حکم استفاده رایگان از نرم افزارهای غیر رایگان خارجی

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
حکم استفاده رایگان از نرم افزارهای غیر رایگان خارجی

سلام خدمت همگی
بنده چند سوال داشتم که مدتهاست ذهنمو درگیر خودش کرده
من کامپیوتر خوندم و اگر خدا بخواد در اینده شاید بتونم از این طریق درامد زایی کنم. کاری که میخوام انجام بدم مثل خیلیهای دیگه ارتباط مستقیمی با نرم افزارهای پرکاربرد حال حاضر داره که اکثرا پولی هستن و در خارج از کشور با قیمت زیادی به فروش میرسند. من خیلی سعی کردم به خاطر قیمت بالایی که دارن , برنامه هایی که مشابه و جایگزین رایگانشون پیدا میشه رو بگیرم کافی بود به فرض مثال سرچ کنم free softwares like FL Studio... ولی به دلیل اینکه اموزشهای کمتری از این نرم افزارهای جایگزین در فضای وب پیدا میشه و اونم اغلب به زبان انگلیسی هستند واقعیت کارو سخت کرده. حالا سوالات بنده اینجاست:

1_آیا واقعا استفاده رایگان (کرک شده) از نرم افزاری که شرکتهای خارجی تولید کردن و به فروش میگذارند کار درستیه حتی اگر برای بخشی از درامد اون جهت کار خیر برنامه ریزی کرده باشیم؟؟ من نظرات مراجع تقلید رو که میخوندم اغلب اشاره کردند که شرکتهایی که ما با کشورشان قرار دادی نداریم اشکالی بابت استفاده از نرم افزارهاشون نداره. به خصوص اگر امریکا و 2تا کشور دیگه باشند. از کجا بدونیم اون شرکت خصوصی نیست و سود به اون شرکت در واقع سود به دولت اون کشور رو در بر داره؟؟
2_علاوه بر استفاده و یادگیری , در آمد زایی از اون نرم افزارها چطور؟ من تا اونجایی که میدونم به عنوان مثال صاحب حق نرم افزار کاربردی فتوشاپ گفته اگر جهت یادگیری استفاده ی رایگان بشه مشکلی نداریم ولی در صورت درآمدزایی راضی نیستیم. ایا فقط به خاطر اینکه اون کشورها اونم دولتهاشون با ما میانه ی خوبی ندارند نباید به حقوق کپی رایتشون احترام بگذاریم؟
از طرفی با خودم گفتم یه نفر اگر بتونه بعد از استفاده ,در اینده نرم افزار رو به صورت قانونی خریداری کنه شاید درست بشه.. ولی دیدم بازم فرقی نمیکنه مثل این میمونه که من بیام بدون اجازه ی شما خودروی شما رو بردارم و روش کار کنم و بعد از اون بیام شمارو با خبر کنم و بخشی از اون پول رو به شما بدم! من حقیقتا نمیدونم باید چیکار کنم چون بهترین نرم افزارها قیمت گذاری شده ن و در کشورهایی که حق کپی رایت رعایت میشه استفاده ی رایگان جرم به حساب میاد. درسته که در کشور ما به اون صورت این قانون اجرا نمیشه اما اگر قانونگذاران ما دچار اشتباه شده باشن چطور؟ حتی اگر با دلیل گفته بشه این کار اشتباه هست من یه فکر دیگه میکنم اگرم مانعی بابت سوالاتی که داشتم وجود نداره حقیقتا دوست دارم یک دلیل "قانع کننده" وجود داشته باشه چون هرچی باشه بنده الان در نقطه ای هستم که میتونم انتخاب کنم اما اگر انتخابمو کرده باشم اونم اشتباه باشه این منم که باید جوابگو باشم نه دیگران. به قولی هر کی رو توی قبر خودش میذارن!
با تشکر فراوان