خانواده درماني ( برنامه حساب شده دشمن در نماد سازي و نمود سوزي)

تب‌های اولیه

48 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
خانواده درماني ( برنامه حساب شده دشمن در نماد سازي و نمود سوزي)




[=&quot]خانواده درماني[/]

[=&quot](هفتة وحدت نوزاد نارس نورس يا.....)[/]

[=&quot]چرخ دنده‌هاي يك ساعت با هم ارتباط تنگاتنگي دارند، برخلاف مخلوط خاك اره با دانه‌هاي ماسه و شن. وقتي يك قسمتي از اين چرخ دنده‌ها اشكال و ايرادي پيدا مي‌كند بقيه سيستم و نظام ساعت هم به هم مي‌ريزد. در خانواده درماني، باور بر اين است كه تمام اعضاي خانواده مانند سيستم ساعت با هم تعامل و همكاري دارند. اگر عضوي از خانواده گرفتار مشكل شود، بدون شك بر اعضاي ديگر اثر مي‌گذارد. مشكل يك سيستم مانند آيينةاي است كه عيوب و نقص‌هاي قسمت‌هاي ديگر را نمايش مي‌دهد. بنابراين هنگام درمان بايد كل خانواده با هم حاضر باشند و همكاري كنند.[/]
ادامه دارد....

[=&amp]توحيد درماني( از كثرت به وحدت)[/]
[=&amp]يك سلول، اعضاي بدن ما، افراد خانواده و اشخاص يك جامعه مانند سيستم ساعت با هم ارتباط و همبستگي دارند. اسلام دين خاتم، جامع، جاويد، جهاني و جانفزا و جانفروز است. با برنامه‌ سعادت بخش خود، فرزندان بني‌آدم را كه مانند «جمع پراكنده، متكثر و آشفته» هستند، به سمت قلّه هرم، حضرت آدم و بعد خداوند تبارك و تعالي جهت مي‌دهد. «رسول مهرباني» با كتاب راهنماي خود، «قرآن شريف»، ما را از كف هرم كه تكثر، تشتت و تفرقه و پراكندگي است به سمت اوج هرم كه «وحدت يافتگي» است، نظام و سازمان مي‌دهد تا فرزندان حضرت آدم همگي زير اين چتر دلپذير، با هم پيوند برادري ببندند و با بمب تفرقه با كنترل دشمنان برادركشي نكنند و در مشاجرات كه در هر خانواده‌اي تا حدودي طبيعي است، برخي از اعضاي خانواده از خانه بزرگ اسلام نرانند تا با تحريك منافقان و مغرضان، در برابر هم شاخ و شانه نكشند و به هم توهين نكنند.[/] [=&amp]آندره موروئا زندگی‌نامه نویس فرانسوی می‌گوید: دوست شما عاشق هوش‌تان است و معشوقه شما عاشق جذابیت‌تان، اما «عشق خانواده» دلیل نمی‌خواهد؛ شما در خانواده متولد می‌شوید و با اعضای آن هم‌خون هستید. با این حال، خانواده می‌تواند بیش از هر کس دیگری در دنیا، شما را عصبانی کند.[/] [=&amp]خانوادة بزرگ مسلمانان، امروز، نياز به درمان جدي دارند، همان‌گونه كه اعضاي خانواده نبايد راز خانواده را بيرون فاش كنند، نبايد بيگانه را به حريم خود بياورند و نبايد نسبت به ناموس خانواده، بي‌غيرت باشند، مسلمانان نيز نبايد اختلافات را به بيرون از خانواده بزرگ اسلامي( بيش از يك ميليارد) بكشند، بايد بر امور مشترك تمركز كنيم و در مناظرات علمي اخلاق و ادب اسلامي را رعايت كنيم و مراقب باشيم كه هدف دشمنان اين است كه تفرقه بيندازند و حكومت كنند و متأسفانه با غفلت ما موفق بوده‌اند،
نمونة بارز آن علم كردن گروهي افراطي كه مانند القاعده و طالبان و وهابيت و داعش است كه خطر اين افراطيون مانند خطر افراطيون يهود يعني صهيونيسم است. به دليل اين نابساماني‌هاست كه استكبار از آب گل آلود ماهي مي‌گيرند و عرفان‌هاي نو ظهور و بهاييت را پرو بال مي‌دهند و براي رشد اين غده‌هاي سرطاني هزينه هنگفت مي‌پردازند و از آنها حمايت تبليغاتي و سياسي و...مي‌كنند.
ادامه دارد...
[/]

[HL][=&amp] آزمون 30 سؤالي برادري(خود سنجي) [/]
[/HL][=&amp]امیرالمؤمنین علی (ع) روایت کرده‌است که رسول مکرم اسلام (ص) فرمود: هر مسلمانی بر برادر خود «30 حق» دارد که ذمه او بری نمی‌شود، مگر اینکه آن را ادا کند یا صاحب حق بر او ببخشد:
[/]
[=&amp]1- لغزش او را عفو کند.
2- گریه­اش را ترحم و دلسوزی کند.
3- عیب او را بپوشاند.
4- خطا او را نادیده گیرد.
5- عذرش را بپذیرد.
6- در غیاب او نگذارد غیبت و بدگوئی او را بنمایند.
7- همیشه ناصح و خیر خواه او باشد.
8- دوستی او را حفظ کند.
9- نگذارد مدیون مردم شود.
10- چون مریض شود او راعیادت نماید.
11- در وقت مردن او حاضر شود.
12- دعوت او را بپذیرد 13- هدیه او را قبول کند.
14- رفت آمد با او را قطع نکند 15- از محبت او تشکر کند.
16- با حسن نیت او را یاری دهد.
17- در حفظ محارم و عفت او کوشش کند.
18- حاجت او را بر آورد.
19- در حاجات او شفیع او بشود.
20- عطسه او را طلب خیر کند.
21- در حال گمراهی او را هدایت نماید.
22- سلامش را جواب گوید.
23- سخن او را خوب تعبیر کند.
24- به حیوانات او ترحم نماید.
25-سوگندش را بپذیرد.
26- با دوستانش دوستی کند و با او دشمنی ننماید.
27- در حال ظلم و مظلوم بودن او را یاری نماید به این طریق که در حال ظلم کردن او را از ظلم باز دارد و در حال مظلومیت او را در گرفتن حق کمک نماید.
28- او را خوار نکند و تسلیم دشمن ننماید.
29- آن خوبی ها که برای خود می خواهد برای او نیز خواستار باشد.
30- و بدی هائی که برای خود دوست ندارد برای او نپسندد.
[HL]بعد فرمودند: شنیدم رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: اگر یکی از شما نسبت به حقوق برادری مسامحه نماید روز قیامت از وی مطالبه می شود و قضا می گردد.[1]
[/]
[/HL][=&amp]باز برگرديم و به اين حقوق دقت كنيم چه قدر عميق است و دقيق؟! ما چقدر سخن رهبر عزيز اسلام(حضرت محمد(ص) را اجرا مي‌كنيم. بنابراين ما وظيفه داريم مسلمانان را حمايت مالي، كلامي، عاطفي، اطلاعاتي و شناختي و سياسي و معنوي...كنيم. آيا واقعاً مسلمان مي‌تواند در برابر كشتار در سوريه و فلسطين بي‌تفاوت باشد و اشكال كند كه چرا دولت به كشورهاي ديگر كمك مالي مي‌كند؟
اگر اين طور است نمره بالايي در آزمون برادري و مسلماني نمي‌گيريم. آزموني كه خود پيامبر مشخص كرده‌اند كه نقطه اشتراك مسلمانان است.[/]

ادامه دارد....

[=&amp]
[/]

[=&amp]
[/]

[=&amp]«هفته وحدت»، نوازد نورس نارسي نيست كه اول هفته به دنيا بيايد و چند روز با رنجوري سپري كند و آخر هفته از دنيا برود، هفته وحدت درخت تنومندي است كه در صدر اسلام، بذرش به دست پر بركت پيامبر مهرباني كاشته شده‌است و روز به روز پربارتر مي‌شود. دشمنان اسلام، علف‌هاي هرزي هستند، كه دست در دست هم داده‌اند تا اجازه نفس كشيدن و رشد را از اين درخت بگيرند. تبلور، اتحاد مسلمان در هفته وحدت، ماية«وحشت» دشمنان شده‌است. هركسي كه به اين وحدت اسلامي صدمه بزند و در واقع كمك به رشد علف‌هاي هرز كرده و راه رشد اين درخت پرثمر را به سهم خود گرفته‌است. مراجع شيعه تقويت اتحاد صفوف مسلمان را «واجب» و ايجاد تشتت و تفرقه را «حرام» مي‌دانند. پس اگر هفته وحدت بايد هميشگي و همه روزه باشد، نبايد هفتة وحدت را جشن بگيريم؟ هفتة وحدت را «بايد» جشن بگيريم، چون اين كار مانند خانه روبي قبل از عيد، يا جشن تولد، و يا يادداشت براي يادآوري و غفلت‌زدايي است. مانند پرچم و يك سمبل است كه ما را به خود مي‌آورد. و نماد تبري ابراهيم(ع) بر بت اسكتبار و صنم جهل.[/]
ادامه دارد...

[=&amp]اهداف خانواده‌ درمانی[/] [=&amp]در روان‌شناسي خانواده درمان‌گران براي اهدافي بيان كرده‌اند كه مهم‌ترين آنها عبارتند از: 1. تغییر اصول غیرانطباقی که بر خانواده مسلط است،2. بالا بردن آگاهی اعضای خانواده در زمینه راه‌های مختلف حل مشکل، 3. افزایش روابط مستقیم چهره به چهره و کاهش از سرزنش، 4. کاهش یا رفع تعارض و اضطراب در روابط بین فردی، 4. تقویت حساسیت نسبت به نیازهای هیجانی اعضای خانواده به وسیله یکدیگر و برآورده‌سازی نیازها، 5. تقویت ظرفیت افراد خانواده برای مقابله با نیروهای مخرب درون و بیرون از محیط خانواده، 6. نفوذ بر هویت خانوادگی و ارزش‌های آن، به طوری که اعضای خانواده به سوی رشد و سلامتی گرایش یابند.[/] [=&amp]متناظر و موازات اين اهداف، نيز بايد در درمان گرفتارهاي جهان اسلام در نظر گرفته شود.

[/] [=&amp]چند نكته‌هاي ناب قرآني
[/]
1. [=&amp]وقتي در قرآن به صراحت بيان شده كه به بت‌ها و خدايان ساختگي مشركان بد و بيراه و ناسزا نگوييد، ما هم نبايد به همديگر ناسزا بگوييم.[/]
2. [=&amp]از خداوند رحمان و رسول اكرم او پيروي كنيد و با هم نزاع و ستيز نكنيد كه بنيان مهرتان و حكمت و حكومت‌تان سست مي‌شود و نسيم پيروزي بر شما نمي‌وزد و صبوري كنيد كه خداوند با شكيبان است؛وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُواْ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ.[2]

[/] 3. [=&amp]و هرگز در برابر دشمن سست نشويد و از مصائبى كه بر شما وارد مى‏شود، غمگين مباشيد كه شما برتريد اگر مؤمن واقعى باشيد. وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ .[3]

[/] 4. [=&amp]همانا مؤمنین با یكدیگر برادرند، پس میان برادران خود (در صورت اختلاف و نزاع) صلح و آشتى برقرار كنید و تقوى داشته باشید تا مورد ترحّم خداوند قرار گیرید؛ «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُواْ بَیْنَ أَخَوَیْكُمْ وَاتَّقُواْ اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ‏».[4]

ادامه دارد....
[/]


قوم را اندیشه ها باید یکی ***در ضمیرش مدعا باید یکی
اهل حق را حجت و دعوا یکی است ***خیمه های ما جدا دل ها یکی
جوهر ما با مقامی بسته نیست ***باده تندش به جامی بسته نیست
هندی و چینی سفال جام ماست***رومی و شامی گل اندام ماست
قلب ما از هند و روم و شام نیست***مرز و بوم ما به جز اسلام نیست


(کلیات اقبال (فارسی)، ص76؛ رموز بیخودی، 179)

شيوه هاي درماني




درمانگر:‌
پيامبر عزيز اسلام، اهل بيت، عقل.
روش درمان:به طور كلي براي درمان مشسكلات خانواده بزرگ اسلام مي‌توان از روش‌هاي شناختي، رفتاري، عاطفي، تجسمي، معنويت درماني و...كمك بگيريم. در اين درمان‌ها بر اموري تأكيد مي‌شود مانند:

1- «كتاب درماني»: (خواندن قرآن و عمل به آن) [HL]تلاوت = ديدن + خواندن + شدن[/HL]
2- «برائت درماني»: در حج و مساجد از دشمنان.
3- «اشتراك درماني»: توجه به نقاط مشترك(خدا، قرآن، كعبه، پيامبر مهرباني، مناسك حج و عمره، اصل نماز و روزه، باور به انبياء و معاد، باور به برادري و فرزندان حضرت آدم بودن همه مردم، صحابه مورد وفاق و...)،
4- توجه به زيان‌هاي تفرقه و فوايد اتحاد،
5- بر هم زدن معادلات تفرقه‌افكن دشمن (مانند تفرقه بينداز و حكومت كن)،
6- تكنيك «زن و شوهر جنگ کنند، ابلهان باور کنند.» براي نااميد كردن دشمن، با جلسات ديني و سياسي مشترك،
7- با درخواست حق وتوي براي كل خانواده بزرگ اسلام،
8- دعاي وحدت بعد از نماز جماعت،
9- شركت شيعه و سني در مراسم ديني همديگر،
11- رعايت اخلاق و ادب اسلامي در مناظرات علمي،
10- طرح وحدت و دوستي با اديان ديگر و توجه به معناي اين آيه كه بعد از نماز خوانده مي‌شود: آَمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آَمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ؛فرستادة ما به آن‌چه از جانب پروردگارش به سوى او نازل شده ايمان آورده و مؤمنان همگى به خدا و فرشتگان و كتاب‏ها و فرستادگان او ايمان آورده‏اند (و گفتند) ميان هيچ يك از فرستادگان او فرق نمى‏ گذاريم، و گفتند: شنيديم و اطاعت كرديم، پروردگارا عفوت را مى ‏طلبيم، و بازگشت (همه) به سوى توست.[5]
..........................................................................

فهرست منابع
1. وسائل الشیعه، ج 12، ص 212.
2.انفال، 46.
3.آل عمران، 139.
4.حجرات،10.
5. بقره، 285.
[HL]منبع:[/HL]

ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی قدر، ویژه خانواده سازمان اوقاف و امورخیریه، محمدحسين قديري،[=tahoma][=&amp]
دوای[HL] هـم [/HL]شفـای [HL]هـم[/HL][/]
[/]

حامی;460799 نوشت:
آزمون 30 سؤالي برادري(خود سنجي)
امیرالمؤمنین علی (ع) روایت کرده‌است که رسول مکرم اسلام (ص) فرمود: هر مسلمانی بر برادر خود «30 حق» دارد که ذمه او بری نمی‌شود، مگر اینکه آن را ادا کند یا صاحب حق بر او ببخشد:1- لغزش او را عفو کند 2- گریه­اش را ترحم و دلسوزی کند 3- عیب او را بپوشاند 4- خطا او را نادیده گیرد 5- عذرش را بپذیرد 6- در غیاب او نگذارد غیبت و بدگوئی او را بنمایند 7- همیشه ناصح و خیر خواه او باشد 8- دوستی او را حفظ کند 9- نگذارد مدیون مردم شود 10- چون مریض شود او راعیادت نماید 11- در وقت مردن او حاضر شود 12- دعوت او را بپذیرد 13- هدیه او را قبول کند 14- رفت آمد با او را قطع نکند 15- از محبت او تشکر کند 16- با حسن نیت او را یاری دهد 17- در حفظ محارم و عفت او کوشش کند 18- حاجت او را بر آورد 19- در حاجات او شفیع او بشود 20- عطسه او را طلب خیر کند 21- در حال گمراهی او را هدایت نماید 22- سلامش را جواب گوید 23- سخن او را خوب تعبیر کند 24- به حیوانات او ترحم نماید 25-سوگندش را بپذیرد 26- با دوستانش دوستی کند و با او دشمنی ننماید 27- در حال ظلم و مظلوم بودن او را یاری نماید به ا ین طریق که در حال ظلم کردن او را از ظلم باز دارد و در حال مظلومیت او را در گرفتن حق کمک نماید 28- او را خوار نکند و تسلیم دشمن ننماید 29- آن خوبی ها که برای خود می خواهد برای او نیز خواستار باشد 30- و بدی هائی که برای خود دوست ندارد برای او نپسندد.

سلام:Gol:
ممنون از مطالبی که میذارید.
در روانشناسی تستی داریم که این ایتم ها درش لحاظ شده باشند؟اگه داریم این تست به چه عنوانی شناخته میشه؟

در پناه حق:Gol:

سلام
خير
اين تست را رسول مكرم اسلام ساخته اند و از اعتبار و روايي بالايي برخوردار است چون متكي به وحي است:Nishkhand:

حامی;460811 نوشت:
سلام
خير
اين تست را رسول مكرم اسلام ساخته اند و از اعتبار و روايي بالايي برخوردار است چون متكي به وحي است

بله قطعا:ok:
حالا که انقد معتبره، چرا نباید کاربردیش بکنیم؟
منظورم اینه نمیشه در قالب یک تست درش بیاریم؟
به نظرتون چیو میشه باهاش سنجید؟
نوع دوستی یا میزان سازش پذیری یا...