خودکشی برای عشق !!!؟؟؟

تب‌های اولیه

13 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
خودکشی برای عشق !!!؟؟؟

:dar:
سلام
در شهر ما شهری با جمعیت زیر 100.000 نفر در شش ماه گذشته 2 مورد خودکشی توسط دو جوان که یکیشون حدود 17 سال بیش نداشت صورت گرفته که هر دو به خاطر عشق (به قول خودشان ) بوده است:Shekastan Del:...متاسفانه آنان الان زیر خروار ها خاک خفته اند و این تاپیک دردی ازشان دوا نمیکند...و همچنین از خانواده های داغ دیده شان.:grye:
امیدوارم با راهنمایی ها و مشاوره ها و نظرات شما عزیزان روز به روز رفتار های معقولتری را شاهد باشیم.
یا حق

سلام به دوستان گرامی نقلی که میکنم فقط برداشت شخصی من است و شاید پایه و مبنای علمی درستی نداشته باشد! از دوستان میخواهم به گذشته خود از سنینی که یادشون هست بروند. اول که اینجور مشکلات ناشی از اشنا نبودن و نداشتن فرهنگ دینی و اعتقادی است . فرق زیادی بین وابستگی تا عشق وجود دارد.معمولا اینجور افراد دچار وابستگی بسیار شدید میشوند که کماکان همه ان را در دوره های سنی تجربه کرده اند در دوره سنی بین ده تا دوازده سال نسبت به جنس موافق بیشتر و جنس مخالف کمتر/ ایجاد وابستگی میشود// دردوره سنی بین هجده تا بیست و دو سال یک احساس وابستگی بسیار شدید و مخرب نسبت به جنس مخالف به انسان دست میدهد که البته برای لذت جنسی نیست ! شخصی که در این سن دچار این مشکل میشودتاب و تحمل دور بودن را از شخص مقابل ندارد و وقتی هم مانعی در راه رسیدن به ان شخص میشود از خود بی خود شده دیگه فکرشم درست کار نمی کنه . اول شروع به تهدید کردن میکنه که اگر نشه من .... اگر جواب ندادسعی میکنه طوری اقدام به خودکشی کنه که دیگران از این اقدام باخبر بشن تا بترسن اما دربعضی مواقع خونواده ها جدی نمی گیر ن و دیر میشه /من متاسفانه از نزدیک شاهد چنین تجربه تلخ و درد اوری بودم درمود... که تا رسیدم و اقدامات پزشکی صورت گرفت فایده ای نداشت و از دستمون رفت. حالا موشکافی که کردم و دلایل اینو که برداشت کردم متوجه شدم دلیلش چیه در وحله اول خونواده که میتوانستند پایه گذار اعتقادی برای او باشند و نبودند. اهمیت ندادن به نماز . درک نکردن حالات و روحیات فرزند{ که یه روزی خودشان هم فرزند بودند!} از هم گسیختگی فرهنگی . پایبند نبودن به اعتقادات مذهبی وحرام و حلال .:Ghamgin::Ghamgin::Ghamgin::Sham:

بحران خودكشی

بسیاری از مردم در دوره ای از زندگی خود به مرگ فكر كرده اند ولی تعداد بسیار كمی از آنها واقعاً به خودكشی عمل می كنند. بحران خودكشی تجربه ای مغشوش كننده, دردناك و سخت است. برای بیرون آمدن از بحران خودكشی, تعیین عوامل ایجاد كننده بحران, فهم احساسات شخص خودكشی كننده و مواجهه با افكار خودكشی گرا مسائل بسیار مهم و اساسی هستند.

چه چیزی به بحران خودكشی منجر می شود؟

یك بحران خودكشی معمولاً توسط یك تجربه آسیب زا و یا مجموعه ای از تجارب كه احساس ارزشمندی شخص را پایمال می كنند, ایجاد می شود. این تجارب شامل یك فقدان اساسی, ناكامی در نیل به اهداف شخصی و یا مشكلات شخصی دراز مدت می باشند. زمانی كه نظام مقابله ای شخص قادر به رویارویی با تجارب منفی زندگی نباشد, افسردگی و یأس ناشی از آن می تواند شخص را به افكار خودكشی آسیب پذیر نماید.

احساسات شخص خودكشی كننده

عموماً شخص در معرض خودكشی به دلیل احساس بیگانگی از تعاملات اجتماعی كناره گیری می كند. او در پس انبوه جمعیت احساس انزوا و تنهایی می نماید. نیروی لازم برای عملكردهای روزانه كاهش می یابد. احساس خستگی و نوسانات خلقی ایجاد می شوند. خواب, خوراك و عادات مراقبت از خود از نظم معمول خارج می گردند. شخص ممكن است بدلیل سخت و غیر قابل تحمل بودن الزامات زندگی از خوردن خودداری كند, در خواب مشكل داشته باشد, كلاس درس یا كار خود را فراموش كند و از آرایش ظاهری خود غفلت نماید. عواطف خشم, آسیب و غمگینی احساس ناامیدی و درماندگی فرد را در بر می گیرد.

شیوه های مواجهه با افكار خودكشی

در زیر چند راهبرد جهت مواجهه با معمای بحران خودكشی ذكر شده است. نكته كلیدی برای پیشرفت از طریق این حالت, برقرار كردن رابطه با یك شخص و مشاركت در یافتن راههای جایگزین جهت (توجیه) زندگی (زنده ماندن) است.

1) ترسها، ناكامی ها و نگرانی های خود را با والدین, دوست, همسر, استاد, مشاور یا یك روحانی در میان بگذارید. اگر شما راه حلی برای مشكلات ندارید به این معنی نیست كه برای آن مشكلات دیگر هیچ راه حلی وجود ندارد. ابراز افكار و احساساتتان آغاز كننده فرایندی است كه از طریق آن نیرو, امید و احساس ارزشمندی مجدداً ایجاد شده و به كشف راه حل های دیگر جهت حل و فصل بحران منجر می گردد. اگر افكار خودكشی پیش از چند روز طول كشید, كمك حرفه ای و تخصصی الزامی خواهد بود.

2) آن چه را كه موجب ناراحتی شما می شود بطور مشخص بنویسید. علاوه بر این, چگونگی رویارویی تان با مشكلات را معین كنید. با مشخص كردن آنچه جهت مقابله با یك موضوع خاص انجام می دهید, دریچه ذهن خود را برای راه حلهای دیگر باز می گذارید.

3) افكار مثبت را جایگزین افكار منفی كنید. اگر شما بطور دائمی درباره نقائص, تقصیرها و بدبیاری های زندگی خود تعمق و تفكر نمائید، خود پنداره و نگرشی منفی در مورد آینده را درونی خواهید كرد. تمركز بر اسنادها, توانایی ها و مشاركت های شخصی مثبت, نگرشی متعادل در مورد خود و توانایی هایتان ایجاد خواهد كرد. در بعضی اوقات جهت ایجاد احساس بهتر با خودتان حرف بزنید.

4) كسانی را كه در صورت كشتن خودتان زندگی آن ها آسیب خواهد دید, مشخص كنید. تعیین این كه آیا كسی در زندگی خود به شما نیازمند است, كاری سخت است. به هرحال, ما همه در شبكه های اجتماعی درگیر هستیم و در هر لحظه از زمان شخصی وجود دارد كه رابطه ای معنی دار با شما داشته باشد. در نظر داشته باشید كه شما به حساب می آئید (برای دیگران مهم هستید), ارزشمندید و استحقاق این را دارید كه چیزها را بهتر سازید.

زندگی در دوره هایی از زمان سخت می گردد, همه فراز و نشیب دارند. یك بخش از خوبی زندگی در این است كه شما امیدوارید فردا بهتر از دیروز خواهد بود.

اگر شما از افسردگی, ناامیدی و افكار خودكشی در رنج هستید, مطمئن باشید كه مراجعه به متخصصین بهداشت روانی برای شما بسیار كمك كننده خواهد بود.


پیشگیری از خودكشی!؟چرا مردم خودكشی می كنند؟

خصوصیت مشترك ما بین افرادی كه اقدام به خودكشی می كنند داشتن این باور است كه خود كشی تنها راه حل غلبه بر احساسات غیر قابل تحمل است .كشش خودكشی دراین است كه نهایتا به این احساسات غیرقابل تحمل خاتمه می دهد .درتراژدی خودكشی ،آشفتگی ومشكلات عاطفی به حدی شدید می گردند كه فرد را دریافتن راه- های مختلف حل مشكل خود ناتوان می سازند. رحالی كه راه حل‌های دیگری نیز وجود دارند.

همه ما درطول زندگی احساس تنهائی ،افسردگی ،بی كسی ونا امیدی را تجربه می -كنیم .مرگ یكی از اعضای خانواده وشكست دربرقراری ارتباط از جمله مواردی هستند كه اعتماد به نفس ما را تحت تأثیر قرارداده احساس بی ارزشی را در ما بوجود می -آورند.ورشكستگی‌های اقتصادی نیز از جمله مشكلات عمده‌ای هستند كه بعضی از ما در طول زندگی كم و بیش با آن مواجه می‌گردیم. از آنجائی كه ساختار هیجانی هر شخص منحصر به فرد می باشد هركدام ازما در شرایط مختلف پاسخهای متفاوتی می‌دهیم .

درتشخیص این كه آیا واقعا ٌفردی قصد خودكشی دارد لازم است این موقعیت بحرانی ،از دیدفردمورد ارزیابی قرارگیرد، چرا كه ممكن است موضوعی كه از دید شما از اهمیت كمی برخوردار است بنظر شخص دیگر بسیار مهم باشد ویا واقعه ای كه شما برای آن اهمیتی قائل نمی‌شوید برای شخص دیگر بسیار ناراحت كننده و مهم تلقی گردد.

بدون توجه به ماهیت بحران ،اگر كسی احساس می كند كه دیگر تحمل مشكلات را ندارد خطر اقدام به خودكشی ،به عنوان راه حل جذاب برای وی وجود دارد.

علائم خطر

حداقل 70 درصد كسانی كه اقدام به خودكشی می‌كنند قبل از اقدام ،به گونه‌ای قصد خودشان را نشان می‌دهند .آگاهی از این نشانه‌ها وحاد بودن مشكلات فرد میتواند در پیشگیری از چنین تراژدی هایی كمك كننده باشد. اگر شما فردی را می شناسید كه در برقراری یك ارتباط هدفمند و یا رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده در موقعیت پراسترسی قرار دارد و یا حتی به دلیل شكست درامتحان دچار مشكل می‌باشد لازم است درصدد یافتن سایر علائم بحران برآئید.

بسیاری از افراد غالبا با ابراز جملاتی همچون « دلم می خواهد خودم را بكشم »یا « نمی دانم چه مدت دیگر می توانم این فشارها ومشكلات را تحمل كنم » ،یا این كه «من قرص‌هایم را برای روزی نگهداشته‌ام كه كارها واقعا بدتر گردد» یا« اخیرا طوری رانندگی می كنم گوئی واقعا برایم اهمیت ندارد چه اتفاقی برایم پیش بیاید.» دیگران را مستقیما از برنامه خود كشی خود مطلع می گردانند. به طور كلی وجود احساس افسردگی ، ابراز درماندگی ،تنهایی و نا امیدی شدید می تواند بیانگر افكار منجر به خودكشی درفرد باشد.گوش دادن به صحبتهای فرد كه نشانة درخواست كمك از طرف اوست حائز اهمیت بسیاری است چرا كه معمولا این گونه صحبتها تلاش نا امیدانه فرد جهت برقراری ارتباط ، دریافت كمك و درك مشكلاتش توسط دیگران می باشد.

بیشتر اوقات در رفتار بیرونی افرادی كه به فكر خودكشی می افتند تغییراتی دیده می‌شود آن ها ممكن است با بخشیدن اموال قیمتی خود و مرتب كردن كارهایشان خود را برای مرگ آماده كنند .آنها همچنین ممكن است از اطرافیان خود كناره گیری نموده الگوی خواب و خوراك خود را تغییر دهند ویا علاقه‌ی شان را نسبت به فعالیت ها یا ارتباطات گذشته‌اشان از دست بدهند.

چنین تغییرات ناگهانی و شدید می تواند به عنوان زنگ خطر تلقی گردد چرا كه با این تغییرات فرد خود را درموقعیتی می بیند كه بزودی مشكلاتش تمام خواهد شد و به آرامش دست خواهد یافت .

باورهای غلط و حقایقی راجع به خودكشی

باور غلط : فرد باید دیوانه باشد كه حتی فكر خودكشی به سرش بزند .

* حقیقت : بیشتر مردم گاه گاهی درطول زندگی خود درمورد خودكشی فكر كرده‌اند.

باور غلط:كسا نی كه یك بار اقدام جدی برای خودكشی داشته‌ اند رغبتی برای اقدام مجدد ندارند .

* حقیقت:
كسانی كه اقدام‌های قبلی خودكشی داشته‌اند بیشتر در معرض خطر خودكشی قرار دارند.
برای بعضی از این افراد، خودكشی در دفعات دوم و سوم آسانتر می‌باشد.

باور غلط :كسانی كه قصد جدی خودكشی دارند هیچ كاری را نمی‌توان برای آن ها انجام داد .

* حقیقت :بیشتر بحرانها ی منجر به خودكشی ،محدود به زمان بوده و براساس افكار مبهم صورت گرفته‌ اند .كسانی كه اقدام به خودكشی می‌كنند به نحوی قصد فرار از مشكلات را دارند .درحالی كه آنها می‌باید مستقیما با مشكلات برخورد نموده تا بتوانند راه حلهای دیگری را بیابند .راه حلهایی كه با كمك افراد علاقمند به آنها درطول بحران مطرح شده و با حمایت آنها این افراد قادر خواهند بود دقیق تر راجع به مسائل فكر كنند.

باور غلط: صحبت راجع به خودكشی می تواند ایده خودكشی را در فرد بوجود آورد.

* حقیقت :بحران و آشفتگی‌های هیجانی ناشی از آن ،فكر راجع به خود كشی را در ذهن فرد مستعد ایجاد نموده است. علاقمندی وصحبت مستقیم راجع به خودكشی ،این اجازه را به فرد می‌دهد فشار یا ناراحتی صحبت دربارة مشكلات خود را تجربه نماید كه این امر می‌تواند منجر به كاهش اضطراب در وی گردد.این گونه صحبت ها همچنین باعث می‌شود فردی كه قصد خودكشی دارد كمتر احساس تنهایی یا انزوا داشته و احتمالا برای وی تسكین دهنده نیز باشد.

چگونه می توان به فردی كه قصد خودكشی دارد كمك نمود:

اغلب خودكشی ها را می توان با اقدام‌های به جا و مناسب در مورد افراد در معرض بحران پیشگیری نمود. اگر فردی راكه قصد خودكشی دارد می شناسید لازم است اقدامات زیر را انجام دهید :

* خونسرد باشید:دربیشتر موارد عجله‌ای دركار نیست .بنشینید و واقعا به صحبتهای فرد گوش فرا دهید وضمن درك،حمایتهای عاطفی خود را در مورد وی اعمال نمائید.

* بطور مستقیم راجع به خودكشی بحث نمائید. بیشتر افراد راجع به مرگ و مردن احساسات مبهمی داشته و آماده دریافت هرنوع كمكی هستند . از صحبت یا سؤال مستقیم راجع به خودكشی ،ترس و وحشتی بخود راه ندهید.

* فرد را به استفاده از روش‌های حل مسئله واقدامات مثبت تشویق وترغیب نمائید بخاطر داشته باشید فردی كه در موقعیت بحران عاطفی قرار دارد نمی تواند منطقی ودقیق فكر كند. اورا از هر گونه اقدام جدی وتصمیمات غیر قابل برگشت درموقعیت بحران باز دارید وراجع به تغییرات مثبتی كه امید به زندگی را در وی افزایش می دهد بحث وگفتگو نمائید.

* از دیگر افراد كمك بگیرید.علیرغم اینكه شما قصد كمك را دارید،سعی نكنید با ایفای نقش مشاور تمام مسئولیت را خود برعهده بگیرید .درجستجوی افرادی كه بتوانند در زمینه‌های تخصصی به شما كمك كنند برآیید ،حتی اگر به قیمت از بین رفتن اعتماد او به شما شود.اجازه دهید فرد مشكل دار بفهمد كه شما برای وی اهمیت قائلید ونسبت به او چنان علاقمندید كه قصد گرفتن كمك از دیگران جهت رفع مشكلات وی را دارید.

اطلاعات ارائه شده را می توان چنین خلاصه نمود كه:

بحران منجر به خودكشی موقتی است .غیر قابل تحمل ترین دردها و ناراحتی ها نیز می توانند تحمل گردند. كمك همیشه در دسترس شماست .

بسیاری از افرادی که خودکشی كرده‌اند افراد با هوشی بوده‌اند كه در موقعیت بحران ، انتظار بیش از حدی از خود داشته وموقتا دچار آشفتگی وپریشانی احوال شده‌اند .

باور غلط : كسا نی كه یك بار اقدام جدی برای خودكشی داشته‌ اند رغبتی برای اقدام مجدد ندارند .

-----------------------
http://ravanshenasi.mihanblog.com/post/28

نگاهی به دیدگاه ادیان مختلف راجع به خودکشی

خودکشی کفره

سلام
نظرات خوبی دوستان دادند.از همه ممنونم.

کارشناسان محترم نظری نداشتند؟؟/
یا حق

نان شب;54081 نوشت:
سلام
نظرات خوبی دوستان دادند.از همه ممنونم.

کارشناسان محترم نظری نداشتند؟؟/
یا حق


:Gig:

سلام دوستان :Gol:

من هم در چند ماهه گذشته دو خودکشی ديدم که يکی جوانی 20 ساله به خاطره خانمی 45 ساله خودش رو کشت
يه روز صبح مادره آقا پسر جنازه دار زده يه پسرشو پيدا ميکنه :Narahat:
يا خانومی که جلويه فرزنده 5 و11 سالش بخاطره درگيری با همسرش خودش را به آتش کشيد....


واقعا اون لحظه به چی فکر ميکردن؟؟؟

یعنی فکر ميکردن چيزه خوبی اون دنيا منتظرشونه يا فکر ميکردن فرشته ها با گل ميان استقبالشون???

ميگن يه روز يکی تصميم ميگيره از يک ساختمون 5 يا 6 طبقه خودشو پرت کنه پایین به خاطره چک برگشتی
در حال سقوط :

خانواده ي هر طبقه رو ميبينه. اولی يه بيماری بوده که در تخت نميتونسه تکون بخوره
طبقه بعد مادريو ميبينه ک گريه ميکرده براي فرزنده معتادش

طبقه بعدی پدری رو ميبينه که با وجود 5 بچه از کار بيکار شده و حتی نانی هم برا خوردن ندارن


خلاصه میبینه تا طبقه ی اخر هر کسی چقدر مشکل داشته و خودش بین اینا چقدر خوشبخت بوده!!!!!
پشیمون میشه اما دیگه پشیمانی سودی نداره

به نظره من این اشخاص ایمان قویی ندارن و خانوادهاشون هم در تربیتشون کوتاهی کردن


سلام علیکم....
اولا هیچ گاه نباید کسی را برای کار اشتباهی سر زنش کرد...
فقط باید گفت این گونه رفتار بهتر است آنگونه رفتار بدتر....
اما در مورد خودکشی باید بگویم خودکشی در افرادی که شرایط این عمل را دارند همانند بیماری های شدید قلبی است....(نظر شخصی)
که افراد را در شرایط و موقعیتهای مختلف روحی تحت تاثیر می گذارد....
خیلی از این حمله ها به شکست می خورد و سکته یا در اینجا خودکشی قرار گرفتن انسان در پرتگاه رفتن و بودن است....
چنین افرادی که به این نقطه می رسند باید مورد بررسی قرار گیرند که در اغلب اوقات به دلیل جبهه گیری نسبت به نصحیت یا درمان روان شناس زیاد نمی شود به آنها کمک کرد....
اصولا باید چنین افرادی را از برخورد با موقعیت های سخت که در توان تصمیم گیری درست نیستند دور نگاه داست.....
در آقایان و نسبتا خانمها نرسیدن به عشقشان یا به نوع مورد قبول تر فرد مورد علاقه شان این گونه رفتارها مشاهده می شود....
ما خیلی از افراد را می بینیم به قول معروف امروز عاشق هستند و فردا فارغ اما آن کسانی که در چنین شرایطی نمی توانند بین عقل و احساس یک اعتدال برقرار کنند به مشکل می خورند که اگر همین افراد زنده بمانند سالها بعد از کرده خود شرمگین می شوند....
این گونه از مسایل را باید با پیشگیری جلوگیری کرد....
ما باید به وضعیتهای بحرانی تر دقت کرد....
کسانی که سابقه چندین بار خودکشی را دارند....
اینگونه افراد دچار یک افسردگی کاملا حاد می شوند و هر تنهایی می تواند آخرین تنهایی عمرشان شود.....
اینگونه رفتارها جای صحبت بسیار دارد....
اما در کل باید بگویم می شود تعداد زیادی از این رفتار را می توان پیشگیری کرد....
کمی منطق کمی عقل و توکل می تواند رنگ دیگری به زندگی دهد....
امیدوارم کسی که می خواهد این کار را بکند به 1 دقیقه بعد این کار فکر کند....
یک جمله دیگر این اشخاص را نمی توان بی دین یا تربیت اشتباه قطعی دانست...
یا علی....

سلامی مجدد :Gol:

همانگونه که دوستانه گرامی مطلع اند اگر کسی ایمان فوی داشته باشه و یقین داشته باشه که خدای بزرگ و توانا بر همه کاری هست
هیچگاه به خودش اجازه نمیده که دست به کاری بزنه که دنیا و اخرتش رو از دست بده. کسی که خدا رو بشناسه حتی در اوجه شقاوت از رحمته خدا نا امید نمیشه

در روایات اسلامی (اعم از شیعی و سنّی‌) نیز ناامیدی از بزرگ‌ترین گناهان شمرده شده است‌. به فردی که به این توهم شوم و زشت خودکشی مبتلا شده است توصیه کنید تا با توکل به رحمت و بخشش الهی‌،در صدد گره‌گشایی منطقی از مشکل خود برآید.

در مورد خودکشی روایات و احادیث متعددی وجود دارد که برخی از آنها عبارتنداز:


-‌ حضرت علی(ع) فرمود: ??


- امام باقر(ع) فرمود: ??


- امام صادق(ع) فرمود:
یعنی: خودتان را نکشید، همانا خداوند نسبت به شما مهربان است و هرکس از روی دشمنی و ستمگری چنین کاری کند ‌‌[یعنی خود را آلوده خوردن اموال دیگران به ناحق سازد و یا دست به انتحار و خودکشی بزند]‌‌‌‌ پس او را به زودی در آتش دوزخ درآوریم و این کار برای‌خدا آسان است.>?? :Ealam:

سلام و درود:Gol:

بله متأسفانه این خودکشی ها که منشأ آن عشق زمینی است محصول و ارمغان فرهنگ منحط غرب است:Labkhand:

البته قبول دارم که رمانتیکه:Khandidan!: (خوشا خودسوزی عاشق):Nishkhand:


یا علی

باعرض سلام و تشکر
موضوع خودکشی یکی از موضوعات مهم در روان شناسی به شما می رود البته بهتر است یادآوری کنم که همیشه خودکشی به دلیل ناکامی در عشق نیست . بلکه فرد ممکن است در یک شکست مالی و یا شکست تحصیلی و یا مسایل مختلف زندگی دچار افسردگی و شوک غیر قابل تحمل شده و به جای حل مسأله ، صورت مسأله که خودش است را در یک تعارض روانی شدید ،پاک کند معمولا افرادی که دچار افسردگی می شوند دچار افکار و باورهای غیر منطقی و غیر واقعی از محیط وموضوعات محیطی می شوند که اگر توسط اطرافیان به غیر عادی بودن وضعیت روحی طرف اهمیت داده شود قابل درمان است . پس خودکشی نشانه افسردگی است البته ناگفته نماند افراد بسیار زیادی در حین درمان به دلیل افزایش انرژی و قدرت بدنی دست به خودکشی می زنند زیرا این افکار در دوران افسردگی در این افراد وجود داشته است ولی به دلیل ضعف و ناتوانی بدنی به مرحله عملی نرسیده است. پس قطع ناگهانی وابستگی های عشقی باعث افسردگی شده و افسردگی گرایش به خودکشی را به دنبال خواهد داشت.

نکته دیگر این است که همیشه باید یادمان باشد مشکلات مهمتری در آینده وجود خواهد داشت که ارزش خودکشی را بالا می برد پس باید خودکشی را به تأخیر بیاندازیم زیرا مشکلات پیچیده تری در آینده به سراغ مان ممکن است بیاید که واقعاَ قابل حل نباشد.:khaneh:

موضوع قفل شده است