خدا مبارزه طلبی کرده با قرآن.مبارز که پیدا میشه چون خدا داور نیست یعنی خدا در میدان نیست. چرا؟

تب‌های اولیه

94 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
خدا مبارزه طلبی کرده با قرآن.مبارز که پیدا میشه چون خدا داور نیست یعنی خدا در میدان نیست. چرا؟

بسم الله الرحمن الرحیم با سلام....صاحب نظران منصف چه کسانی هستند....منظورم اینه که لینکی چیزی سایتی ازشون دارید من می خواستم راجع به همین موضوع تحدی برام قضاوت کنند...اما سوال:خدا موضوع تحدی رو آورده....قطعا خودش هم باید داوری کنه اما ما نمیبینیم خدا خودش یا رسولش داوری کنه....فقط مبارزه طلبی کرده....چطور وقتی می خواد مبارزه طلبی کنه با وحی بر حضرت محمد صلوات الله علیه و آله بر گوش عالم می خواند و به نوعی رجز خونی می کنه اما موقعی که مبارز پیدا شده فقط سکوت؟(سکوت از جانب مستقیم خودش و رسول گرامیش منظورمه) آیا وقتی یک نفر به مبارزه می طلبد کسی را خودش در میدان نیست؟ و وقتی کسی مبارزه او را پذیرفت خودش نیست و مثلا دوستداران او برای او مبارزه می کنند؟ ممنون میشم کسی به این شبهه سنگین من پاسخ بده....مثال رو باز تر کنم: من یک تیلیارد انسان رو به مبارزه می طلبم خب؟ می گم همه تون رو می زنم....اگر شک دارید بیاد در میدون تا ببینید می زنم یا نه خواستید همگی با هم بیاید بازم می زنم....خب بعد از چند روز یک نفر میاد در میدان می گه کی بود اونروز رجز خوند؟ من اومدم مبارزه کنم باهاش و شکستش بدم.....اما من در میدان نیستم و دوستان من به جای من میان و او را می زنند....بعد به او می گویند دیدی زورت به او(من) نمی رسه؟ در صورتی که من نزدمش و دوستانم زدنش.....شاید مثالم غلط باشه که شبهه شده در سرم...شاید مثال باید اینطوری باشه: مثلا خدا با قرآن مثلا یک وزنه 100 کیلویی بلند کرده ما انسانها مثلا تا یک کیلو بیشتر نمی تونیم بلند کنیم آنگاه نیازی نیست خدا بازم مجدد ظاهری و علنی با پیامبرش اثبات کنه قدرتش رو...اما اگر انقدر مثل این مثال واضح بود....انقدر اختلاف بین طرفین نبود...چون من واقعا کسانی رو می شناسم که بدون اینکه بخوان لجبازی کنن یا به باطل گرایش داشته باشن واقعا معتقدند برخی مطالب رو از قرآن برتر می دونند(یعنی مثال دوم واقعا برای همه جا افتاده نیست) پس بی شک خدا باید بیاد در میدانی که به مبارزه طلبیده یا خودش یا مثل وقت تحدی با پیامبرش حضرت محد صلوات الله علیه و آله...

برچسب: 

با نام الله



کارشناس بحث: استاد رئوف

nothing;526408 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام....صاحب نظران منصف چه کسانی هستند....منظورم اینه که لینکی چیزی سایتی ازشون دارید من می خواستم راجع به همین موضوع تحدی برام قضاوت کنند...اما سوال:خدا موضوع تحدی رو آورده....قطعا خودش هم باید داوری کنه اما ما نمیبینیم خدا خودش یا رسولش داوری کنه....فقط مبارزه طلبی کرده....چطور وقتی می خواد مبارزه طلبی کنه با وحی بر حضرت محمد صلوات الله علیه و آله بر گوش عالم می خواند و به نوعی رجز خونی می کنه اما موقعی که مبارز پیدا شده فقط سکوت؟(سکوت از جانب مستقیم خودش و رسول گرامیش منظورمه) آیا وقتی یک نفر به مبارزه می طلبد کسی را خودش در میدان نیست؟ و وقتی کسی مبارزه او را پذیرفت خودش نیست و مثلا دوستداران او برای او مبارزه می کنند؟ ممنون میشم کسی به این شبهه سنگین من پاسخ بده....مثال رو باز تر کنم: من یک تیلیارد انسان رو به مبارزه می طلبم خب؟ می گم همه تون رو می زنم....اگر شک دارید بیاد در میدون تا ببینید می زنم یا نه خواستید همگی با هم بیاید بازم می زنم....خب بعد از چند روز یک نفر میاد در میدان می گه کی بود اونروز رجز خوند؟ من اومدم مبارزه کنم باهاش و شکستش بدم.....اما من در میدان نیستم و دوستان من به جای من میان و او را می زنند....بعد به او می گویند دیدی زورت به او(من) نمی رسه؟ در صورتی که من نزدمش و دوستانم زدنش.....شاید مثالم غلط باشه که شبهه شده در سرم...شاید مثال باید اینطوری باشه: مثلا خدا با قرآن مثلا یک وزنه 100 کیلویی بلند کرده ما انسانها مثلا تا یک کیلو بیشتر نمی تونیم بلند کنیم آنگاه نیازی نیست خدا بازم مجدد ظاهری و علنی با پیامبرش اثبات کنه قدرتش رو...اما اگر انقدر مثل این مثال واضح بود....انقدر اختلاف بین طرفین نبود...چون من واقعا کسانی رو می شناسم که بدون اینکه بخوان لجبازی کنن یا به باطل گرایش داشته باشن واقعا معتقدند برخی مطالب رو از قرآن برتر می دونند(یعنی مثال دوم واقعا برای همه جا افتاده نیست) پس بی شک خدا باید بیاد در میدانی که به مبارزه طلبیده یا خودش یا مثل وقت تحدی با پیامبرش حضرت محد صلوات الله علیه و آله...


با سلام خدمت شما دوست گرامی

در مورد اعجاز قرآن و ویژگی آن بحث های مفصلی در سایت انجام شده و برای اطلاع در مورد اعجاز می توانید به آنها مراجعه کنید.
اما در مورد سوال دیگر شما که خداوند چرا در صحنه حضور ندارد ، دو مطلب می توان عرض کرد:

- اولا خداوند هنگامی که تحدی می کند و منکران را به آوردن کتابی مانند قرآن می طلبد، از پیش نتیجه نهایی آن را نیز بیان میکند، چنانچه در قرآن می خوانیم: وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُواْ شُهَدَاءكُم مِّن دُونِ اللّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ وَلَن تَفْعَلُواْ فَاتَّقُواْ النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ (1)
و اگر در آنچه بر بنده خود نازل كرده‏ايم شك داريد، پس- اگر راست مى‏گوييد- سوره‏اى مانند آن بياوريد و گواهان خود را- غير خدا- فرا خوانيد. پس اگر نكرديد- و هرگز نمى‏توانيد كرد- از آن آتشى كه سوختش مردمان و سنگها هستند، و براى كافران آماده شده، بپرهيزيد.
در این آیه به روشنی بیان شده است که منکران نخواهند توانست که مانند قرآن را بیاورند و بنابراین محکوم به شکست هستند.

- مطلب دیگر این است که در هر مبارزه و تحدی ای، دو وطرف وجود دارد و هر کدام قدرت خود را بروز می دهد و این داوران هستند که برنده را تشخیص می دهند. در مورد قرآن نیز اعجاز قرآن (قدرت قرآن) در پیشگاه همگان است و منکران نیز می توانند قدرت خود را بروز دهند. نظر قرآن در مورد نتیجه مشخص است. هر فردی نیز می تواند با بررسی طرفین به نتیجه برسد.

موفق باشید

1. بقره 23،24

مهمترین نکته اینه که در بازی فوتبال ایران و نیجریه که چند روز آینده برگزار میشه ، قطعا داور نمیتونه نه از ایران باشه و نه از نیجریه.
بزرگترین مشکل تحدی قرآن اینه که داور که خوب نمیتونه مسلمون باشه
خوب اگرم مسلمون نباشه که یعنی عملا تحدی قرآن رو قبول نداره
در واقع موندم معنی آیه "وادعو شهداءکم " چیه این وسط
با این اوصافی که گفتم تحدی قرآن احتمالا تحدی واقعی نباشه ، بلکه مثل داستان آدم و حوا احتمالا فقط برای این باشه که بگه این قرآنی که ما نازل کردیم خیلی ارزشمنده

muiacir;526810 نوشت:
مهمترین نکته اینه که در بازی فوتبال ایران و نیجریه که چند روز آینده برگزار میشه ، قطعا داور نمیتونه نه از ایران باشه و نه از نیجریه.
بزرگترین مشکل تحدی قرآن اینه که داور که خوب نمیتونه مسلمون باشه
خوب اگرم مسلمون نباشه که یعنی عملا تحدی قرآن رو قبول نداره
در واقع موندم معنی آیه "وادعو شهداءکم " چیه این وسط
با این اوصافی که گفتم تحدی قرآن احتمالا تحدی واقعی نباشه ، بلکه مثل داستان آدم و حوا احتمالا فقط برای این باشه که بگه این قرآنی که ما نازل کردیم خیلی ارزشمنده

اگر نتیجه بازی مثلا ده بر یک یا با اختلاف زیاد باشه واضحه که نیازی به داوربی طرف نیست و همه می توانند داور باشند

دل ارام;526824 نوشت:
اگر نتیجه بازی مثلا ده بر یک یا با اختلاف زیاد باشه واضحه که نیازی به داوربی طرف نیست و همه می توانند داور باشند

هربازی میخواد 2بر1 باشه و میخواد 10 بر 1 باشه یا میخواد 100 بر 1 ، در هر صورت نیاز به داور بی طرف داره تا حق به حقدار برسه.

muiacir;526828 نوشت:
والا من نفهمیدم چی گفتین
هربازی میخواد 2بر1 باشه و میخواد 10 بر 1 باشه یا میخواد 100 بر 1 ، در هر صورت نیاز به داور بی طرف داره تا حق به حقدار برسه.
اگر موقع امتحان داوری توی فیفا این حرف رو بزنین "توی این مدل بازی ها همه میتونن داور باشن یا نیاز به داور نداره" مطمن باشین به کل از شرکت در کلیه کلاس های داوری محروم میشین چه برسه به اینکه اصلا بزارن داور باشین

ببینید یک وقت یک بازی با نتیجه مساوی و یا یک بر دو و خلاصه نتیجه اختلاف بسیار نزدیک تموم می شه
در این حالات حتی دقیق ترین داورها و بهترین انها هم زیر سوال می روند که مثلا فلان توپ گل نبود و مثلا اوت بود و ...

حالا فرض کنید یک بازی با نتیجه بیست بر یک تموم بشه انوقت چند تا گل و می تونند بگن اوت بوده و یا افساید و ...
فوقش چند تایی رو ادعا کنند

ولی ادعای اینکه همه گلها افساید و یا اوت بوده ادعای درستی و منطقی نیست

در این بازی با اختلاف زیاد حتی بازیکنان خودشون می توانند داور باشند

زیرا نتیجه بسیار تابلو و مشخصه

و کلا منظورم اینه که همه در اینجا می توانند نتیجه و برنده را اعلام کنند
و احتیاجی به داور بی طرف نیست

ببخشید وارد بحثتون میشم فقط یک نکته
در تاپیک. ایا تحدی قران فقط به زبان عربی است الزام وجود داور. در تحدی تقریبا اثبات شده و فقط مانده که ایا داور باید مسلمان باشد یا غیر مسلمان یا هردو و یا فرقی نمیکند

muiacir;526828 نوشت:
هربازی میخواد 2بر1 باشه و میخواد 10 بر 1 باشه یا میخواد 100 بر 1 ، در هر صورت نیاز به داور بی طرف داره تا حق به حقدار برسه.

و یک مساله دیگه داور بی طرف اصلا پیدا نمیشه و وجود خارجی نداره

داورها هم ته دلشون طرفدار تیم مشخصی هستن هرچند ظاهرا بروز ندهند

رئوف;526793 نوشت:
در این آیه به روشنی بیان شده است که منکران نخواهند توانست که مانند قرآن را بیاورند و بنابراین محکوم به شکست هستند
ّا سلام مجدد....کسانی با قرآن مبارزه می کنند که شک دارند بقرآن...از طرفی در مثالی که زدم...من دعوت به مبارزه می کنم بعدش بلافاصله میگم کسی نخواهد بود پس من برنده ام....دیگه نیازی به مبارز و داوری نیست....اما روز بعد یه نفر میاد میگه کجا رفت این کسی که رجز خوند و گفت کسی هم نخواهد بود؟...حالا که اومدم کجاست؟ لذا قرآن هم اینگونه نمی شود پاسخ سوال.... حرف که نمیشه دلیل....مثلا وقتی مبارز برای من پیدا شد اومد تو رینگ ...من بگم برو چون آیندت رو می بینم شکست می خوری از من لازم نیست بیای مبارزه کنی برو....البته خدا هم تا حدی در پاسخ سوال کمکم کرده: شاید جواب چنین باشه: همون طور که خدا برای تحدی در قرآن از یک کتاب تخفیف داده و آوانس داده به ده سوره و بعد تخفیف داده به یک سوره و بعد تخفیف داده به یک مطلب همین نشون می ده که فعلا تخفیف داده با بندگان پاک و مخلصش مبارزه بشه اگر برنده بشوند قطعا کتابی برتر از قرآن بیارن قرآن کنار میره دیگه....پس حالا که قرآن در دنیا پا بر جاست لذا کتابی برتر از قرآن نیومده و حریفان حتی از بنده های خدا هم شکست خوردند حتی از حرف و کلام خدا(قرآن) هم شکست خوردند چه برسه خود خدا یا رسولش رو بفرسته برای داوری مبارزه....تا حد زیادی شبهم برطرف شد...با تشکر از همه

دانش;526840 نوشت:
ببخشید وارد بحثتون میشم فقط یک نکته
در تاپیک. ایا تحدی قران فقط به زبان عربی است الزام وجود داور. در تحدی تقریبا اثبات شده و فقط مانده که ایا داور باید مسلمان باشد یا غیر مسلمان یا هردو و یا فرقی نمیکند

نمی گم داور نمی خواد
می گم تقریبا بیشتر افراد می تونند داور باشند
علتشم واضح بودن نتیجه است

مثل برنده شدن 100 بر صفر

موضوع قفل شده است