خوردن آب در حال روزه

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
خوردن آب در حال روزه
باسلام با تبریک ماه خدا  ببخشید آیا وقتی که بسیار تشنه شدیم غیر قابل صبر می تونیم کمی آب بنوشیم بعد دوباره به روزه داری ادامه بدیم ؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد نور
باسلام   با تبریک ماه خدا    ببخشید آیا وقتی که بسیار تشنه شدیم غیر قابل صبر می تونیم کمی آب بنوشیم بعد دوباره به روزه داری ادامه بدیم ؟
با سلام و احترام هرگاه تشنگی بر روزه دار غلبه کند به گونه ای که از مردن ترس از مرگ به خاطر تشنگی پیدا کند، یاادامه روزه غیرقابل تحمل شود می تواند به مقدار ضرورت آب بیاشامد البته در این صورت روزه ی آن روز او باطل می شود و یک روز قضا دارد و باید در بقیه روز هم از بجا آوردن مبطلات روزه خودداری کند. رساله مراجع، احکام روزه
Amin136136 said in خوردن آب در حال روزه
باسلام با تبریک ماه خدا  ببخشید آیا وقتی که بسیار تشنه شدیم غیر قابل صبر می تونیم کمی آب بنوشیم بعد دوباره به روزه داری ادامه بدیم ؟
با سلام طاعات قبول خارج از سوال شرعی که مطرح کردید چند تا توصیه دارم برای جلوگیری از تشنگی در روزه داری. در هنگام سحر، قبل از صرف غذا یک قاشق "سَویق عدس" میل کنید. بسیار در جلوگیری از تشنگی مؤثر است. سویق عدس از مراکز طب اسلامی و عطاری ها قابل تهیه است. بعد از صرف غذای سحر، یک قاشق آبلیموی طبیعی را در یک لیوان آب بریزید و بنوشید. بعدش هم کمی آب بنوشید تا ترشی آن در دهانتان نماند. آبلیمو در جلوگیری از تشنگی بسیار مؤثر است. اگر قبل از اذان صبح، مسواک می زنید حتما بعدش کمی آب بنوشید. باقی ماندن رطوبت مسواک در دهان، موجب تشنگی می شود. در سحر هم غذای سرخ شده تا حدامکان نخورید. هفته ای دوبار هم غذایتان عدس پلو یا عدسی باشد. التماس دعا
موضوع قفل شده است