اکثرا کار و غیره رو بهانه ای برای حضور در جمع یا اجتماع میدونن و نهایتا نتیجه مطلوبی عایدشون نمیشه ...[/SPOILER]

نقل قول:
شما گرسنه هستید، 2 حالت داره، یا منتظر وعده اصلی غذا میمونید، یا یه چیزی میخورید تا اینکه به وعده اصلی غذا برسید،
ازدواج موقت اصلا بد نیست .

مثاله به جایی اوردید
یه چیزی میخورید به این معنی نیست که هر چیزی بخورید !
و به این معنی نیست تا حدی بخورید که سیر بشید و از غذای اصلی لذتی نبرید.
شکمه یه بچه 5 ساله رو با غذای انسان کامل پر نمیکنند چون ظرفیت نداره و هزار و یک عواقب بد به بار میاد ...
به شکم رسیدن خوبه ! اما شکم پرست شدن. خوب نیست. چون در این صورت ممکنه که به هر غذایی ناخنک بزنی ...

شکم پرستی یعنی شهوترانی و شهوت پرستی

میگن کم باشه همیشه باشه
ازدواج موقت به منظور امیزش و زحمت دادن جسم و لذت بردن ذهن و روح, برای کسی که قبلا ازدواج دائم داشته یا به هر دلیلی از همسرش جدا شده میتونه خوب باشه
اما برای کسی که هنوز به این ظرفیت نرسیده و از طرفی فرصت ازدواج دائم داره چندان خوب و به جا نیست .
بهتره که شرطی بشه و برای هر کسی چنین تجویزی صورت نگیره ...
چون امار خیانت و تجاوز بیشتر میشه

منم میگم
بهترین راه برای حفظ سلامت دوستی دوطرف ( نیازمند ) صیغه محرمیت و همون ازدواج موقت بوده
اما به شرط و شروط و رعایت حد و حدودی که منجر به امیزش غیراصولی و حیوانی و تجاوز به حق دو طرف و والدینه اینها نشه .
امیزش غیر اصولی ضعف و سستی و بیماریهای عفونی به وجود میاره که گاها بخاطر اصرار طرف یا لذت زودگذر عمل به عواقب بدش توجه نمیکنند .... غافل ازینکه اون فاح... در فلان فیلم که نقش یک مربی رو بازی میکنه به هزار ویک بیماری روحی روانی و جسمی گرفتاره و الوده اس . نه برای زندگی و اینده سازی بلکه فقط برای پول دست به اینکار میزنه ...

...............................
گاها مثاله من برای ادمایی که مایل به زن و مرد بدکاره و جادوگر و رمال و به اصطلاح دعانویس نمای (بد) هستن اینه که
زن و مرد بدکاره مثل غذایی میمونن که هزار و یک نفر بهش ناخنک زده و هزار و یک مواد سمی واردش شده برای همین حامل هزار و یک نوع ویروس هستن ...
اگر جسمی نباشه بدون شک بیماری روحی و روانی بوده و هست که دامن گیر ما میشه ...[/]

موضوع قفل شده است